aA
Vašingtono, Mičigano ir dar kelių Jungtinių Valstijų universitetų mokslininkai tvirtina radę būdą, kaip pergudrauti savivaldžius automobilius – tereikia lipdukų ant kelio ženklų.
Tik šiek tiek pakeistas ženklas gali pridaryti didelių problemų savivaldžiams automobiliams
© Tyrimo autorių nuotr.

Tyrimą ekspertai pradėjo analizuodami algoritmą, kuriuo tokių automobilių aplinkos stebėjimo sistema naudojasi vaizdų klasifikavimui. Buvo simuliuojamos įvairios manipuliacijos kelio ženklų tema, siekiant išsiaiškinti, kokiu atveju savarankiškas automobilis gali juos neteisingai suprasti. Pavyzdžiui, ekspertai pagamino specialių lipdukų, kuriais apklijavo kelio ženklus.

Tik pagalvokite – savarankiško automobilio vaizdų apdorojimo sistema neteisingai supranta greičio ribojimo ženklą ir nepriima reikiamo sprendimo. Tokia situacija gali baigtis tragedija, skelbia autoblog.com

Tyrimo, pavadinto „Robust Physical-World Attacks on Machine Learning Models“, autoriai pademonstravo kelis skirtingus būdus, kaip sutrikdyti savarankiškus automobilius ir priversti juos neteisingai skaityti kelio ženklus. Tam jie pasitelkė paprasčiausią spalvotą spausdintuvą ir kamerą.

Kalbant apie šiuos eksperimentus, didžiausią nerimą kelia tai, kad žmogaus akims tokios manipuliacijos neatrodo kažkuo išskirtinės, nes pateikiamos tarsi grafitis, meno kūrinys ar tiesiog elementai, inkorporuojami į kelio ženklo vaizdinį apipavidalinimą.

Detaliau aptarkime ekspertų eksperimentui panaudotus metodus. Pirmojo metu visas kelio ženklas buvo uždengtas atspausdinta modifikuota jo versija. Žmogaus akiai jis atrodo tarsi normalus, tačiau keliose vietose vaizdas kiek išplaukęs. Autonomiškam automobiliui kilo žymiai rimtesnių bėdų: iš įvairaus atstumo ir žiūrėjimo kampo testų metu tokia transporto priemonė ženklą, reiškiantį „Stop“, perskaitydavusi tik kaip greičio ribojimo ženklą.

Antrojo eksperimento metu „Stop“ ženklas buvo apklijuotas lipdukais, kuriančiais grafičio iliuziją (tarsi būtų užrašyti žodžiai „love“ ir „hate“) – dviem trečdaliais atvejų autonominis automobilis jį perskaitė kaip greičio ribojimo ženklą. Tokį patį efektą turėjo ir keli atsitiktine tvarka ant minėtojo ženklo užklijuoti paprasčiausi lipdukai.

Posūkio į dešinę ženkle eksperimento vykdytojai rodyklę užmaskavo keliais pilkais lipdukais – autonomiško automobilio vaizdų apdorojimo sistema jį perskaitė kaip „Stop“ ženklą – taip nutiko dviem trečdaliais atvejų.

Norėdami, kad jų eksperimentas pergudrauti autonomiško automobilio sistemas pasiteisintų, ekspertai privalo perprasti algoritmą, kurį autonomiškų automobilių vaizdų apdorojimo sistema naudoja kelio ženklų klasifikacijai. Perpratę, kaip gali suklaidinti sistemą, jie tai galėjo lengvai padaryti pasitelkę itin paprastas priemones – pasirinko kelio ženklo nuotraukos, spalvoto spausdintuvo ir šiek tiek lipnaus popieriaus.

Autonomiškų automobilių startuolio „Voyage“ atstovas ir vienas iš ekspertų Tarekas El Gaaly „Car and Driver“ sakė, kad tokiems incidentams galima užkirsti kelią radus tinkamus sprendimus. Vienas iš galimų problemos sprendimo būdų – kontekstas. Kitaip tariant, automobilis turi galėti pats nuspręsti, kad, pavyzdžiui, mieste važiuoti autostradoje leistinu greičiu, nevalia.

„Be to, šiandien dauguma autonomiškų automobilių aprūpinti įvairiais jutikliais, taigi tereikia jiems parengti reikiamų programos įrangos atnaujinimų“, – sako T. El Gaaly.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynes Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“ (1)

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Venclova: kalbos, kad popiežių pasitiko per tamsios veido spalvos mergaitė, – pražūtingos Lietuvai (229)

Kalbos apie tai, kad popiežių pasitikusi mergaitė buvo per tamsios veido spalvos – pražūtinga...

Paksas nesiliauja: savo siūlymais gąsdina ekspertus (295)

Neseniai sumanymą organizuoti referendumą dėl lito sugrąžinimo deklaravęs europarlamentaras...

Vainienę juokina 12 Skvernelio laiškų: gali ir dievui parašyti, bet nesitikėk stebuklų (208)

Bent vieną laišką su kvietimu investuoti Lietuvoje premjeras Saulius Skvernelis galėjo įteikti...

Šaltinis: Rusija ruošia grėsmingus povandeninius laivus (91)

Rusijos povandeninis laivynas, aprūpintas tarpžemyninėmis balistinėmis raketomis su...

Seimas siunčia dar vieną žinią antstoliams: nori riboti atlyginimus balsavo vienbalsiai (38)

Antradienį Seime prezidentės Dalios Grybauskaitės vyriausioji patarėja teisės klausimais Rasa...

Gražulis grįžta į Seimo Audito komitetą (21)

Žmogaus teisių komitete dirbęs Seimo narys Petras Gražulis jau turi kitą komitetą. Seimo...

Akmuo į popiežiaus Mišių organizatorių darbą: tai smulkmena, bet labai svarbi (96)

„Labai trūko viešųjų tualetų“, – teigė „Žinių radijo“ klausytojas, ryto laidoje...

Mados ekspertas Aleksandras Vasiljevas įvardijo didžiausią Lietuvos moterų klaidą (14)

Vietoj to, kad džiaugtųsi gyvenimu, lietuviai kapstosi neegzistuojančiose problemose ir nepasitiki...

Nuo sausio 1 dienos pas šeimos gydytoją – per 7 dienas, specialistą – per 30 (150)

Nuo sausio 1 d. gydymo įstaigos bus kviečiamos jungtis prie išankstinės pacientų registracijos...

Netrukus įsigalios dar griežtesni statybos reikalavimai: ką tai reiškia pirkėjams? (18)

Išsirinkti naują būstą – atsakingas bei sudėtingas uždavinys, iš naujakurių pareikalaujantis...