aA
Pirmos kartos „Mazda 6“ savo debiuto metu markei įnešė nemažai optimizmo. Po baigtos 626 modelio evoliucijos „Mazda 6“ nubrėžė naują kryptį: japonai nutarė, kad nuo šiol jų D segmento sedanai, hečbekai bei universalai bus ne tik praktiški, bet ir stilingi.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.

Pirmos kartos „Mazda 6“ savo debiuto metu markei įnešė nemažai optimizmo. Po baigtos 626 modelio evoliucijos „Mazda 6“ nubrėžė naują kryptį: japonai nutarė, kad nuo šiol jų D segmento sedanai, hečbekai bei universalai bus ne tik praktiški, bet ir stilingi.Atrodė, kad su senojo 626 pakaitalu „Mazda“ pasikėsins net ir į „Alfa Romeo“ pirkėjus. Tačiau skirtingai nuo itališkų dizaino potėpių, pirmos kartos „šešiukė“ greitai seno. Naujai atrodęs dizainas po kelių metų jau nebežavėjo ir prie 2002 metais debiutavusių modelių dizaino akys priprato greičiau nei buvo tikėtasi.

Negana to, praėjus penkmečiui šių modelių reputaciją stipriai paveikė korozija. Dabar naudotų automobilių rinkoje surasti gerai išlaikytą tokį modelį tampa vis sunkiau, o paprastųjų versijų vertės kitimo grafikas primena nebent į ežerą paleisto kirvio trajektoriją.

Visgi pirmos kartos „Mazda 6“ turėjo ir šio modelio reputaciją gelbėti bandžiusią herojišką MPS versiją. Tai – „Mazda Performance Series“ modelis, sufleruojantis, kad automobilis bus ne tik dailus, bet ir gerokai greitesnis.

Tiesa, kai pirmą kartą buvo parodytas jo prototipas, atrodė, kad tai bus „Subaru Impreza STI“ bei „Mitsubishi Lancer EVO“ vardų vertas konkurentas. Tačiau 2006-aisiais debiutavusi serijinė „Mazda 6 MPS“ versija geriausiu atveju dantimis „įsikabino“ į „Subaru Legacy GT“ kalnierių.

Europoje šie „Mazda“ sedanai gavo 2,3 litro 4 cilindrų „Turbo“ benzininį variklį bei visų varančiųjų ratų sistemą. 260 AG ir 380 Nm daugiau nei pusantros tonos sveriančiam modeliui suteikė potencialą, apie kokį paprastų „Mazda 6“ savininkai nė nesvajojo.

Sportiškiausi gamos modeliai 100 km/val. pasiekdavo per 6,6 sekundės, o spidometro rodyklė nustodavo suktis tik pasiekusi 240 km/val. padalą. Įdomu tai, kad gamintojas dinamikos rodiklius nustatė su labai didele atsarga – bandymų metu „Mazda 6 MPS“ žurnalistų rankose iki 100 km/val. pagreitėjo per maždaug 5 su puse sekundės, o automobilių savybė pranokti lūkesčius yra vertinama labai gerai.

"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.

Konkuruoti su ralio sedanais („STI“ bei „EVO“) „Mazda 6 MPS“ negalėjo dėl sąlyginai bukos visų varančiųjų ratų sistemos, didoko svorio ir pernelyg daug čia buvusių kompromisų. Galia paprastai per šešių laipsnių mechaninę transmisiją buvo perduodama į priekinius ratus, o šiems praslydus, galėjo būti paskirstoma 50:50 santykiu į abi ašis.

Visgi šie greiti japoniški sedanai išsiskyrė ir unikalia savo išvaizda. Pūstos priekinės ir galinės arkos, unikalus priekinis buferis, papildoma banga ant variklio gaubto, po kuria variklio skyriuje slepiasi tarpinis oro aušintuvas bei galinis buferis su sportiškumo suteikiančiu difuzoriumi leido susidaryti įspūdį, jog tai – ne eilinis nuobodus automobilis. Ir į jį, skirtingai nuo įprastų modelių, smagu žvilgtelėti net ir šiomis dienomis.

"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.

Ir nors šio automobilio galimybės bei išvaizda sufleravo, kad tai yra gardus kompromisas tarp praktiškumo ir sportiško važiavimo, „Mazda 6 MPS“ sunkiai prigijo Europos keliuose. Fundamentalus šio sedano tikslas juk ir buvo pagerinti modelio reputaciją, o ne dvigubinti gamintojo pelną. Pirkėjai ir toliau rinkosi vokiškas alternatyvas.

