aA
Bandėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“, tačiau testo pabaigoje išvydote užrašą, kad egzaminas neįveiktas ir teks grįžti dar kartą? Ne vienas, šio laiptelio neįveikęs, skuba pabrėžti, kad teko „kvaili klausimai“, tačiau vairavimo instruktorė atviravo, kad dažniausia priežastis – skubėjimas ir nenoras įsigilinti į rečiau keliuose matomas situacijas.
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"

Neskiria ženklų ir ženklinimo

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova akcentavo, kad kai kurias klaidas padaro ne tik tie, kurie dar tik nori įgyti teisę vairuoti, bet ir tie, kurie jau vairuoja. Pavyzdžiui, pasakojo ji, vienas nuo kito neskiriami vizualiai panašūs ženklai.

„Tarkime, ženklai „Stovėti draudžiama“ ir „Sustoti ir stovėti draudžiama“. Juos painioja net tie, kurie jau turi vairuotojo pažymėjimą. Teorinio egzamino klausimai daug kam atrodo sunkūs, nes kelio ženklų daug ir daugeliui jie atrodo gana vienodi“, – nurodė pašnekovė.

Koją pakiša ir klausimai, susiję su kelio ženklinimu, mat vizualiai panašios linijos gali reikšti visai kitus dalykus. Pavyzdžiui, sakė pašnekovė, punktyrinė linija gali skirti ir lygiagrečias tos pačios krypties eismo juostas, ir nurodyti, kad papildoma juosta tuoj baigsis.

„Aš klausiu mokinių, ką reiškia punktyras, o jie žiūri į mane ir nežino, ką atsakyti. Ne veltui teorijos mokymui skiriama 40 akademinių valandų, o praktikai – 30“, – kalbėjo vairavimo instruktorė.

„Kala“ atmintinai

Dar viena bėda, anot O. Židovlenkovos, kad būsimi vairuotojai nemažai teorinių klausimų, ypač vizualių, „iškala“ atmintinai.

„Pamato pažįstamą paveikslėlį ir žino, kad atsakymas turi būti toks. Net nebesigilina į klausimus, nemėgina jų perskaityti. Ir klysta“, – stebėjosi pašnekovė.

Kartais pasitaiko ir tokių atvejų, kai egzamine pateikiami du vizualiai labai panašūs paveikslėliai, tačiau klausimai skiriasi, nors ir nežymiai, arba paveikslėliuose atsiranda papildomų ženklų. Būsimi vairuotojai neįsigilina į pokyčius ir pasirinkdami atsakymą nemąsto, ar tikrai jis teisingas.

„Žmonės sutrinka, nes yra išmokę tik vieną atsakymą, o klausimai prie vienodų paveikslėlių skiriasi, pavyzdžiui, kablelis padėtas kitoje vietoje, tai ir reikšmė kitokia“, – pavyzdį pateikė vairavimo instruktorė.

Mažiau dėmesio tam, ką retai mato

Anot O. Židovlenkovos, vairuotojai gerokai prasčiau išmoksta tą teoriją, kurią retai mato pritaikomą praktikoje arba yra įsitikinę, kad jos neprireiks. Į šią kategoriją papuola ir, pavyzdžiui, automobilio sandaros klausimai.

„Yra tų klausimų, susijusių su automobilio sandara, kurių nereikalingi vairuotojui ir, greičiausiai, jų niekada neprireiks. Pasitaiko ir tokių absurdiškų situacijų, kai žmogus renkasi laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže, bet jam reikia išmokti teoriją ir atsakyti į klausimus, skirtus mechaninei pavarų dėžei. Kam to reikia, jeigu žmogus tokio automobilio nevairuos? Tačiau čia pasiginčyti su „Regitra“ mes negalime. Esą dėl bendro išprusimo tą reikia žinoti“, – stebėjosi pašnekovė.

Yra ir daugiau sričių, į kurias būsimi vairuotojai žiūri atsainiai, o vėliau, uždarę „Regitros“ egzamino patalpos duris, graužiasi. Pavyzdžiui, pasakojo vairavimo instruktorė, mažai dėmesio skiriama teorijai, susijusiai su vadeliotojais, dviratininkais, neišmokstami eismo reguliuotojų rodomi ženklai.

„Pastarasis klausimas opus visiems, mat prieš porą metų teko stebėti situaciją Palangoje, kai ten vyko 1000 kilometrų lenktynės, o eismą reguliavo policijos pareigūnas. Nė vienas vairuotojas nesuprato, kada gali važiuoti, o kiti, mačiau, net išsitraukė telefonus bandydami ieškoti informacijos, ką kuris ženklas reiškia“, – juokėsi vairavimo instruktorė.

Pamėginkite išlaikyti egzaminą

„Regitra“, siekdama supažindinti vairuotojus su teorijos egzamino eiga, tuo, kaip sprendžiamos užduotys, kaip atrodo klausimai ir sistema, kurioje jie yra pateikiami, suteikė vairuotojams galimybę išbandyti jėgas prieš tikrąjį egzaminą.

