aA
Pagaliau į mūsų platumas atkeliavo ne tik kalendorinis, bet ir astronominis pavasaris. Ilgą ir niūrią žiemą iškentę į kelius greitai išriedės motociklai, tačiau jų ir kitų eismo dalyvių tyko kasmetiniai pavojai.
BMW R nineT motociklas
© Gamintojo nuotr.

Kiekvienais metais atsiranda skirtingų iniciatyvų, kaip atkreipti automobilių vairuotojų dėmesį į kelyje pasirodančius motociklininkus siekiant išvengti arba kiek galima sumažinti autoįvykių, susijusių su neįpratimu, jog pavasarį atsiranda per žiemą primirštas eismo dalyvis – motociklas. Vairuotojai raginami akyliau stebėti galinio vaizdo veidrodžius, būti dėmesingais, neviršyti leistino saugaus greičio ir t.t.

Žurnalo motociklininkams „BIKER BALTICS LT“ vyr. redaktorius ir visuomenei gerai žinomas žmogus Rimas Bružas šiemet imasi saugumo ir tolerancijos akcijos „Lygūs kelyje“. Sumanymas taip pat siekia anksčiau iškeltų tikslų, tačiau kviečia atsakomybę prisiimti ir motociklininkus.

Šios akcijos plakatuose naudojami gana drastiški šūkiai, kurie suprantami kiekvienam motociklininkui. Antra vertus, tai yra dviguba akcija: iš vienos pusės ji ragina motociklininkus saugoti save, o automobilių vairuotojams primena, jog motociklas yra tokia pati, lygiavertė transporto priemonė kaip ir automobilis. Tuo pačiu, tai – žinutė šių abiejų transporto priemonių vairuotojams, kad kelyje visi yra lygūs, visiems galioja tos pačios kelių taisyklės ir, žinoma, bendražmogiškos normos ir nei vienas nėra viršesnis nepaisant 2 ar 4 ratų privalumų bei trūkumų.

Automobilių vairuotojai, ant savo transporto priemonės užsilipdę akcijos lipduką, tarsi deklaruoja, jog yra atsakingi ir motociklininkams tolerantiški eismo dalyviai, o motociklininkai taip pat prisiima atsakomybę už įvykius kelyje.

Baltiškosios pasaulėžiūros tinklapis alkas.lt kalbina sumanymo autorių, žurnalo motociklininkams „BIKER BALTICS LT“ vyr. redaktorių R. Bružą.

- Pirmiausia norėtume paklausti Jūsų, kada „susirgote“ motociklų liga?

Rimas Bružas
Rimas Bružas
© DELFI / Audrius Solominas

- Kaip ir daugelis mano kartos žmonių motociklais „užsikrėčiau“ paauglystėje, gūdžiu sovietmečiu. Keistas buvo metas, motociklams trūko visko: nuo atsarginių detalių iki kuro, bet kažkaip sugebėdavome. Nepriteklius viskam. Pamenu vieną atvejį, kuomet savo „JAWA“ motociklui pritaikiau generatoriaus angliukus nuo seno elektrinio gražto. Kažkiek važiavo...

- Kokie privalumai ir trūkimai keliaujant šia transporto priemone?

- Nepasakysiu nieko naujo: dingsta kamščių, parkavimo problema – Vilniuje tai labai aktualu. Trūkumai? Šiek tiek nepatogumų kelia lietus jei užklumpa pakeliui į darbą ar susitikimą. Nors gal čia tas „nepatogumas“ iš amžiaus padiktuoto komforto norėjimo. Nesu iš tų motociklininkų, kurie važiuoja bet kokiu oru, kad tik važiuot ir sumušinėja „olimpinius“ kilometražo rekordus, kad įrodytų savo šaunumą, bet praktikoje esu turėjęs ne vienas visai smagias maudynes kelyje. Man patinka kelio ir motociklo duetas, kuris geriausia atsiskleidžia važiuojant vienam.

- Žiniasklaida pastebi, kad atėjus pavasariškiems orams motociklininkai nesitveria savo kailyje ir nori į lauką išvesti savo plieninius žirgus, tačiau su vasarinėmis padangomis važiuoti dar draudžiama. Kaip būtų galima pakeisti tokią dviprasmišką situaciją?

- Situacija, mano galva, ne dviprasmiška, bet absurdiška. Gamintojai „žieminių“ padangų negamina, o įstatymai reikalauja. Vardan aiškumo išveskime paralelę: jei įstatymu būtų reglamentuotas reikalavimas naudoti vien biologinį/ekologišką kurą, kurio nėra degalinėse. Kas tada? Įvardinčiau tai kaip tam tikrą įstatymų leidėjų nenorą ar negebėjimą nors kiek įsigilinti į situaciją, žvelgti plačiau ir vien buką įstatymo raidės sekimą. Kuo buvo blogas ankstesnis įstatymas? Jis buvo logiškas ir griaunant nebūtinai sukuriama kažkas kokybiškai geresnio. Manau, jog spekuliuojant menamu saugumu ar tariamu rūpesčiu eismo dalyviais, dangstoma kompetencijos stoka.

- Jūs skelbiate akciją „Lygūs kelyje“. Ar vyksta nepaskelbtas karas tarp motociklininkų ir kitų eismo dalyvių?

