aA
Kas dieną visam pasaulyje keliais rieda milijonai vilkikų. Visus mes juos daugiau ar mažiau pažįstame. Šį kartą žvilgtelėkime į retai aptariamus, tačiau išties labai įspūdingus lenktyninius sunkvežimius, kurių neišvysime bendro naudojimo keliuose ar statybų aikštelėse.
Lenktyniniai sunkvežimiai: 1000 AG ir 160 km/val. greitis
© Gamintojo nuotr.

Istorija

Vilkikų lenktynės atsirado pakankamai neseniai. Pirmąkart žiūrovai jas pamatė praėjusio amžiaus 9 dešimtmetyje JAV. Tuomet lenktyniaudavo nuolatos įprastiems darbams naudojami sunkvežimiai su standartinėmis padangomis. Pirmųjų Doningtone, Jungtinė karalystė, vykusių lenktynių nugalėtoju tapo italas, kuris atvyko į lenktynes su pilna puspriekabe, ją atkabino, sudalyvavo lenktynėse, o kitą dieną toliau gabeno savo krovinį į numatytą vietą.

Laikui bėgant šių lenktynių populiarumas augo, buvo naudojamos vis tobulesnės technologijos, kurių nesutiksime kituose vilkikuose. Dabar sunkvežimių lenktynes organizuoja tarptautinė automobilių federacija (FIA), o dalyvaujantiems sunkvežimiams keliami griežti techniniai reikalavimai.

Reikalavimai

Greitis yra griežtai apribotas iki 160 km/val. Tai lenktynes daro labai įtemptas, nes nei vienas sportininkas neturi greičio pranašumo, o daug ką lemia vairuotojo sugebėjimai. Transporto priemonė turi sverti ne mažiau 5 500 kg, o priekinė ašis ne mažiau 3 300 kg. Šis apribojimas numatytas tam, kad komandos variklį montuotų sunkvežimio priekyje. Lenktyniaujantys sunkvežimiai iš esmės naudoja standartinius variklius, tačiau jie yra smarkiai patobulinti ir skiriasi nuo montuojamų į kasdieninius sunkvežimius. Variklio darbinis tūris negali viršyti 12.0 l, o jo galia paprastai būna šiek tiek didesnė nei 1000 AG.

Lenktynėse naudojamos mechaninės pavarų dėžės, tačiau daugybė elektroninių prietaisų padeda vairuotojui, kad lenktynėse sunkvežimis įsibėgėtų kuo greičiau.

Kėbulas yra sutvirtintas metaliniais lankais, salone yra gaisro gesinimo sistema. Diskiniai stabdžiai, kurie gauna didžiules apkrovas yra aušinami vandeniu.

Visi sunkvežimiai savo išvaizda privalo būti panašūs į standartinius. Jų minimalus aukštis ir plotis yra 2,5 m. Ilgio apribojimų nėra.

Dalyviai

Lenktynėse dalyvauja specialiai paruošti įvairių gamintojų sunkvežimiai. Nuvažiavę į lenktynių trasą, joje galite išvysti Mercedes, Renault, MAN, Ford, Foden, ERF, DAF, Volvo, Scania, SISU ar Seddon Atkinson markės sunkvežimius. Paprastai važiuojama 8 – 12 ratų. Kartais prie starto linijos išsirikiuoja iki 30 vilkikų. Tiesa, čia nėra starto iš fiksuotos padėties. Vilkikai juda kolona paskui lengvąjį automobilį, o šiam pasitraukus ir būna duodamas leidimas pradėti lenktyniauti. Iš eigos įsibėgėdamas sportinis sunkvežimis aplenktų ir standartinį Porsche 911 automobilį.

Lenktynės vyksta šiltuoju metų sezonu, o jų pabaigoje, geriausiai pasirodęs ir daugiausiai taškų surinkęs sportininkas skelbiamas nugalėtoju.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas (3)

Antradienio, birželio 22-osios, vakaras vilniečiams ir sostinės svečiams, kraujyje turintiems bent...

Dubajaus vairavimo mokykloje – prabangūs ir galingi automobiliai (2)

Dubajaus vairavimo mokykla nusprendė pasiūlyti naują paslaugą – čia „ Range Rover “ ir „...

Elektromobilių varžybose toliausiai nuvažiavo „Audi e-tron GT“, „Peugeot e-208“ ir „Fiat 500 La Prima“ (5)

Birželio 18-osios, šeštadienio vakarą Druskininkuose finišavo tradicinės, 7-ą kartą vykusios...

Elektromobilių lenktynėse – galingasis „Porsche Taycan“

Penktadienį, jau septintus metus iš eilės startuosiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis...

Vilniuje startavo septintosios elektromobilių varžybos

Penktadienį, birželio 18 dieną Vilniuje iš Europos aikštės 30 elektromobilių išvažiavo į...

Top naujienos

Pasaulį bauginanti kovido atmaina jau Lietuvoje: prasideda ypač akylus situacijos stebėjimo laikas (128)

Sparčiau plintanti ir nepilnai pasiskiepijusiems pavojingesnė „delta“ koronaviruso atmaina jau...

Dailius Dargis | D+

Nauji faktai tamsioje Karpavičiaus testamento istorijoje: čia figūruoja ne tik tamsiaplaukė moteris, bet ir žinomi spalvingos reputacijos veikėjai

Šiemet rugpjūtį sueis lygiai dveji metai, kai netikėtai po sunkios ligos mirė vienas iš...

Euro 2020: Danija gilina Rusijos rinktinės duobę gyvai (159)

Europos futbolo čempionate prie pabaigos artėja pirmasis grupių varžybų ratas. Pirmadienio...

26-erių Dovilė pribloškė net gydytojus: jie stebėjosi, kaip su tokiomis diagnozėmis galiu gimdyti (45)

26-erių metų Dovilė Vickutė atrodo taip pat, kaip ir jos bendraamžiai. Net sunku įtarti, kad ši...

Norite šią vasarą būti pačios madingiausios ir stilingiausios? Nepadarykite grubios klaidos – šiuos drabužius turite užmiršti (12)

Sezonai keičiasi, o dažnai spintoje drabužiai lieka tie patys. Stilistė Jomantė Vaitkutė...

Latvija vėl laukia lietuvių: ką būtina žinoti vykstantiems ir ką verta pamatyti (86)

Nuo birželio 16 dienos Latvija atsivėrė svečiams iš užsienio, tad lietuviai vėl gali...

„Žalgiryje“ – dar vienas naujokas: dėjimais ir blokais Izraelyje išsiskyręs vidurio puolėjas (6)

Kauno „Žalgirio“ priekinę liniją naujajame sezone sustiprins galingai Izraelio lygoje...

Į Nausėdą nusprendė kreiptis atviru laišku: užkliuvo Švedijoje įteiktas apdovanojimas (301)

Aktorius, režisierius, rašytojas Arkadijus Vinokuras atviru laišku kreipėsi į prezidentą...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Verslo vilkas Leonavičius – apie Donbaso ir Odesos banditus ir verslą iš nevilties

Istorijas pasakoja tie, kas išgyveno. Šią frazę kelis kartus pakartoja „ Traidenio “...