aA
Kai 2005-aisiais buvo pristatytas „Bugatti Veyron“, jis iškart buvo tituluotas greičiausiu pasaulio automobiliu. Gamintojas skelbė, kad maksimalus šios kelių torpedos užfiksuotas greitis buvo 408 km/val. Tačiau vos tik paskelbus šį faktą daugeliui iškilo klausimas – ar realu tokį greitį pasiekti bendro naudojimo kelyje? Į šį klausimą buvo atsakyta, ir „carscoops.com“ priminė, kaip tai buvo padaryta.
Paskutinis Bugatti Veyron superautomobilis
© DELFI / Tadas Markevičius

Kai 1998-aisiais „Volkswagen“ koncernas įsigijo vieną garsiausių ir gerbiamiausių automobilių pramonės prekės ženklų „Bugatti automobilis S.A.S“, iškart pradėjo eksperimentuoti pristatydami kelias studijines naujų modelių versijas.

Įvairiose automobilių parodose publikai buvo pristatytas rafinuotas dviejų durų kupė „Bugatti EB 118“. Vėliau sekė keturių durų prabangaus sedano „EB 218“ eilė. 1999-aisiais buvo pristatytas „18/3 Chiron“ sportinis, dviejų durų automobilis. Kol galiausiai, tais pačiais metais, „Bugatti“ pademonstravo „EB 18/4 Veyron“, kuris ir tapo galutiniu atspirties tašku, serijinio modelio kūrimui.

2001-aiais „Volkswagen“ priėmė galutinį sprendimą kurti keliams skirtą „Veyron“ versiją. Pirmasis modelis, kuris galėjo važinėti keliais, buvo pristatytas 2003-aisiais, tačiau dėl tam tikrų techninių problemų, gamybos ir oficialaus pristatymo pradžią teko atidėti iki 2005-ųjų.

Ši „Veyron“ priešistorė puikiai iliustruoja tai, kad norint pasiekti užsibrėžtų tikslų, tam kartais gali prireikti daugiau laiko, nei planavai. Būtent taip nutiko Radim‘ui Passer‘ui (Radim Passer), kuris nusprendė, kad savo asmeniniu „Bugatti Veyron“ nori padaryti tai, ko iki tol nepadarė niekas – skrieti viešo naudojimo keliu didesniu nei 400 km/val. greičiu.

Bandymą teko kartoti kelis kartus

Pirmąjį bandymą pasiekti didesnį nei 400 km/val. greitį R. Passer‘as nusprendė atlikti 2011-aisiais. Kadangi vienintelė vieta pasaulyje, kur jis legaliai galėtų tai padaryti, yra Vokietija, kurios greitkeliuose greitis yra neribojamas, reikėjo surasti tinkamą kelio atkarpą, taip pat atitinkamai paruošti ir patį automobilį.

Specialiai šiam bandymui automobilio savininkas subūrė komandą, kuri rūpinosi tinkamos kelio atkarpos suradimu ir geriausio laiko bandymo atlikimui nustatymu. Kai visas planas buvo sudėliotas, R. Passer‘as išvažiavo atlikti pirmojo bandymo.

Deja, jis buvo nesėkmingas. Jam pavyko pasiekti maksimalų 375 km/val. greitį, nes nepavyko aktyvuoti „Veyron“ maksimalaus greičio funkcijos. Po konsultacijų su „Bugatti“ paaiškėjo, kad dėl visko buvo kalta per žema oro temperatūra.

Po metų, 2012-ųjų gegužę, R. Passer‘as ir jo komanda grįžo į Vokietiją, tik šį kartą buvo rasta dar geresnė kelio atkarpa. Deja, tačiau ir vėl nepavyko aktyvuoti maksimalaus greičio funkcijos. Kaip paaiškėjo vėliau, dėl to buvo kalta pavarų dėžė.

Tačiau tai nesustabdė komandos. Sutvarkius ir automobilį pilnai paruošus dar vienam bandymui, komanda į Vokietiją grįžo 2015-ųjų metų gegužę. Prie vairo sėdėjęs R. Passer‘as atliko kelis bandymus ir užfiksavo tai apie ką svajojo – viršyta 400 km/val. riba ir tai buvo pasiekta bendro naudojimo kelyje.

Šis rekordas išsilaikė iki praėjusių metų, kai nuvykusi į Jungtines Amerikos Valstijas, „Koengigsegg“ komanda su „Agera RS“ modeliu užfiksavo net 447 km/val. greitį. Kad ir kaip bebūtų, tačiau R. Passer‘as ir jo „Vayron“ istorijoje vis tiek išliks pirmieji, kuriems viršyti 400 km/val. greitį bendro naudojimo keliuose pavyko pirmiesiems.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (30)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

Tamsiausių XX a. laikų atgarsiai grįžta: ištisa tauta sąmoningai marinama badu

Pasaulį šokiravęs žurnalisto Jamalo Khashoggi nužudymas verčia priminti, kad Saudo Arabijos...

Prie Estijos pakilimo prisidėjęs estas: nustokite pagaliau su mumis lygintis (153)

Svarbiausia ir pagrindinė idėja Lietuvai – pagaliau nustoti lyginti save su estais. Taip teigia...

„Betsafe“-LKL čempionato rungtynės: „Žalgiris“ - „Šiauliai“ (31)

„Betsafe“-LKL čempionato rungtynės: „Žalgiris“ - „Šiauliai“. Tiesiogiai iš Kauno.

Mirusiųjų kūnus ruošiantis tanatopraktikas – apie išnarstytus organus ir paskutinius artimųjų prašymus (39)

„Po trijų mėnesių iškastas ketvirčiuotas kūnas, kurį reikėjo surinkti ir pašarvoti atvirame...

Beveik 100 kg svėrusi moteris pamena: eini ir rėkia „karve, kiaule“

Sanatorija GRADIALI Palangoje ir naujienų portalas DELFI dar rugsėjo pradžioje paskelbė konkursą,...

Gyvai / LKL rungtynės: „Neptūnas“ – „Rytas“ tiesioginė vaizdo transliacija (22)

Praėjo vos dvi savaitės nuo Klaipėdos „Neptūno“ triumfo sostinėje ir Vilniaus „Rytas“...

Tapinas apie į Latviją neišskridusią Grybauskaitę: man nesueina galai niekaip (415)

Sekmadienį Lietuvą apskriejo žinia, kad dėl lėktuvo gedimo prezidentė Dalia Grybauskaitė...

Rimvydas Valatka. Sadomazohistinė valstiečių Seimo archeologija (131)

Archeologai sostinės Reformatų skvere atkasė reformatų bažnyčios liekanas. Pavadino ją...

Griuvėsiais pavirtę ištisi miestai Sirijoje: naujos statybos vyks ant žuvusių gyventojų krauju sulaistytos žemės (13)

Dėl karo daugelis Sirijos miestų virto mūšių laukais. Sugriauti statiniai, masiškai išsikėlę...