aA
Ričardas Braunas (Richard Brown) 1999 m. Bonevilio druskos lygumoje (Juta, JAV) sumušė greičio rekordą važiuojant motociklu – tuomet jo plieninis žirgas lėkė 587 km/h greičiu. Tačiau su pasaulio rekordais R. Braunas reikalų dar nebaigė. Praėjus 13 metų, britas jaukinasi naują „bucefalą“, vardu „Jet Reaction“, ir ruošiasi tapti pirmuoju istorijoje žmogumi, kuris važiuodamas motociklu viršijo 720 km/h greitį.
Jet Reaction
© Gamintojo nuotr.

Yra ir dar vienas siekis. Pagerinti važiavimo motociklu dviem kryptimis (kai motociklas tą pačią distanciją įveikia pirmyn ir atgal) rekordą. Prieš 13 metų R. Braunas mėgino pagerinti ir tokį rekordą, tačiau dėl techninio gedimo viltys tąkart subliuško. Pasaulio rekordininkas tikisi, jog šįkart taip nenutiks, o naujasis „dvipusis“ rekordas sieks 640 km/h.

Bet kuriam senesnių laikų motociklui tokie greičiai nebūtų pasiekiami. Tačiau galinį ratą motociklo, kuris dabar konstruojamas ir ruošiamas rekordiniam važiavimui, suks reaktyvinis variklis – iš principo toks pat, koks suka reaktyvinio automobilio „Bloodhound“ ratus (apie jį rašėme maždaug prieš pusmetį).

Sumontuoti reaktyvinį variklį dviem ratais riedančioje transporto priemonėje – užduotis ne iš lengvųjų. Reaktyvinių automobilių atveju, mašinos kėbulas gali būti konstruojamas aplink seno naikintuvo reaktyvinį variklį. O kaip tokiam varikliui pritaikyti motociklo rėmą? Juk toks galios agregatas motociklui, kurio pusiausvyrą turės išlaikyti vairuotojas, visų pirma būtų per sunkus.

Tad naujajam savo motociklui R. Braunas perdarė 930 kW galios sraigtasparnio variklį, kuris, užuot sukęs rotorių, dabar generuos stūmimo jėgą. Konstruktoriaus žodžiais tariant, įgyvendinti tokį sumanymą buvo „gana sudėtinga – toks variklis veikia su labai menkomis išlygomis sudėtingų medžiagų atžvilgiu.“ Paprasčiau tariant, jei kažką padarysi ne taip, labiausiai tikėtinas rezultatas – variklio sunaikinimas.

Sraigtasparnio variklį R. Braunas patobulino paties sukurta pakartotinio kaitinimo sistema (angl. – „reheat unit“ arba „afterburner“). Jos veikimo esmė – purkšti degalus į karštas išmetamąsias dujas, kurios degalus uždega ir generuoja daugiau variklio galios. Nors idėja skamba gana paprastai, jos įgyvendinimas ir teoriškai numatomo potencialo išgavimas reikalauja daugybės patobulinimų. Pakartotinio kaitinimo sistema bus sumontuota virš dviejų talpyklų, iš kurių, iškilus reikalui, iššaunami stabdymo parašiutų kupolai.

R. Braunas nestokoja ambicijų ir kituose reaktyvinės technikos projektuose. Įkvėptas 1999 m. rekordo, britas susikonstravo sub-orbitinę raketą. Tiesa, jos paleidimas Pietų Afrikos Respublikoje buvo atšauktas. R. Braunas tobulina ir degalais varomos reaktyvinės kuprinės projektą (panašų vysto ir JAV karinės pajėgos) – konstruktorius viliasi, jog dėvintysis tokią kuprinę ore galės skraidyti bent 10 minučių.

