aA
Kokia tvarka namuose, tokia ir automobilyje. Taip automobilių valymo ekspertai vertina švarą lietuvių mašinose. Vieni automobilius kuopia kartą per savaitę, kiti – kartą per 7 metus. Tokią neoficialią statistiką kaupia specialistai. Beje, ir patys ekspertai sutinka, kad palaikyti elementarią švarą automobiliuose nėra sudėtinga. Tam tereikia noro.
Automobilio valymas
© Shutterstock

Tvarkingi ar ne?

Specialistų nuomonė apie lietuvius išsiskiria. Vieni sako, kad lietuviai nėra tvarkingiausi vairuotojai. Kiti sako, kad mes nesame kažkuo išskirtiniai.

„Manau, kad automobilius reguliariai valo 10-15 proc. vairuotojų. Mes matome tuos žmones, kurie valosi automobilius, tačiau tokių yra mažuma. Tarkime, žmonės kaimuose, kur keliai prasti, dulkėti, apskritai nemato prasmės valyti, nes kitą dieną bus tas pats. Mūsų keliai iš tiesų yra nešvarūs. Kita grupė vairuotojų yra tie, kurie iš principo nevalo, jiems tai neaktualu ir jie tuo nesirūpina. Miestiečiai daugiau prižiūri automobilius. Kai žmogus nusiperka naują automobilį, tai kurį laiką prižiūri, tačiau kai pavažinėja vėl pamiršta. Kita kalba apie įmones, kurios tikrai prižiūri savo autoparką. Ypač tos įmonės, kurioms svarbus jos vardas“, – teigia UAB „Auto Švaruolis“ vadovas Artūras Baltrušis.

„Lyginant su kitomis šalimis, manau, kad lietuviai pakankamai prižiūri mašinas. Tiems, kam svarbu švara, kam svarbu tvarka namuose, tie ir su tvarkingu automobiliu važinėja. Nėra konkrečių rekomendacijų, kas kiek laiko reikia valyti saloną. Tai priklauso nuo eksploatacijos – po tam tikro laiko viskas apsiteršia. Tada atsiranda poreikis valyti“, – sako UAB „Švaros meistrai“ vadovas Albinas Savickis.

Gali tvarkytis patys

Specialistai vieningai sutinka, kad palaikyti švarą automobilyje gali kiekvienas vairuotojas.

„Be jokios abejonės, galima automobilį prižiūrėti pačiam. Juk palaikyti švarą galima be didesnių pastangų. Juk namuose visi prižiūri tvarką ir plauna rūbus. Juk namų vieną kartą per trejus metus nevalote. O paklauskite, kada kaimynas paskutinį kartą valėsi automobilį. Gal kartą per 7 metus. Tikrai būna tokių atvejų. Manau, kad nesunku prižiūrėti elementarią tvarką – prasiurbti bent kartą per mėnesį“, – teigia A. Baltrušis.

„Manau, kad elementarų valymą gali padaryti kiekvienas. Paprastą valymą gali tikrai atlikti kiekvienas. Jei kalbėtume apie cheminį valymą, tai to daryti nelabai patarčiau. Visų pirma tai yra didelės laiko sąnaudos. Kitas dalykas – chemijos kainos. Jei žmogus viską paskaičiuotų, tai jam neapsimokėtų. Na, tai būtų galima daryti, jei žmogui tai patinka, jei jis besitvarkant jaučia malonumą. Tada taip. Bet jei jis nori sutaupyti, tai neverta. Kainos nėra didelės, o susipirkti visą įrangą, chemiją yra brangu. Ypač jei kalbėsime apie giluminį valymą. Čia jau reiks ir plaunančio siurblio. Tai sakyčiau, kad tikrai neverta“, – tikina A. Savickis.

Pasitaiko apgadinimų

A. Batrušis teigia, kad yra itin svarbu ne tik tinkamai išvalyti automobilyje, bet ir nieko nesulaužyti.
Kartais to išvengti būna pakankamai sudėtinga.

„Aš visiems naujiems darbuotojams sakau, kad svarbiausia yra nieko nesugadinti. Reikia pripažinti, kad medžiagos automobiliuose vis labiau prastėja. Tarkime, yra tokių modelių, kur šluostant plastmases ir stikliukus net ir švelniausiomis šluostėmis braižosi paviršius. Man net gamintojų atstovai negali atsakyti, tai su kuo tada valyti. Su pačiu minkščiausia šluoste braukiant matosi įbrėžimai. Yra daug tokių niuansų. Be to, yra automobilių, kurių sėdynės yra ne natūralios, o dirbtinės odos. Būna, kad priekinės sėdynės natūralios odos, o galinės iš odos pakaitalo. Niekas apie tai garsiai nekalba, bet taip yra“, – sako A. Baltrušis.

