aA
Pagaminti automobilį „nuo nulio“. Tokia prieš 12 metų kilusi mintis virto vienetiniu „BMW 327/200“ kabrioletu. Idėjos autoriai unikalų kūrinį be užuolankų vadina technikos stebuklu, kuris gimė paprastose dirbtuvėse Kaune. Šio automobilio gamybai buvo suburta per 70 įvairių sričių specialistų iš visos Lietuvos.
BMW 327/200
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Tobulai išpuoselėtomis formomis, kruopščiai pagamintomis detalėmis ir stulbinamomis techninėmis galimybėmis pasižymintis „BMW 327/200“ kabrioletas buvo pristatytas trečiadienio vakarą Kaune.

Po automobilio variklio gaubtu sumontuotas blizgantis 6 cilindrų agregatas, pasiekiantis 200 AG, o galią ratams perduoda automatinė 4 pavarų dėžė.

Projekto organizatoriai nurodo, kad 4700 mm ilgio, 1650 mm pločio, 1422 mm aukščio ir 1350 kg sveriantis „BMW 327/200” nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 7,8 sek. ir pasiekti maksimalų 240 km/val. greitį.

Lietuvių sukurtas automobilis buvo pagamintas pagal stilingą „BMW 327/80” modelį. 1938-1941 m. Vokietijoje nuo konvejerių nuriedėjo 569 vienetai tokių automobilių, tuomet kainavusių apie 7,5 tūkst. markių. Šiandien toks automobilis gali kainuoti 55-130 tūkst. svarų sterlingų.

O kokia suma būtų galima įvertinti lietuvių sukurtą šedevrą? „Neįkainojamas“, – į jokias diskusijas apie Kaune gimusio „BMW 327/200“ kabrioleto kainą nesileidžia projekto kuratorius, verslininkas Julius Urbaitis.

Daugiau nei dešimtmetį trukusi „BMW 327/200“ gamybos istorija

1997 metų žiemą inžinieriui-konstruktoriui Kęstučiui Šileikai šovė mintis Lietuvoje pagaminti automobilį „nuo nulio“. Gaminti „BMW 327/200“ modelį 1999 metais pradėjo trijų žmonių komanda: idėjos autorius K.Šileika, biologas Aleksejus Panovas ir lėktuvų konstruktorius Arkadijus Kazlauskas.

Uždeganti idėja stūmė entuziastus į priekį negailint laiko, jėgų ir finansų, tačiau pradžia buvo sunki: brėžinių paruošimas, techniniai sprendimai ir galvosūkiai, kaip juos išpildyti, karštos emocijos, nesėkmės, nusivylimai.

Pirmasis rimtas sunkumas iškilo pagaminus „BMW 327/200“ rėmą. Tuomet buvo bandyta įmontuoti galingą variklį, tačiau jis netilpo, tad teko pailginti ir paplatinti automobilį – padaryti jį patogesnį, galingesnį, tobulesnių formų. Šis sprendimas pateikė daugybę netikėtumų, o jo įgyvendinimas pareikalavo tūkstančius darbo valandų.

Praplatinus ir prailginus BMW teko vėl viską pradėti nuo pradžių: lipdyti, formuoti, pjaustyti, virinti, šlifuoti, o kol automobilis įgavo reikiamą formą, užtruko „tik“ 7 metus.

Ir nors kruopštų darbą atpirko atkakliai siekti rezultatai, tačiau labai ilgai užsitęsusi automobilio gamyba malšino tikėjimą projekto sėkme, kol galiausiai vienu metu bendraminčių komanda išsibėgiojo.

2006 metų žiemą projekto įgyvendinimas iš naujo atgimė, kai K.Šileika, vis dar neišsižadėjęs savo svajonės, pakvietė tęsti projektą savo kolegas Eimantą Puzoną, Viktorą Mačioką ir jau buvusį komandos narį Arkadijų Kazlauską, kurie nusprendė pagaliau užbaigti „BMW 327/200“ projektą.