Tais pačiais 1999-aisiais pagerinti savo paties pasiektą pasaulio rekordą R. Braunas mėgino motociklu „Gillette Mach 3 Challenger“, kuriame buvo sumontuotas pagal užsakymą pagamintas hibridinis raketinis variklis. Tačiau sumanymas tąkart nepavyko – kadangi lygumos gruntas buvo per minkštas aliumininiams ratams, mechanikai buvo priversti sumontuoti padangas, o šios galėjo atlaikyti ne didesnį nei 380 km/h greitį.

Šiuo metu pasaulio greičio rekordas važiuojant motociklu – 606 km/h – priklauso Rokiui Robinzonui (Rocky Robinson) ir buvo pasiektas 2010-aisiais, skriejant motociklu „Ack Attack Streamliner“. Tokio tipo plieniniai žirgai savo išvaizda panašūs ne į motociklus, o į gigantiškas kulkas-mutantes.

Išbandyti „Jet Reaction“ R. Braunas tikisi šių metų kovą, o rekordinis važiavimas planuojamas 2013-iesiems.

„Lengva jiems nebus, - pastebi reaktyvinio automobilio „Bloodhound“ konstruktorius Markas Čapmanas (Mark Chapman). – Bene didžiausia bėda – oro padavimas. Būtina užtikrinti, jog reaktyviniam varikliui oro srautas bus tiekiamas stabiliai. Priešingu atveju variklis pradės veikti „bangomis“, o tai gali būti pavojinga.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip meluoja filmų kūrėjai: kas iš tiesų nutinka, kai į automobilį pataiko kulka (39)

Automobiliai yra dažnas veiksmo filmų motyvas. Suderinkite automobilių gaudynes su susišaudymu...

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (73)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Top naujienos

Specialistai įspėja: net nežinodami ant stalo galite turėti nuodų (14)

Ši medžiaga, nors ir natūralus aplinkos teršalas, yra kancerogenas , galintis sukelti žmogui...

Prieš mažametį galimai smurtavusiai motinai gali tekti kalėti 5 metus (68)

Kauno apylinkės teisme – prieš mažametį vaiką, kaip įtariama, smurtavusios Evelinos...

Išnarstė e.sveikatos sistemą: kelerius metus nejudintas problemas atiduoda prokurorams (131)

Registrų centras atlikęs e. sveikatos sistemos auditą dėl galimai neteisėtų veiksmų ir dėl...

Iš visos Lietuvos atvažiuoja apžiūrėti vilkaviškiečių šeimos papuošto namo: antro tokio tikrai nėra (3)

Galima pamanyti, kad šiuose namuose įsikūręs pats Kalėdų senelis. DELFI redakciją pasiekė...

Išžaginimu įtariamas „Alfa vyras“ Airinas išleistas iš kalėjimo (172)

Išžaginimu ir santykiavimu su nepilnamečiu asmeniu įtariamas Airinas Arutiunianas – laisvėje....

Rusijos diplomatija: siūlo pasirašyti taikos susitarimą ir tuo pat metu stato naujas kareivines ginčytinose salose (98)

Rusija pastatė kareivinių savo kareiviams ginčijamoje salų grandinėje netoli Japonijos, o...

Darbas prieš šventes: trumpesnė darbo diena, o viršvalandžiai – tik darbuotojui sutikus (2)

Šiuo prieššventiniu laikotarpiu darbų apimtys ir tempai auga, iki metų galo skubama užbaigti...

Veiksmingas būdas prailginti jaunystę: nieko nekainuoja ir nereikalauja pastangų (1)

„ Veido mankšta “ skamba truputį keistai... O, pasirodo, mankštinti veido raumenis yra tiek pat...

Aiškėja daugiau detalių apie Naujosios Zelandijos piliečių įvaikinamą kaunietę: įsivaikinti mergaitės niekas nenorėjo (771)

Aiškėja daugiau detalių apie vakar Lietuvoje pasklidusią informaciją dėl dešimtmetės...

Prabangių automobilių vagių gauja nespėjo pasipriešinti nei Lietuvoje, nei Vokietijoje (69)

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pareigūnai, bendradarbiaudami kartu su...