aA
Robotai sugeba gaminti automobilius, bet jų taisyti artimiausiu metu nepradės. Per kelis pastaruosius dešimtmečius dėl gamybos procesų automatizavimo daug darbų tapo nebereikalingi. Mašinos netgi ėmė dirbti greitojo maisto pramonėje ir įrodė esančios puikios virėjos. Tad kodėl jos negali pakeisti tepalų?
Automobilių surinkimo robotai dirba "Volkswagen" gamykloje
Automobilių surinkimo robotai dirba "Volkswagen" gamykloje
© Vida Press

Technologijų yra, tik jas pritaikyti būtų pernelyg lėtas ir brangus procesas, rašo thetruthaboutcars.com.

Joks aparatas negali būti laikomas visas paslaugas teikiančiu prietaisu, taigi automobilių remonto dirbtuvėms teks pirkti kombinezonus ir samdyti žmonių, kurie valdytų tuos aparatus (tai ne pigiausias variantas). Kita vertus, įvairiems aparatams pingant, jų daugėjant, daugės ir jų dirbamų darbų. Galiausiai grįšite į automobilių servisą pasiskųsti, kad automobilį netinkamai suremontavo robotas, o ne prietaisas. Tik kada, kada?

Kaip rodo neseniai „McKinsey Global Institute“ atliktas tyrimas, šio amžiaus viduryje apie pusę daug darbo jėgos reikalaujančių darbų atliks mechanizmai. Tai gali įvykti dešimtmečiu anksčiau ar vėliau – priklausomai nuo ekonominių sąlygų, nuo to, ar greitai bus parengtos reikiamos technologijos ir ar sparčiai verslas jas pritaikys.

Mehdi Miremadis išnagrinėjo šiuo metu atliekamus darbus (automobilių servisuose) ir padarė išvadą, kad 30–50 proc. šiuo metu žmonių dirbamų darbų ateityje galės dirbti plieniniai prietaisai.

„Technologijos turi būti pigesnės už žmogaus darbą, o dabartinės technologijos per daug kainuoja, – sakė jis. – Be to, atsiminkite, kad ekonomikoje turi atsirasti vietos naujiems darbams ir naujiems įgūdžiams, kurių reikės, norint valdyti ir programuoti tas mašinas.“

Kompanija „Hunter Engineering“ sukūrė kelias automatizuotas sistemas automobilių serviso centrams, tarp jų ir automatinį padangų montavimo įrenginį, kuris kainuoja 30 tūkst. dolerių.

„Prieš aštuonerius, dešimt metų, kai kūrėme įrenginį, buvo reikalingas svertas fiziškai nuimti padangą“, – aiškino „Hunter Engineering“ vyresnysis vadybininkas Kalebas Silveris. – Technikas atlikdavo didžiąją dalį darbo, darydavo daug judesių. Įrenginys sumažindavo riziką (susižeisti), keičiant padangą.“

Šiuo metu dauguma automatinių padangų montavimo prietaisų kainuoja daugiau nei dauguma jų aptarnaujamų automobilių, ir vis tiek reikalingas žmogaus įsikišimas, kad jie tinkamai funkcionuotų. Be to, jie neatlieka darbo greičiau už žmogų, kuris žino, ką daro, turėdamas tam tikrus įrankius, tad tam tikrais atvejais nėra pageidaujami.

„Hunter Engineering“ atstovų teigimu, kokius prietaisus gaminti jie sprendžia priklausomai nuo to, kokio pelno ar investicijų galima tikėtis.

Tepalai
© Asociacijos nuotr.

„Tepalus keičiantis robotas būtų buvęs dvigubai reikalingesnis prieš 10 metų nei šiandien, nes prieš 10 metų tepalus keisdavome dvigubai dažniau“, – sakė K. Silveris.

Azijoje automobilių stovėjimo aikštelėse dažnai pamatysi dalinai automatizuotus tepalų keitimo punktus. Užkandžių aparatų dydžio ir formos prietaisai suteikia motorolerių savininkams galimybę išsisiurbti nešvarius tepalus ir greitai įsipilti naujų. Jie nekeičia filtrų, kita vertus, tai akivaizdus pavyzdys, kur krypstama.

Bendras žmonių ir prietaisų darbas dar kažkiek laiko bus įprastas. Jau matome tai surinkimo punktuose. Robotai puikiai atlieka tas pačias užduotis, tik reikia mąstančio ir sprendžiančio, kur galima standartizuoti darbus, žmogaus.

„Nešvariems, nuobodiems ar pavojingiems darbams <...> parduodame robotus“, – aiškino robotus gaminančios kompanijos „Fanuc Robotics America“ generalinis direktorius Claude‘as Dinsmooras. Jis sako pritariantis tam tikras užduotis atliekantiems robotams, kurie dirbtų kartu su meistrais, o ne juos pakeistų.

