Europos keliuose jau nieko nebestebina moteris vairuojanti sunkvežimį, tačiau Lietuvoje tai dar pakankamai neįprasta. Čia moterų vairavimas ir taip yra neišsenkantis vyrų humoro šaltinis apipintas skambiomis frazėmis, kaip „moteris prie vairo — it žvaigždė danguje: tu ją matai, o ji tavęs – ne...“ O kas būtų, jei jos dar pradėtų vairuoti sunkvežimius?
© Shutterstock nuotr.

Matydama, kad darbo rinkoje yra pakankamas tolimųjų reisų vairuotojų poreikis, nusprendžiau, pasiteirauti, kaip XXI a. Lietuvos darbdaviai vertina moterų galimybes vairuoti sunkiąsias transporto priemones.

Pirmasis dėmesį patraukė Vilniuje įsikūrusios UAB „Eteka“ skelbimas, kviečiantis atsiliepti tarptautinių pervežimų vairuotojus. Skelbime nurodytas vienas vienintelis reikalavimas – turėti CE kategoriją. Pakalbinau įmonės transporto vadovą, kuris atskleidė, kad jei dėl šių pareigų kreiptųsi moteris ir vyras turintys vienodą kvalifikaciją, prioritetai būtų skiriami vyrui, tačiau vien tik dėl to, kad kartais tenka vairuotojui pačiam daryti pakrovimus. Būkime realistai, juk ne kiekviena moteris galėtų savarankiškai iškrauti ar pakrauti sunkiojo transporto priemonę... Įmonės atstovas taip pat paminėjo, kad moterys dėl tarptautinių pervežimų vairuotojų pareigų kreipiasi retai, tačiau pasitaiko atvejų, kai pageidavimą dirbti kartu išreiškia vyras ir žmona. „Kai į reisą vyksta du vairuotojai, ar tai bus du vyrai, ar vyras su žmona, mums skirtumo nėra“, – gana pozityviai vairuotojų moterų atžvilgiu nusiteikęs dėstė pašnekovas.

Puikios nuotaikos buvo ir Kauno kompanijos „A&S“ savininkas Sigitas Jasinskas. Šiuo metu įmonė įdarbintų tolimųjų reisų C kategorijos vairuotoją. Į klausimą, ar jam kaip darbdaviui, būtų skirtumas, ką įdarbinti, jei dėl šių pareigų kreiptųsi vairuotoja moteris atitinkanti reikalavimus, S. Jasinskas atsakė ironiškai iškeldamas kitą klausimą: „O ką man reikės daryti, kai ji vairuos ir nuleis ratą, pagalbą kviesti?“ Tai nuskambėjo lyg ir svarus argumentas, kad ne kiekviena moteris sugebėtų pakeisti sunkiojo automobilio ratą, tačiau ar tikrai kiekvienas vairuotojas vyras savarankiškai tai galėtų padaryti? Juk vidutinis sunkiojo transporto priemonės rato svoris apie 150 kg! „A&S“ įmonei kol kas neteko susidurti su į vairuotojo poziciją pretenduojančiomis moterimis, tačiau savininkas atskleidė: „Jei moteris gudresnė už vyrą, gebėtų susitvarkyti su kelyje kylančiomis techninėmis kliūtimis, pirmyn, tegu važiuoja.“

Patikrinome dar vieną, šį kartą Klaipėdos įmonę UAB „Bernys“, ieškančią CE kategorijos vairuotojų. Paskambinus darbo skelbime nurodytais kontaktais atsiliepė nepanoręs prisistatyti vyras, kuris pasakė, kad skirtumas šioms pareigoms priimti vyrą ar moterį būtų, tačiau pasitikslinus, jei į tą pačią poziciją pretenduotų taip pat kompetentingi asmenys, moterį šioms pareigoms galėtų priimti tik tuomet, jei ji turėtų patirties.

Beje, labai svarbus, straipsnio pradžioje nepaminėtas faktas, jog skambindama įmonių atstovams, prisistačiau kaip žiniasklaidos atstovė, todėl nenuostabu, kad darbdavių atsakymai kandidačių moterų atžvilgiu buvo pakankamai palankūs. Juk nei vienas nenori pasirodyti diskriminuojantis moteris, net jei jos kreipiasi ir tikrai dėl išskirtinai vyriškos darbo pozicijos.

