aA
Nepastebėti jo – tiesiog neįmanoma. Nors Detroito automobilių parodoje jis debiutavo prieš 12 metų ir „Chrysler“ jį ten pristatė kaip motociklą, diskusijos, kas gi tai – motociklas ar automobilis – tebeverda iki šiol.
Dodge Tomahawk motociklas
Dodge Tomahawk motociklas
© Vida Press

8,3 litro darbinio tūrio variklis su 10 cilindrų ir 500 „arklių“. Tai – „Dodge Tomahawk“, vienas įspūdingiausių plieno žirgų pasaulio prototipų, kurių krūtinėse plaka širdys, transplantuotos iš automobilių pasaulio monstrų organizmų. Apie naujausią tokį su V12 „Lamborghini“ varikliu, rašėme prieš keletą dienų. Šiuo atveju, „Dodge Tomahawk“ ratus suka legendinio „Dodge Viper“ motoras V10SRT10 . Taip, ratus, o ne ratą, nrs „tomahaukas“ turi keturis ratus – du gale ir du priekyje. Jie sumontuoti poromis, šalia vienas kito.

„Dodge Tomahawk“ – serijinės gamybos taip ir nesulaukęs koncepcinis motociklas. Nors „Chrysler“ padalinys „Dodge“ gyrėsi sunkiai suvokiamu 680 km/val. greičiu, sausumos greičio rekordų specialistai tai pavadino svaičiojimais. Be kita ko, „Tomahawk“ niekad nėra įsibėgėjęs greičiau nei iki 160 km/val.

Art Deco“ stiliaus dizainą išskirtiniam motociklui kūrė koncerno „Chrysler“ dizaineris Markas Waltersas. Nors serijinė šių monstrų gamyba niekada nebuvo pradėta, Neimano Marcuso kataloge buvo galima rasti parduodamų vienetinių „Tomahawk“ egzempliorių. Pigiausias jų kainavo 555 tūkst. JAV dolerių. Manoma, kad buvo parduota ne daugiau kaip 9 tokie motociklai. O bendrovė „Dodge“ pareiškė, kad šie motociklai – „riedantys monumentai“. Jie sukurti ne kasdieniam važinėjimuisi gatvėmis.

Grįžtant prie maksimalaus greičio istorijos, verta prisiminti, kad „Dodge“ galiausiai fantastiškus 680 km/val. skaičius sumažino iki ne tokių nepadorių 480 km/val. Tiesa, atstovas spaudai taip ir neatskleidė, kaip buvo atliktas motociklo maksimalaus greičio vertinimas. Vienas „Chrysler Group“ vadovų Wolfgangas Bernhardas 2003 m. yra pasakęs, kad niekas šiuo motociklu nėra važiavęs greičiau nei 160 km/val.

Tokiai nuostatai pritarė ir nemaža dalis sausumos greičio rekordų specialistų. Rekordinį greitį pasiekusio motociklo savininkas Dave'as Camposas pareiškė, kad maksimalus gamintojų nurodomas greitis gal ir įmanomas teoriškai (atsižvelgiant į variklio galią ir sukimo momentą), tačiau praktiškai motociklas vargu ar pasiektų 320 km/val. greitį – mat tokiu atveju jo vairuotoją aerodinaminės jėgos tiesiog nublokštų nuo motociklo. Ne mažiau problemų keltų ir keturių motociklo ratų suvaldymas.

„Teoriškai „Tomahaukas“ 100 km/val. greitį galėtų pasiekti per 2,5 sek., o vėliau viršyti ir 480 km/val. greitį, – rašė „New York Times“. – Tačiau kas ryžtųsi tokiai beprotystei – sunku įsivaizduoti.“

Norinčiųjų tai padaryti neatsirado ir iki šiol, nors važinėjančių šia „riedančiu monumentu“ tikrai buvo.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Jaguar XJ6“: anksčiau buvo skirtas turintiems pinigų, dabar – mėgstantiems klasiką (7)

Trečios serijos „ Jaguar XJ6“ buvo gaminamas nuo 1979 iki 1992 metų. Šis klasikinis sedanas...

Lietuviai sugalvojo sau iššūkį – nori nusipirkti BMW M5 už 500 eurų (78)

Jei pirmoji lietuvių religija yra krepšinis, tai antroji, be menkiausios abejonės, automobiliai....

Lietuvoje parduodamas ypatingas „žvėris“ – „Ferrari“, prie kurio vairo sėdėjo Vanagas (29)

Sportiniai automobiliai visuomet traukia akį, ypač – jei atsiduria transporto skelbimų portale,...

Ar žinote, ką iš tikrųjų reiškia BMW logotipas? (28)

Ar tai propeleris, ar vis dėlto ne? BMW logotipas dešimtmečius buvo karšta diskusijų tema. Ir...

Laukinė amerikietiška svajonė, kurios europiečiai nesupras – „Dodge Ramcharger“ (5)

Tai, kad žmonės eina iš proto dėl automobilių, kurie turi aukštesnę prošvaisą – jau seniai...

Top naujienos

Įvardijo didžiausias baimes dėl koronaviruso: kur kas gilesnės problemos gali laukti ateityje (139)

Naujausia visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “ visuomenės...

Verslo planas dėl karantino švelninimo: galėtų dirbti lauko kavinės, odontologijos įmonės, vėliau – ir viešbučiai (305)

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis paragino asocijuotas verslo struktūras iki...

Lietuva pildosi apsaugos priemonėmis: Kauną pasiekė 2 tūkstančiai dėžių, pakeliui – dar didesnė siunta (22)

Šiąnakt Kaune nusileido dar vienas lėktuvas su apsauginėmis priemonėmis. Anot Sauliaus...

Naujų atvejų skaičius mažėja: per parą Lietuvoje fiksuoti 32 koronaviruso atvejai (205)

Naujų koronaviruso atvejų skaičius šalyje perkopė 900. Per parą ištyrus 2301 ėminį...

Klaipėdos uosto vadovo konkursą laimėjo su „valstiečiais“ rinkimuose dalyvavęs Algis Latakas (79)

Klaipėdos jūrų uosto vadovo konkursą laimėjo buvęs koncerno „Achemos grupė“ valdomos...

Lingienė: turime per 20 išplitusių koronaviruso židinių Lietuvoje (37)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento direktorė Rolanda Lingienė palaiko...

Danija mėgins grįžti į normalų gyvenimą: mes reagavome greitai (4)

Viena iš pirmųjų Europos valstybių, kuri užvėrė savo ekonomiką reaguodama į „Covid-19“,...

Rizikų darbo vietoms mastas – beprecedentis nuo Didžiosios depresijos laikų (11)

Visame pasaulyje darbuotojai patiria didelį spaudimą krečiant koronaviruso krizei, jau sukėlusiai...

Mokslininkas: didžioji dalis Lietuvą pasiekiančių respiratorių – prastos kokybės (23)

Didžioji dalis Lietuvą šiuo metu pasiekiančių respiratorių yra prastos kokybės, sako Kauno...

Stebėdama žmones neapsikentė: jei pamiršite svarbiausią dalyką, papildomos priemonės nepadės parodė, kaip apsisaugoti nuo viruso (28)

Tinkamai rankas nusiplauna nedidelė dalis žmonių, todėl buvusi greitosios medicinos pagalbos...

|Maža didelių žinių kaina