aA
Jau keleri metai kaunietis Egidijus Minskas dalyvauja ir organizuoja senovinių automobilių entuziastų keliones į įvairias šalis. Šiemet jis su bičiuliais lankėsi „Moskvič“ automobilių gerbėjų sąskrydyje Čekijoje.
Egidijus Minskas
Egidijus Minskas
© Organizatorių archyvas

Praėjusią savaitę į šią kelionę iš skirtingų Lietuvos kampelių – Kauno, Salantų ir Vilkaviškio – pajudėjo keturi lietuvių ekipažai. Visų automobilių „Moskvič“ amžius buvo daugiau nei 30 metų: seniausias – 1966 m. gamybos, jauniausias – 1978 m.

„Man patinka iššūkiai. Visi sako, kad su „Moskvičiumi“ be didelio remonto negalima nuvažiuoti daugiau nei 300 km, bet norisi įrodyti, kad taip galvojantys klysta. Sėkmingai nuvažiuojame ir po kelis tūkstančius kilometrų“, – DELFI pasakojo E.Minskas.

Prieš porą metų jis su bendraminčiais važiavo į Ukrainą ir įveikė 4000 km, pernai rytų kryptimi nukeliauta daugiau kaip 2000 km ir aplankyta Rusija.

Šiemet nutarę aplankyti Čekiją, „Moskvič“ gerbėjai taip pat sukorė nemenką atstumą – pavyzdžiui, iš Salantų startavęs ekipažas nuvažiavo 2564 km. Tiesa, kaip dažnai nutinka ilgose kelionėse, taip ir šįkart nebuvo apsieita be nuotykių.

„Čekiją pasiekėme be rūpesčių, tik maniškio „Moskvičiaus“ variklis sunkiai vesdavosi. Kartais tekdavo ir po 5 minutes jį „įkalbinėti“, laimei, užvesti pavykdavo. Šiek tiek erzino ir nuolat perdegančios lemputės, nes automobilis nėra pritaikytas tam, kad nuolat degtų šviesos. Per kelionę pakeičiau tris priekines ir vieną galinę lemputę. Tačiau didžiausi išbandymai laukė pakeliui namo, kai iki Kauno likus apie 300 km sustreikavo centrinė stabdžių pompa. Gerai, kad vienas ekipažas turėjo atsarginę, tad per pusvalandį spėjome suremontuoti automobilį ir sėkmingai pasiekėme namus“, – džiaugėsi 37-erių kaunietis.

Čekai apžiūrinėjo nematytą lietuvių „Moskvičių“

Lietuviai Čekijoje grožėjosi ne tik vaizdinga gamta – pagrindinis jų tikslas buvo Nachodo miestas, kur vyko tradicinis „Moskvič“ automobilių gerbėjų sąskrydis. Didžiąją dalyvių dalį sudarę čekai mūsiškius pasitiko išskėstomis rankomis.

„Jiems buvo labai įdomu apžiūrėti mūsų techniką. Pavyzdžiui, vienas mūsų modelių buvo „Iž Kombi“, kuris į tuometinę Čekoslovakiją nebuvo tiekiamas. Tad jis sulaukė daugiausiai dėmesio“, – teigė E.Minskas.

Čia taip pat vyko mažų, pedalais minamų mašinėlių šventė, kur vaikai galėjo pasijusti tikrais vairuotojais.

„Moskvič“ gerbėjai paskutinę renginio dieną aplankė ir aukščiausią Čekijos viršūnę Sniežką, kurios aukštis siekia 1602 m.

Prižiūrėtų „Moskvičių“ – nedaug

Įvairių markių automobilių turėjęs E.Minskas sako, kad šiuo metu savo garažą gerokai sumažino, tačiau jame galima rasti pačių įvairiausių modelių. Kasdienis jo automobilis – „Citroen XM“, atsarginis – „Volvo 480“, taip pat jis turi ir vienintelį tokį Lietuvoje 1984-ųjų „Volkswagen Polo“ kabrioletą.

