Žmonės iki šiol ginčijasi, kuriuos automobilius vairuoti yra maloniau – varomus galiniais ar priekiniais ratais. Iš tikrųjų, viskas priklauso nuo vairuotojo norų ir skonio – pasirinkimas tikrai yra platus. Visgi, neskaitant visomis ašimis varomų autobusų ir sunkvežimių, didžioji dalis sunkiojo transporto yra varoma tik galiniais ratais. Kodėl?
Asociatyvi nuotr.
© Sputnik / Scanpix

Šis klausimas autobusų ir sunkvežimių vairuotojams tikriausiai skamba juokingai. Tačiau iš tikrųjų jis nėra toks jau kvailas ir nemažai žmonių internete tuo domisi. Taip yra todėl, kad žiemos mėnesiais nepatyrusiems vairuotojams nerekomenduojama važinėti automobiliais su galine varančiąja ašimi.

Dažnai apskritai teigiama, kad priekiniais ratais varomi automobiliai yra paprasčiausiai saugesni. Tai kodėl tada autobusai, vežantys labai vertingą krovinį, nesinaudoja šia formule?

Dažniausiai pateikiamos trys priežastys. Visų pirma, didžioji dalis svorio krovininiame ir keleiviniame transporte tenka galiniams ratams. Krovinių skyrius sunkvežimyje yra arčiau galo, nes priekyje sėdi vairuotojas.

Sunkvežimio variklis ir kabina nesveria tiek daug, kiek sunkus krovinys. Pavyzdžiui, puspriekabės priekis laikosi ant sunkvežimio važiuoklės galo, jam tenka kur kas daugiau svorio nei priekiniams ratams. Ir autobusuose keleiviai sėdi už vairuotojo iki pat autobuso galo. Šiais laikais ir variklis beveik visada montuojamas gale. Taigi, kuomet daugiau svorio tenka varančiajai ašiai, gerėja jos sukibimas su kelio danga.

Šis paaiškinimas pateikiamas dažniausiai. Tačiau įsivaizduokite situaciją, kuomet paprastas kietašonis sunkvežimis yra pakraunamas labai tolygiai arba važiuoja be krovinio. Tuomet didesnė svorio dalis teks priekiniams ratams arba jis bus pasiskirstęs maždaug vienodai. Todėl yra ir kitų priežasčių, kodėl sunkiojo transporto gamintojams galinės varančiosios ašys tiesiog atrodo geresnė išeitis.

Priekiniai ratai atlieka didžiąją stabdymo ir vairavimo darbo dalį. Taip yra ir automobiliuose, ir didesnėse mašinose. Verčiant juos dar ir varyti mašiną pirmyn jie greičiau sudėvėtų padangas, o pats mechanizmas būtų kur kas sudėtingesnis. Juk sunkvežimiai ir autobusai privalo nuolat dirbti ir būti labai patikimi. Nevairuojančius ratus jungianti varančioji ašis yra mechaniškai paprastesnė.

Galiausiai, kuomet priekiniai ratai nėra varomi, jie gali būti pasukami didesniu kampu. Tai sunkvežimiams ir autobusams labai svarbu, kad jie išliktų manevringi ir galėtų lengviau sukiotis ten, kur vietos nėra daug.

Taigi, galiniai varantys ratai yra tiesiog geresnis pasirinkimas ir autobusams, ir sunkvežimiams. Kita vertus, yra ir tokių mašinų su visais varomais ratais, tačiau jos dažniausiai yra skirtos bekelei ar kraštams su labai atšiauriomis žiemomis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Fantazijai nėra ribų: žinoma gamintoja patentavo automobilį su karusele (7)

Įvairūs automobilių gamintojai ir toliau fantazuoja, ko galės imtis, kai autonominės...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (10)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Top naujienos

Istorija, verta siaubo filmo: patėvis su mergaite darė viską, ką norėjo (138)

Viename Lietuvos mieste nutikusi istorija verta siaubo filmo siužeto. Mažametė penkerius metus...

„Barclays“ į Lietuvą atvedęs Kreivys apie banko planus: Lietuvai reikia susirūpinti (68)

Savaitgalį Didžiosios Britanijos „ Barclays “ bankui išplatinus pranešimą apie svarstymus...

Skaičiuoklė: ar priklausote viduriniajai klasei? (91)

Ar žmogus priskiriamas viduriniajai klasei, priklauso ne tik nuo to, kokį atlyginimą gauna, bet ir...

Žiniasklaida: dingo Julijos Skripal sužadėtinis (57)

Išpuolio Solsberyje auka tapusios Julijos Skripal paslaptingas sužadėtinis, kaip teigiama,...

Planuojate pirkti naudotą automobilį? Nepadarykite šios vienos klaidos (5)

Automobilių verslas visuomet klesti. Pavasaris ne išimtis, kuomet dažnas pradeda žvalgytis naujos...

Kaune susidūrė 3 vilkikai, formuojasi didelės spūstys (22)

Kaune, netoliese Giraitės, susidūrė 3 vilkikai. Policija praneša, kad įvykio vietoje formuojasi...

Išrinko prasčiausią vertėją: pukšintis lėktuvas ir virtinukų dydžio krūtys (24)

Lietuvos literatūros vertėjų sąjunga (LLVS) išrinko 2018 m. Antipremijos laureatą. Juo tapo...

Jau greitai įsigaliosiantys statybų pokyčiai, nuo kurių nepabėgs nė vienas (82)

Nors daug kam atrodo, kad 2021 metai yra gan toli, tačiau jie nenumaldomai artėja ir pats metas...

Trečiose „Žalgirio“ ir „Olympiakos“ rungtynėse dirbs Eurolygos teisėjų elitas vienas iš arbitrų – juodajame PAO sąraše (14)

Po daug aistrų sukėlusių pirmųjų dviejų ketvirtfinalio rungtynių Pirėjuje, į trečiąjį...

Britų spauda: Kate Middleton prasidėjo gimdymas, ji pristatyta į ligoninę tiesioginė transliacija iš ligoninės prieigų (44)

„Sky News“ praneša, kad Kembridžo hercogienei Catherine jau prasidėjo gimdymas, tad pasaulis su...