aA
Mokslininkai teigia, kad energijos saugojimo technologijose pasiekė tikrą proveržį. Dėl šios technologijos elektrinės transporto priemonės galės nuvažiuoti tokius pačius atstumus, kaip dyzelinu ar benzinu varomos transporto priemonės. Tačiau kas yra dar svarbiau, tokių elektrinių transporto priemonių baterijų įkrovimas užtruks ne valandas, o minutes.
Asociatyvi nuotr.
© Reuters / Scanpix

Mokslininkų komanda iš Bristolio ir Surėjaus universitetų sukūrė naujos kartos medžiagą, skirtą superkondensatoriams. Jie saugo elektros energiją ir gali būti greičiau įkraunami nei įprastos baterijos.

The Guardian“ informuoja, kad ši technologija gali leisti automobilius įkrauti vos per 10 minučių, o tai yra žymiai greičiau nei įkraunat įprastas ličio jonų baterijas. Pasak šio atradimo kūrėjų, ši technologija turi pakankamą energijos tankį, kuris gali nesunkiai aplenkti „Tesla“ kuriamų ličio jonų baterijų galimybes, tai yra vienu įkrovimu nuvažiuoti 320-560 kilometrų.

Dr. Donaldas Highgate‘as, „Superdielectrics“ kompanijos direktorius, kuri kartu dirbo su mokslininkais iš Bristolio ir Surėjaus universitetų, teigia: „Tai gali sukelti žemės drebėjimą energetikoje, tačiau dar ne viskas baigta“.

Superkondensatorių idėja egzistuoja dešimtmečius, jie gali užtikrinti greitą energijos kaupimą ir jos išlaisvinimą. Net pats Elonas Muskas yra sakęs, kad transporto proveržį greičiausiai nulems superkondensatoriai, o ne įprastos baterijos.

Kas įdomiausia, kad „Superdielectrics“ net neplanavo sukurti šios technologijos. Viskas prasidėjo nuo įdėjos sukurti naujos kartos polimerą, kuris būtų skaidrus, palaikytų elektronines grandines ir galima būtų naudoti naujiems elektronikos įrenginiams, kaip „Google Glass“. Tačiau, išnagrinėję sukurtos medžiagos energijos saugojimo galimybes, jie pakeitė tyrimų kryptį ir dar 2014 metais sukūrė 10 cm2 demonstracininės medžiagos, kuri galėjo valdyti mažą ventiliatorių ar LED lemputę.

Deja, bet ši technologija turi rimtą trūkumą. Tyrėjai pripažino, kad jei automobilis su šiais superkondensatoriais bus ilgą laiką nenaudojamas, tarkim mėnesiui laiko paliktas automobilių stovėjimo aikštelėje, jis praras didelę dalį energijos. Dėl šios priežasties tyrėjai tikisi, kad pirmieji automobiliai turės ir mažą bei įprastą bateriją.

„Bristolio“ ir „Surėjaus“ universitetų komanda tiki, kad jų naudojamas polimeras gali pasiekti didesnį energijos tankį nei ličio jonas. Tyrėjų sukurtas polimeras turi 180 Wh/kg energijos tankį, o komercinio ličio jono energijos tankis svyruoja nuo 100 Wh/kg iki 120 Wh/kg.

Dr. Thomasas Milleris, Londono universiteto koledžo superkondensatorių ekspertas, kuris nebuvo įtrauktas į šiuos tyrimus, teigia, kad ši technologija turėtų būti labiau išvystyta, kad galėtų konkuruoti su įprastomis technologijomis.

„Jei būtų pasiektas didelis energijos tankio šuolis, tai taptų svarbiu laimėjimu“, – teigė Dr. Th. Milleris. „Vieni svarbiausių dalykų, kuriuos dar reikia įrodyti, tai šios technologijos kainą, tvarumą ir masinį pritaikomumą“.

Dr. D. Highgate‘as teigė esąs įsitikinęs, kad jo naujasis superkondensatoriaus prototipas gali būti išvystytas per dvejus metus ir pirmiausiai naudojamas specialistų, tokių kaip kariškiai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (9)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (45)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Nepatenkinti mokesčiais automobiliams iš Lietuvos, Kijevo protestuotojai sudegino „Land Rover“ (40)

Protestas dėl pernelyg didelių muito mokesčių įsivežant automobilius iš Europos į Ukrainą...

Vyras po padangų keitimo iš serviso grįžo subraižytais ratlankiais, tačiau kaltų – neatranda (258)

Padangų keitimas prieš šaltąjį sezoną, atrodytų, įprasta procedūra kiekvienam vairuotojui....

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (114)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Starkevičius: į Lietuvą grįžta baudžiava – žemė atimama, bet savininkas paliekamas ją dirbti (29)

Kazimieras Starkevičius , buvęs žemės ūkio ministras, ūkininkas, dabar Seimo narys ir...

„Crypto 2.0“ - skaitmeniniai pinigai, už kuriuos pagaliau bus galima įsigyti prekių? (9)

Londono verslo klubas, sukurtas specialiai aktyvistams, padėjusiems pertvarkyti Britanijos rinkimų...

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (201)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

„Apple“ ruošiasi blogesniems laikams, tačiau daugeliui šis planas nepatiks (1)

Pasaulyje, kuriame išmaniųjų telefonų „iPhone“ paklausa ims mažėti, JAV korporacija „...

Mokytojų streikas įsibėgėja: jungiasi dar 10 mokyklų (31)

Dar dešimt mokyklų trečiadienį prisijungs prie besitęsiančio pedagogų streiko dėl šiemet...

Gražiausiais pasaulio vaikais vadinamos mergaitės užaugo: kaip jos atrodo dabar ir kaip susiklostė jų likimai? (5)

Netrūksta pasakų apie nuostabaus grožio vaikus – kai kuriems ir vardai duoti remiantis jų...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (3)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Rima Kernagienė su komanda lavins vaikų kūrybiškumą: auklėdami dažnai pridarome daugiau žalos nei naudos

„Vaikai supranta kur kas daugiau nei mes, suaugusieji, pastebime“, – neabejoja Rima Kernagienė....

Europos oro uostuose pradedami naudoti melo detektoriai (1)

Kai kurių Europos šalių oro uostuose jau visiškai pasirengta pradėti ypač išmanių melo...