Žmonės iki šiol ginčijasi, kuriuos automobilius vairuoti yra maloniau – varomus galiniais ar priekiniais ratais. Iš tikrųjų, viskas priklauso nuo vairuotojo norų ir skonio – pasirinkimas tikrai yra platus. Visgi, neskaitant visomis ašimis varomų autobusų ir sunkvežimių, didžioji dalis sunkiojo transporto yra varoma tik galiniais ratais. Kodėl?
Asociatyvi nuotr.
© Sputnik / Scanpix

Šis klausimas autobusų ir sunkvežimių vairuotojams tikriausiai skamba juokingai. Tačiau iš tikrųjų jis nėra toks jau kvailas ir nemažai žmonių internete tuo domisi. Taip yra todėl, kad žiemos mėnesiais nepatyrusiems vairuotojams nerekomenduojama važinėti automobiliais su galine varančiąja ašimi.

Dažnai apskritai teigiama, kad priekiniais ratais varomi automobiliai yra paprasčiausiai saugesni. Tai kodėl tada autobusai, vežantys labai vertingą krovinį, nesinaudoja šia formule?

Dažniausiai pateikiamos trys priežastys. Visų pirma, didžioji dalis svorio krovininiame ir keleiviniame transporte tenka galiniams ratams. Krovinių skyrius sunkvežimyje yra arčiau galo, nes priekyje sėdi vairuotojas.

Sunkvežimio variklis ir kabina nesveria tiek daug, kiek sunkus krovinys. Pavyzdžiui, puspriekabės priekis laikosi ant sunkvežimio važiuoklės galo, jam tenka kur kas daugiau svorio nei priekiniams ratams. Ir autobusuose keleiviai sėdi už vairuotojo iki pat autobuso galo. Šiais laikais ir variklis beveik visada montuojamas gale. Taigi, kuomet daugiau svorio tenka varančiajai ašiai, gerėja jos sukibimas su kelio danga.

Šis paaiškinimas pateikiamas dažniausiai. Tačiau įsivaizduokite situaciją, kuomet paprastas kietašonis sunkvežimis yra pakraunamas labai tolygiai arba važiuoja be krovinio. Tuomet didesnė svorio dalis teks priekiniams ratams arba jis bus pasiskirstęs maždaug vienodai. Todėl yra ir kitų priežasčių, kodėl sunkiojo transporto gamintojams galinės varančiosios ašys tiesiog atrodo geresnė išeitis.

Priekiniai ratai atlieka didžiąją stabdymo ir vairavimo darbo dalį. Taip yra ir automobiliuose, ir didesnėse mašinose. Verčiant juos dar ir varyti mašiną pirmyn jie greičiau sudėvėtų padangas, o pats mechanizmas būtų kur kas sudėtingesnis. Juk sunkvežimiai ir autobusai privalo nuolat dirbti ir būti labai patikimi. Nevairuojančius ratus jungianti varančioji ašis yra mechaniškai paprastesnė.

Galiausiai, kuomet priekiniai ratai nėra varomi, jie gali būti pasukami didesniu kampu. Tai sunkvežimiams ir autobusams labai svarbu, kad jie išliktų manevringi ir galėtų lengviau sukiotis ten, kur vietos nėra daug.

Taigi, galiniai varantys ratai yra tiesiog geresnis pasirinkimas ir autobusams, ir sunkvežimiams. Kita vertus, yra ir tokių mašinų su visais varomais ratais, tačiau jos dažniausiai yra skirtos bekelei ar kraštams su labai atšiauriomis žiemomis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Svajojate apie superautomobilį? Rinkitės kiek pavažinėtą „BMW i8“ (91)

Per maždaug penketą pastarųjų metų išryškėjo viena dėmesio verta tendencija: greiti,...

Vairuotojui supainiojus pedalus automobilis rėžėsi į parduotuvės vitriną (1)

Rugpjūčio 11 d. į vienos iš Kinijos transporto priemonių parduotuvių vitriną tiesiu taikymu...

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose? (12)

Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir...

Ištyrė, į kuriuos automobilius ilgapirščiai nesidairo – savininkai visus susigrąžina (35)

Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie...

Kinijoje sulaikytas vyras, važiavęs neįprasta transporto priemone (2)

Šiaurės vakarinio Kinijos Sindziango autonominio regiono sostinėje Urumčyje vairuotojai...

Top naujienos

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (158)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (16)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Rimvydas Valatka. Paskutiniai neribotos valstiečių arogancijos metai? (165)

Ko neatimsi iš Karbauskio, tai arogancijos ir fantazijos. Priešingai nei dauguma jo į Seimą...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Azovo jūroje – naujas karštasis taškas: turime būti pasiruošę (482)

Vieną vasaros rytą keturi Ukrainos pakrančių apsaugos pareigūnai greitaeigiu patruliavimo...

„Žalgiris“ – tikras fenomenas: kodėl žaliai baltas kraujas taip masina Eurolygos turčius? lyderis – pagal du rodiklius (115)

Jau tapo įprasta, kad kasmet į kovą prieš galingiausias Europos krepšinio armijas stojantis Kauno...

Amerikietiško stiliaus jaunos vilnietės butas: įrengė be didelio biudžeto (16)

Butas suprojektuotas jaunai moteriai. Norėta modernaus biudžetinio interjero su industriniais...

Vitrinų spindesy labdara netiko (8)

Prie didžiausio Panevėžyje prekybos centro nebematyti čia penketą metų stūksojusio labdaros...

Draugas papasakojo apie Grafininos parodytas kaukes: jei ji gyva ir stebi šią situaciją – jai tai brangiai kainuos (118)

Paskelbus be žinios dingusios Sandros Grafininos paiešką, suimtas jos vyras Nigelas Westas. Šią...

Kelyje po Europą: džiaugsmas piniginei, laisvėje gyvenančios beždžionės ir laimingi žmonės (26)

Įspūdžius apie mūsų kelionę reikia skaityti vienu įkvėpimu. Tai – kaip greitas veiksmo...