aA
Mazda MX-5“, „Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „Fiat 500“ bei „Mini“ ir daugybė kitų automobilių turi vieną didžiulį trūkumą – jie greitai rūdija. Žinoma, pramonė jau kurį laiką turi sprendimą – plieninės automobilių kėbulo detalės yra galvanizuojamos, dengiamos specialiais gruntais, dažais ir laku. Tačiau juk žmonija turi ir metalo, kuris iš esmės yra atsparus korozijai – kodėl nerūdijantis plienas naudojamas gaminti kriauklėms, bet ne automobilių kėbulams?
DeLorean Electric
DeLorean Electric
© Gamintojo nuotr.

Iš tiesų būtų smagu turėti automobilį, kuris yra visiškai atsparus korozijai, tačiau kartu yra tvirtas, saugus ir nereikalauja daug priežiūros. Ir nemanykite, kad nerūdijantis plienas automobilių pramonės apskritai nedomina.

1981–1983 metais gamintas legendinis „Delorean DMC-12“ turėjo nedažytą nerūdijančio plieno kėbulą. Tai šiam automobiliui suteikė dar vieną išskirtinį bruožą, lyg į viršų atsidarančių durelių ir Giorgetto Giugiaro dizaino būtų negana.

Nerūdijantis plienas yra naudojamas labai plačiai. Iš jo, tikėtina, yra pagaminta ir jūsų virtuvės kriauklė, peilių ašmenys, gartraukis ir kiti daiktai. Nerūdijantis plienas nėra visiškai atsparus korozijai, tačiau įprastomis sąlygomis iš jo pagaminti daiktai nepakitę gali išlikti šimtus ar net tūkstančius metų. Tai kodėl jis nėra naudojamas automobilių pramonėje?

Iš tiesų atsakymas nėra labai sudėtingas. Minėjome „Delorean DMC-12“, kuris yra išties įdomus, tačiau pažvelgę iš arti pamatysite, kad jo paviršius yra labai nelygus.

Išlaikyti nesubraižytą, blizgantį DMC-12 buvo labai sunku, o paviršiaus tekstūra buvo labai netolygi. Nemažai pirkėjų savo automobilius tiesiog nudažė, kad išgautų akiai malonų blizgesį.

Dar daugiau – „Delorean DMC-12“ kėbulas nėra pagamintas tik iš nerūdijančio plieno. Na taip, toks metalinės plokštės yra pagamintos iš šio metalo, tačiau po jomis slypi stiklo pluošto struktūra. Nerūdijančio plieno skarda yra tokia plona, kad konstrukcinių funkcijų jai patikėta nebuvo.

Toks dvigubas kėbulas buvo pakankamai sunkus, tačiau būtų buvęs dar sunkesnis jei būtų pagamintas tik iš nerūdijančio plieno – šis metalas yra labai tankus ir kietas.

Kalbant apie kietumą, ar pastebėjote, kad „Delorean DMC-12“, jūsų peiliai, gartraukis ir kiti nerūdijančio plieno daiktai turi panašumų? Visi jie pasižymi tiesiomis linijomis ir lygiais paviršiais.

Taip yra dėl to, kad nerūdijantį plieną yra gana sunku formuoti. Žinoma, įmanoma – jūsų kriauklė yra neblogas pavyzdys. Tačiau įprasto plieno formavimas yra kur kas paprastesnis ir pigesnis procesas. Nerūdijantį plieną net virinti yra gana sunku.

Galiausiai, pats nerūdijantis plienas yra pakankamai brangus. Žmonės nenori to paties automobilio vairuoti amžinai.

Jie transporto priemonę nori keisti kas kelerius metus, o automobilių gamintojai nori parduoti kiek įmanoma daugiau automobilių su kiek įmanoma didesniu pelnu. Nerūdijančio plieno kėbulai būtų labai brangūs, o žmonės šių automobilių vis tiek su laiku atsikratytų.

O ir alternatyvų yra geresnių. Anglies pluoštu sustiprintas plastikas yra ateities kėbulų medžiaga. Jis yra tvirtas, tačiau iš jo galima lengvai formuoti sudėtingas formas.

Jei bus išspręstas anglies pluošto detalių gamybos automatizavimo galvosūkis, gamybos procesas greitai atpigs.

Kita vertus, ir įprastą plieną galima apsaugoti nuo rūdžių ir tai sėkmingai daroma jau dabar, todėl pereiti prie brangaus, sunkaus, negražaus ir sunkiai formuojamo nerūdijančio plieno tiesiog nėra reikalo.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Papasakojo apie vairavimo egzaminus Lietuvoje – iš kelinto karto juos įmanoma išlaikyti (49)

Norintys gauti vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti, iš pažiūros, turi įveikti ganėtinai...

Įvardijo, su kokiomis problemomis kelyje Lietuvos vairuotojai savarankiškai nesusidoroja (34)

Nors viena dažniausių priežasčių, kodėl Lietuvos vairuotojai kviečia techninės pagalbos...

„Bugatti“ sukūrė sedaną, tačiau nusprendė jo neparduoti: suprato, kad yra per baisus (49)

Prieš 10 metų, kai „Bugatti“ sėkmingai pasaulį nustebino sukurdamas greičiausią automobilį...

Top naujienos

Koronaviruso pandemija pasaulį pakeis neatpažįstamai: 12 prognozių, kas mūsų laukia (128)

Ši pandemija neatpažįstamai pakeis pasaulį. „Foreign Policy“ paklausė 12 ekspertų nuomonės...

Atšaukus kelionę, vilnietė neatgauna pinigų: organizatorius perkelia datą, bet prašo primokėti (45)

Vilnietė Raminta „Delfi“ pasakojo balandžio 14 dieną turėjusi išvykti į Turkiją, tačiau...

Į šalį veršis arktinis oras, bus labai nemalonu (16)

Sekmadienio naktį prasidėjusios orų permainos, dieną tęsis. Per šalį slinks šaltasis...

Mirtys Ukmergės slaugos ligoninėje: negali palaidoti antradienį mirusios mamos (117)

„Aš kiekvieną vakarą atvykstu prie Ukmergės laidojimo namų, ten yra toks rūsys, jame...

Prie dezinfekcinio skysčio gamintojų prisijungia dar daugiau įmonių: smogs per nesąžiningų verslininkų kišenę (304)

Šią savaitę Lietuvos biodegalų gamintojams sudarytos galimybės gaminti dezinfekcinį skystį...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų bendras skaičius – arti 400 (380)

Koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 394. Tai reiškia, kad nuo paskutinio duomenų...

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (1206)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Grupė „The Roop“ nugalėjo tarptautiniame virtualiame „Eurovizijos“ konkurse (184)

Dėl koronaviruso atšaukus net ir pačius svarbiausius pasaulio renginius, Lietuva šiemet neteko...

Vilniuje nusileido specialus lėktuvas iš Londono: atvyko 208 keleiviai (140)

Šeštadienį prieš vidurnaktį Vilniuje nusileido specialaus lėktuvas su lietuviais iš Londono.

Kretingoje COVID-19 fiksuotas „Lidl“ dirbusiam apsauginiui, meras ragina nepanikuoti papildyta prekybos centro komentaru (30)

Kretingoje koronaviruso infekcija užfiksuota vienam LIDL darbuotojui, apie tai feisbuke pranešė...

|Maža didelių žinių kaina