- Manau, kad „karo keliuose“ terminas yra gerokai „perspaustas“ reikalas arba spalvų sutirštinimas, kuris labai patinka žiniasklaidos radikalams, mėgstantiems skambias antraštes. Niekas su niekuo nekariauja, o jei ir reikėtų kariaut, tai su tolerancijos ir pagarbos kitam stoka. Žinoma, kelyje, eisme yra buvę visokių situaciją, bet tai visiškai natūralu, o tas automobilių ir motociklų supriešinimas yra dirbtinis. Reikėtų kalbėti apie konkrečius atvejus ir jų dalyvių psichologines savybes arba vidinius kompleksus, kuriuos kiekvienas, deja, gludina sėdėdamas už vairo. Tačiau gyvename visuomenėje, kurioje yra visokių žmonių.

- Kaip kiekvienas eismo dalyvis gali įsijungti į Jūsų skelbiamą lygybės kelyje iniciatyvą (kur įsigyti lipdukų, kitų ženklinimo priemonių)?

- Šiu metu jau esame išsiuntę ir išdalinę apie tūkstantį akcijos lipdukų. Kiekvienam asmeniškai po vieną, kitą lipduką išsiųsti galimybės neturime, todėl lauktume apsijungusių bendraminčių ar motociklininkų klubų iniciatyvos, kurie galėtų tapti savotiškais akcijos lipdukų dalinimo centrais ir, tuo pačiu, akcijos partneriais. Antra vertus, lipdukus bus galima rasti balandžio–gegužės žurnalo „BIKER BALTICS LT“ numeryje.

alkas.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Benzingalviams siūlo pamėginti išlaikyti 450 AG egzaminą (5)

450 arklio galių, 600 Nm maksimalus sukimo momentas ir 3,9 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. Paprastai...

Inžinerijos triumfas: kaip „Mercedes-Benz 190“ ilgiau nei savaitę važiavo 250 km/val. greičiu (7)

1982 metais inovatyvioji Vokietijos automobilių pramonės bendrovė „ Mercedes-Benz “ pristatė...

Kauną istorinės technikos gerbėjai vienai dienai sugrąžino į praeitį: užplūdo gatves (1)

Tai, kad istorinės technikos gerbėjai sunkiai susitaiko su įvairiais ribojimais, puikiai...

Startuoja naujiena televizijos eteryje – „Lietuvos greičiausi“

Profesionalūs lenktynininkai ieško greitesnių už save: kuri garsenybė geriausiai įveiks trasą,...

Automobilis cypsi, girgžda, traška ar palieka dėmes – 13 dalykų, kuriuos šie simptomai gali reikšti (14)

Per užsienio kalbos pamokas, internetiniuose kursuose arba dalyvaujant tarptautiniuose komunikavimo...

Top naujienos

Rusija grįžta prie kaimynių bauginimo: du signalai skirti ir Lietuvai (832)

Koronaviruso pandemijai slopstant Rusija , nepaisant augančių užsikrėtimo ir mirčių skaičių,...

Nesąžiningų vystytojų pinklės: susigundę gali likti su neegzistuojančiu būstu (62)

Nuosavo būsto įsigijimas gali tapti ne išpildyta svajone, o didžiuliu nuostoliu ir galvos skausmu....

Socdemų sąrašo įdomybės: kaip viskas vyko iš tikrųjų (7)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) ketvirtadienio vakarą susirinkęs prezidiumas patvirtinto...

Praėjusią parą užfiksuoti 7 nauji koronaviruso atvejai (6)

Lietuvoje praėjusią parą naujų koronaviruso atvejų skaičius šoktelėjo iki 7.

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Nesąžiningi NT vystytojų spąstai ir onkologinė vyrų liga, kuriai galima užkirsti kelią

Šį sekmadienį Tėvo diena – puiki proga pagalvoti apie mūsų tėčių ir visų brangių vyrų...

Gydytojas Morozovas: kava – puikus ir sveikas produktas, tačiau privalote įsidėmėti svarbius akcentus (50)

Mano vaikystė praėjo, jeigu taip galima sakyti, po arbatos ženklu. Pusryčiams – juoda arbata,...

Keliautojai rekomenduoja: 10 Žemaitijos perlų, kuriuos verta aplankyti šią vasarą (7)

Žemaitiją drąsiai galima įtraukti į būtinų aplankyti Lietuvos vietų sąrašą. Žalia ir...

„Bloomberg“: Trumpo jėgos paradas bliūkšta (60)

Donaldas Trumpas susidūrė su rimtu iššūkiu: scenarijų, kaip spręsti visuotinių neramumų...

Bunkumi prisistatantis asmuo toliau atskleidinėja skyrybų su Viktorija Siegel detales, ji grasina pradėti pasakoti sužadėtinio nuodėmes (68)

Serveryje „Discord“, kuriame aptarinėjamas žinomų žmonių gyvenimas, ir toliau tęsiama tema...

Turkija rengiasi birželį atnaujinti oro susisiekimą su Lietuva (14)

Turkija planuoja birželį atnaujinti oro susisiekimą su 40 valstybių, įskaitant Lietuvą,...

|Maža didelių žinių kaina