aA
Ateityje automobiliai patys važinės po miestus, vairuotojas taps keleiviu ir važiuodamas galės veikti, ką nori. Tik kokį interjerą sukurti, kad automobilis taptų tinkama darbui ar poilsiui vieta? „Audi“ kreipėsi į mokslininkus ir buvo atliktas tyrimas.
"Audi" eksperimentas
© Gamintojo archyvas

Fraunhoferio pramoninės inžinerijos instituto darbuotojai Kathrin Pollmann ir Mathiasas Vukeličius tyrime dalyvaujančiai Annai Niemann suleido vėsinamojo gelio į tarpą tarp elektrodų ir galvos odos. Matuojant smegenų sroves tai padidina laidumą. Jutikliai ant A. Niemann pirštų matuoja odos laidumą.

„Prie mano pirštų pritaisyti jutikliai, ant galvos užmovė kepuraitę. 32 elektrodai matuos mano smegenų siunčiamus signalus. 32 kartus K. Pollmann ir M. Vukeličius užspaudžia vėsaus gelio ant elektrodų ir ant galvos odos – jis gerina laidumą. Man oda pašiurpsta. Dalyvauju eksperimente – eksperimente apie ateities vairavimą“, – pasakoja A. Niemann.

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą
© Gamintojo archyvas

„Vos atvykusi pastebėjau vidury patalpos futuristinę kapsulę – juodą, aštuonkampę struktūrą su kampuotomis stiklinėms dėžėmis liemens aukštyje. Priešais struktūrą – didelis ekranas ir keturi monitoriai. Juoda odinė kėdė primena sėdynę lenktyniniame automobilyje. Dabar sėdžiu imituotame automobilio viduje, jaučiuosi saugi, atsipalaidavusi.

Nebejaučiu apgludusios kepuraitės ant galvos, vėsaus gelio – ekrane matomas horizontas suteikia įspūdį, kad iš tiesų važiuoju automobiliu naktį per miestą. Daugybė užduočių, tad maksimaliai sutelkiu dėmesį. Pirmiausia turiu atpažinti raides, paskui tonus ir patvirtinant juos paspausti liečiamajame ekrane. Per hologramą sulaukiu vaizdo skambučių, žinučių, pardavimų pasiūlymų – kartais daugiau, kartais mažiau. Per tą laiką mokslininkų prietaisas rodo, kaip mano smegenys apdoroja šį kognityvinį perteklių.

Stebėtojų būriui vadovauja šviesos tyrėjas iš instituto Achimas Prossas. Šviesa keičiasi iš baltos į melsvą. Kai kurių užduočių metu langai užtamsinami, sumažinamas fono triukšmas. Vėliau sužinau, kad tai padeda geriau susikoncentruoti. Po kiek laiko mano pirštai automatiškai liečia liečiamąjį ekraną – jie jau išmoko tam tikras schemas“, – sako A. Niemann.

„Akivaizdu, kad esi įpratusi vienu metu dirbti su keliomis medijomis“, – pastebi M. Vukeličius ir eksperimentas tęsiasi.

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą
© Gamintojo archyvas

„Šviesa vėl pasidaro baltesnė, ryškesnė, mokslininkai išvaduoja mane iš jutiklių ir kepuraitės.
Nekalbant apie tai, kad tai buvo oficialus tyrimas, mano kūnas patyrė trijų valandų trukmės eksperimentą, naudojant techninius prietaisus autonomiško automobilio viduje“, – galiausiai reziumuoja A. Niemann.

„Audi“ kartu su Štutgarto Fraunhoferio pramoninės inžinerijos institutu nori ištirti, kokie veiksniai stiprina koncentraciją ir kokios pagalbos automobilyje reikėtų klientams ateityje. Trumpai tariant – ko reikia, kad ateityje automobilis virstų idealiu kelionių kabinetu.

Neuromokslininkas M. Vukeličius stebi eksperimentą ekrane. Elektroencefalografas fiksuoja smegenų signalus į 30 bandomųjų dalykų ir odos pralaidumą.

Keičiant apšvietimą pateikiamos garsinės ir vaizdinės užduotys – reikia atpažinti raides, tonus ir patvirtinti juos liečiamajame ekrane. Paskui reikia atsakyti į klausimus. Remdamiesi šio eksperimento rezultatais „Audi“ specialistai nori sukurti ateities automobilio dizainą, kuris atitiktų individualius keleivio poreikius, atsižvelgiant ir į tai, kad kasdienėse situacijose atsiranda ir naujų poreikių.

