aA
Keliautojas Karolis Mieliauskas keturračiu važiuoja per Suomiją nuo Baltijos jūros iki Arkties vandenyno. Pervažiavus daugiau nei pusę šalies iki Laplandijos jam teko ir kastuvu pamosikuoti, ir „gervę“ panaudoti. Pastangas atpirko susitikimas su tikru Kalėdų seneliu, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Miškinga tuštuma

Suomija – tuščia šalis. Didžioji dalis jos 5,5 mln. gyventojų susispietę pietuose, tad kylant aukščiau į šiaurę miesteliai mažėja, jų pasitaiko vis rečiau. Aplink nesibaigiantys miškai. Ir pavieniai nameliai juose. Suomiai garsėja uždaru būdu, jie mėgsta atsiriboti nuo aplinkinių, palaikyti socialinį atstumą. Vietiniai juokauja apie karantiną: „greičiau jis baigtųsi, ir galėtumėme nuo rekomenduojamo 2 metrų socialinio atstumo grįžti prie mums įprastų 10-ies“. Nenuostabu, kad vienkiemių čia itin daug, o patys miesteliai – tai tik parduotuvės bei degalinės, reikalingos aplink miškuose gyvenančių suomių aptarnavimui.

Taip plačiai išsimėtę gyventojai nulėmė, kad šalis kaip voratinklis išraizgyta siaurais miško keliais, kuriais Karolis ir važiuoja. Besinaudodamas specialia programine įranga motociklininkams jis susikuria dienos maršrutą išvengdamas pagrindinių kelių ir jais važiuoja.

Suomijoje blogų kelių nėra

O lėkti jais – vienas malonumas. Ne tik dėl to, kad vingiuoti, aklais posūkiais per kalnelius keliai primena ralio trasas, bet dar ir dėl to, kad jie puikiai prižiūrimi.

„Važiuoju su purvui skirtomis įprastomis keturračių padangomis, tačiau nejaučiu jokio diskomforto, mat suomiai puikiai paruošia kelius. Jie jų nenuvalo iki asfalto, nugremžia iki ledo ir specialiais volais jį pašiaušia, kad būtų pakankamai sukibimo. Vietiniai padangoms netaupo, nevengia dyglių, tad eismas apledėjusiais keliais čia vyksta tvarkingai ir sklandžiai“, – pastebėjimais dalijosi K. Mieliauskas.

Karoliui Mieliauskui keturračiu traukiant link Arkties iššūkių nestinga – jau teko mojuoti ir kastuvu
© Egidijus Babelis

Keturratis – nauja ir komfortiška patirtis

Kelionė keturračiu nuotykių ieškotojui yra naujas iššūkis. Paskutinius 5 metus į atšiauriausius bei atokiausius pasaulio kampelius jis važiavo motociklais. O šį kartą sėdo ant „CFMOTO CFORCE 1000“ keturračio.

„Įspūdžiai labai geri. Pirmiausia, džiugina sėdėsena. Ji vienareikšmiškai patogesnė už bet kokį žieminį motociklą, tad ir komforto čia daugiau. 1 litro variklis ir 79 AG man, kaip ne profesionalui – daugiau nei reikia. Galios čia netrūksta. Ir dar džiugina tai, kad galiu komfortiškai važiuoti tamsiu paros metu. Anksčiau to vengdavau, o su šiuo modeliu puikiai veikiantys standartiniai žibintai bei papildomas LED žibintas užtikrina puikų matomumą, keturi ratai – stabilumą“, – naujos transporto priemonės įspūdžiais po poros dienų važiavimo dalijosi Karolis.

Keliautojui tenka važiuoti tamsiu paros metu dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – gamta. Šiaurėje vėliau švinta ir anksčiau temsta. Už poliarinio rato vasarą būna, kad saulė per parą taip ir nenusileidžia, o žiemą – kad nepakyla iš už horizonto. Šiauriausiame Suomijos taške Nuorgame, į kurį juda lietuvis, saulė iš už horizonto išlindo prieš mažiau nei mėnesį, sausio 22 dieną. Ir ji nepakyla aukštai. Šiuo metu dienomis ridenasi palei horizontą. Temti čia pradeda dar prieš 4 val. vakaro.

