aA
Pirmos kartos „Mazda 6“ savo debiuto metu markei įnešė nemažai optimizmo. Po baigtos 626 modelio evoliucijos „Mazda 6“ nubrėžė naują kryptį: japonai nutarė, kad nuo šiol jų D segmento sedanai, hečbekai bei universalai bus ne tik praktiški, bet ir stilingi.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.

Pirmos kartos „Mazda 6“ savo debiuto metu markei įnešė nemažai optimizmo. Po baigtos 626 modelio evoliucijos „Mazda 6“ nubrėžė naują kryptį: japonai nutarė, kad nuo šiol jų D segmento sedanai, hečbekai bei universalai bus ne tik praktiški, bet ir stilingi.Atrodė, kad su senojo 626 pakaitalu „Mazda“ pasikėsins net ir į „Alfa Romeo“ pirkėjus. Tačiau skirtingai nuo itališkų dizaino potėpių, pirmos kartos „šešiukė“ greitai seno. Naujai atrodęs dizainas po kelių metų jau nebežavėjo ir prie 2002 metais debiutavusių modelių dizaino akys priprato greičiau nei buvo tikėtasi.

Negana to, praėjus penkmečiui šių modelių reputaciją stipriai paveikė korozija. Dabar naudotų automobilių rinkoje surasti gerai išlaikytą tokį modelį tampa vis sunkiau, o paprastųjų versijų vertės kitimo grafikas primena nebent į ežerą paleisto kirvio trajektoriją.

Visgi pirmos kartos „Mazda 6“ turėjo ir šio modelio reputaciją gelbėti bandžiusią herojišką MPS versiją. Tai – „Mazda Performance Series“ modelis, sufleruojantis, kad automobilis bus ne tik dailus, bet ir gerokai greitesnis.

Tiesa, kai pirmą kartą buvo parodytas jo prototipas, atrodė, kad tai bus „Subaru Impreza STI“ bei „Mitsubishi Lancer EVO“ vardų vertas konkurentas. Tačiau 2006-aisiais debiutavusi serijinė „Mazda 6 MPS“ versija geriausiu atveju dantimis „įsikabino“ į „Subaru Legacy GT“ kalnierių.

Europoje šie „Mazda“ sedanai gavo 2,3 litro 4 cilindrų „Turbo“ benzininį variklį bei visų varančiųjų ratų sistemą. 260 AG ir 380 Nm daugiau nei pusantros tonos sveriančiam modeliui suteikė potencialą, apie kokį paprastų „Mazda 6“ savininkai nė nesvajojo.

Sportiškiausi gamos modeliai 100 km/val. pasiekdavo per 6,6 sekundės, o spidometro rodyklė nustodavo suktis tik pasiekusi 240 km/val. padalą. Įdomu tai, kad gamintojas dinamikos rodiklius nustatė su labai didele atsarga – bandymų metu „Mazda 6 MPS“ žurnalistų rankose iki 100 km/val. pagreitėjo per maždaug 5 su puse sekundės, o automobilių savybė pranokti lūkesčius yra vertinama labai gerai.

"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.

Konkuruoti su ralio sedanais („STI“ bei „EVO“) „Mazda 6 MPS“ negalėjo dėl sąlyginai bukos visų varančiųjų ratų sistemos, didoko svorio ir pernelyg daug čia buvusių kompromisų. Galia paprastai per šešių laipsnių mechaninę transmisiją buvo perduodama į priekinius ratus, o šiems praslydus, galėjo būti paskirstoma 50:50 santykiu į abi ašis.

Visgi šie greiti japoniški sedanai išsiskyrė ir unikalia savo išvaizda. Pūstos priekinės ir galinės arkos, unikalus priekinis buferis, papildoma banga ant variklio gaubto, po kuria variklio skyriuje slepiasi tarpinis oro aušintuvas bei galinis buferis su sportiškumo suteikiančiu difuzoriumi leido susidaryti įspūdį, jog tai – ne eilinis nuobodus automobilis. Ir į jį, skirtingai nuo įprastų modelių, smagu žvilgtelėti net ir šiomis dienomis.

