aA
„Lietuvos Metų automobilio 2018“ maratone jau pradėti fiksuoti tarpinių finišų rezultatai. Vienas iš pirmųjų atsakymų, kam atiteks „Šiaulių banko“ dinamiškiausiam konkurso automobiliui teikiama nominacija „Automobilis startuolis“, buvo surastas Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobiliai "Nemuno žiede"
Automobiliai "Nemuno žiede"
© Organizatorių nuotr.

Eksperimentas kartu su VGTU

Lietuvos žurnalistų autoklubo išrinktos komisijos nariai yra įsipareigoję rinkimų metu susilaikyti nuo perdėm kritiškų įžvalgų ir komentarų, tačiau kai kalba eina apie tuziną greičiausių konkurso ratuočių, tokia sąlyga atrodo esanti pertekline.

Bent minimaliai automobilių pasaulyje besiorientuojantį žmogų pats faktas, kad jam patikėtos mašinos sugeba iki 100 km/val. įsibėgėti greičiau nei per 6 sekundes, verčia nusiimti kepurę ir į jas kreiptis „jūs“. Todėl šiuo atveju svarbus tik vienas saugiklis – neatskleisti dinamiškiausios konkurso rungties rezultatų iki gruodžio 2-ąją vyksiančios iškilmingos ceremonijos apdovanojimų ceremonijos. Kol kas galima tik pažadėti, kad tie rezultatai greičiausiai daug ką nustebins. Štai kodėl.

Nutarus surengti super sprinto rungtį buvo kilę šiokių tokių abejonių, ar tai nėra bergždžias laiko gaišimas: teoriškai kieno galvą papuošti laurų vainiku galima palyginus gamintojų deklaruojamus duomenis, išvengiant benzino ir dyzelino deginimo bei padangų naikinimo. Kita vertus, liūdnoji „dyzelgeito“ istorija primena būtinybę kur kas atidžiau filtruoti ir kritiškiau vertinti rinkodaros saldžiabalsių pasakojimus. Juo labiau, kad informaciją apie automobilių dinamines charakteristikas patikrinti sąlyginai lengva.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. Vidas Žuraulis sutiko imtis arbitro vaidmens ir eksperimento dieną į „Nemuno žiedo“ trasą atsivežė pagreitį matuojantį prietaisą „XL-Meter Pro“, leidžiantį eliminuoti bet kokį žmogiškąjį faktorių lyginant skirtingų automobilių dinamines charakteristikas tarpusavyje ir su tuo, ką deklaruoja patys gamintojai. Su vakuuminiu laikikliu prietaisą pritvirtinus prie automobilio stiklo ir įjungus, jis automatiškai fiksuoja startą, atstumą, kurio prireikia įsibėgėti iki 100 km/val., bei sugaištą laiką.

Techniniai duomenys – ne visų patikimi

Kiekvieną pretendentą šioje sprinto rungtyje vienas pilotas (šįkart tai padaryti buvo patikėta vertinimo komisijos senbuviui Renaldui Gabartui) „prasuko“ po keturis kartus, važiuojant į skirtingas puses, nes bandymams pasirinkta trasos dalis nebuvo idealiai lygi horizonto atžvilgiu. Be to, maždaug 10 m/sek. vėjas vienąkart buvo įsibėgėjimo sąjungininkas, o judant priešinga kryptimi – „stabdis“. Nors kasdienių kelionių metu į tokias smulkmenas niekas niekada nekreipia dėmesio, visgi mūsiškio eksperimento metu buvo akivaizdu, kad tokie dalykai koreguoja rezultatą šimtosiomis sekundės dalimis.

Komisijos narys Renaldas Gabartas
Komisijos narys Renaldas Gabartas
© Organizatorių nuotr.

Kadangi savaitgalį oro temperatūra siekė viso labo 4 laipsnius šilumos, asfaltas buvo drėgnas, visi dinamiškiausio konkurso automobilio paieškose dalyvavę kolegos buvo susitaikę su mintimi, kad rezultatai bus apčiuopiamai prastesni nei nurodoma oficialiose techninėse charakteristikose. Iš tiesų, 5 iš 9 teoriškai pačių greičiausių automobilių pasirodė šiek tiek kukliau, vienas modelis pademonstravo tiksliai tokį tempą, koks įrašytas jo vizitinėje kortelėje, o 3 mašinos kiek netikėtai buvo truputį greitesnės.

„Be abejonės, dinaminės automobilio savybės yra vienas daugiausia emocijų sukeliančių dalykų, o įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. greičiau nei per 6 sekundes apskritai netelpa į tradicinius kasdienybės rėmus. Tačiau reiktų turėti galvoje, kad sprogstamąjį pagreitį turinčios mašinos nebūtinai yra „sportinės“. Pergalei klasikinėse lenktynėse „Nemuno žiedo“ trasoje ko gero svarbesnės būtų ne galimybės keliomis šimtosiomis „aštriau“ pajudėti iš vietos, bet važiuoklės ir transmisijos ypatybės.

Tarkim, suvaldyti modelį su beveik 300 AG pajėgumo varikliu ir mechanine pavarų dėže ant slidžios dangos yra nepaprastai sudėtinga – ratai arba nuolat buksuoja, arba automobilis važiuoja nepakankamai greitai. Modernūs „automatai“ tokiomis sąlygomis padeda judėti kur kas racionaliau ir greičiau“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.

