aA
Jau keleri metai kaunietis Egidijus Minskas dalyvauja ir organizuoja senovinių automobilių entuziastų keliones į įvairias šalis. Šiemet jis su bičiuliais lankėsi „Moskvič“ automobilių gerbėjų sąskrydyje Čekijoje.
Egidijus Minskas
Egidijus Minskas
© Organizatorių archyvas

Praėjusią savaitę į šią kelionę iš skirtingų Lietuvos kampelių – Kauno, Salantų ir Vilkaviškio – pajudėjo keturi lietuvių ekipažai. Visų automobilių „Moskvič“ amžius buvo daugiau nei 30 metų: seniausias – 1966 m. gamybos, jauniausias – 1978 m.

„Man patinka iššūkiai. Visi sako, kad su „Moskvičiumi“ be didelio remonto negalima nuvažiuoti daugiau nei 300 km, bet norisi įrodyti, kad taip galvojantys klysta. Sėkmingai nuvažiuojame ir po kelis tūkstančius kilometrų“, – DELFI pasakojo E.Minskas.

Prieš porą metų jis su bendraminčiais važiavo į Ukrainą ir įveikė 4000 km, pernai rytų kryptimi nukeliauta daugiau kaip 2000 km ir aplankyta Rusija.

Šiemet nutarę aplankyti Čekiją, „Moskvič“ gerbėjai taip pat sukorė nemenką atstumą – pavyzdžiui, iš Salantų startavęs ekipažas nuvažiavo 2564 km. Tiesa, kaip dažnai nutinka ilgose kelionėse, taip ir šįkart nebuvo apsieita be nuotykių.

„Čekiją pasiekėme be rūpesčių, tik maniškio „Moskvičiaus“ variklis sunkiai vesdavosi. Kartais tekdavo ir po 5 minutes jį „įkalbinėti“, laimei, užvesti pavykdavo. Šiek tiek erzino ir nuolat perdegančios lemputės, nes automobilis nėra pritaikytas tam, kad nuolat degtų šviesos. Per kelionę pakeičiau tris priekines ir vieną galinę lemputę. Tačiau didžiausi išbandymai laukė pakeliui namo, kai iki Kauno likus apie 300 km sustreikavo centrinė stabdžių pompa. Gerai, kad vienas ekipažas turėjo atsarginę, tad per pusvalandį spėjome suremontuoti automobilį ir sėkmingai pasiekėme namus“, – džiaugėsi 37-erių kaunietis.

Čekai apžiūrinėjo nematytą lietuvių „Moskvičių“

Lietuviai Čekijoje grožėjosi ne tik vaizdinga gamta – pagrindinis jų tikslas buvo Nachodo miestas, kur vyko tradicinis „Moskvič“ automobilių gerbėjų sąskrydis. Didžiąją dalyvių dalį sudarę čekai mūsiškius pasitiko išskėstomis rankomis.

„Jiems buvo labai įdomu apžiūrėti mūsų techniką. Pavyzdžiui, vienas mūsų modelių buvo „Iž Kombi“, kuris į tuometinę Čekoslovakiją nebuvo tiekiamas. Tad jis sulaukė daugiausiai dėmesio“, – teigė E.Minskas.

Čia taip pat vyko mažų, pedalais minamų mašinėlių šventė, kur vaikai galėjo pasijusti tikrais vairuotojais.

„Moskvič“ gerbėjai paskutinę renginio dieną aplankė ir aukščiausią Čekijos viršūnę Sniežką, kurios aukštis siekia 1602 m.

Prižiūrėtų „Moskvičių“ – nedaug

Įvairių markių automobilių turėjęs E.Minskas sako, kad šiuo metu savo garažą gerokai sumažino, tačiau jame galima rasti pačių įvairiausių modelių. Kasdienis jo automobilis – „Citroen XM“, atsarginis – „Volvo 480“, taip pat jis turi ir vienintelį tokį Lietuvoje 1984-ųjų „Volkswagen Polo“ kabrioletą.

„Be to, kadangi mano pavardė Minskas, tad turiu penkis „Minsk“ motociklus. Noriu surinkti skirtingų modelių kolekciją, kurie buvo gaminami iki 1990 m. Tarp maniškių yra keletas pasikartojančių, tad iki tikslo dar trūksta, – sakė senovinių automobilių entuziastas. – O meilę „Moskvičiams“ galima paaiškinti tuo, kad tai buvo mano pirmas įsigytas automobilis. Tai buvo baltos spalvos mašina, todėl kai pradėjau ieškoti, dariausi tokio pat bei norėjau, kad būtų tokių pat metų gamybos, kaip ir aš gimiau – 1975-ųjų. Tačiau tokio neradau ir 2006 m. pirkau geltoną, pagamintą 1978 m.“.

Per metus savo senoviniu automobiliu jis įveikia 3-6 tūkst. km, nelygu į kokio ilgio kelionę po svečias šalis išsiruošia.

