Elektromobiliai yra transporto ateitis. Su tuo nelabai yra kaip ginčytis ir net „Mazda“ su tuo sutinka. Visgi, ar tik ne per greitai skubame persėsti į elektromobilius? Ar paklausėme savęs, kodėl iš tikrųjų automobiliai su vidaus degimo varikliais laikomi praeities artefaktu?
"Mazda Vision Coupe"
© Gamintojo archyvas

Valstybės remia elektromobilių pardavimus. Iš tikrųjų, tokia politika labai svariai prisidėjo prie elektromobilių išpopuliarėjimo. Jie gali važinėti autobusų linijomis, nemokamai parkuotis, išvengia kai kurių didžiųjų miestų centrinių dalių mokesčiu, o valstybės kompensuoja dalį automobilio įsigijimo vertės.

Kodėl? Ogi todėl, kad taip siekiama mažinti taršą, nes elektromobiliai yra laikomi ekologiškomis transporto priemonėmis – juk jie net neturi išmetimo sistemos. Visgi, „Mazda“ atstovai tik kreivai šypteli į tokius tikslus – jie bus prasmingi tik tolimesnėje ateityje.

„Mazda“ teigia, kad naujausi vidaus degimo variklių pasiekimai užtikrina, kad elektromobiliai nėra būtini taršai sumažinti. Kitaip tariant, nereikia spausti žmonių įsigyti brangesnes mašinas vien dėl ekologinių tikslų. „Mazda“ pastebi, kad pasaulis nėra vien švarios energetikos šalys. Daugeliu atvejų elektromobiliai teršia labiau nei įprastu benzinu varomos mašinos. Skaičiuojama, kad „Mazda2“ į aplinką išmeta maždaug 9 proc. mažiau CO2 nei elektromobilis šalyje, kurioje energija gaminama kūrenant anglis.

Kai kurie skaičiavimai rodo, kad „Tesla Model S“ būtų ekologiškesnis už benzininius automobilius net Lenkijoje, bet ar tikrai? Ar už jų nėra politinių tikslų pastūmėtų argumentų?

Taip pat reikėtų nepamiršti, kad ličio gavyba bei elektromobilių gamybai pasitelkiamos logistikos priemonės toli gražu nėra švarios. Dažnai litis išgaunamas vienoje pasaulio vietoje, tuomet vandens keliais pervežamas į kitą, kur gaminamos baterijos, kurios tuomet turi nukeliauti į surinkimo gamyklą. Ar taip JAV surinktas „Tesla“ automobilis parduodamas Europoje ar Azijoje tikrai yra ekologiškesnis už čia pat Vokietijoje surinktą automobilį su benzininiu varikliu?

Ar atėjus laikui perdirbti didelį kiekį elektromobilių pavyks tai padaryti ekologiškai? Ar aplinkai geriau maždaug 20 metų važiuojantis benzininis automobilis ar kas maždaug dešimtmetį perkamas elektromobilis?

Mitsuo Hitomi, „Mazda“ tyrimų skyriaus vadovas, teigia: „Tol, kol įprasti automobiliai atitinka taršos reikalavimus, elektromobiliai nebus reikalingi aplinkosaugos problemoms išspręsti“. Tačiau įsiskaitykite į šiuos žodžius – M. Hitomi teigia, kad elektromobiliai nėra būtini konkretiems tikslams pasiekti, tačiau „Mazda“ neneigia, kad būtent jiems priklauso ateitis. Dėl to „Mazda“ dirba su „Toyota“, kurdama naujus elektromobilius.

Tiesa, M. Hitomi yra skeptiškas ir dėl ateities – jis nemano, kad ateityje visi važinėsime tik elektromobiliais, turės atsirasti ir alternatyvų.

„Mazda“ atliko tyrimus, kurie rodo, kad visuotinis perėjimas prie elektromobilių būtų katastrofa. Visų pirma, elektros energijos poreikis stipriai išaugtų – kai kur galbūt netgi padvigubėtų, jei elektriniu taptų ir komercinis transportas. Papildomą energiją reikėtų gaminti iš atsinaujinančių šaltinių, todėl elektros energijos kaina išaugtų.

