Mokslininkai teigia, kad energijos saugojimo technologijose pasiekė tikrą proveržį. Dėl šios technologijos elektrinės transporto priemonės galės nuvažiuoti tokius pačius atstumus, kaip dyzelinu ar benzinu varomos transporto priemonės. Tačiau kas yra dar svarbiau, tokių elektrinių transporto priemonių baterijų įkrovimas užtruks ne valandas, o minutes.
Asociatyvi nuotr.
© Reuters / Scanpix

Mokslininkų komanda iš Bristolio ir Surėjaus universitetų sukūrė naujos kartos medžiagą, skirtą superkondensatoriams. Jie saugo elektros energiją ir gali būti greičiau įkraunami nei įprastos baterijos.

The Guardian“ informuoja, kad ši technologija gali leisti automobilius įkrauti vos per 10 minučių, o tai yra žymiai greičiau nei įkraunat įprastas ličio jonų baterijas. Pasak šio atradimo kūrėjų, ši technologija turi pakankamą energijos tankį, kuris gali nesunkiai aplenkti „Tesla“ kuriamų ličio jonų baterijų galimybes, tai yra vienu įkrovimu nuvažiuoti 320-560 kilometrų.

Dr. Donaldas Highgate‘as, „Superdielectrics“ kompanijos direktorius, kuri kartu dirbo su mokslininkais iš Bristolio ir Surėjaus universitetų, teigia: „Tai gali sukelti žemės drebėjimą energetikoje, tačiau dar ne viskas baigta“.

Superkondensatorių idėja egzistuoja dešimtmečius, jie gali užtikrinti greitą energijos kaupimą ir jos išlaisvinimą. Net pats Elonas Muskas yra sakęs, kad transporto proveržį greičiausiai nulems superkondensatoriai, o ne įprastos baterijos.

Kas įdomiausia, kad „Superdielectrics“ net neplanavo sukurti šios technologijos. Viskas prasidėjo nuo įdėjos sukurti naujos kartos polimerą, kuris būtų skaidrus, palaikytų elektronines grandines ir galima būtų naudoti naujiems elektronikos įrenginiams, kaip „Google Glass“. Tačiau, išnagrinėję sukurtos medžiagos energijos saugojimo galimybes, jie pakeitė tyrimų kryptį ir dar 2014 metais sukūrė 10 cm2 demonstracininės medžiagos, kuri galėjo valdyti mažą ventiliatorių ar LED lemputę.

Deja, bet ši technologija turi rimtą trūkumą. Tyrėjai pripažino, kad jei automobilis su šiais superkondensatoriais bus ilgą laiką nenaudojamas, tarkim mėnesiui laiko paliktas automobilių stovėjimo aikštelėje, jis praras didelę dalį energijos. Dėl šios priežasties tyrėjai tikisi, kad pirmieji automobiliai turės ir mažą bei įprastą bateriją.

„Bristolio“ ir „Surėjaus“ universitetų komanda tiki, kad jų naudojamas polimeras gali pasiekti didesnį energijos tankį nei ličio jonas. Tyrėjų sukurtas polimeras turi 180 Wh/kg energijos tankį, o komercinio ličio jono energijos tankis svyruoja nuo 100 Wh/kg iki 120 Wh/kg.

Dr. Thomasas Milleris, Londono universiteto koledžo superkondensatorių ekspertas, kuris nebuvo įtrauktas į šiuos tyrimus, teigia, kad ši technologija turėtų būti labiau išvystyta, kad galėtų konkuruoti su įprastomis technologijomis.

„Jei būtų pasiektas didelis energijos tankio šuolis, tai taptų svarbiu laimėjimu“, – teigė Dr. Th. Milleris. „Vieni svarbiausių dalykų, kuriuos dar reikia įrodyti, tai šios technologijos kainą, tvarumą ir masinį pritaikomumą“.

Dr. D. Highgate‘as teigė esąs įsitikinęs, kad jo naujasis superkondensatoriaus prototipas gali būti išvystytas per dvejus metus ir pirmiausiai naudojamas specialistų, tokių kaip kariškiai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį

Trečiadienis – antroji ir ko gero sunkiausia „Neste Eko ralio 2018“ diena.

Šarapova ir Webberis išbandė naują „Porsche“ (14)

Maria Šarapova prieš įnirtingas kovas Štutgarto kortuose sekmadienį, balandžio 21 dieną,...

Prieš septynerius metus išjuokta idėja keičia naftos rinką (38)

Per konferenciją Belgijoje prieš septynerius metus elektrinio autobuso idėja buvo sutikta kaip...

Žydrūnas Savickas apie tai, kokių savybių ieško automobilyje (25)

Dar prieš kelerius metus automobilių pardavėjai neslėpė, kad į saloną užsukusius naujos...

Skambina pavojaus varpais: tolimųjų reisų vairuotojai gali likti be pensijų (149)

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais...

Top naujienos

„Žalgiris“ sužinojo savo varžovą pusfinalyje – teks kautis su Eurolygos čempionu Šaras: stengsimės aplošti geriausius (53)

Praėjus mažiau nei dviem valandoms po to, kai Kauno „Žalgiris“ namuose iš kovos dėl Eurolygos...

Jasikevičius prisiekė meilę „Žalgiriui“ ir pažadėjo klubui šviesią ateitį (78)

Kauno triumfas – Pirėjo krachas. Šturmuoti „Žalgirio“ tvirtovės atžygiavęs...

Nurodymas švenčiantiems žalgiriečiams: kas pirmas išeis namo, tam ryte į treniruotę (1)

Po rungtynių Kauno „Žalgirio“ rūbinėje ilgai trenkė įvairių kartų klubui dedikuotos dainos...

Orai: savaitgalį šalį užlies šiluma – deja tik trumpam (5)

Paskutinė darbo diena bus gaivi, o nuo šeštadienio į šalį vėl atkeliaus maloni šiluma. Poilsio...

Tokias moteris galima pažinti iš tolo, jei žinai, ko ieškoti: vedusiems jos pavojingos (182)

Trečdalis susituokusių porų teigia, kad yra bent kartą žengę „į kairę“. Ir čia puikiai...

Svajonę įgyvendinęs „Žalgirio“ kapitonas: man, kaip kauniečiui, tokia pergalė yra nereali (13)

Beveik visą karjerą Kauno „Žalgiryje“ praleidęs Paulius Jankūnas ketvirtadienį įgyvendino...

JAV Valstybės departamentas nesikiš į Venckienės ekstradicijos procedūrą (296)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Valstybės departamentas nesikiš į buvusios teisėjos ir...

Europa, ruoškis: graikus darkart pranokęs „Žalgiris“ žengė į Eurolygos elitą (810)

Kauno „Žalgiris“ po 19-os metų pertraukos praveria Eurolygos finalo ketverto duris:...

Patikrino: devyni iš dešimties Lietuvos interneto vartotojų – vagys žala viršija 2,1 mlrd. eurų (538)

„Biški“ vagis nebūna“ – tokiu šūkiu autorių teisių organizacijos ketvirtadienį durė...

Prislėgtas „Olympiakos“ treneris: yra priežasčių tokiai serijos baigčiai (1)

Kostas Papanikolaou užsidirbo nesportinę pražangą, kurią iškart sekė techninė. Įniršęs...