Darome eksperimentą. Įdomu, kaip iš tikrųjų reaguoja darbdavys, į kurį kreipiasi tarptautinių reisų vairuotoja norinti dirbti moteris? Atsitiktinai iš visų darbo skelbimų, pasirinkau tarptautiniais maršrutais gabenančią krovinius ir logistikos paslaugas teikiančią UAB „Finėjas“. Ši įmonė šiuo metu ieško vairuotojo – ekspeditoriaus. Skelbime nurodytais kontaktais atsiliepusi moteris, iškart maloniai pakvietė užsukti pokalbiui bet kuriuo darbo dienos metu nuo 8 – 17 val. (išskyrus pietų metą). Jokios nuostabos ir abejonės, kai dėl vairuotojos ekspeditorės pareigų kreipėsi moteriškas balsas, ji neparodė. Nutariau provokuoti, klausdama, ar „tikrai priimtumėte vairuotoją moterį, nes kitos įmonės, į kurias kreipiausi, vienareikšmiškai, sakė, kad toks darbas – ne moterims“. Kitame laido gale pasigirdo tikrai guodžiantis atsakymas: „Jei moterys turi patirties, nori važiuoti, dirbti, neturime mes jokių priekaištų ir tikrai jų nediskriminuojame. Mūsų įmonėje labai sėkmingai ir pakankamai ilgai vairuotojomis dirba net 5 moterys“, – pasakojo UAB „Finėjas“ atstovė tardama „iki pasimatymo“.

Pabendravus su skirtingų Lietuvos regionų darbdaviais, išvada pakankamai pozityvi ir optimistinė – Lietuvos darbdaviai, nors kol kas gana atsargiai, tačiau sunkiųjų automobilių vairą moterims patikėtų negalvodami, kad „moteris – prie vairo, mirtis – už kampo.“

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgsnis į įspūdingą kokaino barono P. Escobaro automobilių kolekciją (2)

Žymiausias pasaulio narkotikų prekeivis daugiau nei prieš 24 metus susitiko su mirtimi. Kaip ir...

Kokie simptomai išduoda, kad šuo nepatenkintas kelione automobiliu (1)

Naminiai gyvūnai daugeliui tampa tikrais šeimos nariais, su kuriais norima praleisti kuo daugiau...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (113)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (4)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

6 pasaulį labiausiai sukrėtusios autoavarijos (20)

Ten, kur automobiliai ir juos vairuojantys žmonės, neišvengiama ir žmogiškosios klaidos...

Top naujienos

Nuo Kremliaus propagandistės iki Lietuvos šnipės: rusę įtaria dvigubu žaidimu (94)

Kaliningrade sulaikyta ir į Maskvą nuskraidinta rusė, kaltinama valstybės išdavimu – įtariama,...

Po kritikos dėl alinamos meškos sulaukusiam cirkui Klaipėdoje – specialistų patikrinimai (12)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba žada patikrinti informaciją, kad cirko pasirodymo...

„Wizz Air“ smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos (82)

Pigių skrydžių bendrovė „ Wizz Air “ žiemą smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos...

Vienas garsiausių Lietuvos nusikaltėlių Zamolskis pradėjo bado streiką – negeria net vandens (28)

Lietuvos pilietis Romas Zamolskis , 2016 metų rugpjūtį nuteistas 15 metų laisvės atėmimo bausme...

Po susitikimo su Putinu Trumpas įvarė save į kampą: Senatas jau ėmėsi veiksmų (1)

Jungtinės Valstijos Rusijai reikalingos kaip priešas, juolab kad tai idealus priešas, teigia...

Svarbiausią akimirką abiturientams – mokyklos antausis (94)

Septyni Šakių „Žiburio“ gimnazijos abiturientai nekantriai laukė apeliacijų rezultatų,...

Neįprasti šašlykų marinatai, kurie nustebins net visko ragavusius (13)

Šiltuoju sezonu nuo smagaus ir jaukaus pasibuvimo gamtoje neatsiejamas ir mėsos ant griliaus...

Išnuomojama legendinė Vilniaus kavinė-ledainė „Rotonda“ (6)

Vienoje gražiausių Vilniaus vietų - Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusi kavinė - ledainė...

Kauno policija demaskavo automobilių sukčius: parūpindavo visą paslaugų paketą (1)

Ir notaras, ir techninė apžiūra, ir draudimas, ir registracija lietuviškos įmonės vardu. Net...

Atostogos Jungtiniuose Arabų Emyratuose įperkamos ir lietuviams: tokios prabangos neišvysi niekur kitur pasaulyje (5)

Jungtiniai Arabų Emyratai ( JAE ) tikrai sugeba būti išskirtiniais. Nutarę, kad užtenka...