Tokių versijų kainos Lietuvoje kelis kartus viršija įprastų pirmos kartos „Mazda 6“ vertes. Jeigu niekuo iš minios neišsiskiriantys modeliai rinkoje kainuoja vos nuo 1,2 tūkst. eurų, tai MPS modelių vertė gali siekti nuo 3,5 iki 5 tūkst. eurų, priklausomai nuo automobilio būklės. Tokių modelių skelbimus portale Autoplius.lt galite peržiūrėti paspaudę čia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Ieškantiems racionalaus šeimos automobilio specialistai turi gerą žinią: vienatūrius nurašyti dar anksti (2)

Geras šeimos automobilis turbūt kaip niekas kitas turi atitikti daugybę reikalavimų. Kokios...

Kaip keisis elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje: gali tekti susimokėti ir už tuščiai užimamą laiką (5)

Šalyje sparčiai daugėjant elektromobilių skaičiui jų vairuotojai jau pradėjo kovoti dėl...

Juknevičiaus patarimai į gamtą skubantiems vairuotojams: reikėtų kritiškai vertinti automobilio galimybes (1)

„Noriu nuvažiuoti į sodybą, pažvejoti prie ežero ar pasivaikščioti miško taku, tačiau...

Antanas Juknevičius papasakojo apie nuotykius su visureigiais: teko ir gelbėti kitus, ir susilažinti dėl pravažumo (1)

Antanas Juknevičius – daugiausiai patirties sukaupęs Dakaro lenktynininkas, smėlynus ir dykumas...

Žydrūno Savicko laukia iššūkis: temps vieną iš 7 į Metų sunkvežimio vardą pretenduojančių vilkikų (1)

Stipriausiu pasaulio žmogumi vadinamam Žydrūnui Savickui tempti, stumti, traukti ir kelti sunkius...

Top naujienos

Lietuviai skelbia sukūrę vaistą nuo koronaviruso: jis gali tapti pirmuoju pasaulyje (67)

Vilniuje įsikūrusi „ Northway Biotech “ pernai pranešė, kad kartu su šveicarais kuria...

Vilniuje atsidarė naujas traukos centras – tokio turgaus mums pavydės visos Baltijos šalys (225)

Gali būti, kad Vilnius nuo šiol turi naują madingiausią ir patraukliausią susitikimų vietą....

Po sunkios COVID-19 ligos kelias į sanatoriją – užvertas: dėl naujo Dulkio įsakymo susiklostė absurdiška situacija (157)

Praėjusį ketvirtadienį vilnietės Karinos tėvas po sunkios ir komplikuotos COVID-19 ligos buvo...

Lietuvė apie padėtį šalyje, kuri manė nugalėjusi koroną: situacija dramatiška, ligos atveju nebepadeda net pinigai išpardavė pasigamintas vakcinas (235)

Koronaviruso atvejų skaičiui Indijoje vis mušant rekordus, šalies valstijos skelbia atskirus,...

Pasiilgusiems kelionių žinia iš Briuselio: štai ką svarbu žinoti planuojantiems atostogas (29)

Turizmas yra vienas tų sektorių, kurį COVID-19 pandemija paveikė labiausiai, dėl to gali būti...

Moterys ir technologijos: šie startuoliai pandemijos akivaizdoje sulaukė išskirtinio investuotojų dėmesio

Kadaise rizikos kapitalo bendruomenės laikyti pernelyg nišiniais ar rizikingais, šiandien, kai...

Joana Balčiuvienė | D+

Po 7 metų santuokos atsibudo: ką daryti, jei tas žmogus man net nepatinka

Gyveni gyveni su žmogumi, ir staiga matai: na, ne toks protingas, kaip kolega. Ir ne tokie pomėgiai...

Renata išdavė paslaptį, kaip ypatingai gardžiai paruošti karką: tai grilio bomba, kurią kepsite dar ne kartą (3)

Ar kada valgėte karką , ruoštą pomidorų sultyse? Maisto entuziastė Renata Stužėnienė iš...

Jis vyresnis už mano tėvus, bet, nepaisant 40 m. amžiaus skirtumo, seksas puikus

Pora, kuriuos skiria daugiau nei 40 metų, nesileidžia ribojami šio skaičiaus, nepaisant...

Būtini gegužės darbai darže ir šiltnamyje

Mėnesio pradžioje ruošiamos lysvės sėkloms sėti ir daigams sodinti. Dirvožemį sėjai geriau...