Infrastruktūros pasikeitimai taip pat reikalautų didelių investicijų, o automobiliai, tikėtina, būtų įkraunami tuo pačiu dienos metu. Taigi, elektros energijos poreikis būtų netolygus, elektros kaina išaugtų visiems vartotojams. Netgi tiems, kurie neturi automobilių.

„Mazda“ iriasi prieš srovę. Ilgą laiką buvo manyta, kad taip kompanija daro dėl to, kad ji pati neturi pakankamai lėšų investicijoms – „Mazda“ nėra didelė korporacija, kaip kiti pramonės milžinai. Tačiau dabar panašu, kad viskas yra gerai apskaičiuota. Pigesni benzininiai automobiliai gali atitikti taršos reikalavimus, mažiau kenkti gamybos proceso metu ir net važinėdami kai kurių miestų gatvėse.

„Skyactiv-X“ varikliai, kurie benzino uždegimui nenaudos žvakių, bus dar 30 proc. efektyvesni už dabartinius variklius. Bet ar racionalūs „Mazda“ skaičiavimai šiame neracionaliame pasaulyje nepastūmės kompanijos į užribį?

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (3)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (11)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių (2)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius– Palanga...

Lietuvos auksarankių kūrinys: „Honda Civic“, kuris aplenktų ir patį „Bugatti“ (4)

Gegužės 18 dieną Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje automobilių...

Top naujienos

Buvę „Olympiakos“ lietuviai – apie „Žalgirio“ rezervus, Spanoulio nuovargį ir Jankūno faktorių (3)

Penktadienį vakare Pirėjuje į Eurolygos ketvirtfinalio antrąjį mūšį stos serijoje iki trijų...

Siurprizas: stojantiems į universitetus – kliūtys, į kolegijas – vilionės nemokamomis studijomis (68)

Valstybė šįmet studentus nudžiugino pranešdama apie papildomą aukštojo mokslo finansavimą....

Atskleidė planą, kaip spartins atlyginimų augimą ir mažins emigraciją (88)

Ūkio ministerijos vykdoma inovacijų reforma turėtų maždaug 17 proc. paspartinti gyventojų...

Po tiršta dūmų uždanga Rusija iškrauna slaptus krovinius (6)

Rusija Sirijoje kažką planuoja. Iš krovininių laivų pradėti krauti sunkūs kroviniai, kurie...

Sukčiai nusitaikė į sergančiuosius: siūloma greitai išsigydyti sudėtingą ligą (8)

Internete paskutiniu metu itin sparčiai plinta klaidinanti ir tikrovės neatitinkanti informacija...

Slaptos draugijos pėdsakai Vilniaus pakraštyje – vis dar neįminta mįslė (6)

Iki krikščionybės įvedimo Lietuvoje 1387 metais, Verkiai priklausė didžiajam kunigaikščiui,...

Skaniausių šašlykų marinatai: niekada nenusivilsite paisydami vienintelės taisyklės 3 receptai (8)

Šiltasis sezonas neatsiejamas nuo jaukių pasibuvimų gamtoje, o pagrindiniu tokio laisvalaikio...

Keli triukai, kurie pakeis jūsų svetainės išvaizdą neišleidžiant nė cento

Visuomet įdomu išbandyti naujus dalykus. Kartais tradiciniai interjero sprendimai nelabai tinka...

DELFI eksperimentas: kaip kavinėse elgiasi didelis dresuotas šuo? (1)

Nors įstatymo, kuris draustų su gyvūnais eiti į kavines nėra, ne visos maitinimo įstaigos...

Sirijos kare – pavojingas posūkis: skamba tiesmuki įspėjimai (205)

Izraelio kariuomenė paviešino tiesioginį grasinimą Iranui – tai padaryta paskelbus minėtosios...