aA
JAV Sausumos pajėgos stengiasi kiek įmanoma rečiau naudoti tikrus vairuotojus. Galbūt toks tikslas skamba keistai, tačiau tam reikalingos technologijos jau egzistuoja.
Bradley Fighting Vehicle
Bradley Fighting Vehicle
© Scanpix

21 amžiaus karyba iki šiol daug kuo priminė 20 amžių. Taip, kariai turi naujas technologijas, dangų raižo dronai, o apie šiuolaikines komunikacijos ir operacijų valdymo sistemas dar prieš porą dešimtmečių būtume kalbėję kaip apie fantastinio filmo vertas temas. Tačiau mūšių laukai atrodo labai panašiai – dvi pusės vykdo užduotis ir šaudo viena į kitą.

Vakarai turi technologinį pranašumą prieš praktiškai bet kokį priešininką. Bent jau teoriškai. Tačiau konservatyvios ginkluotosios pajėgos ne visada yra lengvai sudominamos naujomis technologijomis. Išskyrus tada, kai tos technologijos leidžia į mūšio lauką ar tiesiog pavojingas vietas nesiųsti karių.

Įsivaizduokite – 20-30 vilkikų konvojus. Krovinys – kariams ypatingai svarbios maisto, amunicijos ir medicininių reikmenų atsargos. Toks konvojus automatiškai tampa taikiniu, todėl jam būtina apsauga. Tos apsaugos niekas atsisakyti neketina, tačiau ar būtina į kiekvieną konvojų sodinti tiek daug vairuotojų?

Nebūtina. JAV Sausumos pajėgų Antžeminių transporto priemonių centras teigia, kad jau turi įrangą – tiek techninę, tiek programinę – kuri sunkvežimį ar kitą mašiną gali paversti valdoma per atstumą ar visai autonomine. Teigiama, kad ji buvo išbandyta 20 skirtingų mašinų, įskaitant vokiečių ir britų techniką. Ji gali vairuoti ir senstančius pėstininkų transporterius M113. Nors šios technologijos dar nėra visiškai paruoštos naudojimui, ateityje jos padės išvengti daugybės karių žūčių.

Tvarka labai paprasta – jei žmogaus siųsti nebūtina, jis neturėtų būti siunčiamas. Taigi, konvojų galėtų vesti vienas vairuotojas, o iš mūšio lauko pėstininkus surinktų šarvuota mašina visai be vairuotojo. Tačiau kodėl ši technologija prie realybės artėja tik dabar, kai dronai be problemų skraido jau labai ilgą laiką?

Pasirodo, autonominėms ir per atstumą valdomoms mašinoms lengviau veikti trimatėje erdvėje. Padangėse niekas nesugriauna tiltų, niekas nepalieka minų, kelyje nepasitaiko pėsčiųjų. Antžeminės mašinos turi manevruoti tarp akmenų, medžių, kitų mašinų. Kliūčių ant žemės yra kur kas daugiau.

Labai svarbu paminėti, kad kol kas JAV karinės mašinos nėra mokomos kovoti savarankiškai – dabar jos tik mokosi važinėti be žmogaus viduje. Šios naujos sistemos privalumas tas, kad ji gali būti montuojama skirtingoje technikoje ir, prireikus, ją būtų galima pašalinti, kad mašinos valdymą vėl perimtų žmogus. Tačiau tai – tik pereinamasis sprendimas.

„Bradley Fighting Vehicle“, tarnaujantis nuo 1981 metų, greitai turės būti pakeistas nauja mašina. Ji galės būti vairuojama, bet galės veikti ir savarankiškai. Tikriausiai tokiu principu veiks ir kiti ateities sunkvežimiai ir pėstininkų transporteriai.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
4.5455

Pasaulinė premjera Vilniuje: pristatytas automobilis, kuris niekada nebus parduotas

Naujausias GARAŽAS 9:11 kolekcijos eksponatas – „ Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25“. Tai...

„Drifteriai“ metus užbaigs šonąslydžio kultūros paroda ir konferencija

Pirmą kartą Baltijos šalių regione vyks „driftingo“ kultūros paroda ir konferencija „Drift...

Išskirtinius Vilniaus automobilius įamžino vaizdo klipe: tokio vaizdo gatvėse pasiilgo pagyvenęs Australijoje

„Lietuvos jaunimas važinėjasi vokiškais automobiliais – BMW , „ Mercedes-Benz “ ar „...

Helovino išvakarėse benzingalviai paatviravo: šiurpioje pasakoje pasidalino baisiausiais automobiliniais košmarais

Paskutinę spalio dieną visame pasaulyje švenčiamas Helovinas , arba lietuviškai –...

Rengia šventę greičio mėgėjams: tarp pramogų – ir automobilizmo istoriją primenantis slalomas

Benzingalvių bendruomenę subūrę „Febi Speedfest“ organizatoriai spalio 15-ąją kviečia dar...

Top naujienos

Pateikė prognozę, kas jau netrukus laukia Rusijos: pasikartos senas scenarijus, tik viskas bus dar baisiau (7)

Tik Rusijos istorijai būdinga bevaldystės ir anarchijos periodas, vadinamas sumaištimi (rus. –...

SuTaupyk

Norintiems Kalėdas pasitikti ne prie puodų: kiek šiemet kainuoja šventinis meniu į namus ir ko tikėtis

Kai kada taupome pinigus, o kartais juk norisi sutaupyti tokio neįkainojamo laiko. Tai tampa ypač...

Kremlius nurodė savo versiją dėl karo pabaigos: iškėlė sąlygas (9)

Kremlius ketvirtadienį pareiškė, jog tai, kada pasibaigs karinis konfliktas Ukrainoje , priklauso...

Lietuva be branduolinės energetikos gali neišsiversti: diskutuojama apie naujos kartos reaktorius (6)

Lietuvoje ir visame pasaulyje plintant atsinaujinantiems energijos ištekliams, Seimo narys fizikas...

Toma Miknevičienė

Kaip dažnai vyrui išeiti pasibūti su draugais normalu? Psichologas pasakė, ką praranda vyrų neišleidžiančios žmonos (1)

Vargais negalais ištrūkęs iš namų skundžiatės draugams, kad žmona vis neišleidžia, barasi,...

Indonezija uždraudė nesantuokinius lytinius santykius: ar naujieji įstatymai turės įtakos ir turistams vykstantiems į Balį? (1)

Pagal naujus Indonezijoje priimtus įstatymus, sužinojus apie nesusituokusių žmonių poros...

Štai kas būtų, jei į Lietuvos vidurį smogtų milžiniškas asteroidas: pateiktas dramatiškas scenarijus parodė tragedijos mastą (1)

Simuliacijų kūrėjai pristatė interakvyvią „pramogą“, kurios metu galima sužinoti, kas...

Psichoterapeutas Jakučionis paaiškino: ką reiškia, jei viešose vietose jaučiate nerimą (1)

Pandemijos laikotarpiu nemažai žmonių ėmė pastebėti sau neįprastus jausmus, pavyzdžiui,...

Piruetas ant 16 metų stingusio ledo: komentatorius imasi vadovauti čiuožimui (1)

Kone dailiojo čiuožimo sinonimu virtusi Lilija Vanagienė šią savaitę paliko Lietuvos...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Kodėl mūsų eglė atrodo kaip rusiška matrioška? (4)

Anokia paslaptis, kad skirtingos kultūros skirtingai suvokia prabangą. Vidutinio labai pasiturinčio...