aA
Elektromobiliai yra transporto ateitis. Su tuo nelabai yra kaip ginčytis ir net „Mazda“ su tuo sutinka. Visgi, ar tik ne per greitai skubame persėsti į elektromobilius? Ar paklausėme savęs, kodėl iš tikrųjų automobiliai su vidaus degimo varikliais laikomi praeities artefaktu?
"Mazda Vision Coupe"
© Gamintojo archyvas

Valstybės remia elektromobilių pardavimus. Iš tikrųjų, tokia politika labai svariai prisidėjo prie elektromobilių išpopuliarėjimo. Jie gali važinėti autobusų linijomis, nemokamai parkuotis, išvengia kai kurių didžiųjų miestų centrinių dalių mokesčiu, o valstybės kompensuoja dalį automobilio įsigijimo vertės.

Kodėl? Ogi todėl, kad taip siekiama mažinti taršą, nes elektromobiliai yra laikomi ekologiškomis transporto priemonėmis – juk jie net neturi išmetimo sistemos. Visgi, „Mazda“ atstovai tik kreivai šypteli į tokius tikslus – jie bus prasmingi tik tolimesnėje ateityje.

„Mazda“ teigia, kad naujausi vidaus degimo variklių pasiekimai užtikrina, kad elektromobiliai nėra būtini taršai sumažinti. Kitaip tariant, nereikia spausti žmonių įsigyti brangesnes mašinas vien dėl ekologinių tikslų. „Mazda“ pastebi, kad pasaulis nėra vien švarios energetikos šalys. Daugeliu atvejų elektromobiliai teršia labiau nei įprastu benzinu varomos mašinos. Skaičiuojama, kad „Mazda2“ į aplinką išmeta maždaug 9 proc. mažiau CO2 nei elektromobilis šalyje, kurioje energija gaminama kūrenant anglis.

Kai kurie skaičiavimai rodo, kad „Tesla Model S“ būtų ekologiškesnis už benzininius automobilius net Lenkijoje, bet ar tikrai? Ar už jų nėra politinių tikslų pastūmėtų argumentų?

Taip pat reikėtų nepamiršti, kad ličio gavyba bei elektromobilių gamybai pasitelkiamos logistikos priemonės toli gražu nėra švarios. Dažnai litis išgaunamas vienoje pasaulio vietoje, tuomet vandens keliais pervežamas į kitą, kur gaminamos baterijos, kurios tuomet turi nukeliauti į surinkimo gamyklą. Ar taip JAV surinktas „Tesla“ automobilis parduodamas Europoje ar Azijoje tikrai yra ekologiškesnis už čia pat Vokietijoje surinktą automobilį su benzininiu varikliu?

Ar atėjus laikui perdirbti didelį kiekį elektromobilių pavyks tai padaryti ekologiškai? Ar aplinkai geriau maždaug 20 metų važiuojantis benzininis automobilis ar kas maždaug dešimtmetį perkamas elektromobilis?

Mitsuo Hitomi, „Mazda“ tyrimų skyriaus vadovas, teigia: „Tol, kol įprasti automobiliai atitinka taršos reikalavimus, elektromobiliai nebus reikalingi aplinkosaugos problemoms išspręsti“. Tačiau įsiskaitykite į šiuos žodžius – M. Hitomi teigia, kad elektromobiliai nėra būtini konkretiems tikslams pasiekti, tačiau „Mazda“ neneigia, kad būtent jiems priklauso ateitis. Dėl to „Mazda“ dirba su „Toyota“, kurdama naujus elektromobilius.

Tiesa, M. Hitomi yra skeptiškas ir dėl ateities – jis nemano, kad ateityje visi važinėsime tik elektromobiliais, turės atsirasti ir alternatyvų.

„Mazda“ atliko tyrimus, kurie rodo, kad visuotinis perėjimas prie elektromobilių būtų katastrofa. Visų pirma, elektros energijos poreikis stipriai išaugtų – kai kur galbūt netgi padvigubėtų, jei elektriniu taptų ir komercinis transportas. Papildomą energiją reikėtų gaminti iš atsinaujinančių šaltinių, todėl elektros energijos kaina išaugtų.

Infrastruktūros pasikeitimai taip pat reikalautų didelių investicijų, o automobiliai, tikėtina, būtų įkraunami tuo pačiu dienos metu. Taigi, elektros energijos poreikis būtų netolygus, elektros kaina išaugtų visiems vartotojams. Netgi tiems, kurie neturi automobilių.

„Mazda“ iriasi prieš srovę. Ilgą laiką buvo manyta, kad taip kompanija daro dėl to, kad ji pati neturi pakankamai lėšų investicijoms – „Mazda“ nėra didelė korporacija, kaip kiti pramonės milžinai. Tačiau dabar panašu, kad viskas yra gerai apskaičiuota. Pigesni benzininiai automobiliai gali atitikti taršos reikalavimus, mažiau kenkti gamybos proceso metu ir net važinėdami kai kurių miestų gatvėse.

„Skyactiv-X“ varikliai, kurie benzino uždegimui nenaudos žvakių, bus dar 30 proc. efektyvesni už dabartinius variklius. Bet ar racionalūs „Mazda“ skaičiavimai šiame neracionaliame pasaulyje nepastūmės kompanijos į užribį?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (129)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (268)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Kas nutiko, kai „Ford“ pasiūlė automobilius valdyti ne sukiojant vairą (2)

Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik...

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (161)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Pasivažinėjimas su 1958 m. „Imperial“, įkūnijančiu amerikiečių pokario optimizmą (1)

„ Bloomberg Pursuits“ automobilių apžvalgininkė Hannah Elliott leidžiasi atminties keliu...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (300)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (209)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (52)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1173)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (349)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (44)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

Norinčius sušių Kūčioms ragina paskubėti – visiems gali ir neužtekti (111)

Nacionalinis japonų patiekalas ant Kūčių stalo šiemet turbūt nustebintų tik kaime...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (32)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...

Vaivos Budraitytės 2019 metų horoskopas Vandens ženklams (9)

2019 metai – jau ne už kalnų. Pats metas sužinoti, kas mūsų laukia. Garsi astrologė ir...

Tiesos akimirka Theresai May – konservatoriai sprendžia premjerės likimą Papildyta 20.31 (29)

Jungtinės Karalystės (JK) valdančiosios konservatorių partijos nariai trečiadienio vakarą...