"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.
"Mazda 6 MPS" / Autoplius.lt nuotr.

Ir nors šio automobilio galimybės bei išvaizda sufleravo, kad tai yra gardus kompromisas tarp praktiškumo ir sportiško važiavimo, „Mazda 6 MPS“ sunkiai prigijo Europos keliuose. Fundamentalus šio sedano tikslas juk ir buvo pagerinti modelio reputaciją, o ne dvigubinti gamintojo pelną. Pirkėjai ir toliau rinkosi vokiškas alternatyvas.

Tokių versijų kainos Lietuvoje kelis kartus viršija įprastų pirmos kartos „Mazda 6“ vertes. Jeigu niekuo iš minios neišsiskiriantys modeliai rinkoje kainuoja vos nuo 1,2 tūkst. eurų, tai MPS modelių vertė gali siekti nuo 3,5 iki 5 tūkst. eurų, priklausomai nuo automobilio būklės. Tokių modelių skelbimus portale Autoplius.lt galite peržiūrėti paspaudę čia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Ar žinote, ką iš tikrųjų reiškia BMW logotipas? (23)

Ar tai propeleris, ar vis dėlto ne? BMW logotipas dešimtmečius buvo karšta diskusijų tema. Ir...

Laukinė amerikietiška svajonė, kurios europiečiai nesupras – „Dodge Ramcharger“ (5)

Tai, kad žmonės eina iš proto dėl automobilių, kurie turi aukštesnę prošvaisą – jau seniai...

Paskutinis nepriklausomo Italijos gamintojo automobilis – „Alfa Romeo 164“ (2)

Aštuntasis praėjusio amžiaus dešimtmetis Italijos automobilių koncernui „ Alfa Romeo “ buvo...

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Top naujienos

Lukašenka atkirto Nausėdai: tegu užsiima savo virusu (462)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka ketvirtadienį pareiškė, kad jo šalies patirtis...

Skvernelis: priėmėme sprendimą didinti medikų atlyginimus (6)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis feisbuke pranešė, kad Vyriausybė nusprendė didinti...

Įspėjo dirbančiuosius: atlyginimai už kovą gali vėluoti (20)

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos vadovė Daiva Čibirienė sako, kad dėl to, jog...

Mirčių nuo koronaviruso – jau 9 (316)

Mirusiųjų nuo koronaviruso skaičius - 9, iš jų 6 iš Ukmergės. Visi mirusieji ukmergiškiai...

Policija pradėjo tyrimą dėl COVID-19 sergančios moters: rado lauke vedžiojančią šunį (206)

Klaipėdos apskrities policija ketvirtadienį pranešė, jog pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl...

Skvernelis: tiems, kuriems prašymai ir raginimai nė motais, turėtų padėti baudos (97)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis po ketvirtadienį Vyriausybėje įvykusio COVID – 19...

Policija greičio matuoklį pastatė ant Vilniaus aplinkkelio viaduko: rezultatai tokie, kad statys dažniau (13)

Vilniaus policijos pareigūnus vairuotojai trečiadienį pastebėjo neįprastoje vietoje: ant vieno...

Investuotojas Variakojis siūlo planą Lietuvai: mažinti PVM, pamiršti biurokratiją ir gyventojams išdalyti vienkartines išmokas (26)

„Naikinkime visas biurokratines užkardas ir, tebūnie, su rizika verslui ir žmonėms dalinkime...

JV fondo vadovė – apie tylų Jono rūpestį ir karantino teigiamas puses (1)

„Likite namuose“, – su Memfio „Grizzlies“ marškinėliais Jonas Valančiūnas rankose...

Perdirbėjai panikoje: trečią savaitę negauname atsakymo, ką daryti, jei vienas darbuotojų susirgs

„Pieno centras“ sako, kad nuo kovo vidurio iš Sveikatos apsaugos ministerijos negauna atsakymo...

|Maža didelių žinių kaina