„Dabar jis dar atrodo nelabai išvaizdžiai, dar nepadažytas, detalės dar ne nikeliuotos, bet, patikėk, jis blizgės, kaip ir manasis „Yamaha“ „čioperis“, – vesdamasis į kiemą perspėjo klaipėdietis Dmitrijus Lopatinas, nusprendęs pats sukonstruoti nebrangų dyzelinu varomą motociklą.
Dmitrijus Lopatinas sukonstravo turbodyzelinį motociklą
© Mindaugas Milinis

„Išsikėliau tikslą pagaminti nebrangų, kokybišką, pigiai eksploatuojamą ir, žinoma, gražų motociklą. Tokio stiliaus, kokio aš noriu. Iš pat pradžių nutariau į paprastą motociklą „Ural“ tiesiog įdėti dyzelinį variklį. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad darbo bus daugiau“, – pasakojo klaipėdietis.

Nepatiko forma

Nusipirkęs seną „Uralą“ vyriškis juo pavažinėjo ir susipažino su motociklo veikimu, važiavimo savybėmis. Suprato, kad motociklas yra senas ir jį reikia tobulinti. Jis toli gražu nebuvo dailus ir visiškai nepanašus į „čioperį“. Todėl klaipėdietis nutarė ne tik pakeisti variklį, bet ir perkonstruoti rėmą, kad tas būtų dailesnis ir mielesnis akiai.

„Reikėjo paskaičiuoti, kad ne tik tilptų dyzelinis variklis ir kiti agregatai, bet forma būtų elegantiška, grakšti ir panaši į čioperio“, – darbų pradžią prisiminė D. Lopatinas, kuris net kelerius metus vadovavo Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro motociklininkų būreliui.

Greičių dėžė – iš Britanijos

Pakeitęs rėmą ir pradėjęs surinkinėti variklį, pakeitė ir greičių dėžę.

„Motocikle buvo sumontuota mechaninė rusiško motociklo „Iž Planeta Sport“ greičių dėžė. Bet sugalvojau pakeisti mechaninę dėžę automatine, kuri montuojama į kartus, bagius. Pasirinkau variatorių, kurie montuojami į motorolerius.

Paaiškinsiu, kodėl pasirinkau būtent ją. Važiavimo pojūčiai su automatine greičių dėže kur kas malonesni. Automatas įsibėgėja švelniau, jis sutaupo sekundes, kurios naudojamos manevravimui. Nereikia galvoti, kurią pavarą pasirinkti. Važiuojant galiu mėgautis procesu, apylinkių vaizdais, o ne tuo, kaip laikyti sankabą. Tuo man variatorius važiuojant patiko“, – pasirinkimo motyvą išdėstė vyriškis.

Motociklui litro dyzelino užtenka valandai
Motociklui litro dyzelino užtenka valandai
© Mindaugas Milinis

Tiesa, tokių variatorių Europoje gauti sunku. Paprasčiausia jį atsisiųsti iš JAV. D. Lopatinui „pasisekė“ ir automatinę greičių dėžę surado Didžiojoje Britanijoje.

Prireikė turbinos

Išbandydamas konstruojamąją transporto priemonę D. Lopatinas pastebėjo, kad motociklas su dyzeliniu varikliu įsibėgėja sunkiai. Panašiai, kaip automobilis, su 1,1 litro tūrio varikliu. Taip pat negali pasigirti ir dideliu greičiu – maksimalus siekia tik 90 km/val., o pavėjui ar į nuokalnę – 100 km/val. Todėl sugalvojo sumontuoti turbiną, kuri varikliui suteiktų daugiau galios, tačiau nepadidintų degalų sąnaudų.

„Kol atlikinėjau bandomuosius važiavimus su mechanine greičių dėže, degalų sudegindavau iki dviejų litrų 100 kilometrų. Tai nėra daug. Nes mano benzininis „Yamaha“ „čioperis“ „ryja“ iki penkių litrų. Tačiau sumontavus automatinę greičių dėžę sąnaudos dar labiau sumažėjo.

Automobiliai su „automatu“ degalų sudegina daugiau, tačiau motociklo atveju gavome priešingą rezultatą. Mat perjungiant pavaras nebereikia „pergazuoti“. Jos perjungiamos sklandžiau ir švelniau. Specialiai sumontavau laikiną litrinį bakelį, kad įsitikinčiau. Rezultatai nustebino – nesvarbu, kokiu greičiu važiuočiau, 40, 30 ar 100 km/val., variklis sudegina tik vieną litrą dyzelino per valandą“, – stebėjosi konstruktorius.