„Be to, kadangi mano pavardė Minskas, tad turiu penkis „Minsk“ motociklus. Noriu surinkti skirtingų modelių kolekciją, kurie buvo gaminami iki 1990 m. Tarp maniškių yra keletas pasikartojančių, tad iki tikslo dar trūksta, – sakė senovinių automobilių entuziastas. – O meilę „Moskvičiams“ galima paaiškinti tuo, kad tai buvo mano pirmas įsigytas automobilis. Tai buvo baltos spalvos mašina, todėl kai pradėjau ieškoti, dariausi tokio pat bei norėjau, kad būtų tokių pat metų gamybos, kaip ir aš gimiau – 1975-ųjų. Tačiau tokio neradau ir 2006 m. pirkau geltoną, pagamintą 1978 m.“.

Per metus savo senoviniu automobiliu jis įveikia 3-6 tūkst. km, nelygu į kokio ilgio kelionę po svečias šalis išsiruošia.

„Išlaidos automobiliui nėra didelės. Labiau reikia laiko, nei pinigų, nes prireikia daug kantrybės krapštantis prie „Moskvičiaus“, – sakė E.Minskas.

Jo žiniomis, Lietuvoje nėra daug prižiūrimų ir puoselėjamų „Moskvič“ automobilių – vos apie 15, visi kiti naudojami arba kaip kasdienė transporto priemonė, arba dūla apleisti.

„Įsigyti tokį automobilį kainuoja apie 1000-1500 Lt, tačiau jo restauravimas atseitų dar apie 10 000 Lt. Tai dideli pinigai ir nesvarbu, ar atvykęs į servisą norėsi restauruoti „Mersedesą“ ar „Moskvičių“, kainuos tiek pat, o kartais ir daugiau. Kaip mes sakome – „Moskvičiai“ jau iš gamyklos išriedėjo kreivi“, – juokėsi pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkvežimių saugumo rodiklis (1)

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta...

Pakeistas fonas už nugaros leido prisijungti prie posėdžio, tačiau senatorius pamiršo vieną svarbią detalę

Kalbėti telefonu vairuojant negalima - skelbia ir įstatymai, ir blaivus protas. Už dėmesio...

Top naujienos

Ernestas Naprys | D+

Ne viskas tik brangsta: dešimtys produktų per 5 metus yra atpigę – palyginkite kainas (1)

Įpylus 30 procentų pabrangusio dyzelio, automobilį palikti stovėti mieste kainuoja 60 proc....

Susigrąžinę dingusią dukrą tėvai atsitokėjo tik vėliau – kraupus radinys nepaliko abejonių (48)

Dauguma tėvų žino, kad vaikų auginimas yra nuolatinis darbas, reikalaujantis besąlygiškos...

Tarptautinė mokslininkų grupė atviru laišku kreipėsi dėl „Sputnik V“ vakcinos (498)

Tarptautinė mokslininkų grupė dar kartą išreiškė rimtą nerimą dėl Rusijoje gaminamos „...

Orai: savaitgalį lietaus išvengti nepavyks, bet temperatūra kils aukštyn

Šeštadienį Lietuvos orus lems nedidelė aukštesnio slėgio sritis, įsiterpusi tarp dviejų žemo...

Parodė, kaip Turkijoje poilsiauja turtingiausi lietuviai: tai tikras atostogų rojus, kuriame pildomi visi norai (50)

Turkija , tai toli gražu ne tik taupių, ekonominės klasės turistų rojus. Šią šalį mėgsta ir...

Japonijoje gyvenusi Kristina – apie nutylimas moterų pareigas santuokoje, grožio paslaptis ir tikrąjį geišų vaidmenį (88)

Japonija vis dar yra viena iš tų šalių, kuri apipinta įvairiais mitais. Uždari, darboholikai,...

Dėl žioplos klaidos įkliuvo garsios grupuotės lyderis: kokaino maišelyje – prekybos centro čekis (48)

Su teisėsauga bendradarbiaujančių nusikalstamo pasaulio atstovų liudijimai kaip reikiant...

Mantas Bertulis pasipiktino provokuojančiu TV3 darbuotojos pasiūlymu Šeimų maršui: užsidirbinėti iš žmonių susipriešinimo amoralu TV3: tokių idėjų nepalaikome ir netoleruojame (311)

Dar net neprasidėjęs „ Didysis šeimos gynimo maršas “ visuomenėje kursto aštrias diskusijas....

Havajuose gyvenanti rašytoja Rykštaitė negali suprasti, kodėl mūsų šalyje vengiama šios temos: tai rodo Lietuvos atsilikimą (67)

„Login 2021” pranešėja, rašytoja Vaiva Rykštaitė šiandien sau gali leisti rašyti apie...