aA
Kasdien visame pasaulyje iš gamyklų išrieda tūkstančiai naujų automobilių. Niekas net nesitiki, kad tokia jų gausybė bus lengvai parduota. Kai kurie automobiliai savo pirkėjo nesulaukia ir keletą metų. Tačiau kas su jais įvyksta po to?
Ne visi nauji automobiliai randa savo pirkėją (asociatyvi nuotr.)
© Reuters / Scanpix

Automobilių salonų savininkai teigia, kad neparduotų automobilių pasitaiko labai retai. Tai dažniausiai yra kokie neįprasti modeliai, pasižymintys negražia spalva, per brangia ar kaip tik nepilna komplektacija. Tokie automobiliai gali ir porą metų laukti savo pirkėjo, tačiau galiausiai tenka susitaikyti su tuo, kad parduoti nebus.

Ilgai laikyti neparduotų automobilių negalima, nes jie yra nauji. Kitaip sakant, pirkėjai automobilių salonuose ieško naujų automobilių, o gamybos data, rodanti, kad keturratis iš gamyklos išriedėjo prieš porą metų, rodo, kad net ir nenaudota mašina jau nėra nauja. Todėl visomis išgalėmis stengiamasi automobilius parduoti greitai.

Jei nesiseka, siūlomos nuolaidos, automobiliai gali dalyvauti valstybiniuose konkursuose, būti siūlomi įvairioms įmonėms labai palankiomis sąlygomis. Jei niekas nepadeda, automobilis iškeliauja į atstovybes didesniuose miestuose, o galiausiai gali būti paaukotas kokiai nevalstybinei pelno nesiekiančiai organizacijai.

Problema ta, kad labai pigiai naujo automobilio parduoti niekas nenori. Kiekviena markė turi savo modelių gamą, kuri yra suskirstyta pagal kainos kategorijas. Labai pigiai parduodami automobiliai gali trukdyti pigesnių modelių pardavimams.

Taip pat reikia saugoti markės reputaciją – jei gamintojas savęs nemato, kaip pigių automobilių gamintojo, tai jis verčiau savo neparduotą mašiną kam nors paaukos nei parduos pigiau. Tačiau visai kita istorija yra atšaukti modeliai – tuomet jie gali būti parduoti pigiau arba tiesiog perdirbti.

Taip, nauji automobiliai dažnai yra perdirbami kaip metalo laužas ar, jei gamintojai tam turi patogumų, dalys panaudojamos tebegaminamiems automobiliams. Tokia praktika buvo itin paplitusi po 2008-ųjų krizės, kuomet automobilių tiesiog niekas nebepirko.

Stabdyti gamyklos veiklą ir vėliau ją vėl atgaivinti yra labai brangu, todėl automobiliai dažnai buvo ir toliau surinkinėjami ir statomi gamyklų kiemuose, aikštelėse ir net bandymų trasose. Laukiant geresnių laikų, žinoma. Tačiau jei tokie ir neateidavo, gamyba nesustojo, o automobiliai buvo tiesiog perdirbami.

Visgi, tai nėra tokia dažna praktika, kaip gali pasirodyti. Dažniausiai automobiliai suranda savo savininkus pakankamai lengvai.

Gamintojai investuoja didžiules lėšas tirdami rinką ir vairuotojų norus, kad pasiūlytų tik tokius automobilius, kokie bus pakankamai paklausūs. Su metais automobilių pramonė šioje srityje vis gerėja – jau beveik niekas negamina ryškiai geltonų ar žalių automobilių, o ir kainos nustatomos tokios, kad derėtų prie įmonės įvaizdžio, bet ir būtų įkandamos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Švediškų automobilių entuziastai susirungė „drage“: išdavė, kur ir kaip „ieškojo“ kilovatų (12)

Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (31)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...

Kaip bendro naudojimo kelyje buvo pasiektas 400 km/val. greitis (2)

Kai 2005-aisiais buvo pristatytas „ Bugatti Veyron “, jis iškart buvo tituluotas greičiausiu...

Seną sportinį automobilį pardavė už rekordinę sumą – pridėjo net pirmąją sąskaitą (29)

Itin reti dviduriai priekiniais ratais varomi „Acura Integra Type R“ pasaulyje, prisotintame...

„Subaru“ planuoja naują sportinį automobilį – 330 AG variklį montuos kėbulo centre (48)

Kaip skelbiama Japonijos automobilininkams skirtame žurnale „Best Car“, bendrovės „ Subaru “...

Top naujienos

Karbauskiui prabilus apie Pranckiečio atsakomybę ir apkaltą Urbšiui, šis turi vieną atsakymą: viskas dėl Kildišienės (3)

„Valstiečių“ frakcija artimiausiuose posėdžiuose trečiadienį ir ketvirtadienį spręs...

Šadžius aiškinasi krizės tyrėjams: finansų ministras neturi būti ekonomikos ekspertas (113)

Buvęs finansų ministras socialdemokratas Rimantas Šadžius krizės tyrėjams teigė, kad nėra...

Ušackas piktinasi konservatorių rinkimais, bet trauktis nežada: panašių esu matęs ir Rusijoje (45)

Iki pirminių Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) kandidato į...

Pietų pertrauka trijose Vilniaus mokyklose, kur patekti – vieni niekai: nežinau, ar įmanoma pavalgyti pigiau

Nerimstant aistroms, diskusijoms, įvairiems pasisakymams apie pasikeitimus švietimo įstaigų...

Po permainų LFF Kesminas smogė iš peties: lavonas jau pradėjo dvokti (12)

Vienas garsiausių Lietuvos sporto komentatorių, futbolo apžvalgininkas Nerijus Kesminas tiesiai...

Saudo Arabijos princas mėgaujasi neįtikėtina prabanga jam priklauso brangiausias pasaulyje namas (12)

Saudo Arabijos žurnalisto Jamalo Khashoggi dingimas karalystės konsulate Stambule sukėlė...

Oro uoste suniokoto „Audi“ savininkai šokiruoti: tikėjosi saugumo, gavo 40 tūkst. eurų nuostolių (371)

Vilniečių šeimynos atostogos netikėtai apkarto. Iš Kauno oro uosto pailsėti į užsienį...

Medikė ragina suklusti: giriasi, kad įteisino medicinines kanapes, tačiau jos neegzistuoja (70)

Praėjusią savaitę Seimas pritarė siūlymui leisti kanapes, kanapių dervą, kanapių ekstraktus ir...

Suskaičiavo, kiek kartų mėginta supirkti daugiau kaip 500 hektarų žemės (122)

Nacionalinė žemės tarnyba suskaičiavo, kiek šiemet buvo atvejų, kai fiziniai ir juridiniai...

DELFI išbandė: ką jaučia šturmanai Dakaro ralio trasoje? (2)

Ateinančių metų Dakaro raliui besiruošiantis „ General Financing team Pitlane “ komandos...