JAV transporto departamentas patvirtino taisykles, pagal kurias elektrinės transporto priemonės ir hibridiniai automobiliai turės skleisti kokius nors „įspėjamuosius“ garsus, važiuodamos mažesniu nei 32 km/val. greičiu. Tai esą būtina, kad dviratininkai, pėstieji, taip pat regos negalę turintys asmenys žinotų apie artėjantį pavojų, rašo thetruthaboutcars.com.
Koncepcinis elektromobilis "Volkswagen I.D." (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Paskelbdama nurodymą, draudžiantį transporto priemonei riedėti be garso, Nacionalinė saugaus eismo keliuose valdyba (NHTSA) ir Transporto departamentas (DOT) tikisi, kad sumažės elektrinių transporto priemonių partrenkiamų žmonių skaičius.

Galbūt kyla abejonių dėl problemos masto? Pasirodo, sunerimti tikrai verta: taisykles reglamentuojančių agentūrų teigimu, tikimybė partrenkti žmogų elektrine transporto priemone yra net 19 proc. didesnė nei iškastiniu kuru varomu automobiliu.

„Tai natūralus būdas užtikrinti pėsčiųjų, ypač aklųjų ar regos sutrikimų turinčių piliečių, saugumą. Dažnėjant eismo įvykiams, per kuriuos nukenčia pėstieji, ypač svarbu imtis visų įmanomų priemonių jų saugumui užtikrinti“, – sako NHTSA administratorius Markas Rosekindas.

NHTSA nustatė, kad automobilių gamintojai kasmet turės skirti papildomus 36 mln. eurų tinkamų išorinių garsiakalbių montavimui. Daugiausia išlaidų naujasis potvarkis, be abejo, pareikalaus iš elektrinių transporto priemonių tiekėjų, tokių kaip „Tesla“, taip pat paklausių hibridinių automobilių gamintojų.

Vidutiniu arba dideliu greičiu važiuojančių elektrinių automobilių skleidžiamas garsas nėra daug tylesnis už iškastiniu kuru varomų transporto priemonių triukšmą, bet jei greitis nedidelis, skirtumas tarp skirtingų rūšių automobilių skleidžiamo garso padidėja. Anot taisykles komentavusio pareigūno, įsigaliojus numatytai nuostatai pavyks išvengti maždaug 2400 nelaimingų atsitikimų per metus.

Iki 2019 m. rugsėjo 1 d. automobilių gamintojai turi įmontuoti į hibridinius ir elektrinius automobilius garsus skleidžiančius įtaisus, atitinkančius federalinius saugumo standartus. Taisyklė bus taikoma visoms keturratėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė neviršija 4,5 tūkst. kilogramų.

Manoma, kad technologinis patobulinimas aktualiausias turėtų būti elektrinių ir hibridinių autobusų atveju, mat būtent šios transporto priemonės dažniausiai važinėje keliais, kuriais vaikšto daugiausia pėsčiųjų, be to, joms neretai tenka riedėti mažu greičiu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dainius Kinderis pataria, į ką atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu (1)

Patyręs keliautojas Dainius Kinderis pataria, į ką reikia atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu.

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (23)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (307)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (8)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Top naujienos

Persikraustė į kaimą ir pradėjo siūti batus: anksčiau sau leisti tokią avalynę galėjo tik patys turtingiausi (5)

Su Dalia Grigoniene susitikome jos namuose, Kernavėje . Pašnekovės gyvenamąją vietą rasti...

Po dešimties metų grįžo į Lietuvą: kaip gali pakeisti pasaulį, jeigu jo dar nematei? (12)

Daugiau kaip dešimt metų Ada Jonušė gyveno ir dirbo užsienyje: Vokietijoje, Belgijoje,...

Tai, kas vyko Sovietų Sąjungos gimnastikos rinktinėje, kelia šiurpą: visos tai patyrė (266)

Kelios buvusios Sovietų Sąjungos gimnastės teigia, jog buvęs treneris jas seksualiai išnaudojo. O...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Už ką kairieji antisemitai nekenčia Izraelio ir myli palestiniečius? (85)

Galėčiau pradėti ir taip: kartą gyveno žydas, kuris visai nesigėdijo savo tautybės ir...

Buvęs sostinės vicemeras Romas Adomavičius vedė 30 metų jaunesnę mylimąją (259)

Buvęs sostinės vicemeras, 64-ių Romas Adomavičius šeštadienio popietę Vilniaus santuokų...

Lietuvą „brangakmeniu“ vadinantis Daviesas: daug NBA krepšininkų nesugebėtų žaisti Eurolygoje (109)

Vienu maloniausių šio sezono Lietuvos krepšinio gerbėjų atradimų tapęs Kauno „Žalgirio“...

Aš – moteris: gimdamos mes iškart laimime viską (44)

Tik ką perskaičiau straipsnį „gimdamos moterimis mes jau pralaimėjome gyvenimo loterijoje” ,...

Pamirškime „autobusus“ gynyboje: Čempionų lygos finale – atakuojančio futbolo titanų kova (6)

Šeštadienį vakare Kijeve susitiks dvi komandos, turinčios nuostabų puolimo arsenalą ir...

Minios žmonių užplūdo šventine nuotaika ir karščiu alsuojančią Palangą (11)

Tris dienas trunkanti vasaros sezono atidarymo šventė kaip ir kasmet subūrė poilsiautojus iš...

Prasidėjo Neringos pastatų griovimas – valstybei iškelti milijoniniai ieškiniai (165)

Šį mėnesį Gintaro Įlankoje, Juodkrantėje, pradėtas griauti druskų sandėlis verčia vietos...