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą
© Gamintojo archyvas

Ankstesniame tyrime „Audi Trend Communication“ padalinys išskyrė tris fundamentalius laiko modulius, kurie nusako pagrindines kasdienes veiklas nuo „Produktyvaus laiko“ (šiuo metu įprastai atliekamas darbas) iki „Neproduktyvaus laiko“ (poilsio metas).

Eksperimento metu buvo kreipiamas dėmesys į produktyvų laiką, kurio metu galima surengti susitikimą per programą „Skype“ arba parengti prezentaciją viršininkui.

Nors „Intel“ ir „Strategy Analytics“ atliko tyrimą ir preliminariai paskaičiavo, kad ateityje iš reklamų automobiliuose būtų galima uždirbti apie 7 mln. dolerių, turėtų būti galimybė užblokuoti reklaminius tekstus ir skambučius, jei jie trukdo keleiviui.

„Audi“ tikslas – suteikti klientams galimybę absoliučiai kontroliuoti savo laiką. Su pavadinimu „25-a valanda“ automobilis turi tapti membrana tarp naudotojo, miesto ir kitų važiuojančiųjų keliu. Ir ši membrana turėtų saugoti keleivio asmeninę erdvę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atokvėpio nuo karščio ieškojusi koala įsmuko į automobilį (2)

Kovo 18-ąją, Australijoje į vynuogių augintojo Timo Whitrow automobilį įsiveržė nelaukta,...

Jaunystės kadrais pasidalinęs Vanagas: per pirmą treniruotę teko „nusileisti ant žemės“ (37)

Daugiau nei 20 metų lenktynininko patirtį turintis Benediktas Vanagas savo gimimo dienos...

Kas įvyksta, kai automobilyje nuspaudžiate mygtuką „launch control“? (39)

Šiais laikais daugelis automobilių su automatinėmis transmisijomis turi starto kontrolės („...

Parodė, kaip paprasta pavogti automobilį su berakte užvedimo sistema (202)

Užtenka gana mėgėjiškos įrangos ir jūsų automobilis gali tapti labai lengvu vagių grobiu....

„Formula E“ bolido modeliukų pasirodymas gatvėse

„ Formula E “ lenktynės kursto vis didesnį ir didesnį susidomėjimą. Šį kartą miesto...

Top naujienos

Surinktuose dienoraščiuose – tikrasis Leningrado blokados siaubas: žmonės patys savęs neatpažino (69)

Daugybės iki tol niekur neskelbtų dienoraščių radinys tapo išskirtiniu šaltiniu, pateikusiu...

Kaunietės rankos kuria stebuklus: mane pamačiusios klientų žmonos neleido kirptis (45)

31-erių Karolina Ūzaitė – išskirtinė asmenybė, ryški ne tik savo išvaizda, bet ir vidumi....

Orai: šalčio banga jau čia pat (5)

Sekmadienio naktį lietaus debesys dar užsiliks pietrytinėje šalies pusėje. Dieną jie iš mūsų...

Šiurpo net visko matę britų pareigūnai: lietuvis kambarioką uždaužė lyg žaisdamas (49)

Prieš aštuonerius metus už grotų Jungtinėje Karalystėje , Visbiče, pasiųstas lietuvis...

Ir mažas būrys gali smogti skaudžiai: drąsūs ir nutrūktgalviški reidai, pakeitę II pasaulinio karo eigą (166)

Antrojo pasaulinio karo metais virė didžiuliai mūšiai, kurie trukdavo ne vieną mėnesį ir...

Gražiausiame pasaulyje restorane valgęs lietuvis rekomenduoja nepagailėti 70 eurų keptai vištai (239)

Pusiau rožinis, pusiau auksinis – toks yra gražiausias ir stilingiausias pasaulyje restoranas...

Motiejūnas – per žingsnį nuo sugrįžimo į NBA: derasi su „Spurs“ (139)

Šią savaitę sezoną Kinijoje baigęs Donatas Motiejūnas netrukus grįš į NBA.

Jankauskaitės albumo pristatyme Kaune – nesuvaidinti jausmai, daina Vytautui Šapranauskui ir dėl atlikėjos konkuruojantys vyrai (80)

Šeštadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje vyko aktorės, dainininkės ir laidų vedėjos Ingos...

Pastojo, nors vartojo kontracepcijos priemones: kodėl taip nutiko? (22)

Žmonių patirtis rodo, kad kontracepcija ne visuomet yra tikrai patikima. Tačiau naujas tyrimas...

Atostogų Egipte metu pasijuto įkaitais: kelionė pigi, bet pasirinkimo laisvė suvaržyta (57)

Kiekvienas renkantis kelionę, visada perskaito kas rašoma apie viešbutį ir regioną. Skaitydami...