Laikui bėgant kūrėjai suprato, kad paprastos medžiagos neatitinka jų trokštamų reikalavimų. Pavyzdžiui, iš pradžių buvo naudojamas paprastas plienas, nudažytas milteliniu būdu, po to nuskustas, poliruotas, chromuotas. Galų gale chromuotos detalės buvo išmestos ir pakeistos nerūdijančio plieno išpoliruotomis detalėmis.

Kuriant mašiną buvo siekiama naudoti reikiamus agregatus ir detales tik iš BMW automobilių. Dėl šios priežasties reikiamo BMW motoro „donoro“ paieškos užtruko pusę metų, kol buvo rastas tinkamas variklis Vokietijoje .

Taip pat buvo konsultuojamasi su šios srities specialistais Čekijoje, Latvijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, o kai kurios dalys buvo siunčiamos iš Amerikos, Rusijos ir Anglijos.

Įspūdingą BMW automobilio raktą su pakabuku iš aukso, deimantų, titano, emalės sukūrė auksakalys Jonas Stromilas.

Prie projekto prisidėjo ir įvairūs menininkai, kurių dėka, automobilyje vietą atrado aukso, mamuto kaulo detalės, juvelyriniai ženklai, graviravimo, medžio skulptūros darbai. Kabrioleto stogas ir bagažinės dangtis yra valdomi distanciniu pultu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dirbtuvės, kokių nesate matę: tūkstančius kainavę automobiliai čia virsta vertais milijonų (11)

Šiųmetinė Ženevos automobilių paroda priminė nežemiškų gyvybės formų sambūrį. Salėse...

Atokvėpio nuo karščio ieškojusi koala įsmuko į automobilį (2)

Kovo 18-ąją, Australijoje į vynuogių augintojo Timo Whitrow automobilį įsiveržė nelaukta,...

Jaunystės kadrais pasidalinęs Vanagas: per pirmą treniruotę teko „nusileisti ant žemės“ (37)

Daugiau nei 20 metų lenktynininko patirtį turintis Benediktas Vanagas savo gimimo dienos...

Kas įvyksta, kai automobilyje nuspaudžiate mygtuką „launch control“? (39)

Šiais laikais daugelis automobilių su automatinėmis transmisijomis turi starto kontrolės („...

Parodė, kaip paprasta pavogti automobilį su berakte užvedimo sistema (202)

Užtenka gana mėgėjiškos įrangos ir jūsų automobilis gali tapti labai lengvu vagių grobiu....

Top naujienos

Prieš atleisdamas Vaitkų, Masiulis jam skyrė įspūdingą premiją už gerus darbo rezultatus (339)

Prieš atleisdamas iš pareigų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių...

Orai: trumpam sugrįš žiemiški orai (11)

Antradienio naktį pirmoje pusėje daugelyje rajonų pasirodys trumpi, nedideli krituliai, vyraus...

Po tymų protrūkio Lietuvoje prabilo apie dar didesnį pavojų: tai ne vienintelė liga, kuri gali grįžti (157)

Lietuvoje pastarosiomis savaitėmis kilo sumaištis dėl tymų protrūkio. Šiemet Lietuvoje iš viso...

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (275)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Mirė knygos „Kaip tampama albinosais“ autorius, Afganistano karo veteranas Zigmas Stankus (105)

Klaipėdos universitetinėje ligoninėje po sunkios ligos pirmadienį mirė Afganistano karo...

Ne bomba, o logiška „Spurs“ išvada: Motiejūnas – NBA krepšininkas, kurio talentas niekur nedingo (41)

Baltijos sesės Lietuva ir Latvija jau konkuruoja ne tik dėl investuotojų, bet ir dėl savo eksporto...

Mače su serbais traumą patyrė Ronaldo, Ukraina paskutinę minutę išsigelbėjo Liuksemburge (2)

Europos futbolo čempionate B grupėje, kurioje varžosi ir Lietuva, pirmadienį vakare buvo...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį (23)

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Kosmetikos pristatyme dalyvavusios garsios moterys pasidalino plaukų priežiūros receptais (23)

Pirmadienio vakarą kviestiniams svečiams buvo pristatyta lietuviška plaukų priežiūros kosmetika...