Teko pasidarbuoti ir kastuvu

Antroji priežastis, kodėl tenka važiuoti tamsoje, tai mažesnis nei tikėtasi vidutinis greitis. Važiuojama ne pagrindiniais keliais, tenka kirsti kaimelius su greičio ribojimais, kartas nuo karto navigacija nuveda į kelią, kurį, suomiai, matyt, mano esą nereikalingu, tenka grįžtis. O vienas bandymas šokti į sniego motociklų paliktas vėžes pareikalavo darbo kastuvu. Sniego Suomijoje daug. Ir jis paslepia reljefą. Neatsargus išslydimas link pusnies šalikelėje ir netyčia atsirandi griovyje, kurį, pasirodo, dengė beveik metras baltos masės.

Karoliui Mieliauskui keturračiu traukiant link Arkties iššūkių nestinga – jau teko mojuoti ir kastuvu
© Egidijus Babelis

„Visai gerai važiuojasi ir tamsoje. Žibintai šviečia puikiai, pamačiau tame didelį žavesį. Apsnigti medžiai, nulinkę šakos, pavienės sodybos, vienkiemiai. Tikra šiaurietiška pasaka“, – važiavimu džiaugėsi keliautojas.

Keturratis sulaukė netikėtų patobulinimų

Prieš įvažiuodamas į Laplandiją Karolis Mieliauskas užsuko į Kalajokio kurortą ant Botnijos įlankos kranto. Nesimaudyti. Į dirbtuves, kuriose suomiai pasisiūlė patobulinti „CFMOTO CFORCE 1000“ keturratį. Visai nesenai Suomijoje pasirodę „CFMOTO“ keturračiai greitai iškando kone pusę rinkos. Natūralu, atsirado ir juos tobulinančių įmonių. O dvi dirba su gamykline „CFMOTO Factory Racing Team“ lenktynių komanda, kuri įsikūrusi Lietuvoje.

„Vauhti Varikko“ lenktyniniams keturračiams gamina sankabas, o „Sercap“ programuoja variklio valdymo kompiuterius. Suomiai pasiūlė lietuviui išbandyti jų produkciją. Savo patobulinimus įdiegė per naktį.

„Nors galios man ir taip netrūko, negalėjau atsisakyti suomių pasiūlymo patobulinti keturratį. Ir pokyčiai mane tikrai nustebino. Galia pakilo 5 AG, sukimo momentas padidėjo 12 NM. Nors skaičiai neatrodo dideli, akivaizdžiai pagerėjo keturračio aštrumas, reakcija į akceleratorių. Dabar jis daug gyvybingesnis“, – pasakojo K. Mieliauskas.

Ramybė pas Kalėdų senelį

Naujų gyvybės syvų įgavusiu motociklu keliauninkas sparčiai pasiekė Laplandiją ir jos sostinę Rovaniemį, esantį ant poliarinio rato ribos. Šiame mieste tiesiog negalima neaplankyti Kalėdų senelio, kuris pandemijos metu svečius priiminėja pasislėpęs už permatomos užtvaros. Nors pandemija pristabdė įprastai milžiniškus turistų srautus, Kalėdų senelis ir toliau kruopščiai dirba priiminėdamas visus lankytojus, išklausydamas jų norus. Kalėdų senelis užsiiminėja ne vien dovanomis. Jis – geras psichologas. Galbūt tai tiesiog gera, politkorektiška ir pozityvi iškalba, tačiau atsakinėdamas į visus klausimus moka įpūsti geros nuotaikos.

