aA
Žodis „perestroika“ daugumai asocijuojasi su istoriniais įvykiais Sovietų Sąjungoje. Šį kartą siūlome susipažinti su kitokia „perestroika“ – koncepciniu sunkvežimio modeliu, sukurtu MAZ inžinierių, kuris taip ir nepasirodė keliuose.
MAZ Perestroika
© Gamintojo nuotr.

Žvilgtelėjus į šį sunkvežimį, susidaro įspūdis, kad jis buvo gerokai pralenkęs savo laikmetį. Pirmą kartą viešai jis buvo pademonstruotas 1988 m. Paryžiuje vykusios automobilių parodos metu. Sunkvežimio dizainas verčia manyti, kad ir dabar ši transporto priemonė galėtų būti laikoma ateities koncepciniu modeliu.

Iš karto į akis krenta tarpas tarp važiuoklės ir kabinos. Šis išskirtinumas atsirado dėl itin įdomaus inžinierių sprendimo. Šis sunkvežimis turėjo būti modulinis, tai yra jį buvo galima sukonstruoti iš atskirų modulių, panašiai kaip „Lego“ kaladėles. Tai priminė tų laikų kosmoso technologijas. Buvo sukurtas sunkvežimio prototipas, leidžiantis tarpusavyje kombinuoti įvairius modulius. Kiekvienas modulis sukuriamas atskirai ir turi savo individualias charakteristikas, kurios derinamos su kitais moduliais. Toks sprendimas leidžia nekurti visos sunkvežimių gamos, o susikoncentruoti ties keletu modulių ir padaryti juos tarpusavyje kuo labiau suderinamus.

Inžinieriai norėjo važiuoklę ir variklį atskirti nuo kabinos ir krovinių skyriaus. Tuomet sunkvežimis galėtų būti komponuojamas pagal krovinio svorį. Reikiamam kroviniui būtų parenkama atitinkama važiuoklė su varikliu. Esant reikalui, buvo galima kombinuoti ir keletą važiuoklių ir taip gauti daugiau galios arba naudoti mažesnės galios važiuokles su varikliais vežant lengvus ar mažus krovinius.

Teigiama, kad buvo sukonstruotos tik dvi visiškai veikiančios tokio tipo transporto priemonės. Prieš keletą metų viena iš jų buvo restauruota. Dabar šis sunkvežimis yra pastatytas kaip paminklas.

Sunkvežimio maksimali bendroji masė galėjo siekti iki 88 t tokiam kroviniui gabenti reikėjo panaudoti keletą modulinių varančiųjų ir krovinių skyriaus dalių. Tokios transporto priemonės dizainas leido pasiekti labai gerus aerodinaminius rodiklius nes nebuvo tarpo tarp kabinos ir puspriekabės.

Koncepciniuose sunkvežimiuose buvo sumontuoti „MAN“ varikliai. Maksimalus greitis siekė 120 km/val. Sunkvežimyje buvo nepriklausoma pneumatinė pakaba, ABS ir originali vairavimo technologija. Sukdavosi tik modulinė varančioji dalis, o kabina likdavo savo vietoje. Tuščios transporto priemonės masė siekė 12 t. Naudojant vieną krovinių skyrių, buvo galima gabenti iki 21 t svorio krovinius.

Dar viena itin įdomi detalė – tai buvo hibridinis sunkvežimis. Jis buvo varomas dyzelinu ir elektra. Papildomai tvirtinamų krovinių skyrių moduliniai varikliai buvo varomi elektra. Ji buvo tiekiama iš pagrindinio variklio. Šie papildomi moduliai su varikliu galėjo būti aktyvūs arba pasyvūs. Aktyviuose buvo elektriniai varikliai, kuriuos užtekdavo laidu sujungti su pagrindine sunkvežimio dalimi vien elektros kabeliu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (26)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (61)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (52)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (6)

Tuščios tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos, šįkart rungtynių scenarijus...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (555)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (5)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (322)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (69)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (151)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (135)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...