Nė vienam nelinkime, kad jūsų automobilis atsidurtų šioje aikštelėje. Viena vertus, čia stovi rasti vogti automobiliai, o tai – bent viena gera žinia jų tikriesiems savininkams. Tačiau absoliuti dauguma automobilių čia liūdnai dienas leidžia stovėdami todėl, kad jų vairą suko girtas vairuotojas – tai Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) konfiskuotų automobilių aikštelė.
Kauno apskrities policijos automobilių saugojimo aikštelė
© DELFI / Paulius Garkauskas

Dvi kategorijos

Visiškai neseniai, ši Chemijos gatvėje esanti aikštelė buvo sausakimša. Šiandien čia kiek laisviau – iš viso aikštelėje stovi 132 automobiliai.

Vos pažvelgus, juos galima skirti į dvi dalis – prabangūs ir gerokai pigesni.

Pirmoji kategorija – pareigūnų rastas vagių grobis. Čia stovi ir „BMW X5“, ir „Audi A7“. Šie automobiliai buvo pavogti iš jų šeimininkų tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Kai kurias mašinas buvo bandyta įregistruoti, tačiau kontrolieriai suprato, kad sukčiai nori įregistruoti vogtas transporto priemones. Yra ir brangios žemės ūkio technikos. Kai baigsis teisminiai procesai, mašinos grįš pas savo tikruosius šeimininkus.

1,5 promilės

Antros kategorijos automobilių kur kas daugiau. Tai iš girtų vairuotojų atimtos mašinos. Šias transporto priemones vairavo girtesni nei 1,5 promilės žmonės, užsitraukę baudžiamąjį persekiojimą.

„Jei įpučia daugiau nei 1,5 promilės, tai jau baudžiamojo poveikio priemonė, nes nuo praėjusių metų sausio tai jau kriminalizuota veika. Tuomet automobilis transportuojamas. Šie automobiliai saugomi ne tik pas mus, bet ir kitose privačiose aikštelėse įmonių, kurios laimėjo konkursus“, – DELFI pasakoja Kauno apskrities VPK atstovė Rasa Baltasevičienė.

Praėjusiais metais visoje Kauno apskrityje dėl pradėtų baudžiamųjų bylų transportuoti 884 automobiliai. Iš jų Kauno mieste ir rajone – 684. Administracinėse bylose buvo transportuoti 444 Kauno mieste ir rajone, o visoje apskrityje – 587.

Per pastaruosius metus šie skaičiai apsikeitė vietomis. Vėl gi – dėl girtumo kriminalizavimo.

„Matome akivaizdžius pokyčius, nes įvyko veikos kriminalizavimas. Anksčiau daugiau automobilių buvo transportuojama administracinėse bylose, o dabar – atvirkščiai. Skaičiuojama, kad du trečdaliai automobilių transportuojami todėl, kad automobilius vairavo neblaivūs asmenys“, – sako R. Baltasevičienė.

Pykstasi, geria ir vairuoja

Pareigūnė pasakoja, kad kiekvieno automobilio likimas sprendžiamas teisme. Dauguma atvejų mašinoms ieškomi nauji šeimininkai.

„Teismas sprendžia kiekvienu atveju individualiai. Jei automobilis yra įmonės, o jos atstovai nieko nežinojo apie vairuotojo nusikalstamą veiką, kad vairuotojas bus neblaivus, tai teismas kiekvienu atveju sprendžia atskirai, ar automobilis bus konfiskuotas, ar ne. Lygiai taip pat būna, jei automobilis labai brangus. Tokių atvejų pasitaiko, tačiau gana retai. Įprastai konfiskuotų automobilių kaina nesiekia 1000 eurų.

Kitas klausimas, kai sprendžiamos organizuoto nusikalstamumo bylos, tuomet sumos jau būna kitokios. Būna atvejų, kai mašinos kaina yra ženkliai didesnė, nei baudos dydis, o mašinos konfiskavimas nėra bausmė – tai baudžiamojo poveikio priemonė. Proporcingumo principas turi būti“, – aiškina policijos pareigūnė.

Kai policija gauna teismo sprendimą, automobiliai iš aikštelės iškeliauja.

„Jei automobilis teismo sprendimu konfiskuojamas, tai mes jį perduodame VMI. Inspekcija yra sudariusi sutartį, su konkursą laimėjusia įmone, kuri realizuoja automobilius“, – teigia pašnekovė.

Įprastai konfiskuoti automobiliai policijos aikštelėje praleidžia apie pora mėnesių. Tačiau yra ir tokių atvejų, kai mašinos užsistovi ne vienerius, ir ne dvejus metus.

„Yra mašinų, kurios dėl įstrigusių bylos nagrinėjimų stovi ir 8 metus“, – sako R. Baltasevičienė.

Paklausta, kokie dažniausi sulaikytų neblaivių vairuotojų pasiaiškinimai, pareigūnė šypsosi. Kaip visada dėl visko kalta... meilė.

„Didžioji dauguma vairuotojų aiškina, kad susipyko su žmona, susipyko su draugu, susipyko su vyru. Tai tikrai dažniausia pasiteisinimo priemonė – susipyko, susinervino, išgėrė ir išvažiavo“, – sako R. Baltasevičienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose? (6)

Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir...

Ištyrė, į kuriuos automobilius ilgapirščiai nesidairo – savininkai visus susigrąžina (34)

Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie...

Kinijoje sulaikytas vyras, važiavęs neįprasta transporto priemone (2)

Šiaurės vakarinio Kinijos Sindziango autonominio regiono sostinėje Urumčyje vairuotojai...

Seimas išparduoda senus BMW ir „Volkswagen“: ridos ir po 300 tūkst. km, o kai kurie – jau ir be techninės apžiūros (51)

Seimo kanceliarija , jau kartą rengusi aukcioną ir neišpardavusi kelių senstelėjusių...

Keisčiausias visų laikų „Porsche 911“, kurį sukūrė visai ne vokiečiai (17)

„ Porsche 911 “ modelis su „varlės akimis“ – viena žymiausių ir geriausiai atpažįstamų...

Top naujienos

„Lietuvos įtakingiausieji 2018“: popkultūros sąraše – didžiuliai pokyčiai (44)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (219)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (243)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

Su apnuogintais ispaniškais ašmenimis susidūręs „Žalgiris“ pasijuto „supjaustytas“ (40)

„Pietų IV“ sirgalių tribūna prieš rungtynes ironišku transparantu pasveikino „Sevilla“...

Penkių vaikų įtėvis pasipiktino: kasdien susiduriame su diskriminacija ir stereotipiniu požiūriu

Tikrieji sunkumai prasideda ne bandant įsivaikinti, bet tada, kai vaikas atvyksta į namus – šeima...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (19)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Žydinti pieva vietoj vejos – taupantiems laiką

Žydinti pieva vietoj nuolat šienaujamos vejos – tai pasiūlymas tiems, kurie mėgsta vasaros...

Neaiškios paskirties Rusijos palydovas kelia baimę: niekas nežino, kam jis naudojamas (1)

JAV valstybės departamento dėmesį patraukė į dangų paleisto Rusijos palydovo veiksena, kuri,...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (21)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (3)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...