aA
Su elektra varomu transportu susijusios iniciatyvos neapsiriboja vien automobiliais. Šią vasarą Antverpeno, Amsterdamo ir Roterdamo miestuose turėtų pradėti kursuoti keletas autonominių elektra varomų konteinerius plukdančių baržų, skelbia autoevolution.com.
Autonomiškos elektrinės baržos prototipas
© Loadstar

Penkios Olandijos įmonėje „Port Liner“ sukonstruotos baržos savo maršrutus pradės jau rugpjūtį. Tikimasi, kad joms išplaukus, iš šalies kelių pavyks išgyvendini maždaug 23 tūkst. aplinką teršiančių sunkvežimių. Remiantis Tono van Meegeno žodžiais, kuriuos cituoja laivininkystei skirtas žurnalas „Loadstar“, šios baržos taps pirmaisiais pasaulyje krovininiais laivais, maitinamais anglies dioksido aspektu neutraliais akumuliatoriais.

Gamintojo kanalų „Teslomis“ pramintos baržos bus 52 metrų ilgio ir 6,7 metro pločio. Kadangi jose nebus variklių, kiekvienas lavas galės plukdyti 8 proc. didesnius krovinius nei įprastos baržos. Iš viso kiekviena barža pavyks transportuoti po 425 tonas į 6 metrų ilgio konteinerius sukrautų krovinių.

Baržose veiks elektriniai varikliai, o maitinimu juos aprūpins akumuliatoriai, savo dydžiu prilygstantys konteineriams, kuriuose bus supakuoti gabenami kroviniai. Išsamios informacijos apie akumuliatorių galingumą kol kas nepateikiama. Kaip dažnai teks juos įkrauti, taip pat nepranešama.

Ateityje krovininiai laivai kursuos be žmonių priežiūros, nes juose veiks autonominės sistemos, kurias, prireikus, nuotoliniu būdu bus galima valdyti nuo kranto. Vis dėlto keletą pirmųjų mėnesių kiekvienoje baržoje dirbs ją prižiūrintis personalas. Šitaip bus siekiama užtikrinti saugumą ir įvertinti įrangos veikimą.

Atsisakius įgulos pavyks kiek sumažinti krovinių gabenimo kaštus. Anot „Port Liner“ atstovo, nustatyta, kad visos įgulos atlyginimas per dieną sudaro 3299 JAV dolerių (2653 eurus) sumą, o tai yra maždaug 44 proc. visų veiklos išlaidų, kurias tenka patirti eksploatuojant didelį konteinerius gabenantį laivą.

Po penkių baržų pasirodymo rugpjūčio mėnesį laivų statybos bendrovė tikisi išleisti dar šešis kiek didesnius krovininius laivus. Juose planuojama sumontuoti didesnius akumuliatorius. Jais, kaip tikimasi, bus galima 35 valandas be pertraukos transportuoti po 270 konteinerių. „Port Liner“ tvirtina, kad pradėjus kursuoti naujiesiems laivams į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis sumažės net 18 tūkst. tonų per metus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„8 Kambario“ nariai papasakojo, kokius konfliktus kelyje teko išgyventi

Pasirodo, nesvarbu kokio žinomumo žmogus, bet konfliktų kelyje sunku išvengti visiems. „8...

Mokyklinio autobuso vairuotoja išgelbėjo moksleivį (10)

Trečiadienį, gegužės 8 d. Norvičo miesto mokykla pasidalino vaizdo įrašu, kuriame užfiksuota,...

Išbandė, kaip „Žalgirio“ autobusas slysta šonu

Kiekvienais metais Lietuvos keliuose atsiranda vis naujesnių ir modernesnių transporto priemonių,...

Prancūzams elektriniai paspirtukai nusibodo – imsis taikyti griežtus draudimus (105)

Prancūzijoje ketinama uždrausti važinėti šaligatviais elektriniais paspirtukais , nes daugėja...

Kur galima slysti automobiliu šonu ir nerizikuoti likti be pažymėjimo? (2)

Daugelis vairuotojų gali susidurti su tokia situacija kelyje, kai automobilio suvaldyti nepavyks, jei...

Top naujienos

Siaubingi radiniai šokiravo turistų mėgiamos salos gyventojus: sunku suvokti (14)

Kipre iki šiol jau rasti penki kūnai, įskaitant dviejų žmonių palaikus lagaminuose, kurie buvo...

Rusijos kariuomenės vado sąlygos NATO dėl Baltijos šalių: arba mūsų pasiūlymas, arba bus blogiau (417)

Mūsų santykiai su JAV ir NATO – žemiausiame lygyje per visą istoriją. Tai pripažinęs...

Grįžęs į tėvynę emigrantas palygino, kaip gyveno Anglijoje ir kaip dabar - Lietuvoje (192)

Puikų darbą užsienyje į šeimos ir gamtos apsuptį iškeitęs Mindaugas Sragauskas grįžo į...

Orai: vasara jau Lietuvoje

Didesniąją šios savaitės dalį mūsų šalies orus lems itin šilto ir drėgno oro masė,...

Per plauką nuo „Eurovizijos“ finalo likęs Jurijus grįžo į Lietuvą: tai sužinojęs kambaryje pradėjau isteriškai juoktis (73)

Nors mūsų šalies atstovui „Eurovizijoje“ šis 64-asis tarptautinis dainų konkursas baigėsi...

Kodėl kai kurie žmonės serga rečiau: priežasčių ieškoti galima prisiminus, kaip motina gimdė (27)

Prieš septynerius metus Lietuvoje buvo pasiektas didžiausias atliekamų cezario operacijų...

Rimvydas Valatka. Kas geriau – Šimonytė ar Nausėda (10 patikros stacijų)? (403)

Pusiaukelė tarp Prezidento rinkimų I ir II turo rami kaip niekada. Du trečdaliai tautos jau...

Tritaškių lietumi pažymėtame trileryje Eurolygos karaliais tapo CSKA (125)

Eurolygos sezonas pasiekė finišo tiesiąją. Įtemptame turnyro finale čempionės titulą po trejų...

Dėl dviejų žaidėjų ateities ekipoje garantuotas Urbonas: „Žalgiris“ – donoras Eurolygoje, mes – LKL Adomaičio komentaras (5)

Po pralaimėjimo svečiuose atsitiesęs Vilniaus „Rytas“ savo žiūrovų akivaizdoje Utenos...

Šiuolaikiniam žmogui vien išvydus tokius papuošalus būtų negera, bet jais besidabinusios damos savęs žiauriomis nelaikė (4)

Istorija mena nemažai ekstravagantiškų ir net provokuojančių Europos mados vingių, tačiau tai,...