aA
Kasdien visame pasaulyje iš gamyklų išrieda tūkstančiai naujų automobilių. Niekas net nesitiki, kad tokia jų gausybė bus lengvai parduota. Kai kurie automobiliai savo pirkėjo nesulaukia ir keletą metų. Tačiau kas su jais įvyksta po to?
Ne visi nauji automobiliai randa savo pirkėją (asociatyvi nuotr.)
© Reuters / Scanpix

Automobilių salonų savininkai teigia, kad neparduotų automobilių pasitaiko labai retai. Tai dažniausiai yra kokie neįprasti modeliai, pasižymintys negražia spalva, per brangia ar kaip tik nepilna komplektacija. Tokie automobiliai gali ir porą metų laukti savo pirkėjo, tačiau galiausiai tenka susitaikyti su tuo, kad parduoti nebus.

Ilgai laikyti neparduotų automobilių negalima, nes jie yra nauji. Kitaip sakant, pirkėjai automobilių salonuose ieško naujų automobilių, o gamybos data, rodanti, kad keturratis iš gamyklos išriedėjo prieš porą metų, rodo, kad net ir nenaudota mašina jau nėra nauja. Todėl visomis išgalėmis stengiamasi automobilius parduoti greitai.

Jei nesiseka, siūlomos nuolaidos, automobiliai gali dalyvauti valstybiniuose konkursuose, būti siūlomi įvairioms įmonėms labai palankiomis sąlygomis. Jei niekas nepadeda, automobilis iškeliauja į atstovybes didesniuose miestuose, o galiausiai gali būti paaukotas kokiai nevalstybinei pelno nesiekiančiai organizacijai.

Problema ta, kad labai pigiai naujo automobilio parduoti niekas nenori. Kiekviena markė turi savo modelių gamą, kuri yra suskirstyta pagal kainos kategorijas. Labai pigiai parduodami automobiliai gali trukdyti pigesnių modelių pardavimams.

Taip pat reikia saugoti markės reputaciją – jei gamintojas savęs nemato, kaip pigių automobilių gamintojo, tai jis verčiau savo neparduotą mašiną kam nors paaukos nei parduos pigiau. Tačiau visai kita istorija yra atšaukti modeliai – tuomet jie gali būti parduoti pigiau arba tiesiog perdirbti.

Taip, nauji automobiliai dažnai yra perdirbami kaip metalo laužas ar, jei gamintojai tam turi patogumų, dalys panaudojamos tebegaminamiems automobiliams. Tokia praktika buvo itin paplitusi po 2008-ųjų krizės, kuomet automobilių tiesiog niekas nebepirko.

Stabdyti gamyklos veiklą ir vėliau ją vėl atgaivinti yra labai brangu, todėl automobiliai dažnai buvo ir toliau surinkinėjami ir statomi gamyklų kiemuose, aikštelėse ir net bandymų trasose. Laukiant geresnių laikų, žinoma. Tačiau jei tokie ir neateidavo, gamyba nesustojo, o automobiliai buvo tiesiog perdirbami.

Visgi, tai nėra tokia dažna praktika, kaip gali pasirodyti. Dažniausiai automobiliai suranda savo savininkus pakankamai lengvai.

Gamintojai investuoja didžiules lėšas tirdami rinką ir vairuotojų norus, kad pasiūlytų tik tokius automobilius, kokie bus pakankamai paklausūs. Su metais automobilių pramonė šioje srityje vis gerėja – jau beveik niekas negamina ryškiai geltonų ar žalių automobilių, o ir kainos nustatomos tokios, kad derėtų prie įmonės įvaizdžio, bet ir būtų įkandamos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Unikalų „Lotus“ kaunietis savo garaže konstravo šešerius metus (19)

„Užsieniečiai puristai smerkia, nes yra dingusi pakankamai reto automobilio autentika, o Lietuvoje...

Lenktynių trasoje „Nemuno žiedas“ vyks jaunimui skirta stovykla

Vienintelėje Lietuvos žiedinių lenktynių trasoje „Nemuno žiedas“ rugpjūčio 21–22...

Baltijos kelią pakartos daugiau nei 200 senovinių automobilių ir motociklų (10)

Vos tik išgirdus apie senovinės technikos žygį, skirtą Baltijos kelio 30-mečiui paminėti,...

Policininkas iš Lenkijos sukaupė įspūdingą policijos mašinų modeliukų kolekciją (8)

Kai buvo mažas, Arkadiuszas Sokolas iš pietinės Lenkijos svajojo vieną dieną tapti policijos...

Supykęs, kad dovanų gavo BMW, o ne „Jaguar“, vaikinas nusprendė automobilį nuskandinti (22)

Sunku įsivaizduoti, kad kažkas, gavęs dovanų automobilį, liktų nepatenkintas. Tačiau būtent...

Top naujienos

Mažeika pateikė daugiau detalių, kas ir kiek mokės už automobilius (228)

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais...

Vibrio bakterija pareikalavo aukų: po maudynių Baltijos jūroje mirė moteris perspėja dėl rizikos grupių (28)

Medikai jau kurį laiką kalba apie Vibrio bakterijas, kurios dauginasi esant pakankamai šiltai...

Prie Smiltynės perkėlos dar neregėtos eilės: akis bado apsukrių gudručių elgesys (9)

Ekspreso Nida-Klaipėda vairuotojas, sustabdęs autobusą automobilių eilės, nusidriekusios pusantro...

Atviru laišku Blattas atskleidė sergantis sunkia liga

Pirėjo „Olympiakos“ klubo, kuriam ateinantį sezoną atstovaus Mindaugas Kuzminskas , strategas...

Chemikalas, kuris JAV pripažintas sukeliantis vėžį, Lietuvoje laisvai parduodamas ir naudojamas (47)

Per pasaulį ritasi protestų ir teismų banga dėl piktžolėms naikinti skirto preparato „ Roundap...

Ekspertas: didžiausią pasaulyje salą nusipirkti užsimanęs Trumpas – neišprotėjo (65)

Buvęs Danijos ministras pirmininkas Larsas Lokke Rasmussenas pavadino JAV prezidento Donaldo...

Kruviname „Ilovaisko katile“ – tik Rusijos kariuomenės turėta ginkluotė (5)

2014 m. netoli Donecko vykusiame Ilovaisko mūšyje prorusiškų separatistų pusėje dalyvavo tankai...

Verygai nuleidus rankas, dėl ligoninių pertvarkos viešą kreipimąsi paskelbė pati medikų bendruomenė (88)

Sveikatos apsaugos ministrui Aurelijui Verygai pareiškus, kad neinicijuos ligoninių reformos, jei...

Jakeliūnas paaiškino poziciją dėl Sinkevičiaus: prisiminė seną nemalonią istoriją (39)

Su „valstiečių“ sąrašu išrinktas europarlamentaras Stasys Jakeliūnas teigia neremiąs...