aA
Egzistuoja mažai dalykų, dėl kurių sutaria Jungtinių Valstijų gyventojai, bet kelių infrastruktūros būklė yra vienas iš jų. Daugumoje atvejų ji yra itin prasta. D. D. Eisenhoweris jau seniai yra miręs, bet jo nutiestas greitkelių tarp valstijų tinklas ir dviejų eismo juostų kelių raizgalynė, pasiekianti kiekvieną Amerikos kampelį, bėgant metams nepagerėjo, rašo thetruthaboutcars.com.
Koncepcinis "Mercedes-Maybach 6 Cabriolet" (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Tuo tarpu JAV federaliniai kuro mokesčiai nesikeitė nuo 1993 metų, kai paskutinį kartą buvo pakelti. Kol jie yra įstrigę ties 18,4 cento už vieną galoną suma, infrastruktūros finansavimo bėdos, nulemtos statiškos federalinės rinkliavos, skatina valstijas savarankiškai didinti kuro mokesčius. Tarp naujausių pavyzdžių yra Mičiganas, Kalifornija ir Naujasis Džersis.

Tačiau didinti kainas degalinėse būtų veiksminga priemonė tik tuomet, jei vairuotojai vis dar užsuktų į tas degalines. Kaip dėl autonomiškų automobilių bangos, kurios priešakyje yra modernūs elektriniai automobiliai, vairuojami tikrų žmonių? Pasitikite mokesčių inspektorių su plona idėjų knygele.

Tikėsite ar ne, bet daug kas prognozuoja, kad savavaldžiai automobiliai vieną dieną taps norma. Kadangi mūsų būsimas robotų pasaulis itin paisys ekologijos, šie automobiliai be vairuotojų tikrai bet kokia kaina vengs benzino ir dyzelinio kuro.

Gamta bus patenkinta. Tačiau valstijų ir federalinių biudžetų laukia pražūtis. Nepaisant to, kokią energiją automobiliai naudos (ir kas juos vairuos), kelius reikės dažnai remontuoti, ir benzininių automobilių savininkai veikiausiai nebus patenkinti politikų siūlymais didinti kuro bei kelių mokesčius ir taip pridengti jokių teršalų neišmetančius tėvynainius.

Turėdami tai galvoje, įstatymų leidėjai jau ruošiasi potencialiai robotų revoliucijai. Tenesis jau priėmė įstatymą, raginantį autonomiškus automobilius apmokestinti vieno cento už mylią mokesčiu. Autonomiški sunkvežimiai, turintys daugiau negu dvi ašis? 2,6 cento už mylią.

Masačusetsas siūlo be vairuotojų važinėjančius savavaldžius automobilius apmokestinti 2,5 cento už mylią. Skamba ne itin patraukliai, turint galvoje, kad automobilyje suksis ridos skaitiklis, ar ne? Tobulėjant technologijoms, nėra abejonių, kad šiuo pavyzdžiu seks ir kitos valstijos. Tačiau kol kas daugiau kalbama apie mašinas be iškastinio kuro, o ne mašinas be vairuotojų.

Valstijos ketina apmokestinti ir jas.

Anksčiau šiais metais Kalifornijos priimtas kelių remonto įstatymo projektas bus skausmingas visiems vairuotojams. Be to, kad valstija kuro mokestį padidino iki 12 centų už galoną, ji pakėlė automobilio registracijos mokesčius ir įvedė 100 dolerių per metus rinkliavą nulinės emisijos automobiliams (tai reiškia, kad ji galios tiek elektriniams, tiek vandeniliu varomiems automobiliams). Šis elektrinių automobilių mokestis įsigalios 2020 metais.

Elektrinių automobilių mokestį kuro mokesčių trūkumui padengti įvedė dar 16 kitų valstijų. Kai kurios iš jų nusprendė, kad valstijos lygmens kreditai mokesčiams ir kitos mokesčių mokėtojų finansuojamos elektrinių automobilių iniciatyvos turėtų išnykti, kai bus įvestas fiksuotas mokestis. Džordžija 2015 metais jau atsisakė 5 tūkst. dolerių kreditų mokesčiams ir tai iš karto nusmukdė elektrinių automobilių pardavimus. Beje, kitoje Atlanto pusėje – Danijoje – įvyko tas pats.