Į gatvę – kitą pavasarį

Jis paaiškino, kad pirkdamas šį variklį, kuris naudojamas mažiems traktoriukams, kitai technikai, žinojo, kad dirbdamas didesniu nei vidutinis apkrovimu, jis sudegina tik 0,8 litro dyzelino per valandą. Kuro išeiga nepadidėjo ir sumontavus šį agregatą į motociklą.

„Kai prijungsiu dar ir turbiną, padidės variklio galia. Tokios turbinos montuojamos į sniego motociklus“, – paaiškino.

D. Lopatinas juokdamasis parodė ir likusią virvę, kuri naudojama tam varikliui paleisti.

„Tyčia palikau. Nors yra ir starteris, tačiau viskas genda. Sugedus starteriui, variklį paleisti galėsiu su šiuo trosu“, – juokiasi vyriškis.

D. Lopatinas patenkintas, kad idėją sukonstruoti ekonomišką ir pigų motociklą su dyzeliniu varikliu beveik pavyko realizuoti.

„Suskaičiavau, kad visi agregatai, papildomos detalės ir pats motociklas man kainavo apie 1500 eurų. Žinoma, be darbo sąnaudų, nes viską gaminu pats. Šiųmetis motociklų sezonas jau eina į pabaigą, tačiau tikiuosi, kad kitą sezoną dyzeliniu turbininiu motociklu jau važinėsiu“, – prognozuoja konstruktorius.

Paklaustas, gal ketina po pirmojo sukonstruoti ir antrąjį, D. Lopatinas nedaugžodžiavo: „Gal“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žydrūnas Savickas apie tai, kokių savybių ieško automobilyje (23)

Dar prieš kelerius metus automobilių pardavėjai neslėpė, kad į saloną užsukusius naujos...

Skambina pavojaus varpais: tolimųjų reisų vairuotojai gali likti be pensijų (138)

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais...

Taip išdykaujančio „Rolls-Royce“ dar nematėte: lekia per Dubajaus smėlio kopas (2)

Netrukus pasirodys „ Rolls-Royce Cullinan“. Šis britų gamintojas dėjo daug pastangų, kad...

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Top naujienos

Paaiškino planus dėl mokesčių dirbantiesiems trejiems metams į priekį jau dabar galima paskaičiuoti, kaip keisis atlyginimas (11)

Finansų ministerija planuoja užtikrinti, kad mokestiniai pakeitimai būtų aiškūs trejiems...

Uždirba iš specialybės, į kurią beveik niekas nebestoja: aš turtingas žmogus (22)

„Aš gimiau ant molio krūvos. Mano seneliai ir tėvai darė puodus. Gerą mokyklą praėjau ....

„Resta“ lankytojai įvertino kainas: viskas labai stipriai pasikeitė

Trečiadienio rytą „Litexpo“ parodų rūmai virto tikra statybų sostine, čia startavo...

Interpeliacija Markauskui: klausia, ar nesijaučia kaltas dėl valstybės vadovų konflikto (62)

Opozicinių frakcijų parengtame interpeliacijos žemės ūkio ministrui Broniui Markauskui tekste...

Nusivylę graikai: su tokiu žaidimu „Olympiakos“ Eurolygos finalo ketvertą stebės tik per televizorių (53)

Po triuškinamos Kauno „Žalgirio“ pergalės Kaune graikų žiniasklaida gerai išgaląstais...

„Novičiok“ kūrėją partrenkė automobilis papildyta 13.00 (164)

Chemikas Vladimiras Uglevas, patvirtinęs, kad buvo vienas iš specialistų, sukūrusių nervus...

Vakarai turi planą prieš Rusiją: ruošiasi atimti svarbų ginklą (302)

Vakarų šalys nori nutraukti Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Taryboje dėl Sirijos susidariusį...

Po mėnesio pokyčius pajus visi: labiausiai taisyklės keisis interneto vartotojams (74)

Po mėnesio pradėsiančias veikti naujas Europos asmens duomenų apsaugos taisykles pajus visi –...

Tema, kurios vengia visi tėvai: kaip vaikams paaiškinti, iš kur jie atsiranda (6)

Kada pradėti su vaikais kalbėti apie lytiškumą, kaip ugdomas vaiko santykis su kūnu ir lytimi,...

Ūkininkai reikalaus kompensacijų už praskrendančias gulbes (26)

Ūkininkams nusibodo laukuose lesantys saugomi paukščiai ir nuspręsta, kad už jų daromą žalą...