aA
JAV Sausumos pajėgos stengiasi kiek įmanoma rečiau naudoti tikrus vairuotojus. Galbūt toks tikslas skamba keistai, tačiau tam reikalingos technologijos jau egzistuoja.
Bradley Fighting Vehicle
Bradley Fighting Vehicle
© Scanpix

21 amžiaus karyba iki šiol daug kuo priminė 20 amžių. Taip, kariai turi naujas technologijas, dangų raižo dronai, o apie šiuolaikines komunikacijos ir operacijų valdymo sistemas dar prieš porą dešimtmečių būtume kalbėję kaip apie fantastinio filmo vertas temas. Tačiau mūšių laukai atrodo labai panašiai – dvi pusės vykdo užduotis ir šaudo viena į kitą.

Vakarai turi technologinį pranašumą prieš praktiškai bet kokį priešininką. Bent jau teoriškai. Tačiau konservatyvios ginkluotosios pajėgos ne visada yra lengvai sudominamos naujomis technologijomis. Išskyrus tada, kai tos technologijos leidžia į mūšio lauką ar tiesiog pavojingas vietas nesiųsti karių.

Įsivaizduokite – 20-30 vilkikų konvojus. Krovinys – kariams ypatingai svarbios maisto, amunicijos ir medicininių reikmenų atsargos. Toks konvojus automatiškai tampa taikiniu, todėl jam būtina apsauga. Tos apsaugos niekas atsisakyti neketina, tačiau ar būtina į kiekvieną konvojų sodinti tiek daug vairuotojų?

Nebūtina. JAV Sausumos pajėgų Antžeminių transporto priemonių centras teigia, kad jau turi įrangą – tiek techninę, tiek programinę – kuri sunkvežimį ar kitą mašiną gali paversti valdoma per atstumą ar visai autonomine. Teigiama, kad ji buvo išbandyta 20 skirtingų mašinų, įskaitant vokiečių ir britų techniką. Ji gali vairuoti ir senstančius pėstininkų transporterius M113. Nors šios technologijos dar nėra visiškai paruoštos naudojimui, ateityje jos padės išvengti daugybės karių žūčių.

Tvarka labai paprasta – jei žmogaus siųsti nebūtina, jis neturėtų būti siunčiamas. Taigi, konvojų galėtų vesti vienas vairuotojas, o iš mūšio lauko pėstininkus surinktų šarvuota mašina visai be vairuotojo. Tačiau kodėl ši technologija prie realybės artėja tik dabar, kai dronai be problemų skraido jau labai ilgą laiką?

Pasirodo, autonominėms ir per atstumą valdomoms mašinoms lengviau veikti trimatėje erdvėje. Padangėse niekas nesugriauna tiltų, niekas nepalieka minų, kelyje nepasitaiko pėsčiųjų. Antžeminės mašinos turi manevruoti tarp akmenų, medžių, kitų mašinų. Kliūčių ant žemės yra kur kas daugiau.

Labai svarbu paminėti, kad kol kas JAV karinės mašinos nėra mokomos kovoti savarankiškai – dabar jos tik mokosi važinėti be žmogaus viduje. Šios naujos sistemos privalumas tas, kad ji gali būti montuojama skirtingoje technikoje ir, prireikus, ją būtų galima pašalinti, kad mašinos valdymą vėl perimtų žmogus. Tačiau tai – tik pereinamasis sprendimas.

„Bradley Fighting Vehicle“, tarnaujantis nuo 1981 metų, greitai turės būti pakeistas nauja mašina. Ji galės būti vairuojama, bet galės veikti ir savarankiškai. Tikriausiai tokiu principu veiks ir kiti ateities sunkvežimiai ir pėstininkų transporteriai.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
4.5455

Kodėl vieni automobiliai yra patikimesni nei kiti (1)

Vieni automobilių gamintojai stengiasi patikimų kūrėjų vardą išsikovoti naujausiomis...

Maradonai priklausęs „Porsche“ parduodamas aukcione

„Porsche“ markės automobilis, priklausęs Argentinos futbolo legendai Diego Maradonai per...

5 automobilių technologijos, atsiradusios iš telefonų (1)

Automobilių gamintojai vis labiau neriasi iš kailio siūlydami išmanesnius ir inovatyvesnius naujų...

Sukūrė ypatingą šarvuotį: į priekį varo elektros varikliai, leis įsigyti ir civiliams (1)

Jungtiniuose Arabų Emyratuose vykusioje parodoje IDEX 2021 parodyta ypatingos mašinos koncepcija....

Lietuvos žurnalistų autoklubas ėmėsi naujo renginio – rinks geriausią metų sunkvežimį (1)

Lietuvos žurnalistų autoklubas , organizuojantis tokius renginius kaip „Lietuvos metų...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (571)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją (2)

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Atkeliauja šaltesnių orų laikotarpis: temperatūra kris, snigs ir siautės stiprus vėjas (1)

Penktadienio dieną dangumi plauks tai tankesni, tai retesni debesys, bet ir saulė dažnai pasirodys.

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (48)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (491)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (19)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (30)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (12)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma (61)

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (287)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...