aA
JAV transporto departamentas patvirtino taisykles, pagal kurias elektrinės transporto priemonės ir hibridiniai automobiliai turės skleisti kokius nors „įspėjamuosius“ garsus, važiuodamos mažesniu nei 32 km/val. greičiu. Tai esą būtina, kad dviratininkai, pėstieji, taip pat regos negalę turintys asmenys žinotų apie artėjantį pavojų, rašo thetruthaboutcars.com.
Koncepcinis elektromobilis "Volkswagen I.D." (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Paskelbdama nurodymą, draudžiantį transporto priemonei riedėti be garso, Nacionalinė saugaus eismo keliuose valdyba (NHTSA) ir Transporto departamentas (DOT) tikisi, kad sumažės elektrinių transporto priemonių partrenkiamų žmonių skaičius.

Galbūt kyla abejonių dėl problemos masto? Pasirodo, sunerimti tikrai verta: taisykles reglamentuojančių agentūrų teigimu, tikimybė partrenkti žmogų elektrine transporto priemone yra net 19 proc. didesnė nei iškastiniu kuru varomu automobiliu.

„Tai natūralus būdas užtikrinti pėsčiųjų, ypač aklųjų ar regos sutrikimų turinčių piliečių, saugumą. Dažnėjant eismo įvykiams, per kuriuos nukenčia pėstieji, ypač svarbu imtis visų įmanomų priemonių jų saugumui užtikrinti“, – sako NHTSA administratorius Markas Rosekindas.

NHTSA nustatė, kad automobilių gamintojai kasmet turės skirti papildomus 36 mln. eurų tinkamų išorinių garsiakalbių montavimui. Daugiausia išlaidų naujasis potvarkis, be abejo, pareikalaus iš elektrinių transporto priemonių tiekėjų, tokių kaip „Tesla“, taip pat paklausių hibridinių automobilių gamintojų.

Vidutiniu arba dideliu greičiu važiuojančių elektrinių automobilių skleidžiamas garsas nėra daug tylesnis už iškastiniu kuru varomų transporto priemonių triukšmą, bet jei greitis nedidelis, skirtumas tarp skirtingų rūšių automobilių skleidžiamo garso padidėja. Anot taisykles komentavusio pareigūno, įsigaliojus numatytai nuostatai pavyks išvengti maždaug 2400 nelaimingų atsitikimų per metus.

Iki 2019 m. rugsėjo 1 d. automobilių gamintojai turi įmontuoti į hibridinius ir elektrinius automobilius garsus skleidžiančius įtaisus, atitinkančius federalinius saugumo standartus. Taisyklė bus taikoma visoms keturratėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė neviršija 4,5 tūkst. kilogramų.

Manoma, kad technologinis patobulinimas aktualiausias turėtų būti elektrinių ir hibridinių autobusų atveju, mat būtent šios transporto priemonės dažniausiai važinėje keliais, kuriais vaikšto daugiausia pėsčiųjų, be to, joms neretai tenka riedėti mažu greičiu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Nausėdos atsakymas Gabrieliui Landsbergiui: renkuosi sudėtingesnį kelią papildyta (285)

Feisbuke Gitanas Nausėda pirmadienį paskelbė savo atsakymą Gabrieliui Landsbergiui.

Po nutekinto vaizdo įrašo nusprendė nebetylėti ir tragiškai žuvusio modelio mama (22)

Klaipėdoje žuvusios manekenės Dovilės Didžiūnaitytės tyrime – netikėtas posūkis. DELFI...

Naujo verslo centro statybų užkulisiai primena mafijos klestėjimo laikus (47)

Naujo verslo centro Žvėryne statybose dirbę verslininkai jo rangovą „ Nobus LT “ kaltina...

Į Lietuvą ketina žengti Lenkijos bankas (19)

Į Lietuvą ketina žengti Lenkijos skaitmeninis bankas , kuriam vadovauja buvę vieno didžiausių...

Ką pasitraukęs iš Seimo veikė Mindaugas Bastys: ryšiai veda į dabar jau svetimos partijos viršūnę (140)

Zanavykų apygardoje renkant naują Seimo narį, Lietuvos socialdemokratų partijoje ( LSDP )...

Šimonytė praneš apie savo apsisprendimą dalyvauti prezidento rinkimuose (217)

Pirmadienį Seimo narė Ingrida Šimonytė paskelbs savo sprendimą, ar ketina dalyvauti Tėvynės...

Rusų teisėsaugos pasityčiojimas: Navalnas vėl suimtas nespėjęs išeiti iš areštinės (81)

Rusijos opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas buvo suimtas vos paleistas iš areštinės, kur...

Joniškyje susidūrė du automobiliai „Ford“, sužaloti ir prispausti žmonės

Pirmadienį, apie 10.12 val., Joniškyje, V. Kudirkos ir Upytės gatvių sankryžoje susidūrė du...

Ką vilkėti prie juodų džinsų, kad atrodytumėte lyg paryžietė (5)

Nuspręsti, ką dėvėti prie juodų džinsų, kažkodėl visada sunkiau nei gali pasirodyti. Juodi...

Prof. Dalia Leinartė: norint atskleisti talentą, pasidažyti lūpų nepakaks (8)

„Tradicinė šeima yra žavinga, spalvinga, man patinka ją tyrinėti, bet nereiškia, kad tokį jos...