„Išlaidos automobiliui nėra didelės. Labiau reikia laiko, nei pinigų, nes prireikia daug kantrybės krapštantis prie „Moskvičiaus“, – sakė E.Minskas.

Jo žiniomis, Lietuvoje nėra daug prižiūrimų ir puoselėjamų „Moskvič“ automobilių – vos apie 15, visi kiti naudojami arba kaip kasdienė transporto priemonė, arba dūla apleisti.

„Įsigyti tokį automobilį kainuoja apie 1000-1500 Lt, tačiau jo restauravimas atseitų dar apie 10 000 Lt. Tai dideli pinigai ir nesvarbu, ar atvykęs į servisą norėsi restauruoti „Mersedesą“ ar „Moskvičių“, kainuos tiek pat, o kartais ir daugiau. Kaip mes sakome – „Moskvičiai“ jau iš gamyklos išriedėjo kreivi“, – juokėsi pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Dilema: nors parkuoti automobilį lengva kaip niekad, daugelis vairuotojų būtent to mokosi papildomai (1)

Šiandien automobilio parkavimas tapo gerokai lengvesnis nei buvo prieš dešimtmetį ar dar daugiau...

5 keisti automobilių gamintojų projektai, arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ (14)

Faktas, kad globalizacija palietė automobilių gamintojus šiomis dienomis nieko nebestebina....

Kaunui vieno motoakrobato Aro Gibiežos klipo „Ledas!“ seanso neužteko: rodys papildomą

Stipriausias Lietuvos motoakrobatas Aras Gibieža praėjusį savaitgalį Vilniaus oro uoste...

„Cupra Experience“: tris dienas trukusi ekstremali kelionė aplink Lietuvą

Finišavo tris dienas trukęs, nuotykių kupinas, ekstremalus „Cupra Experience“ žygis aplink...

Karstas su princo Philipo kūnu bus gabenamas į bažnyčią jo paties konstruotu automobiliu (1)

Kai karstas su princo Philipo kūnu bus gabenamas į bažnyčią laidotuvių ceremonijai atlikti, jis...

Top naujienos

Pamačiusi pervestą atlyginimą Šiaulių ligoninės medikė liko šokiruota: gydymo įstaigos versija – kitokia (237)

Respublikinėje Šiaulių ligoninėje dirbančios medikės sūnus teigia, kad jo mamai ligoninė...

Čaplinskas: panašu, kad gyvensime pagal ketvirtąjį pandemijos scenarijų (308)

Panašu, kad gyvensime pagal ketvirtąjį koronaviruso pandemijos scenarijų, tai yra – virusų...

Šiltas pavasaris kol kas traukiasi: laukia smarkūs lietūs, vietomis sugriaudės perkūnijos (4)

Krentant atmosferos slėgiui ir didėjant žemo slėgio lauko įtakai giedrių orų laikotarpis...

Lietuvoje prasidės didžiuliai pokyčiai: vieniems teks stipriai pakeisti savo įpročius, o kiti galės pasinaudoti parama (68)

Pustrečio milijardo tonų – štai tiek pačių įvairiausių atliekų kasmet susikaupia Europos...

Kasdienybės herojai. Eleonora – apie „Sel“ ir skyrybas: liūdna dėl savo gyvenimo, kad nieko nepasiekiau kita tema: stulbinanti „Misis Lietuva 2019“ Gretės Brokienės sėkmė (14)

Išskirtinis Eleonoros Sebrovos interviu - karjera grupėje „Sel“, skausmingos skyrybos ir...

Karolis Kasperas | D+

Japonų valdžia po šiai dienai neigia šį istorinį faktą: „komforto stotyse“ karius tenkino 200 tūkst. pagrobtų moterų

Lee Ok-Seon nieko neįtardama ėjo namo, kai iš pravažiuojančio automobilio iššoko grupė...

Štai kokių perliukų radau „Mamų mugėje“: vaiką galima aprengti už tiek, kiek kainuoja trys puodeliai kavos (54)

Ar brangu auginti vaikus, juk jie taip greit auga, todėl daug ir reikia – kas sezoną naujų batų,...

UEFA atsakas: grasina dar šią savaitę iš Čempionų lygos išmesti tris iš keturių pusfinalio dalyvių (117)

UEFA ketina imtis pačių griežčiausių ir beprecedenčių veiksmų prieš maištininkų...

Agnė Keizikienė | D+

Mokslininkas praskleidė šydą nuo paslaptingo sapnų pasaulio: kodėl sapnuojame, ką sapnai apie mus pasako ir kaip jiems padaryti įtaką?

Sapnai tarsi kokia astrologija: vieni į juos žiūri su šypsena, kiti – intensyviai tyrinėja. Kad...

Kūno kalbos ekspertė išanalizavo princo Philipo laidotuvių įrašus: žiūrovams nepastebimos detalės pasakė daugiau nei žodžiai (34)

Karalienė Elžbieta II stabtelėjo prieš įeidama į Šv. Jurgio koplyčią, lyg negalėtų...