„Ši tarptautinė mokykla yra labai stipri, patirtį kaupianti ir perduodanti 35-erius metus. Ji veikia keturiuose pasaulio kontinentuose, mokymai vyksta 15-oje šalių. Labai gerai, kad „California Superbike School“ Baltijos šalis mato kaip augančią ir įdomią jiems rinką ir sutiko mokyti mūsų regiono motociklininkus. Šių pirmųjų mūsų mokymų dalyviai liko labai patenkinti, o įgytas žinias jau galės pritaikyti būsimose treniruotėse, lenktynėse ir, žinoma, kasdieniame vairavime“, – sako sporto klubo „Coffee Racers“ prezidentas Adomas Dautartas.

Vienas iš greičiausių Lietuvos motociklininkų mėgėjų Mikas Razmislavičius, kaip ir kiti dalyviai, į mokymus vyko tikėdamasis patobulėti. „Labiausiai patiko mokymosi formatas – iš pradžių teorinė pamoka klasėje, tada važiavimas su instruktoriais, po to treniruotės aptarimas ir individualūs patarimai. Visa informacija buvo labai naudinga. Kalbama buvo apie motociklo valdymo pagrindus, kas turi įtakos jo stabilumui, kaip ir kodėl motociklas elgiasi tam tikrose situacijose. Sunkiausia buvo išmoktus atskirus technikos elementus jungti į bendrą visumą tolimesniuose važiavimuose. Tikriausiai tai užims daugiau, negu vieną dieną“, – pasakoja M. Razmislavičius.

Pasak „California Superbike School“ atstovo Mariuszo Lowickio, dažniausia motociklininkų neprofesionalų klaida yra suvokimo trūkumas, kaip iš tiesų dirba motociklas ir mūsų kūnas.

„Turime puikias padangas, elektroniką, stabdžius, tačiau motociklininkai vis tiek krenta. Dauguma šių atvejų nesusiję su įrangos ribomis. Retas atvejis, kai motociklas praranda padangos sukibimą posūkyje. Paprasčiausiai vairuotojai arba netinkamai valdo motociklą posūkyje, arba nėra pajėgūs išvengti priešakyje esančios kliūties. Žinių apie motociklo ribas ir savo paties ribas trūkumas dažniausiai yra pagrindinės klaidos, lemiančios daugelį kitų klaidų vairuojant“, – aiškina „California Superbike School“ atstovas.

M.Lowickis teigia, kad tai, kaip gerai pavyksta treniruotis savarankiškai, priklauso nuo motociklininko požiūrio, pastangų ir amžiaus. „Gali turėti daug patirties, bet mažai žinių. Laikas, praleistas ant motociklo, nebūtinai yra susijęs su tinkamu žinių įgijimu. Reikia turėti omeny, kad galima praleisti mėnesių mėnesius ar metus mokantis kažką, ką kompetentingas mokytojas paaiškins per 20 minučių“, - tvirtina pašnekovas.

Profesionalus motociklo valdymas, pasak jo, yra tai, kai geros teorinės žinios panaudojamos praktiškai. „Nebūtinai turi būti „Moto GP“ lenktynininku, kad galėtum profesionaliai valdyti motociklą“, – pažymi M. Lowickis.

„California Superbike School“ atstovo teigimu, profesionalaus motociklo valdymo mokymai labai susiję ir su kasdieniu vairavimu gatvėse: tinkamas „gazo“ valdymas leidžia išvengti slydimo ant slidžių paviršių, efektyvus motociklo sukimas posūkyje gali padėti išvengti susidūrimo, o teisingas žiūrėjimas vairuojant padeda nesukoncentruoti žvilgsnio ir važiuoti ten, kur reikia ir t.t.

Visą „California Superbike School“ kursą sudaro keturių lygių (dienų) mokymai, per kuriuos motociklininkai iš eilės mokosi tikslių ir techniškų vairavimo įgūdžių. Po teorinės dalies su treneriu važiuojama į trasą, o po to vyksta aptarimas. Vienu metu trasoje dirbama daugiausiai su 3 vairuotojais.
Šiemet sporto klubas „Coffee Racers“ tapo oficialiu JAV motociklų mokyklos „California Superbike School“ mokyklos, kurią įkūrė motociklininkų legenda Keithas Code‘as, atstovu Baltijos šalyse. Buvęs profesionalus lenktynininkas ir rašytojas K. Code‘as žinomas bene kiekvienam motociklo vairuotojui dėl jo išleistų motociklininkų „biblija“ tapusių knygų ir mokomųjų filmų „Twist of the Wrist“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)