aA
Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną, komikas ir automobilių kolekcionierius Jerry Seinfeldas pardavė tam tikrą dalį egzempliorių iš savo „Porsche“ modelių kolekcijos ir susižėrė solidžią kelis milijonus siekiančią sumą.
Porsche 356
© Gamintojo archyvas

Tarp 16 automobilių, kuriuos tada pasiūlė aukcione, buvo ir 1958-ųjų laidos „Porsche 356 Speedster“. Automobilis buvo parduotas už 1,54 mln. JAV dolerių (daugiau nei 1,3 mln. eurų pagal dabartinį kursą), kadangi buvo pristatytas kaip vienas iš mažiau nei 60 kada nors pagamintų „Speedster GS/GT“ modelių su aliuminio korpusu ir 4 cilindrų varikliu. Deja, teismui šiuo metu tenka nagrinėti ieškinį, kurio pareiškėjai tvirtina, esą, automobilis – sumani klastotė.

Automobilio pirkėjas, įmonė „Fica Frio Ltd.“, tvirtina, kad įsigyta transporto priemonė nėra tas GS/GT modelis, apie kurį liudija aukciono aprašai, ir kad J. Seinfeldas veikiausiai pats sąmoningai suklastojo su automobilio istorija susijusias detales. Pirkėjas taip pat tvirtina, kad įsigytą automobilį jau apžiūrėjo itin patyręs „Porsche“ pardavėjas, ir kaip tik jis pirmasis suabejojo modelio autentiškumu. Inicijavus išsamesnį tyrimą gauti duomenys, esą, tik patvirtino pirminius spėjimus.

Teisminio nagrinėjimo tikslas – anuliuoti pardavimo faktą, grąžinti automobilį J. Seinfeldui, o pinigus – pirkėjui, be to, išsireikalauti baudinių (t. y. viršijančių padarytą žalą) nuostolių atlyginimo.

„J. Seinfeldas dėjo visas pastangas, kad šis klausimas būtų kuo nuodugniau išsiaiškintas. Jis kreipėsi į „Fica Frio“ ir paprašė pateikti duomenų, įrodančių ieškinio pagrįstumą. Įmonė „Fica Frio“ J. Seinfeldo kreipimąsi ignoravo ir pradėjo šį apgailėtiną teismo procesą. J. Seinfeldas pristatė automobilį į atsakomybę už pardavimą turinčius prisiimti aukcionų namus „Gooding and Company“. Kad ir kaip būtų, J. Seinfeldas yra nusiteikęs pasielgti teisingai ir sąžiningai. Esame įsitikinę, kad teismas pritars reikalavimui gauti nepriklausomo vertintojo išvadas dėl automobilio autentiškumo“, – sakė portalo TMZ kalbinamas J. Seinfeldo advokatas Orinas Snyderis.

Svetainėje jalopnik.com publikuojamo straipsnio autorius, gana išsamiai susipažinęs su „Porsche“ automobilių restauravimo užkulisiais ir, kaip atsarginių dalių tiekėjas, nemažai bendravęs su šioje sferoje besispecializuojančiomis įmonėmis, teigia, kad nustatyti reto modelio, veikiausiai dalyvavusio šeštajame praeito amžiaus dešimtmetyje vydavusiose lenktynėse, autentiškumą dažnai yra sunkiau nei gali pasirodyti.

Kaip nurodoma „Gooding & Co.“ pateiktuose dokumentuose, ypač precizišką automobilio restauraciją atliko Orindžo apygardoje (Kalifornijoje) veikianti bendrovė „European Collectibles“. Sunku patikėti, kad meistrai iš aukščiausiai reitinguojamų dirbtuvių „Porsche“ automobilių restauravimo pramonėje, patys to nesuprasdami, būtų ėmęsi GS/GT klastotės. Minėtina ir tai, kad prie automobilio buvo pridėta „Porsche“ autentiškumo sertifikato kopija, originalios „Kardex“ kortelės kopija ir kiti dokumentai.

J. Seinfeldas visos automobilio istorijos, tiesą sakant, nežino, kadangi su jį pardavusiu asmeniu bendravo per tarpininką. Narpliojant šį atvejį aktualiuose dokumentuose nurodoma, kad parduotame modelyje sumontuotas variklis buvo skirtas 84912 numeriu pažymėtai važiuoklei ir tik vėliau perkeltas į aukcione išstatytą automobilį, kurio važiuoklės numeris – 84908. Toks atvejis lenktynių istorijoje – toli gražu ne retas. Labai gali būti, kad originali važiuoklė visiškai sulūžo, todėl lenktynininkas paprasčiausiai įsigijo kitą ir toliau lenktyniavo vairuodamas itin aukštos kokybės varikliu varomą automobilį.

