aA
Nors dažniausiai sakoma, esą sveiku protu neįmanoma suvokti to, kas dedasi Rusijoje, pastarojo meto įvykiai leidžia daryti prielaidą, kad ši šalis turi rimtą varžovę – Prancūziją. Dėl planuojamų darbo rinkos reformų, kuriomis šiek tiek gerinamos darbdavių pozicijos, įsiplieskę protestai neabejotinai visiems padarys kur kas daugiau konkrečios žalos, negu numatomi samdomų darbuotojų praradimai.
Protestai Prancūzijoje kartais sveiku protu nesuvokiami
© Sipa

Ketvirtadienį, aštuntąją dieną tebesitęsianti, Prancūzijos degalų krizė pasiekė naujas apimtis. Paskutiniais pranešimais, šiuo metu bent 4700 degalinių iš 12000 esančių Prancūzijoje nebeturi arba beveik nebeturi degalų. Todėl automobilininkai priversti ieškoti veikiančios degalinės, o suradę tokią, turi stovėti ilgose eilėse.

Kai kuriose degalinėse leidžiamas įsigyti degalų kiekis ribojamas iki 20 litrų. „Thelocal.fr“ rašo, kad degalų ieškantys vairuotojai vis tikrina išmaniesiems telefonams skirtą programėlę, kuri leidžia sužinoti apie padėtį degalinėse. Šios programos žemėlapį galite pažiūrėti čia (https://penurie.mon-essence.fr/w/).

Riaušių policija kelias naftos perdirbimo gamyklas išlaisvino nuo blokadų, tačiau penkios iš aštuonių naftos perdirbimo įmonių vis dar yra izoliuotos.

Tuo pat metu prancūzams atrodo visiškai „normalu“ patiems priiminėti akivaizdžiai protekcionistinius įstatymus, komplikuojančius kitų Europos šalių transportininkų darbą. Šiuo metu didžiausias skurdžiau gyvenančių ES naujokų galvos skausmas – nuo 2016 m. liepos 1 d. Prancūzijoje įsigaliosiantys nauji reikalavimai krovininio ir keleivinio transporto kompanijoms dėl darbuotojų užmokesčio, kuomet jų darbuotojai komandiruojami į Prancūziją.

Europos Komisija kol kas nepateikė savo išvadų ar analogiški reikalavimai, pernai numatyti Vokietijoje, neprieštarauja Europos Sąjungos sutarčiai, tačiau panašu, kad prancūzams į tai tiesiog nusispjauti.

Dėl šių priežasčių Rytų Europos šalių vežėjai, nepatenkinti protekcionistiniais vakarų Europos šalių įstatymais, gegužės 30-31 dienomis rengia piketus prie Europos Komisijos atstovybių ir Prancūzijos ambasadų Lietuvoje, Lenkijoje, Estijoje, Latvijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Portugalijoje ir Ispanijoje.

Asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas atkreipia dėmesį, kad stojant į ES buvo aptartos visos sąlygos ir sutarta ilgainiui panaikinti visus esminius transporto sektoriaus veiklos ES apribojimus.

Tačiau praktiškai ne tik, kad liko tam tikrų išlygų, bet dar ir atsirado naujų. Negana to, kai kurios šalys vežėjų iš Rytų Europos veiklą bando dar labiau apriboti nacionaliniais teisės aktais.

Vakarų Europoje naujai priimami komandiruojamų darbuotojų teisiniai reglamentavimai kelia susirūpinimą Lietuvos įmonėms, teikiančioms paslaugas ES. Įgyvendinant principą „vienodas užmokestis už vienodą darbą toje pačioje vietoje“ pažeidžiamas laisvas paslaugų judėjimas, kuris yra vienas iš pagrindinių ES principų ir būtina sąlyga ES vidaus rinkoje.

Darbo užmokesčio sulyginimas reiškia, kad bus praktiškai panaikinama kainų konkurencija paslaugų sektoriuje, o tai pašalins konkurencingumo veiksnius, kurie yra ES ekonomikos plėtros variklis.

Lietuvos vežėjai prie Europos komisijos atstovybės (Gedimino pr. 16, Vilnius) piketuos gegužės 30 d. 12:00, o prie Prancūzijos ambasados (Švarco g. 1, Vilnius) 13:00 valandą.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Moteris pasiskundė, kad sugedo jos automobilis – to, ką rado po kapotu, nesitikėjo niekas (29)

Jeigu automobilis skleidžia įtartinus garsus ir sklinda dvokas tarsi kažkas degtų, tai tiesiog...

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (71)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (780)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (18)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Top naujienos

Orai: šiluma mūsų dar nepaliks (19)

Praėjusią savaitę dažnai džiaugėmės neįprastai šiltais, gražiais orais. Daugelyje vietovių...

Turistus viliojantis miestas pasitinka griežtomis taisyklėmis ir „sausuoju“ įstatymu (25)

Prakalbus apie Jungtinius Arabų Emyratus dažniausiai iš karto pagalvojama apie Dubajų. Tačiau...

Psichozė, neįgalumas ar net mirtis: populiarėjančių naujų narkotikų poveikis gąsdina patyrusius Lietuvos medikus (72)

Kai kalbame apie naująsias psichoaktyviasias medžiagas, galime pasakyti, kad tai yra terra...

Trumpas užsimojo prieš dar vieną sutartį: šį kartą gali nukentėti ir Lietuva (247)

Į lėktuvą sulipa kelių šalių ginkluotės inspektoriai, orlaivis pakyla ir skrenda virš šalies...

Julijai anytos išmokytas užsiėmimas virto sėkmingu verslu: klientai nepagaili atvažiuoti ir keliasdešimt kilometrų (40)

Prieš keletą metų per motinystės atostogas iš savo anytos išmokusi gaminti sūrius, Julija...

Arūnas Valinskas turi genialų klausimą tėčiams, kurie mano, kad vaikų auginimo atsakomybė skirta tik moterims (32)

Seime dirbantis Arūnas Valinskas jaunesnysis ir jo mylimoji, burnos higienistė Viktorija...

Smurtą arenoje pasmerkęs Adomaitis: tai blogiausios sezono rungtynės (121)

LKL lyderių akistatoje intriga laikėsi tik pirmą ketvirtį: Vilniaus „Rytas“ (5/1) namuose...

Deimantė Kazėnaitė: savo neturėjimas yra blogiausia, kas gali nutikti žmogui (32)

Žinoma vizažistė ir populiari nuomonės formuotoja Deimantė Kazėnaitė nuolat žavi tobulais...

Panevėžys prieš 400 metų: legendos apie vilku paverstą seniūno sūnų ir krikščionybei besipriešinantys vietiniai (28)

Tarpukaryje rytų Lietuvos sostine tituluoto miesto gyvenimas tekėjo vėžio žingsniu. Manoma, kad...