Su elektra varomu transportu susijusios iniciatyvos neapsiriboja vien automobiliais. Šią vasarą Antverpeno, Amsterdamo ir Roterdamo miestuose turėtų pradėti kursuoti keletas autonominių elektra varomų konteinerius plukdančių baržų, skelbia autoevolution.com.
Autonomiškos elektrinės baržos prototipas
© Loadstar

Penkios Olandijos įmonėje „Port Liner“ sukonstruotos baržos savo maršrutus pradės jau rugpjūtį. Tikimasi, kad joms išplaukus, iš šalies kelių pavyks išgyvendini maždaug 23 tūkst. aplinką teršiančių sunkvežimių. Remiantis Tono van Meegeno žodžiais, kuriuos cituoja laivininkystei skirtas žurnalas „Loadstar“, šios baržos taps pirmaisiais pasaulyje krovininiais laivais, maitinamais anglies dioksido aspektu neutraliais akumuliatoriais.

Gamintojo kanalų „Teslomis“ pramintos baržos bus 52 metrų ilgio ir 6,7 metro pločio. Kadangi jose nebus variklių, kiekvienas lavas galės plukdyti 8 proc. didesnius krovinius nei įprastos baržos. Iš viso kiekviena barža pavyks transportuoti po 425 tonas į 6 metrų ilgio konteinerius sukrautų krovinių.

Baržose veiks elektriniai varikliai, o maitinimu juos aprūpins akumuliatoriai, savo dydžiu prilygstantys konteineriams, kuriuose bus supakuoti gabenami kroviniai. Išsamios informacijos apie akumuliatorių galingumą kol kas nepateikiama. Kaip dažnai teks juos įkrauti, taip pat nepranešama.

Ateityje krovininiai laivai kursuos be žmonių priežiūros, nes juose veiks autonominės sistemos, kurias, prireikus, nuotoliniu būdu bus galima valdyti nuo kranto. Vis dėlto keletą pirmųjų mėnesių kiekvienoje baržoje dirbs ją prižiūrintis personalas. Šitaip bus siekiama užtikrinti saugumą ir įvertinti įrangos veikimą.

Atsisakius įgulos pavyks kiek sumažinti krovinių gabenimo kaštus. Anot „Port Liner“ atstovo, nustatyta, kad visos įgulos atlyginimas per dieną sudaro 3299 JAV dolerių (2653 eurus) sumą, o tai yra maždaug 44 proc. visų veiklos išlaidų, kurias tenka patirti eksploatuojant didelį konteinerius gabenantį laivą.

Po penkių baržų pasirodymo rugpjūčio mėnesį laivų statybos bendrovė tikisi išleisti dar šešis kiek didesnius krovininius laivus. Juose planuojama sumontuoti didesnius akumuliatorius. Jais, kaip tikimasi, bus galima 35 valandas be pertraukos transportuoti po 270 konteinerių. „Port Liner“ tvirtina, kad pradėjus kursuoti naujiesiems laivams į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis sumažės net 18 tūkst. tonų per metus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgsnis į įspūdingą kokaino barono P. Escobaro automobilių kolekciją (6)

Žymiausias pasaulio narkotikų prekeivis daugiau nei prieš 24 metus susitiko su mirtimi. Kaip ir...

Kokie simptomai išduoda, kad šuo nepatenkintas kelione automobiliu (4)

Naminiai gyvūnai daugeliui tampa tikrais šeimos nariais, su kuriais norima praleisti kuo daugiau...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (124)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (5)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

6 pasaulį labiausiai sukrėtusios autoavarijos (20)

Ten, kur automobiliai ir juos vairuojantys žmonės, neišvengiama ir žmogiškosios klaidos...

Top naujienos

Turime dvi problemas – emigraciją į užsienį ir emigraciją į Vilnių (132)

Pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Rygos įsikūrusio Rokiškio Nepriklausomybės aikštėje...

Prakeiksmas yra ne juokai: ar tai tikrovė, ar tik silpnų žmonių baimės? (2)

Kunigas egzorcistas Arnoldas Valkauskas DELFI teigia, kad prakeikti galima tik tuos, kurie yra...

Po Trumpo ir Putino susitikimo – nedviprasmiškas JAV signalas Rusijai: mes jus stebime (447)

Ar Rusija, JAV prezidento nuomone, yra priešininkė? Tokio klausimo kelis sykius pastaruoju metu...

Į šią šalį verta vykti vien dėl maisto: viskas, ką būtina paragauti Portugalijoje (16)

Portugalijoje praleidau 12 dienų , gyvenau 3 miestuose, pamačiau labai daug, paragavau dar daugiau....

Susidūrus dviem automobiliams susidarė milžiniškos spūstys Kaunas–Vilnius kelyje (12)

Sekmadienį Vilniuje, ties posūkiu link Gariūnų, susidūrė dvi transporto priemonės. Sužalotų...

Su Jazzu skirtingais keliais pasukęs Leonas Somovas: tai geriau daryti atskirai (5)

Leonas Somovas neabejotinai yra vienas žinomiausių muzikos kūrėjų Lietuvoje. Kartais netgi...

Rimvydas Valatka. Gyvenimas prie Karbauskio iki 2024 metų? (298)

Kas galėtų patikėti, kad Rusija nesikiš į mūsų rinkimus, muša būgnais kolega R....

Šeši „Titaniko“ katastrofą išgyvenę žmonės ištrinti iš istorijos (10)

Šešiems kinams pavyko išgyventi „Titaniko“ katastrofą, o po paros jie jau buvo ištrinti iš...

Naujo „Citroen Berlingo“ testas: ne tik praktiškas, bet ir originalus (5)

Pamirškite, ką žinojote apie ankstesnės kartos „Berlingo“. Nuo šiol keleivinė ir krovininė...

Kaip senstant išsaugoti proto aštrumą (6)

Interviu „New York Times“ psichologijos profesorė Lisa Feldman Barrett iš Šiaurės Rytų...