aA
„Toyota Motor“ vadovas Akio Toyoda iš „Chrysler Group“ šefo Sergio Marchionne galėtų pasimokyti, kaip krizės sąlygomis reikia vadovauti automobilių gamintojui. Abu vadovauti pradėjo 2009 m. birželį, tačiau po pusmečio jų veiklos rezultatai smarkiai skiriasi.
Sergio Marchionne
© Reuters/Scanpix

„Fiat“ atgaivinimą sėkmingai organizavęs S.Marchionne iškart ryžtingai griebėsi darbo ir jau lapkričio pradžioje pristatė detalų penkerių metų veiklos planą. Tuo tarpu „Toyota Motor“ įkūrėjo anūkas A.Toyoda nors ir pradėjo restruktūrizaciją, apie krizės įveikimo strategiją kalba palyginti nedaug.

Šiuo metu didžiausias pasaulio automobilių gamintojas išgyvena vieną aršiausių krizių per visą savo istoriją, tad norėdamas susigrąžinti visuomenės pasitikėjimą A.Toyoda turėtų atskleisti, kokių veiksmų ketina imtis. A.Toyoda dažnai kalba apie pelno atkūrimą ir markės atgaivinimą, o jo retuose susitikimuose su žurnalistais nuolat minima būtinybė gaminti automobilius, kurie patiktų žmonėms, teikti pirmenybę klientams ir viskuo įsitikinti pačiam (laikytis „Genchi genbutsu“ principo).

Vis dėlto skeptikai šias temas vertina kaip girtuoklių kalbas, o analitikai klausia, kokia iš to nauda. A.Toyoda komunikavimas, lyginat su S.Marchionne atrodo silpnas, nes pastarasis aštuonias valandas trukusiame pristatyme kartu su savo komanda nuodugniai pristatė veiklos planą apžvelgdamas visas sritis: nuo markių ir technologijų iki pirkimų ir finansų. „Toyota Motor“ vadovai pripažįsta, kad A.Toyodai sunkiai sekasi atlikti vyriausiojo atstovo spaudai pareigas, tačiau pabrėžia, jog jis yra toks užsiėmęs gamintojo gelbėjimu, kad neturi laiko kalbėti. Keista, nes S.Marchionnei laiko pakako, nors jis pateko į visiškai naują bendrovę.

Išmokus skaityti tarp eilučių, galima įžvelgti atskirus A.Toyoda plano elementus. Pavyzdžiui, jis pradėjo neregėtą kaštų mažinimo kampaniją. Pernai per pirmąjį finansinių metų pusmetį „Toyota Motor“ kaštus pavyko sumažinti 7,89 mlrd. dolerių (18,65 mlrd. Lt), o per visus metus tikimasi sutaupyti 13,89 mlrd. dolerių (32,82 mlrd. Lt). Bendrovė į taupymą žvelgia taip rimtai, kad siekdama sumažinti elektros energijos sąnaudas savo būstinės tualetuose netgi išjungė rankų džiovintuvus. „Toyota Motor“ taip pat peržiūri savo produktų gamą ir siekia priartinti sprendimų priėmimą prie konkrečių rinkų.

Nepaisant to, lieka neaišku, kaip bus sprendžiamos struktūrinės problemos, pakirtusios bendrovės šaknis ir vos per vienus metus vietoje rekordinio pelno privertusios paskelbti rekordinį nuostolį. Lieka neaišku, kaip vadovas ketina spręsti perteklinių gamybos pajėgumų problemą, sumažinti jautrumą palūkanų normų svyravimams ir atsakyti į klausimus dėl kokybės, kuri neseniai iškilo į pirmąjį planą.

Viešai nepristatytas veiksmų planas yra geriau nei visiškas jo neturėjimas, tačiau informacijos apie planuojamus „Toyota Motor“ veiksmus pasigenda ne tik landūs žurnalistai, bet ir investuotojai, tiekėjai, pirkėjai bei darbuotojai. Be abejo, ne visi yra apdovanoti tokia iškalba ir įtaigumu kaip S.Marchionne, bet šiek tiek didesnis „Toyota Motor“ vadovų atvirumas galėtų išsklaidyti abejones dėl šio milžino atsigavimo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (31)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (61)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (5)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

ES gimė Italijos saloje, dabar jos gyventojai nori lauk (21)

Niūriai žvelgdamas į apleistą salos uostą, Ciro Alleatis nė kiek neabejoja, kas yra kaltas dėl...

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (528)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Gali užtekti vienintelio kriterijaus, kad vaikas būtų paimamas iš šeimos (516)

Alkoholis ir vaikų priežiūra - įstatymiškai neuždrausta, tačiau sunkiai suderinama....

Tragiškas Celine Dion gyvenimas - lyg prakeiksmas: lydimas gedulo, persileidimų ir vyro kančių (2)

Kanadiečių dainininkės Celine Dion širdis niekuomet nepamirš velionio vyro ir buvusio...

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (222)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Sinoptikai perspėja: šaltukas primins, kad artėja žiema (8)

Pirmadienį Baltijos regiono link savo poveikio sferą plės Skandinaviškas anticiklonas, Lietuva...

Monika Šedžiuvienė – atvirai apie išgalvotas „sužadėtuves“, būsimas vestuves bažnyčioje ir vaikus su naujuoju draugu (179)

Nepaisant keletą metų trukančių viešų skyrybų, šiandien Monika Šedžiuvienė sako esanti...