aA
Žmonės iki šiol ginčijasi, kuriuos automobilius vairuoti yra maloniau – varomus galiniais ar priekiniais ratais. Iš tikrųjų, viskas priklauso nuo vairuotojo norų ir skonio – pasirinkimas tikrai yra platus. Visgi, neskaitant visomis ašimis varomų autobusų ir sunkvežimių, didžioji dalis sunkiojo transporto yra varoma tik galiniais ratais. Kodėl?
Asociatyvi nuotr.
© Sputnik / Scanpix

Šis klausimas autobusų ir sunkvežimių vairuotojams tikriausiai skamba juokingai. Tačiau iš tikrųjų jis nėra toks jau kvailas ir nemažai žmonių internete tuo domisi. Taip yra todėl, kad žiemos mėnesiais nepatyrusiems vairuotojams nerekomenduojama važinėti automobiliais su galine varančiąja ašimi.

Dažnai apskritai teigiama, kad priekiniais ratais varomi automobiliai yra paprasčiausiai saugesni. Tai kodėl tada autobusai, vežantys labai vertingą krovinį, nesinaudoja šia formule?

Dažniausiai pateikiamos trys priežastys. Visų pirma, didžioji dalis svorio krovininiame ir keleiviniame transporte tenka galiniams ratams. Krovinių skyrius sunkvežimyje yra arčiau galo, nes priekyje sėdi vairuotojas.

Sunkvežimio variklis ir kabina nesveria tiek daug, kiek sunkus krovinys. Pavyzdžiui, puspriekabės priekis laikosi ant sunkvežimio važiuoklės galo, jam tenka kur kas daugiau svorio nei priekiniams ratams. Ir autobusuose keleiviai sėdi už vairuotojo iki pat autobuso galo. Šiais laikais ir variklis beveik visada montuojamas gale. Taigi, kuomet daugiau svorio tenka varančiajai ašiai, gerėja jos sukibimas su kelio danga.

Šis paaiškinimas pateikiamas dažniausiai. Tačiau įsivaizduokite situaciją, kuomet paprastas kietašonis sunkvežimis yra pakraunamas labai tolygiai arba važiuoja be krovinio. Tuomet didesnė svorio dalis teks priekiniams ratams arba jis bus pasiskirstęs maždaug vienodai. Todėl yra ir kitų priežasčių, kodėl sunkiojo transporto gamintojams galinės varančiosios ašys tiesiog atrodo geresnė išeitis.

Priekiniai ratai atlieka didžiąją stabdymo ir vairavimo darbo dalį. Taip yra ir automobiliuose, ir didesnėse mašinose. Verčiant juos dar ir varyti mašiną pirmyn jie greičiau sudėvėtų padangas, o pats mechanizmas būtų kur kas sudėtingesnis. Juk sunkvežimiai ir autobusai privalo nuolat dirbti ir būti labai patikimi. Nevairuojančius ratus jungianti varančioji ašis yra mechaniškai paprastesnė.

Galiausiai, kuomet priekiniai ratai nėra varomi, jie gali būti pasukami didesniu kampu. Tai sunkvežimiams ir autobusams labai svarbu, kad jie išliktų manevringi ir galėtų lengviau sukiotis ten, kur vietos nėra daug.

Taigi, galiniai varantys ratai yra tiesiog geresnis pasirinkimas ir autobusams, ir sunkvežimiams. Kita vertus, yra ir tokių mašinų su visais varomais ratais, tačiau jos dažniausiai yra skirtos bekelei ar kraštams su labai atšiauriomis žiemomis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (160)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Pasivažinėjimas su 1958 m. „Imperial“, įkūnijančiu amerikiečių pokario optimizmą

„ Bloomberg Pursuits“ automobilių apžvalgininkė Hannah Elliott leidžiasi atminties keliu...

Kaunietė įsiuto: elektromobiliu 100 kilometrų važiavo 5 valandas, atsakingi asmenys – tik teisinasi (779)

Iš Kauno į Vilnių ir atgal. Iš esmės tai – dvi nesudėtingos valandos kelyje. Tačiau, panašu,...

Mičigane krentantis apledėjęs sniegas suskaldė automobilio priekinį stiklą (7)

Lapkričio 25 dienos incidentas Mičigane vos nesibaigė tragedija – apledėję sniegas suskaldė...

„Benzingalviams“ standartinis „Lamborghini Huracan“ pasirodė per lėtas – pavertė žvėrimi (20)

„Lamborghini“ yra greiti automobiliai, tačiau kai kuriems jų, rodos, įspūdingos galios...

Top naujienos

Kaunietis pasipiktino ligoninės darbu: numirėliui juk nėra kur skubėti (13)

„ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė Kauno klinikinės ligoninės administracijos darbu...

Kad pritrauktumėte šio milijardieriaus dėmesį, jums reikia iškristi iš mokyklos (3)

Kadaise sėdėjęs kalėjime už automobilių vagystę, Tally Fofana dabar sulaukia paramos iš...

Ir Jasikevičius, ir Adomaitis turi prastų naujienų (46)

Sunku prisiminti, kada paskutinį kartą mūšis tarp Kauno „Žalgirio“ ir Vilniaus „Ryto“...

Karieta su žirgais ir žiedlapiai iš sraigtasparnio: ištaigingos mafijos vadeivos laidotuvės pagaliau atvėrė akis namai – prabangūs iki absurdo (61)

Romos policija ėmėsi griauti aštuonis prabangius namus, pastatytus, kaip įtariama, mafijos klano,...

Į Paryžių nuvykęs lietuvis rado iki šiol skaniausius desertus, dėl kurių alpsta visas pasaulis: vieneto kaina – 2,5 euro (37)

Turbūt nėra tokių žmonių, kuriems nepatiktų desertai , tačiau dar smagiau juos valgyti, kai...

Apžvalgininkas: premjeras nesuvokia, kad jis nėra Venesuelos policijos generolas (440)

Vargu, ar premjeras Saulius Skvernelis tikėjosi, kad nepatenkintų dėl etatinio apmokėjimo...

Po skrandžio mažinimo operacijos neteko pusės svorio: papasakojo visą tiesą, ką teko patirti (3)

Naujo sveikatingumo portalo „Kikifit“ rubrikoje „ Sėkmės istorija“ –...

Sukūrė testą, vos per kelias minutes atpažįstantį vėžį: visa paslaptis – ypatingas aukso poveikis (7)

Mokslininkai kuria testą, kurį bus galima pritaikyti siekiant diagnozuoti visų tipų vėžį,...

Erika Vitulskienė: augindama sūnus stengiuosi nekartoti savo mamos padarytos klaidos (45)

„Didžiausias motinystės iššūkis man buvo susitaikyti su tuo, kad vaikams gimus viskas pasirodė...

Vilniaus priemiestyje žuvo mikroautobuso partrenktas jaunuolis

Sekmadienio vakarą, apie 20.20 val., Vilniaus r., sostinės priemiestyje Raisteniškėse, Ukmergės...