aA
JAV komiko ir aktoriaus Jay Leno vedamoje per televiziją ir internetu transliuojamoje laidoje „Jay Leno Garage“ dažnai galima pasigėrėti įspūdingais automobiliais. Tačiau tokių istorinių eksponatų kaip šią savaitę pademonstruota transporto priemonė pasitaiko rečiau. Svetainėje autoblog.com skelbiamame vaizdo įraše užfiksuotas 1951-ųjų metų gamybos „Porsche 356 SL“ modelis. Tai pats pirmasis „Porsche“ kada nors pagamintas lenktyninis automobilis. Būtent šis modelis debiutavo Le Mane vykstančiose lenktynėse ir net tapo prizininku.
Automobilis
© Gamintojų nuotr.

Kad ir keista, šio automobilio savininkas – ne „Porsche“. Jis priklauso vienam Kalifornijos gyventojui, o buvo restauruotas Rodo Emory, vadovaujančio vintažinius „Porsche“ automobilius restauruojančioje įmonėje „Emory Motorsports“. Kaip aiškina R. Emory, „Porsche“ atsisveikino su automobiliu, kai jis tapo nebetinkamu dalyvauti lenktynėse. Į JAV automobilį atgabeno žymusis prabangių Europos automobilių importuotojas Maxas Hoffmanas. Vėliau automobilis pateko į vieno Kalifornijos gyventojo rankas. Naujasis savininkas vienu metu buvo kiek pakeitęs automobilio konstrukciją, kad jis mažau svertų. Nuo tada automobilis visą laiką buvo Kalifornijoje, kol galop jį įsigijo dabartinis savininkas, su entuziazmu ėmęsis aiškintis, ar tai išties pirmasis „Porsche“ lenktyninis automobilis. Šį faktą išsiaiškinti jam, žinoma, padėjo R. Emory.

Pasak R. Emory, jam ir visam būriui pagalbininkų teko labai rimtai padirbėti prie restauravimo užduočių, kad automobilis atrodytų tiksliai taip, kaip prieš legendines lenktynes. Buvo peržiūrėtas ne vienas trimatis kitų 356 SL modelių vaizdas, siekiant užtikrinti, kad automobilio viršus būtų reikiamos formos. Konstruktoriai pagaminto specialius nuo originalių nesiskiriančius varžtus nuimtiems ratų gaubtams pritvirtinti. Restauratorių komanda siekė išlaikyti ir visus automobilio netobulumus, nes visos detalės turėjo tiksliai atitikti originalų gaminį.

Tiek apie automobilio technines charakteristikas, tiek apie jo istoriją galima pasakoti tikrai daug ir įdomiai. Beje, piniginę ir istorinę transporto priemonės vertę įrodo tas faktas, kad tai vienas iš retų kartų, kai J. Leno pats nevairavo automobilio savo kuriamoje laidoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sovietinių tankų savininkams Lenkijoje skirta nemenka bauda už kelių eismo taisyklių pažeidimą

Lenkijos policija sustabdė du vilkikus, kuriais buvo vežami remontuoti privačiai kolekcijai...

Paaiškino, kodėl naktį Lietuvoje kelio linijos matosi prasčiau – kalti nekokie standartai (28)

Tamsiuoju metų laikotarpiu, ypač kai kelių danga yra šlapia ar drėgna, vairuotojai dažnai...

Unikali akademija benzingalviams moksleiviams baigia antrąjį sezoną

Kauno technikos kolegijos ( KTK ) studentų įkurta KTK akademija baigia antrąjį sezoną, kurio metu...

Lietuvis leidosi į eksperimentą: elektromobiliu važiuos iš Europos šiauriausio taško į Pietus (5)

Vitoldas Milius pradėjo dar vieną neįprastą kelionę automobiliu: ketvirtadienio popietę jis...

Avarija su „McLaren“ atsiėjo įspūdingą sumą – už tiek galima įsigyti „Porsche“ (6)

Jeigu nusprendėte pasivažinėti superautomobiliu, greičiausiai žinote, kad prisiimate nemenką...

Top naujienos

Lietuviai statybininkai Danijoje pateko į spąstus: tapo „popieriniais milijonieriais“ (114)

Sigitas Mačiulis nėra nei milijonierius, nei verslininkas. Vyras gyvena avarinės būklės bute...

Šiame Lietuvos mieste naujos statybos būstų nėra, o buto nuomai reikia laukti eilėje (119)

Ukmergė – nedidelis senas miestas Aukštaitijoje, nuo Vilniaus ir Kauno nutolęs apie 70 km. Apie...

Landsbergis: Skvernelis daro sau didžiulę žalą (123)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partijos pirmininkas Gabrielius...

Bankininkas: euras yra valiuta, kurios niekas nenori turėti (105)

Galbūt euras ir kėsinasi į dolerio – pasaulinės skolinimosi valiutos – teritoriją, tačiau...

Bankų mokestį vertina atsargiai: bėdų gali pridaryti visai ekonomikai (7)

Bankų turto mokestis būtų sunkiai pakeliama našta bankams ir galėtų sukelti problemų visai...

Gyvai / Krepšinio zona su Jurgilu: apie „Žalgirio“ pasispardymą Maskvoje

Penktadienį 10 val. 10 min. DELFI TV eteryje – laida „ Krepšinio zona “. Studijoje –...

Pigi žiemos kelionių kryptis – Maltą: kiek viskas kainuoja ir ką verta aplankyti

Žiemą nemaža dalis keliautojų kasmet išsiruošia pasišildyti į pietų kraštus – savaitgaliui...

Motyvacija judėti. Oro joga su Simona Naine

Šį kartą Motyvacija judėti laidoje Vlada Musvydaitė kartu su Simona Naine mėgins oro jogą arba...

Automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti: nesusirinko ekonomikos komitetas (2)

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei...