aA
Mazda MX-5“, „Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „Fiat 500“ bei „Mini“ ir daugybė kitų automobilių turi vieną didžiulį trūkumą – jie greitai rūdija. Žinoma, pramonė jau kurį laiką turi sprendimą – plieninės automobilių kėbulo detalės yra galvanizuojamos, dengiamos specialiais gruntais, dažais ir laku. Tačiau juk žmonija turi ir metalo, kuris iš esmės yra atsparus korozijai – kodėl nerūdijantis plienas naudojamas gaminti kriauklėms, bet ne automobilių kėbulams?
DeLorean Electric
DeLorean Electric
© Gamintojo nuotr.

Iš tiesų būtų smagu turėti automobilį, kuris yra visiškai atsparus korozijai, tačiau kartu yra tvirtas, saugus ir nereikalauja daug priežiūros. Ir nemanykite, kad nerūdijantis plienas automobilių pramonės apskritai nedomina.

1981–1983 metais gamintas legendinis „Delorean DMC-12“ turėjo nedažytą nerūdijančio plieno kėbulą. Tai šiam automobiliui suteikė dar vieną išskirtinį bruožą, lyg į viršų atsidarančių durelių ir Giorgetto Giugiaro dizaino būtų negana.

Nerūdijantis plienas yra naudojamas labai plačiai. Iš jo, tikėtina, yra pagaminta ir jūsų virtuvės kriauklė, peilių ašmenys, gartraukis ir kiti daiktai. Nerūdijantis plienas nėra visiškai atsparus korozijai, tačiau įprastomis sąlygomis iš jo pagaminti daiktai nepakitę gali išlikti šimtus ar net tūkstančius metų. Tai kodėl jis nėra naudojamas automobilių pramonėje?

Iš tiesų atsakymas nėra labai sudėtingas. Minėjome „Delorean DMC-12“, kuris yra išties įdomus, tačiau pažvelgę iš arti pamatysite, kad jo paviršius yra labai nelygus.

Išlaikyti nesubraižytą, blizgantį DMC-12 buvo labai sunku, o paviršiaus tekstūra buvo labai netolygi. Nemažai pirkėjų savo automobilius tiesiog nudažė, kad išgautų akiai malonų blizgesį.

Dar daugiau – „Delorean DMC-12“ kėbulas nėra pagamintas tik iš nerūdijančio plieno. Na taip, toks metalinės plokštės yra pagamintos iš šio metalo, tačiau po jomis slypi stiklo pluošto struktūra. Nerūdijančio plieno skarda yra tokia plona, kad konstrukcinių funkcijų jai patikėta nebuvo.

Toks dvigubas kėbulas buvo pakankamai sunkus, tačiau būtų buvęs dar sunkesnis jei būtų pagamintas tik iš nerūdijančio plieno – šis metalas yra labai tankus ir kietas.

Kalbant apie kietumą, ar pastebėjote, kad „Delorean DMC-12“, jūsų peiliai, gartraukis ir kiti nerūdijančio plieno daiktai turi panašumų? Visi jie pasižymi tiesiomis linijomis ir lygiais paviršiais.

Taip yra dėl to, kad nerūdijantį plieną yra gana sunku formuoti. Žinoma, įmanoma – jūsų kriauklė yra neblogas pavyzdys. Tačiau įprasto plieno formavimas yra kur kas paprastesnis ir pigesnis procesas. Nerūdijantį plieną net virinti yra gana sunku.

Galiausiai, pats nerūdijantis plienas yra pakankamai brangus. Žmonės nenori to paties automobilio vairuoti amžinai.

Jie transporto priemonę nori keisti kas kelerius metus, o automobilių gamintojai nori parduoti kiek įmanoma daugiau automobilių su kiek įmanoma didesniu pelnu. Nerūdijančio plieno kėbulai būtų labai brangūs, o žmonės šių automobilių vis tiek su laiku atsikratytų.

O ir alternatyvų yra geresnių. Anglies pluoštu sustiprintas plastikas yra ateities kėbulų medžiaga. Jis yra tvirtas, tačiau iš jo galima lengvai formuoti sudėtingas formas.

