Į Lietuvą atkeliavo „Ford“ koncerno sukurtas pagirių kostiumas, imituojantis simptomus, kuriuos jaučia už vairo sėdintis pagiringas žmogus. „Inchcape Motors“ marketingo vadovės Justės Šataitės teigimu, kostiumas parodo, kad pagiringas vairuotojas gali kelti beveik tokį patį pavojų eismo saugumui, kaip ir būdamas neblaivus.
Lietuvoje – eksperimentinis pagirių kostiumas
© Vytautas Pilkauskas

„Praėjus 15 minučių norėjosi kuo greičiau nusimesti tą naštą. Svaigimas, erzinanti šviesa ir garsai, sunkūs judesiai – jaučiant tokius simptomus yra sunku vairuoti. Vairuojant reikalinga dėmesio koncentracija, juk bet kuriuo momentu gali tekti staigiai reaguoti: pristabdyti ar pasukti. Kostiumas aiškiai parodo, kad pagirias jaučiančiojo vairuotojo reakcijos laikas yra ilgesnis“, – sako J. Šataitė.

Kostiumą išbandžiusi „Inchcape Motors“ komanda vienbalsiai teigia, kad vairuotojai turi jausti atsakomybę už save bei kitus eismo dalyvius ir vairuoti, jaučiant tokius stiprius pagirių simptomus, neturėtų, rašoma pranešime žiniasklaidai. „Būsena, kurią sužadino kostiumo dirgikliai, be galo nustebino. Supranti, koki pavojų gali kelti vairavimas esant pagirioms“, – įspūdžiais dalijasi J. Šataitė.

„Ford“ pagirių kostiumas sveria kiek daugiau negu 17 kilogramų ir susideda iš specialios liemenės, riešo ir kulkšnies svarmenų, kepurės, akinių bei ausinių. Visi šie elementai imituoja klasikinius pagirių simptomus: nuovargį, pykinimą ir galvos svaigimą. Ausinės atkartoja ypatingai padidėjusį jautrumą garsams, akiniai imituoja pablogėjusią regą ir varginantį galvos skausmą.

Pagirių kostiumą „Ford“ kompanijai sukūrė Vokietijoje įsikūrusio „Meyer-Hentschel“ instituto mokslininkai. Prieš kurdami kostiumą, šio instituto mokslininkai atliko daugybę bandymų, tyrė net save pačius, kad išanalizuotų vairuotojų būseną po išgertuvių.

Anot kostiumą kūrusių specialistų, net ir tuomet, kai nuo išgėrimo praeina šiek tiek laiko, jaučiantys pagirias vairuotojai vis dar kelia tokį patį pavojų, kokį keltų ir būdami neblaivūs. Tiek neblaivūs, tiek pagiringi vairuotojai jaučia mieguistumą bei nuovargį, o tai lemia jų reakcijos laiką.

Europoje atlikti tyrimai rodo, kad alkoholis yra pagrindinė priežastis, sukėlusi vieną iš šešių kelių eismo įvykių, pasibaigusių tragedija. Jungtinėje Karalystėje vienas iš dešimties neblaivus vairuotojas areštuojamas tarp 6 ir 8 valandos ryto, taigi, būdamas pagiringas. Lietuvos statistika, rodanti avarijų, pasibaigusių mirtimi, skaičių, taip pat – negailestinga. Neblaivus transporto priemonės vairuotojas vis dar išlieka dažniausiu avarijos, pasibaigusios mirtimi, kaltininku.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (10)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių (2)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius– Palanga...

Top naujienos

Orai: pasilepinom ir užteks – plūstels permainos (18)

Artimiausiomis dienomis orai subjurs – į šalį atkeliaus vėsa, prapliups krituliai.

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (73)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

„Apple“ darbuotojai papasakojo apie tamsiausius savo darbo užkulisius (35)

„Apple“ – viena iš bendrovių, kur laikomasi bene griežčiausio konfidencialumo kodekso....

Valančiūno pražangų serija ir destruktyvus DeRozanas padovanojo pergalę „Wizards“ (1)

NBA atkrintamosiose varžybose pačiu netinkamiausiu metu senus įpročius atsiminė Toronto...

Kasparaitis „nusodino“ komandos draugą: himno žodžius mokėjau, kai dar nebuvai gimęs (15)

Darius Kasparaitis tenkinosi epizodiniu vaidmeniu ant Kauno ledo, bet būtent jis buvo svarbiausia...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (114)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (797)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Esminis bruožas, kuris vienija visas laimingiausias poras (2)

Kokia ilgalaikių santykių paslaptis? Kai kurie žmonės sako, kad bendravimas. Kiti gi tvirtina, kad...

Populiariame banke darbuotojai rengtis kaip nori gali ne visi: matuoja net kulniuko aukštį (36)

Su pavasariu grįžo ir fotoreportažų ciklas „ Penktadienio aprangos kodas “, kuriame įvairių...

Mažėja norinčių drybsoti pliaže: dabar madingos kitokios atostogos (10)

Lietuvių atostogų scenarijus jau seniai neapsiriboja vien tik drybsojimu nuo ryto iki vakaro ant...