Karolis nepraleido progos pabendrauti su ilgabarzdžiu, pasitarti dėl ateities kelionių ir paprašyti žalios šviesos joms. O kol kas lietuvis savo kelionę tęs Laplandijoje, atšiauriausiame Europos krašte ir keliaus iki Arkties vandenyno, kuriame, jei Norvegai, kontroliuojantys pakrantę įleis į savo šalį, jis nusimaudys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Ištyrė, ar elektriniai automobiliai yra patikimi: specialistai rado net keletą privalumų (98)

Patikimumas yra vienas iš svarbiausių rodiklių renkantis norimą automobilį. Sparčiai...

Dominykas Butvilas: lenktynės nėra visas mano gyvenimas, bet tai jo dalis, kurios nenorėčiau keisti (6)

Už automobilio vairo slalomo aikštelėje jis sėdo būdamas dešimties ir jau tada suprato, jog...

Papasakojo visą tiesą: kiek su elektromobiliu galima nuvažiuoti per didžiausius šalčius (147)

Vairuojant elektromobilį rūpesčiai, ar ryte pavyks užvesti variklį, greitai pasimiršta, bet...

Atsakė į amžiną klausimą, ar moterys iš tiesų vairuoja prasčiau nei vyrai (112)

Vyrauja labai daug mitų, susijusių su moterų vairavimo ypatumais, vienas populiariausių –...

Sėkmę atskleidė patys vairuotojai: kodėl SUV modeliai tapo tokie populiarūs? (17)

Nors pandemijos apimti 2020 metai automobilių pramonei buvo sudėtingi dėl daugybės sutrikimų tiek...

Top naujienos

Vytautas Jokubauskas | D+

„Amžiaus projektas“ visą regioną pakeis neatpažįstamai: klaidos atveju Europos laukia beprecedentis pabėgėlių antplūdis (3)

Kol viso pasaulio ir Europos dėmesį kausto koronaviruso pandemija bei neblėstanti geopolitinė...

Moterį nustebino duomenų dalybos: nepaskolinus vienai kreditų įmonei, kita paskambino pati (27)

Jei norėdami pasiskolinti kreipsitės į „Finbee“, bet išgirsite neigiamą atsakymą,...

Vieną žiauriausių Kauno nusikaltėlių praeities nuodėmės pasivijo po daugelio metų (123)

Kadaise vienu nuožmiausių Kauno nusikaltėlių, Daškinių gaujos smogiku vadintą Jordį...

Romantiškoje vietoje per karantiną užsisakė greito maisto išsinešti: tai, ką paragavo, buvo verta nuodėmės (80)

Nors nesu greito maisto mėgėja ir jį valgau itin retai, bet nesumeluosiu sakydama, kad kartais...

Juvelyrai skaičiuoja prarastas pajamas: žmonės įprato taupyti, žiedų pardavimai smuko iki 10 kartų (132)

Karantinas juvelyrikos verslui atnešė daug iššūkių, tokių kaip tiekimo sutrikimai, parodų ir...

Vilniuje po Neries ledu dingęs vyras – žinomas dviratininkų treneris (423)

Vilniuje šeštadienį Neries upės ledas neatlaikė augintinio gelbėti puolusios poros. Moteriai...

Kaune BMW nesuvaldęs vyras tapo masinės avarijos kaltininku: apdaužyti šeši automobiliai (195)

Kaune BMW automobilio nesuvaldęs vyras Baltijos ir Naujakurių gatvių sankirtoje užlėkė ant...

Šalis, kurią reikia aplankyti bent du kartus: kelionė po ledo, pūgų ir lavos kraštą (12)

Islandija – tai šalis, kurią, kaip sakoma, reikia aplankyti bent du kartus. Vieną kartą –...

Laisvalaikis – (ne)karantinas. Kokius filmus ir knygas rekomenduoja Gintarė Masteikaitė (20)

Nevyriausybinių scenos meno organizacijų asociacijos vadovė Gintarė Masteikaitė sakė, kad...