aA
Bandėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“, tačiau testo pabaigoje išvydote užrašą, kad egzaminas neįveiktas ir teks grįžti dar kartą? Ne vienas, šio laiptelio neįveikęs, skuba pabrėžti, kad teko „kvaili klausimai“, tačiau vairavimo instruktorė atviravo, kad dažniausia priežastis – skubėjimas ir nenoras įsigilinti į rečiau keliuose matomas situacijas.
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"

Neskiria ženklų ir ženklinimo

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova akcentavo, kad kai kurias klaidas padaro ne tik tie, kurie dar tik nori įgyti teisę vairuoti, bet ir tie, kurie jau vairuoja. Pavyzdžiui, pasakojo ji, vienas nuo kito neskiriami vizualiai panašūs ženklai.

„Tarkime, ženklai „Stovėti draudžiama“ ir „Sustoti ir stovėti draudžiama“. Juos painioja net tie, kurie jau turi vairuotojo pažymėjimą. Teorinio egzamino klausimai daug kam atrodo sunkūs, nes kelio ženklų daug ir daugeliui jie atrodo gana vienodi“, – nurodė pašnekovė.

Koją pakiša ir klausimai, susiję su kelio ženklinimu, mat vizualiai panašios linijos gali reikšti visai kitus dalykus. Pavyzdžiui, sakė pašnekovė, punktyrinė linija gali skirti ir lygiagrečias tos pačios krypties eismo juostas, ir nurodyti, kad papildoma juosta tuoj baigsis.

„Aš klausiu mokinių, ką reiškia punktyras, o jie žiūri į mane ir nežino, ką atsakyti. Ne veltui teorijos mokymui skiriama 40 akademinių valandų, o praktikai – 30“, – kalbėjo vairavimo instruktorė.

„Kala“ atmintinai

Dar viena bėda, anot O. Židovlenkovos, kad būsimi vairuotojai nemažai teorinių klausimų, ypač vizualių, „iškala“ atmintinai.

„Pamato pažįstamą paveikslėlį ir žino, kad atsakymas turi būti toks. Net nebesigilina į klausimus, nemėgina jų perskaityti. Ir klysta“, – stebėjosi pašnekovė.

Kartais pasitaiko ir tokių atvejų, kai egzamine pateikiami du vizualiai labai panašūs paveikslėliai, tačiau klausimai skiriasi, nors ir nežymiai, arba paveikslėliuose atsiranda papildomų ženklų. Būsimi vairuotojai neįsigilina į pokyčius ir pasirinkdami atsakymą nemąsto, ar tikrai jis teisingas.

„Žmonės sutrinka, nes yra išmokę tik vieną atsakymą, o klausimai prie vienodų paveikslėlių skiriasi, pavyzdžiui, kablelis padėtas kitoje vietoje, tai ir reikšmė kitokia“, – pavyzdį pateikė vairavimo instruktorė.

Mažiau dėmesio tam, ką retai mato

Anot O. Židovlenkovos, vairuotojai gerokai prasčiau išmoksta tą teoriją, kurią retai mato pritaikomą praktikoje arba yra įsitikinę, kad jos neprireiks. Į šią kategoriją papuola ir, pavyzdžiui, automobilio sandaros klausimai.

„Yra tų klausimų, susijusių su automobilio sandara, kurių nereikalingi vairuotojui ir, greičiausiai, jų niekada neprireiks. Pasitaiko ir tokių absurdiškų situacijų, kai žmogus renkasi laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže, bet jam reikia išmokti teoriją ir atsakyti į klausimus, skirtus mechaninei pavarų dėžei. Kam to reikia, jeigu žmogus tokio automobilio nevairuos? Tačiau čia pasiginčyti su „Regitra“ mes negalime. Esą dėl bendro išprusimo tą reikia žinoti“, – stebėjosi pašnekovė.

Yra ir daugiau sričių, į kurias būsimi vairuotojai žiūri atsainiai, o vėliau, uždarę „Regitros“ egzamino patalpos duris, graužiasi. Pavyzdžiui, pasakojo vairavimo instruktorė, mažai dėmesio skiriama teorijai, susijusiai su vadeliotojais, dviratininkais, neišmokstami eismo reguliuotojų rodomi ženklai.

„Pastarasis klausimas opus visiems, mat prieš porą metų teko stebėti situaciją Palangoje, kai ten vyko 1000 kilometrų lenktynės, o eismą reguliavo policijos pareigūnas. Nė vienas vairuotojas nesuprato, kada gali važiuoti, o kiti, mačiau, net išsitraukė telefonus bandydami ieškoti informacijos, ką kuris ženklas reiškia“, – juokėsi vairavimo instruktorė.

Pamėginkite išlaikyti egzaminą

„Regitra“, siekdama supažindinti vairuotojus su teorijos egzamino eiga, tuo, kaip sprendžiamos užduotys, kaip atrodo klausimai ir sistema, kurioje jie yra pateikiami, suteikė vairuotojams galimybę išbandyti jėgas prieš tikrąjį egzaminą.