Aplinkosaugos šalininkai užsipuolė mokesčius elektriniams automobiliams. Savavaldžių automobilių gerbėjai taip pat ne itin džiaugiasi mokesčiu už kiekvieną mylią. Autonomiškus automobilius Mičigano valstijoje išbandančio Amerikos mobilumo centro prezidentas ir generalinis direktorius Johnas Maddoxas ragina parengti nacionalinę strategiją, kaip finansuoti kelių remontus, užuot laikiusis nesuderintų strategijų, kurios kiekvienoje valstijoje skiriasi.

Jei tik federalinė valdžia nuspręs nepratęsti 7500 dolerių kreditų mokesčiams, automobilių gamintojai iš karto pajus, kas liks iš elektrinių automobilių paklausos, kai įstatymų leidėjai pradės juos traktuoti kaip įprastus automobilius. Kalbant apie savavaldžius automobilius, kurie ateityje išriedės į mūsų kelius, nėra abejonių, kad vairuotojai ir automobilių parko operatoriai taip pat nebus atleisti nuo savo pilietinės pareigos už juos susimokėti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Moteris pasiskundė, kad sugedo jos automobilis – to, ką rado po kapotu, nesitikėjo niekas (30)

Jeigu automobilis skleidžia įtartinus garsus ir sklinda dvokas tarsi kažkas degtų, tai tiesiog...

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (71)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (780)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (18)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Top naujienos

Po šeštą parą alinančio košmaro Alytuje – naujausios žinios: kai kur tarša viršyta 10 kartų (52)

„Tie momentiniai dalykai tikrai kelia nerimą. Dėl Miklusėnų man labai neramu, darome viską, ką...

Įpyko dėl mokesčio perkant už mažiau nei 20 eurų: Lietuvos įstatymai leidžia tokį taikyti (78)

Užsakymo paruošimo mokestis , – štai su tokiu dar iki šiol nematytu mokesčiu apsipirkusi el....

Kėdainietė tikina nuo vilko apsigynusi lenta: žiūrėjau jam tiesiai į akis (29)

Kėdainių rajono gyventojai jau kuri laiką negali ramiai gyventi dėl vis labiau įžūlėjančių...

Prabilo ir Kauno „Žalgirio“ ultros: tai garbės mums nedaro (49)

Sekmadienį po LKL lyderių kovos ne ką mažiau dėmesio, nei pačios rungtynės ir įvykiai ant...

Paskutinės valandos: ar Sabonis liks Indianoje bei kodėl „Pacers“ ir lietuvio derybos įstrigo? laida „Iš viršaus“

Kodėl pirmadienio vakaras gali tapti lemtingu Domantui Saboniui ir Indianos „Pacers“ klubui?...

Gauta Seimo teisininkų išvada: ar galima balsuoti dėl Pranckiečio pateikiame pilną išvados tekstą  (305)

Seimo valdybos atstovų paprašyta Teisės departamento išvada dėl pakartotinio balsavimo dėl Seimo...

Ši prancūzė – tikra mūsų laikų stiliaus ikona, iš kurios yra, ko pasimokyti (5)

Nuo 2010 m. savo mados tinklaraštį „Over the Rainbow“ rašanti prancūzų ir britų kilmės...

Dezertyravęs KASP kapitonas išsigando, kad pakenks Lietuvai, bet – ir vėl dezertyravo (61)

Dėl dezertyravimo ir savavališko pasišalinimo iš tarnybos baudžiamojon atsakomybėn patrauktas...

Kardiologas kreipiasi į sergančius širdies ir kraujagyslių ligomis: turite laikytis 10 pagrindinių taisyklių (11)

Širdies ir kraujagyslių ligos išlieka labiausiai paplitusios, pažeidžiančios vis jaunesnio...

Įsimintiniausia IX forto istorija: kraupaus likimo išsigandę kaliniai pabėgo išgręžę 314 skylučių

Sakoma, kad požeminis Kaunas – paslaptingas miesto pasaulis. Legendos kalba, kad šiuose...