Šis atvejis išties sudėtingas ir galutinio sprendimo, ko gero, teks palaukti. Kadangi automobilis tikrai nepapasakos, kas kitados nutiko, tikrosios tiesos mes galime ir nesužinoti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(16 žmonių įvertino)
4.0625
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš „Lego“ kaladėlių surinktas „Formulės-1” bolidas pranoko aukciono rengėjų lūkesčius

Sekmadienį, vasario 10-ąją, Paryžiaus aukcionų namuose „Artcurial“ už 95,300 eurų parduotas...

Geriausiu mechaniku išrinktas vaikinas galvos dėl darbo nesuka – pasiūlymą gavo dar konkurse (6)

„Ne vieną norėtume pakviesti dirbti jau dabar“, – neslėpė konkursą „ Geriausias jaunasis...

Kilo ginčas dėl 1,5 mln. dolerių kainavusio „Porsche“ – pirkėjas pasijuto apgautas (3)

Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną,...

Šaligatviai prie didelės gimnazijos pėstiesiems neįveikiami, bet barstyti jų nenori niekas (53)

Greta Vilniaus esančios Riešės gyventojai pakraupę: šaligatviai prie vienos didžiausių...

Sovietiniai automobiliai Lietuvoje: kodėl naudoti kainavo brangiau nei nauji? (174)

Vairuoti ar turėti nuosavą automobilį šiandien yra tiesiog būtinybė. Tačiau sovietmečiu...

Top naujienos

Valinskas prabilo apie rinkimų intrigą: nenoriu būti pranašas, bet mes išgirsime labai įdomių dalykų (144)

Kaip Seimo narių skaičiaus mažinimas, padidins jų darbo kokybę ir kodėl konservatoriams...

DELFI Diena. Ar Lietuvos finansų sistema išlieka stabili, kai „Swedbank“ patiria sunkumų dėl pinigų plovimo? vyksta apklausa (6)

„DELFI Dienoje“ interviu su Lietuvos banko Priežiūros tarnybos vadovu: ar „Swedbankui“...

Lietuvos teisėsaugai suduotas smūgis: aiškėja, kad dalis duomenų buvo žinomi ir anksčiau (553)

Koks smūgis suduotas Lietuvos teisėsaugos sistemai? Dėl ko buvo tariamasi už 400 tūkst. eurų...

Galutinis sprendimas: Vilnius nacionalinį stadioną turės po 4 metų (105)

Bylinėjimųsi teismuose, grėsmės prarasti Europos Sąjungos finansavimą ir įtarimų dėl...

„Havas“ vadovas Yannick Bollore: likti konkurencingiems pasaulyje tėra vienintelis būdas Išskirtinis interviu DELFI (1)

Vienos iš didžiausių pasaulyje komunikacijos kompanijos „Havas“ vadovas Yannick Bollore tiki,...

Parašų rinkimo lenktynes pralaimintis „valstiečių“ lyderis konservatorius kaltina nešvariu žaidimu (197)

Ingridai Šimonytei neprireikė nė paros, kad peržengtų minimalią 20 tūkstančių parašų ribą,...

NATO narėje veiks rusiškos raketų sistemos: kelio atgal nėra (97)

Pirmoji rusiška raketų sistema S-400 „ Triumf “, kurių įsigijimas sukėlė įtampą tarp...

Per pietų pertrauką apsilankė „Stikliuose“: 75 eurus išleisti vieną kartą per mėnesį – verta (158)

Aš labai mėgstu kontrastus, nes tai dar viena galimybė pažinti ir išbandyti ką nors naujo. Tad...

Pažintis su Milanu atsiėjo itin pigiai: itališki batai po 10 eurų, o pusryčiai – 3,50 (51)

Sklando mitas apie keliautojus: jie tai turi daug pinigų, kad gali sau tai leisti. Nebūtinai. Tikras...

Švedų „Swedbank“ tyrimas: išplauti pinigai vingiuoja iki Rusijos ir „Danske Bank“ (43)

Vienas iš didžiausių Švedijos bankų, „Swedbank“ , galėjo būti naudojamas plataus masto,...