Kaip jau minėjome, galutiniai dinamiškumo testo rezultatai sugriovė išankstines prognozes ir paliko šiokios tokios erdvės spekuliacijoms, kaip būtų atrodžiusi galutinė „Automobilių startuolių“ rikiuotė, jei į Kačerginę būtų pavykę atsigabenti prabangųjį „Mercedes-Benz E400 4MATIC Coupe“ ir išsišokėlį „KIA Stinger“. Pastarasis aparatas iki 100 km/val. teoriškai sugeba įsibėgėti per 4,9 sek, tačiau ar taip yra iš tiesų, dėl šiokių tokių nesklandumų logistikos grandinėje bus galima patikrinti tik „Metų automobilio“ stovykloje Druskininkuose.

Žemiau esančioje lentelėje – greičiausi „Lietuvos metų automobilio 2018“ dalyviai, vertinant pagal gamintojų pateikiamus techninius duomenis. Kokie šių modelių rezultatai realybėje, bus atskleista gruodžio 2 d. finalinio vakaro metu.

Automobilis, AG skaičius, Sprintas 0-100 km/val. (sek.)

KIA Stinger 370 4,9
Mercedes-Benz E400 4MATIC Coupe 333 5,3
BMW 530d xDrive Sedan 265 5,4
Alfa Romeo Stelvio 280 5,7
BMW X3 30d xDrive 264 5,8
BMW 630d xDrive Gran Turismo 265 6
Hyundai i30 N 275 6,1
Range Rover Velar 300 6,5
Opel Insignia 2,0 250 7,3
Mini Countryman SD ALL4 190 7,4
VW Arteon 190 7,7
Audi Q5 190 7,9

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Eksperimentas: kiek per savaitę galima užsidirbti perparduodant automobilius?

Baigėsi pirmasis automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ etapas, kuriame dalyviai per...

Greičiau nei pripildyti benzininio automobilio baką: sukūrė bateriją, kurią galima įkrauti per 90 sekundžių (3)

Vokietijos kompanija „ Mahle “ kartu su baterijų gamintoju „Allotrope Energy“ kuria naują...

Greičiausio pasaulio sunkvežimio „Iron Knight“ pilotą Nemuno žiedas išgąsdino: spausti „iki dugno“ nesiryžo (8)

Noras sukurti greičiausią automobilį pasaulyje gali būti lengvai paaiškinamas, tarkime,...

Paaiškino, kodėl vien komisijos išrinkti „Lietuvos Metų automobiliui“ nebepakanka (1)

Tradiciniuose, jau 25-erius metus vykstančiuose, Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimuose,...

Saulėtą dieną tvarus automobilis be problemų nuvažiuoja iki 740 kilometrų (1)

Saulės energija varomas prailginto lašo formos namelis ant ratų patylomis rieda Madrido gatvėmis...

Top naujienos

Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę (121)

Žinia, jog Vokietijos katalikybės sostine laikomame Kelne nuo šiol aidės muedzino šauksmas,...

Po lietuviškomis etiketėmis – baltarusiškas alus: tokių prekių pirkimą vadina karo finansavimu mūsų lėšomis (108)

Socialiniuose tinkluose gyventojai ėmė piktintis tuo, kad parduotuvių lentynose parduodamas...

Savaitę užbaigsime rudeniška dargana: saulės nesitikėkite

Šiandien išliksime šiauriau Lietuvos slenkančio ciklono įtakoje. Vyraus debesuotas su...

Vaidas Mikaitis | D+

Europos šalis, kurią prisijungti atsisakė net SSRS: dabar ji mėgstama dėl pigaus alkoholio ir sekso (8)

Lietuvai įstojus į ES, ilgą laiką buvo akcentuojama, kad štai mes, periodiškai apsikeisdami su...

Su siaubu prisimena slaptas orgijas prie Vilniaus: jis man vis kartojo „ateisi išpažinties pas kunigėlį“ (63)

Iš vieno Aukštaitijos kaimo į Vilnių su draugu atvykęs penkiolikmetis jaunuolis tikėjosi, kad...

Julija Leimonė | D+

Kauno elito šėlionės „Metropolyje“ perspjautų ir šias dienas: nesibaigiantys baliai su pusnuogėmis šokėjomis – tik viena iš detalių

1899-ieji, Kaunas . Tarp Rusijos ir Vokietijos imperijų bręsta įtampa, vėliau išvirsianti į...

Lietuvoje skursta kas penktas: palygino, kiek gauna 20 tūkst. turtingiausių ir didžioji dauguma (587)

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2020-aisiais žemiau skurdo rizikos ribos gyveno apie...

ES kova su narkotikų platintojais: kai kurios nusikaltėlių veikimo schemos darosi vis aiškesnės (52)

Nei pandemija, nei buvusios krizės ne tik nesutrukdė organizuoto nusikalstamo grupuotėms vykdyti...

„Šok su žvaigžde“ eteryje – dramatiška kova dėl išlikimo ir netikėtumas: aikštelę paliko pirmoji pora (62)

Šeštadienio vakarą su žiūrovais vėl sveikinosi pasaulį ir Lietuvą užbūręs projektas „...

Aprašė ypatingą naktį motelyje: išvesk mane iš doros kelio (18)

Noriu vesti tave iš proto. Vilkėti raudoną suknelę ir tapti deginančia lava, naikinančia visas...