„Tikrai galima kažką sulaužyti. Iš patirties tai žinau, nes į mus kreipiasi žmonės prisidarę problemų. Tarkime, buvo atvejis, kai nuo kėbulo bandė pašalinti sakus su virtuvine šveitimo kempinėle, tai prisidarė labai daug bėdos. Taip, nešvarumą jie nuvalo, tačiau laką pažeidžia labai stipriai“, – pasakoja A. Savickis.

Kai namuose

Nors odiniai salonai yra praktiškesni, tačiau ir jiems reikia priežiūros.

„Odą taip pat reikia prižiūrėti. Mes juk prižiūrime odinius batus ir tai nėra labai lengva. Oda labai nemėgsta džinsų – oda pradeda mėlynuoti, sėdynių kraštai mėlynuoja. Reikėtų valyti bent kartą per savaitę, nes vėliau dažai įsigeria ir jų jau neišvalysi, teks perdažyti sėdynes“, – sako A. Baltrušis.

Specialistas netgi pastebi, kad mašinos priežiūra priklauso nuo kiekvieno žmogaus specialybės.

„Yra tam tikros profesijos žmonių, kurių net profesijos pedantiškos. Ar jūs įsivaizduojate mediką, kuris galėtų būti ne pedantas? Jų darbas pedantiškas. Ar įsivaizduojate odontologą nešvariomis panagėmis ar purvinomis rankomis? Man tai sunku įsivaizduoti. Juk net medikus atskirai mokina plautis rankas, vyksta kone paskaitos. Tai jų kraujyje ir tai persiduoda jų kasdieniniame gyvenime. Žinoma, mes nekalbame apie tuos, kurie yra perdėtai pedantiški, tai jau liga. Tačiau bet kokiu atveju dauguma žmonių mašiną prižiūri tol, kol ji nauja. Praėjo metai, kiti ir požiūris pasikeičia. Koks skirtumas, kad ten šiek tiek įbrėžta, ten šiek tiek įlenkta? Bet juk realiai mes mašinas naudojame kiekvieną dieną, o tą purvą, dulkes geriame į save“, – sako A. Baltrušis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (27)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

Iš byrančio lėktuvo krito 3 km ir išgyveno: atrodžiau kaip zombis žaizdose po oda išsirito dešimtys kirmėlių (55)

Septyniolikmetė Juliane Koepcke matė, kaip jos mamą galinga jėga išsiurbė lauk iš skrydžio...

Dėl lėktuvo gedimo prezidentė neišskrido į 100-mečio iškilmes Latvijoje (121)

Lietuvos delegacija, vadovaujama Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės, dėl netikėto...

Dagys: jei 50 proc. paėmimų iš šeimų nepasiteisina, tai 50 proc. vaikų traumuoti be reikalo (159)

Visuomenei įsiaudrinus dėl kauniečių šeimos, iš kurios buvo paimti du vaikai, situacijos,...

20 metų jauniau atrodanti moteris išklojo savo paslaptį: tereikia valgyti kelis produktus dvidešimtukas (127)

Elizabeth Peyton-Jones – 49-eri, bet ji atrodo lyg būtų 30 m. amžiaus. Natūropatė, žolininkė,...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (510)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Geidžiamas darbdavys Vilniuje samdiniams leidžia itin daug: įvaizdžiai privers gardžiai pasijuokti (67)

Vilniuje įsikūrusi IT sprendimus visame pasaulyje teikianti įmonės „ Tesonet “ yra esantys...

Kas nutinka, kai alkoholis ir narkotikai nustoja veikti: 25 metus vartojęs vyras neturi ko slėpti (7)

„Kai būdamas 12 metų pirmą kartą pasigėriau, iškart nusprendžiau, kad tai bus mano gyvenimo...

Goda Alijeva pirmajame interviu po skyrybų: stengiausi išgelbėti šeimą, bet nepavyko (30)

Skyrybų metu visuomet dūžta širdys, o kai esi viešas žmogus ir tavo asmeninį gyvenimą po...

Sinoptikė papasakojo, kokie orai mūsų laukia kitą savaitę (9)

Sekmadienį saulę išvysime retai, per daugelį šalies rajonų praslinks lietaus debesys, kai kur...