Pasitikrinti, ar galėtumėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą, galite paspaudę šią nuorodą.

Kada egzaminas išlaikytas?

Bene dažniausiai laikomas yra B kategorijos vairuotojų (B kategorija suteikia teisę vairuoti įprastus lengvuosius automobilius) teorijos egzaminas. Jis trunka 30 minučių, o egzaminą sudaro 30 klausimų. Egzaminas išlaikytas tada, kai teisingai atsakoma į ne mažiau nei 24 klausimus. Vadinasi, maksimalus galimų klaidų skaičius – 6.

Jei šis egzaminas išlaikomas, tuomet būsimo vairuotojo laukia praktikos egzaminas, kuris vyksta realiame eisme. Tokiu būdu patikrinami įgūdžiai, kurių vairuotojui prireiks kasdien.

„Regitros“ 2019 m. pirmojo pusmečio duomenimis, pirmu bandymų teorijos egzaminą išlaikė apie 48 proc. būsimų vairuotojų, o praktikos egzaminą laikyti sekėsi prasčiau – iš pirmo karto jį išlaikė 36 proc. vairuotojų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
3.6667

Vanagas išbandė dar vieną „Toyota Gazoo Racing“ automobilį: vadina „kišenine raketa“ (1)

Paminėjus „ Toyota Yaris “ prieš akis iššoka vikrus miesto automobilis, pamėgtas įvairių...

Mėgino pasikeisti vairuotojo pažymėjimą ir atsimušė į sieną: negali dėl baudos, kurios net nėra gavęs (16)

Užsienyje gyvenantis Rokas (vardas redakcijai žinomas - „Delfi“) pamėgino pasikeisti turimą...

Vilniuje atidaryta didžiausia Baltijos šalyse žiedinių automobilių modelių trasa

Radijo bangomis valdomų automobilių modelių sportas skirtas visiems azarto ir greičio...

Geriausia vairuotoja tapusi instruktorė: noriu įrodyti, kad moterys irgi išmano apie automobilius

Rugsėjį praūžęs „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2020“ konkursas abejingų nepaliko: juk...

„Drifteris“ ėmėsi išskirtinio projekto: prikels UAZ 469 su V12 varikliu (2)

Užkietėjusius automobilistus galima iš dalies laikyti ligoniais, turinčiais priklausomybę ne tik...

Top naujienos

Skvernelio komandoje dirbęs epidemiologas turi žinutę Verygai: reikia pripažinti nemalonią tiesą (220)

Premjerui Sauliui Skverneliui sveikatos klausimais patarinėjęs epidemiologas Paulius Gradeckas...

Statybų sektorius įkaitęs: išvykus darbuotojams iš trečiųjų šalių, nebėra kam dirbti Avulis prognozuoja kainų didėjimą (212)

„Nėra kam dirbti“, – taip apie šiandieninę situaciją nekilnojamo turto statybų sektoriuje...

Mačiulio ir Variakojo patarimai nusprendusiems įdarbinti pinigus (15)

„Atsakingo požiūrio“ diskusijoje pradėtas ciklas apie finansinį raštingumą ir pirmoje...

Miglota Trumpo finansinė padėtis kursto dar vieną skandalą: milijardierių kaltina mokesčių vengimu (34)

Donaldas Trumpas sekmadienį sulaukė įtarimų, kad prieš tapdamas JAV prezidentu daug metų...

AFP: nuo koronaviruso pasaulyje jau mirė per milijoną žmonių (36)

Nuo gruodžio, kai Kinijoje atsirado naujasis koronavirusas , jis visame pasaulyje nusinešė daugiau...

Jūsų rūsiai – nepageidaujamų gyvių veisykla: jie peržiemoja ir išplinta po butus (5)

Tikriausiai nenustebinsime faktu, kad pelės ir žiurkės į mūsų namus gali patekti net per...

Kineziterapeutė paaiškino, kaip sportuoti nėštumo metu, kad būtų naudinga mamai ir nekenktų būsimam vaikui (1)

Nėštumo metu moters organizme vyksta didžiuliai pokyčiai, kurie, deja, ne visada sukelia tik...

Andrew Connelly | D+ nariams

Nauja pabėgėlių krizė: kaltinkite Briuselį

Gaisras Lesbo salos Morijos pabėgėlių stovykloje atskleidė, kad ES požiūris į prieglobsčio...

Rusijoje nerimaujama dėl ekonomikos atsigavimo: parama senka, kitąmet gali laukti didesni mokesčiai (13)

Rusijos ekonomikos ministro pavaduotojas nerimauja, kad vartotojų skatinamas ekonomikos atsigavimas...

Mokslininkai perspėja: elektroninių cigarečių debesys nėra tik „garai“ (1)

Elektroninių cigarečių išskiriami „debesys“ nėra jau tokie nekenksmingi, todėl jų vadinimas...

|Maža didelių žinių kaina