aA
Žodis „perestroika“ daugumai asocijuojasi su istoriniais įvykiais Sovietų Sąjungoje. Šį kartą siūlome susipažinti su kitokia „perestroika“ – koncepciniu sunkvežimio modeliu, sukurtu MAZ inžinierių, kuris taip ir nepasirodė keliuose.
MAZ Perestroika
MAZ Perestroika
© Gamintojo nuotr.

Žvilgtelėjus į šį sunkvežimį, susidaro įspūdis, kad jis buvo gerokai pralenkęs savo laikmetį. Pirmą kartą viešai jis buvo pademonstruotas 1988 m. Paryžiuje vykusios automobilių parodos metu. Sunkvežimio dizainas verčia manyti, kad ir dabar ši transporto priemonė galėtų būti laikoma ateities koncepciniu modeliu.

Iš karto į akis krenta tarpas tarp važiuoklės ir kabinos. Šis išskirtinumas atsirado dėl itin įdomaus inžinierių sprendimo. Šis sunkvežimis turėjo būti modulinis, tai yra jį buvo galima sukonstruoti iš atskirų modulių, panašiai kaip „Lego“ kaladėles. Tai priminė tų laikų kosmoso technologijas. Buvo sukurtas sunkvežimio prototipas, leidžiantis tarpusavyje kombinuoti įvairius modulius. Kiekvienas modulis sukuriamas atskirai ir turi savo individualias charakteristikas, kurios derinamos su kitais moduliais. Toks sprendimas leidžia nekurti visos sunkvežimių gamos, o susikoncentruoti ties keletu modulių ir padaryti juos tarpusavyje kuo labiau suderinamus.

Inžinieriai norėjo važiuoklę ir variklį atskirti nuo kabinos ir krovinių skyriaus. Tuomet sunkvežimis galėtų būti komponuojamas pagal krovinio svorį. Reikiamam kroviniui būtų parenkama atitinkama važiuoklė su varikliu. Esant reikalui, buvo galima kombinuoti ir keletą važiuoklių ir taip gauti daugiau galios arba naudoti mažesnės galios važiuokles su varikliais vežant lengvus ar mažus krovinius.

Teigiama, kad buvo sukonstruotos tik dvi visiškai veikiančios tokio tipo transporto priemonės. Prieš keletą metų viena iš jų buvo restauruota. Dabar šis sunkvežimis yra pastatytas kaip paminklas.

Sunkvežimio maksimali bendroji masė galėjo siekti iki 88 t tokiam kroviniui gabenti reikėjo panaudoti keletą modulinių varančiųjų ir krovinių skyriaus dalių. Tokios transporto priemonės dizainas leido pasiekti labai gerus aerodinaminius rodiklius nes nebuvo tarpo tarp kabinos ir puspriekabės.

Koncepciniuose sunkvežimiuose buvo sumontuoti „MAN“ varikliai. Maksimalus greitis siekė 120 km/val. Sunkvežimyje buvo nepriklausoma pneumatinė pakaba, ABS ir originali vairavimo technologija. Sukdavosi tik modulinė varančioji dalis, o kabina likdavo savo vietoje. Tuščios transporto priemonės masė siekė 12 t. Naudojant vieną krovinių skyrių, buvo galima gabenti iki 21 t svorio krovinius.

Dar viena itin įdomi detalė – tai buvo hibridinis sunkvežimis. Jis buvo varomas dyzelinu ir elektra. Papildomai tvirtinamų krovinių skyrių moduliniai varikliai buvo varomi elektra. Ji buvo tiekiama iš pagrindinio variklio. Šie papildomi moduliai su varikliu galėjo būti aktyvūs arba pasyvūs. Aktyviuose buvo elektriniai varikliai, kuriuos užtekdavo laidu sujungti su pagrindine sunkvežimio dalimi vien elektros kabeliu.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mokslininkai pamatavo taršą ir nustebo: oras iš duslintuvo buvo švaresnis nei aplinkos (50)

Skamba neįtikėtinai, bet tai – tiesa. Bekontaktes taršos matavimo sistemas kuriančios įmonės...

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (41)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Top naujienos

Vieną vargingiausių pasaulio šalių apiplėšusi moteris skęsta prabangoje: neturi lygių visoje Afrikoje (89)

Nutekintuose dokumentuose atskleidžiama, kaip turtingiausia Afrikos moteris susikrovė turtus...

Šimtametė: džiaugiuosi, kad dabar visko pilna ir gaunu didelę pensiją – net 56 centais daugiau nei skurdo riba (129)

Šimto metų sulaukusi panevėžietė, ilgametė pedagogė Valė Zablockienė tvirtina, kad tokia...

Kinija grumiasi su virusu: miršta gydytojai, siunčiami karo medikai, įvažiavimus į epicentrą saugo pareigūnai JAV planuoja evakuoti diplomatus (300)

Skelbiama, kad nuo koronaviruso Kinijos Uhano mieste mirė minėtuoju virusu sergančius gydęs...

Po Indrę Stonkuvienę įžeidusių replikų prabilo ir apdovanojimų organizatoriai: nesuprato humoro? (202)

Po „ Žmonės 2020 “ netylant kalboms apie televizijos laidų vedėją ir socialinių tinklų...

Neurologas – apie tylias ir klastingas kraujotakos ligas: ne visi pastebi, kad kūnas prašo skubios pagalbos (37)

Gera kraujotakos sistema – gyvybiškai svarbi, dėl to ir sutrikimai, susiję su kraujotaka, gali...

Tikroji priežastis, kodėl vyras atitolsta (64)

Kiekviena moteris, kuri susitikinėja ar yra susitikinėjusi, juolab gyvenusi su vyru žino, kad vyrai...

Per karjerą profesoriui teko gydyti daugybę susirgusiųjų kepenų ciroze: įvardijo simptomus, kuriais jie skųsdavosi (9)

Jau nebesuskaičiuoju, kokį kiekį pacientų, sergančių alkoholine kepenų ciroze , teko gydyti....

Ėmė gvildenti vieną žiauriausių laikotarpių mūsų istorijoje: kodėl sąjungininkai nesubombardavo Aušvico (13)

1944 m. pavasarį sąjungininkų pajėgos gavo sukrečiančios žvalgybinės informacijos apie protu...

Stulbinama „Titaniko“ meilės istorija – pora, kuri nesutiko skirtis ir pasirinko žūtį (3)

urbūt nė vienas nutikimas istorijoje nesulaukė tiek susidomėjimo, kiek „Ttitaniko“ tragedija...

Atliko eksperimentą: Kaune alkoholio įsigijo ir nakties metu (33)

Nors visi žino, kad nuo 2018-ųjų tarp 20 ir 10 val., o sekmadieniais – po 15 val. parduotuvėse...