Jei bus išspręstas anglies pluošto detalių gamybos automatizavimo galvosūkis, gamybos procesas greitai atpigs.

Kita vertus, ir įprastą plieną galima apsaugoti nuo rūdžių ir tai sėkmingai daroma jau dabar, todėl pereiti prie brangaus, sunkaus, negražaus ir sunkiai formuojamo nerūdijančio plieno tiesiog nėra reikalo.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Papasakojo apie įspūdingą karjerą: nuo darbo Pasaulio ralio kroso čempionato komandoje iki Varžai sukurtos ralio važiuoklės (1)

Kaip būnant niekam nežinomu jaunu inžinieriumi iš nedidelės šalies gauti darbą aukščiausio...

SDK nuo „perekūpo“ neišgelbėjo: ne tik nusipirko automobilį su „kauferiu“, bet šis po dienos dar ir subyrėjo (217)

Lietuvoje įsigaliojus naujai tvarkai, kai nė viena transporto priemonė šalyje negali būti...

„Peugeot“ komanda į elektromobilių varžybas deleguoja 4 ekipažus

Automobilių renginių kalendoriuje „Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos...

Ar gali pakeisti vairuotoją sistema, pati pastatanti automobilį į stovėjimo vietą? (1)

Norėdami pastatyti automobilį į parkavimo vietą, vairuotojai turi tiksliai įvertinti, ar ji...

Prie „Regitros“ eilėje užstrigęs vairuotojas: laukiu nuo 9 ryto ir nežinau, ar pavyks užsiregistruoti šiandien (86)

Mėnesį Lietuvoje galiojanti nauja automobilių registracijos sistema, kai registruojant transporto...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Savivaldybėje – tarsi privačioje įmonėje: valdininkas vadovauja net penkioms įmonėms, partnerio darbovietei – pastovūs pirkimai

Vilniaus rajono savivaldybės Architektūros ir Statybos skyriuose dirbantys architektai ir kiti...

Užsisakyti statybininką ar meistrą gali būti kaip niekad sunku: tenka palaukti ir pusę metų ar ilgiau, sumokėti daugiau (23)

Toliau augant nekilnojamojo turto (NT) sandorių skaičiui, visas statybų sektorius susiduria su...

Bilietas į Europos keliones – ne lėktuvai ar automobiliai, o traukiniai (2)

Gegužės 20 d. lygiai 20.52 val. iš Austerlico stoties Paryžiuje pajudėjo miegamasis traukinys....

Nuo pirmadienio įsigalioja svarbūs pokyčiai: šalys, iš kurių atvykus nebereiks izoliuotis  atnaujintos taisyklės dėl vaikų izoliacijos (1)

Epidemiologinei situacijai gerėjant ir mažėjant atvejų skaičiui, jau pirmadienį įsigalioja kai...

Jeigu vaikystėje gavote šią vakciną, džiaukitės: ji apsaugo net nuo dviejų ligų (7)

Visi natūralios atrankos mėgėjai jau gali perjungti kanalą arba uždaryti interneto naršyklės...

Garsioji Vilniaus perėja vėl pasikeitė – atsirado naujas užrašas (101)

Panašu, kad Vilniuje, Saltoniškių gatvėje, esanti požeminė perėja keisis dar daugybę kartų.

Penki įvarčiai per kėlinį: Nyderlandai efektingame futbolo spektaklyje palaužė Ukrainą (295)

Europos futbolo čempionatą pergalingai pradėjo C grupės favoritė Nyderlandų rinktinė, namų...

Arūnas Spraunius | D+

Nieko asmeniško, tai tik verslas: kodėl apsimoka suprasti Rusiją ir kaip vakcinos „pagimdė“ naujų milijonierių

Dozėmis vis esame informuojami apie tai, kas svarbiausia. Žurnalas „Forbes“ balandžio...

ES bando pažaboti kylančią migracijos bangą: milijardai prevencijai ir nesutarimai dėl atvykėlių pasiskirstymo

Vis didėjant migrantų ir prieglobsčio prašytojų srautui, ES narės bando pralaužti ledus...