Pasitikrinti, ar galėtumėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą, galite paspaudę šią nuorodą.

Kada egzaminas išlaikytas?

Bene dažniausiai laikomas yra B kategorijos vairuotojų (B kategorija suteikia teisę vairuoti įprastus lengvuosius automobilius) teorijos egzaminas. Jis trunka 30 minučių, o egzaminą sudaro 30 klausimų. Egzaminas išlaikytas tada, kai teisingai atsakoma į ne mažiau nei 24 klausimus. Vadinasi, maksimalus galimų klaidų skaičius – 6.

Jei šis egzaminas išlaikomas, tuomet būsimo vairuotojo laukia praktikos egzaminas, kuris vyksta realiame eisme. Tokiu būdu patikrinami įgūdžiai, kurių vairuotojui prireiks kasdien.

„Regitros“ 2019 m. pirmojo pusmečio duomenimis, pirmu bandymų teorijos egzaminą išlaikė apie 48 proc. būsimų vairuotojų, o praktikos egzaminą laikyti sekėsi prasčiau – iš pirmo karto jį išlaikė 36 proc. vairuotojų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
3.6667

Detaliai paaiškino, kaip iš tiesų kuriami komfortiški automobiliai ir kodėl čia svarbūs virpesių dažniai (6)

Nors šiuolaikinių automobilių komforto atributų labai padaugėjo, vienas svarbiausių patogaus ir...

Duotas žemas startas „Metų automobiliui 2022“: geriausius rinksiančią komisiją papildė naujokas (1)

Lietuvoje prasideda tradiciniai, daugiau nei dvidešimtmetį Lietuvos žurnalistų autoklubo...

Sukūrė įspūdingą elektromobilį: norėsis visiems, išsiilgusiems klasikinių automobilių

„ Aura “ – tai kelių Jungtinės Karalystės kompanijų kūrinys. Tai – elektrinis...

Įdėmiau pasižiūrėjo į avarijas: bene trečdalis vairuotojų suklysta važiuodami atbulomis (1)

Išnagrinėję Lietuvoje šią vasarą įvykusius eismo įvykius, kurių metu buvo apgadinti...

Neraminantys ženklai: „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi (45)

Nors ir automobiliai su vidaus degimo varikliais su laiku praranda kai kurias savo savybes...

Top naujienos

Per slaptą operaciją Vilniuje įkliuvo 4 policininkai: metę darbus kaip skėriai puldavo stabdyti automobilių (89)

Po itin slaptos operacijos Vilniaus apskrities policijos pareigūnai buvo priversti sulaikyti net...

Degalinėse – ilgai nematytos kainos: brangimą lemia ne tik nafta (94)

Dyzelio kaina populiariuose degalinių tinkluose jau sukasi apie 1,25 euro už litrą, benzinas –...

Po žinomo Panevėžio verslininko mirties nuo COVID-19 aiškėja skaudžios aplinkybės: teko imtis kraštutinių priemonių (867)

Klastingojo COVID-19 pražudytą žinomą Panevėžio verslininką Aidą Nauronį šiandien...

Tyrimas: Lavrovas su meiluže mėgaujasi įspūdinga prabanga (553)

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas į oficialias diplomatines komandiruotes...

Modesta Meškė | D+

Nežinantiems, ką rengtis šiemet – paltą ar striukę? Stilistė turi dvi žinias: viena gerą, kitą – blogą (1)

Šaltasis metų sezonas nieko nelaukęs atskubėjo jau dabar. Su juo staiga pamiršome lengvesnius...

Atkeliauja sausesni orai (3)

Pagaliau ciklonai iš Lietuvos pasitraukė. Kartu su jai iškeliavo ir lietaus debesys.

Odontologas tai vadina dar viena epidemija: į ligonines kai kurie atvyksta be 5 dantų (114)

Vilniaus universiteto Odontologijos instituto dėstytojas gydytojas odontologas Vytenis Almonaitis...

„Netflix“ filme – buvusio JAV pareigūno liudijimas apie Lietuvoje kalintą teroristą (210)

Amerkiečių kompanijos „Netflix“ sukurtame dokumentiniame filme buvęs Federalinio tyrimų biuro...

Šįvakar sostinės padangė nusidažė ryškiausiomis spalvomis: Vingio parke vyko tryliktoji „Vilniaus fejerija“ (100)

Šiandien, rugsėjo 25-ąją, Vingio parke vyko XIII tarptautinis fejerverų festivalis „Vilniaus...

Justina Asakavičiūtė | D+

Afganistano moterų realybė: seksas pagal Civilinį kodeksą ir mirties bausmė už išdavystę

Kaip reaguotumėte, jei jums staiga lieptų išeiti iš patalpos, nes joje sėdi vyras? Dar baisiau,...