„Vis tiek reikia žmonių. Jie bus pagrindiniai darbuotojai automobilių serviso srityje. Jei pastatysi robotą priešais automobilį ar prie vairo, jis gana lengvai pakeis padangą ar atsuks veržlę. Skysčių pildymas gali tapti (automatizavimo) galimybe. Šiems darbams žmogus nesugaišta daug laiko, bet šiuos darbus automatizavus, žmogui atsirastų daugiau laiko dirbti aukštesnio lygio darbą“, – sakė C. Dinsmooras.

„Manau, jie atrodys kitaip ir bus sukurti tam tikroms užduotims. Jie neatrodys kaip C-3PO („Žvaigždžių karų“ personažas). Jie greičiau atrodys kaip R2-D2 (kitas „Žvaigždžių karų“ personažas) – (robotas) skirtas tam tikrai užduočiai atlikti, – įsitikinęs C. Dinsmooras. – Po 35 metų robotų industrijoje kasdien matome, kokie sudėtingi iš tiesų yra žmonės.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sukūrė vandeniliu varomą pikapą: ne tik toli važiuos, bet ištroškus bus galima ir atsigerti sugeneruoto vandens (49)

Vienintelis šalutinis vandeniliu varomo „ Nikola Badger “ produktas bus vanduo, tai kodėl jo...

LGBT spalvomis papuoštas BMW logotipas sukėlė audrą: bendrovė kalba apie lygybę, internautai tūžta (500)

Birželis visame pasaulyje oficialiai laikomas seksualinių mažumų ( LGBT ) bendruomenės mėnesiu....

„Toyota“ pradžiugino išskirtinį automobilių entuziastų ratą – grąžinti 2000GT į gatves dabar bus paprasčiau (2)

„Toyota 2000 GT “ – tai labai gražus sportinis automobilis, gamintas 1967–1970 metais. Juo...

Pirmos kartos „Porsche Boxster“ – kritiškai svarbus vokiečių projektas, prie kurio prisidėjo ir „Toyota“ (2)

Kai automobilių entuziastų diskusijos pasisuka apie pirmosios kartos „ Porsche Boxster “,...

Koks iššūkis laukia „Press rally“, dėl kurio ramiai nemiega dalis lenktynininkų?

Paklausus bet kurio „Press rally“ dalyvio, kas svarbiausia, norint nugalėti, dažnas paminėtų...

Top naujienos

Verygos prognozės: užtektų labai nedaug ir antra banga – rugpjūtį (152)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pirmadienio rytą prognozavo, kad antroji koronaviruso...

Trys nauji koronaviruso atvejai užfiksuoti Vilniaus apskrityje, nerimą kelia situacija „Maximos“ sandėlyje (33)

Du iš penkių per praėjusią parą patvirtintų naujų koronaviruso atvejų yra įvežtiniai,...

Tiesioginė transliacija / Piniginiai reikalai. Ar yra galimybių didinti minimalią algą Lietuvoje? (3)

Profesinių sąjungų atstovai reikalauja didinti minimalią mėnesio algą, tačiau Vyriausybė ir...

Lenkijos prezidento rinkimų rezultatai: Duda užsitikrino antrą kadenciją papildyta 11.11 (521)

Konservatyvių pažiūrų Lenkijos prezidentas Andrzejus Duda sekmadienį itin maža balsų persvara...

Nidos aerodrome vėjas nupūtė besileidžiantį lėktuvą (40)

Pirmadienį nelaimė nutiko Nidoje: aerodrome besileidžiantį nedidelį lėktuvą pagavo vėjo...

Lukas Paškevičius

Buvęs Lenkijos prezidentas Komorowskis: kiek žlugo Lenkija, tiek iš žemėlapio išnyko ir Lietuva

Ilgametis Lenkijos Respublikos Seimo pirmininkas, po Lecho Kačinskio tragiškos lėktuvo katastrofos...

Žvagulių šeimoje – skaudi netektis: mirė brolių Ąžuolo ir Ryčio močiutė (1)

Žvagulių šeimoje – skaudi netektis. Mirė dainininko Žilvino Žvagulio pirmosios žmonos...

Atnaujintame koronaviruso paveiktų šalių sąraše – dar viena valstybė: grįžus privaloma 14 dienų izoliacija (98)

Gana papildė sąrašą šalių, iš kurių grįžus bus privaloma 14 dienų izoliacija. Praėjusią...

Tokios Kroatijos dar nematėte: apie saugumą šalies kurortuose – iš pirmų lūpų (5)

Paskutiniais metais turistų spąstuose įstrigusi Kroatija , šiandien kvėpuoja daug lengviau. Po...

Smūgį patyrusi NT rinka paruošė staigmeną: palygino būstų kainas (73)

Nors koronaviruso pandemija ir karantinas sudavė stiprų smūgį NT rinkai , tokių kainų...

|Maža didelių žinių kaina