aA
„Lietuvos metų automobilis“ kasmet vyksta tokia pačia tvarka, perimta iš analogiškų rinkimų Europoje. Realia jo pradžia galima vadinti rugsėjo mėnesį – tuomet konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai slapto balsavimo metu išrenka dešimties žurnalistų komisiją, kurie yra pasiryžę prisiimti atsakingą ir daug laiko reikalaujantį darbą. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šiemet joje – tik vienas pasikeitimas, lyginant su praėjusiais metais.
Jurgis Paplaitis
Jurgis Paplaitis
© Organizatorių archyvas

„Komisijos stabilumas – vienas geriausių konkurso bruožų. Ne pirmus metus komisijoje esantys žurnalistai – puikus įrodymas, jog į ją patenka tik patys kompetentingiausi ir daugiausiai apie naujus automobilius Lietuvoje išmanantys žmonės“, – sako Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Į „Lietuvos metų automobilio 2018“ komisiją išrinkti šie žurnalistai: Ramūnas Fetingis (BTV laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (Alfa.lt autorius), Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ savaitinio priedo „Technikos kiemas“ redaktorius), Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Jurgis Paplaitis (Delfi autorius), Dina Sergijenko (15min automobilių žurnalistė), Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris) ir Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas).

Jauniausia komisijos narė yra D. Sergijenko – ji joje darbuosis trečius metus iš eilės. Kitas vardas yra naujas tik teoriškai – M. Grinius trejus metus buvo atitolęs nuo žurnalistinės veiklos ir nebuvo renkamas į komisiją, tačiau dalyvavo visuose 1997-2013 m. rengtuose konkursuose. Bendras komisijos amžiaus vidurkis – 45,5 metų.

Visos šventės viename

Vienintelis komisijos narys, Renaldas Gabartas, joje dirba be pertraukų – nuo pat pirmojo konkurso 1997-aisiais, kuomet „Lietuvos metų automobiliu 1998“ buvo išrinktas A klasės „Mercedes-Benz“.

„Darbas „Metų automobilio“ stovyklose yra vienas geriausių dalykų, kokie tik teoriškai gali nutikti žmogui, bent trupučiuką besidominčiam automobiliais. Kadangi esu visiškai apsėstas šios idėjos, man mėnesį trunkantis maratonas yra kaip Kalėdos, Velykos, Joninės, Mindauginės ir Žolinės viename“, – pasakoja žurnaluose, laikraščiuose, interneto portaluose ir TV laidose automobilių žurnalistu dirbęs R. Gabartas.

Jis juokauja, kad per 20 metų konkursas jau spėjo tapti tautosakos dalimi – egzistuoja ne vienas posakis, apibūdinantis visą rinkimų procesą.

„Sakoma, kad geriausio automobilio rinkimai yra geriau už seksą: važiuoti gali kada nori ir kaip nori (žinoma, paisydamas KET), gali važiuoti vienas, gali finišuoti pirmas ir dėl to niekas neįsižeidžia. Nei vienas iš trijų tuzinų „Metų automobilio“ konkurse dalyvaujančių automobilių nepyksta, jei garsiai reiški simpatijas kitai mašinai. Žodžiu – čia vieni pliusai“, – juokauja žurnalistas.

Kalbėdamas apie vertinimo kriterijus, R. Gabartas neslepia – rasti visiems tinkamą automobilį yra neįmanoma. Tam tikras didesnis ar mažesnis kompromisas visada bus: juk vertinami tokie subjektyvūs dalykai kaip pakabos sureguliavimas, akustinis komfortas, interjero ergonomika, degalų sąnaudos ir daugybė kitų. Ir visi jie skirtingiems žmonėms atrodo ne vienodai svarbūs. Tačiau komisijoje – dešimt skirtingai mąstančių ir pusšimtį automobilių kasmet išbandančių žmonių, tad galima neabejoti, jog jų priimtas bendras sprendimas – geriausiai atitinkantis lietuvišką skonį.

Tarptautinė patirtis

Labiausiai patyrusiu komisijos nariu galima vadinti V. Milių. „Auto Bild Lietuva“ redaktorius jau daugelį metų renka geriausią Lietuvos automobilį (praleido tik pirmuosius penkerius rinkimus) bei dalyvauja tarptautiniuose „Auto Bild“ rengiamame „Golden Steering Wheel“ konkurse. Be to, jis yra rinkęs geriausius Gruzijos, Indijos ir Kinijos automobilius.

„Aš turiu tam tikrų kriterijų sistemą, kurią atsivežiau iš tarptautinių konkursų, kuriuose dalyvauju, ir ją pritaikiau sau bei „Lietuvos metų automobiliui“. Kriterijų ten daug, neužteks popieriaus juos visus surašyti. Bet jie leidžia objektyviai įvertinti visus automobilius,“ – apie savo kriterijus renkant geriausiąjį pasakoja V. Milius.

Savo saugaus ir ekonomiško vairavimo įgūdžiais jis nevengia dalintis – rengia įvairius seminarus, mokymus. Šiuo metu jis išvykęs į Gruziją – ten su keliais kolegomis lietuviais moko vietinius egzaminuotojus vairavimo subtilybių.

V. Milius taip pat yra aistringas keliautojas, kasmet įveikiantis daugybę tūkstančių kilometrų prie automobilio vairo. Pavyzdžiui, šiemet jis vedė „SsangYong“ visureigių ekspediciją iš Seulo į Londoną – 15 tūkst. kilometrų kelionėje „Rexton“ automobiliai pervažiavo Kiniją, Kazachstaną, dalį Rusijos bei pusę Europos. Žinoma, pasisvečiavo ir Lietuvoje – „Auto Bild Lietuva“ redaktorius teigė, kad keliautojams puikų įspūdį paliko įvairios šalies vietos, o labiausiai – Trakai.

Nors jo darbas yra dažnai vairuoti naujausius automobilius, V. Miliaus kasdieninė transporto priemonė – klasikinis „Mercedes-Benz 124“.

Sugrįžo po pertraukos

Kitas komisijos narys, Mindaugas Grinius, į ją grįžo po trejų metų pertraukos. Geriausią Lietuvos automobilį jis rinko 1997-2013 metais ir vėl rinks šiemet – 2017-aisiais, tad turi ką palyginti.

„Per pastaruosius metus automobiliuose labiausiai pakito du dalykai: smarkiai didėjo jų markės ženklai ant priekinių grotelių ir lietimui jautrūs ekranai centrinėje konsolėje“, – paprašytas apibūdinti didžiausius skirtumus tarp naujų automobilių dabar ir prieš dešimt metų, juokavo žurnalistas.

Vis tik surimtėjęs jis pripažino, kad pastaraisiais metais didelis proveržis matomas aktyvaus ir pasyvaus saugumo sistemose. Be to, M. Grinius išskyrė „Tesla“ – jo manymu, šį gamintoją reikėtų vertinti kaip atskirą reiškinį automobilių pramonėje.

„Vertindamas automobilius konkurse labiausiai kreipiu dėmesį į paties modelio idėją ir koncepciją: kam jis skirtas, ką naujo ar įdomaus siūlo, kokią emociją sukelia. Žinoma, vertinu ir kasdieniniam naudojimui svarbius dalykus: valdymą, pakabos darbą, salono ergonomiką ir transformavimo galimybes, aptarnavimo kaštus ir kainą“, – pasakoja žurnalistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvos žurnalistų autoklubas ėmėsi naujo renginio – rinks geriausią metų sunkvežimį

Lietuvos žurnalistų autoklubas , organizuojantis tokius renginius kaip „Lietuvos metų...

Perspėja Vilniaus vairuotojus: gatvėse atsivėrė mažiausiai 700 duobių (2)

Iki pavasario pradžios Vilniaus „Grinda“ įvairiose miesto vietose jau užlygino 700 šaltuoju...

Ištyrė, ar elektriniai automobiliai yra patikimi: specialistai rado net keletą privalumų (132)

Patikimumas yra vienas iš svarbiausių rodiklių renkantis norimą automobilį. Sparčiai...

Dominykas Butvilas: lenktynės nėra visas mano gyvenimas, bet tai jo dalis, kurios nenorėčiau keisti (8)

Už automobilio vairo slalomo aikštelėje jis sėdo būdamas dešimties ir jau tada suprato, jog...

Papasakojo visą tiesą: kiek su elektromobiliu galima nuvažiuoti per didžiausius šalčius (189)

Vairuojant elektromobilį rūpesčiai, ar ryte pavyks užvesti variklį, greitai pasimiršta, bet...

Top naujienos

Šimonytė: kol nepradėtas masinis visuomenės skiepijimas, privilegijų gavusieji skiepą neturėtų gauti (84)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“...

„Sodra“: atlyginimai vidutiniškai augo 110 eurų, didžiausios pajamos – ne vilniečių (85)

Gyventojų vidutinės darbo pajamos paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginus su tokiu pačiu...

Šauktinis atsisakė tarnauti kariuomenėje: aš geriau miške dirbsiu (1172)

Į privalomąją karo tarnybą pašauktas, tačiau nurodymų nevykdęs ir į komplektavimo tarnybą...

Prieš atleidimą – politikus nustebinę Čaplinsko veiksmai (127)

Pirmadienį pranešta, kad, pasibaigus Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) vadovo Sauliaus...

Investicijų indeksas: 2020 metais akcijos galutinai nukarūnavo būstą nuomai (9)

Praėjusiais metais Lietuvos įmonių akcijos uždirbo 14,7 proc. grąžą, kai būstas nuomai...

Situacija nedžiugina – pirmu etapu į mokyklas grįš tik dvi moksleivių grupės (135)

Dabartinė COVID-19 situacija, anot Vyriausybės , neleidžia svarstyti karantino atlaisvinimų,...

Transliacija / Delfi tema. Kas daro didžiausią žalą mūsų širdžiai?

Laidoje dalyvauja: Santaros klinikų kardiologas profesorius Pranas Šerpytis ir VU Medicinos...

Pandemijos kaltininkas gali slypėti ne Kinijoje: mokslininkai ieško COVID-19 ištakų – rado užuominų (5)

Kambodžos ir Tailando mokslininkai neseniai mažuosiuose pasagnosiuose šikšnosparniuose aptiko...

Sekant pinigus: iš ko gyvena Lietuvos viešosios erdvės paraščių veikėjai (318)

Dezinformaciją Lietuvoje skleidžiančius asmenis galima suskirstyti į kelias grupes, tačiau kai...

Kol nepradėtas masinis visuomenės skiepijimas, privilegijų skiepą gavę neturėtų gauti (26)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“ įgyvendinimo...