aA
Daugiau nei 20 metų lenktynininko patirtį turintis Benediktas Vanagas savo gimimo dienos išvakarėse prisiminė, nuo ko viskas prasidėjo. Feisbuke jaunystės nuotraukomis pasidalinęs lenktynininkas prisipažino, kad su pirmu automobiliu ir pirmosiomis lenktynėmis atėjo suvokimas, kad nėra toks greitas, kaip tikėjosi.
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
© Asmeninins albumas

B. Vanagas pasakojo, kad viskas prasidėjo žiedinių lenktynių trasoje. Tuomet, būdamas dvidešimties, jis įsigijo pirmąjį lenktyninį automobilį – ryškiai geltoną „Škoda Felicia Cup“ turintį 1,3 l darbinio tūrio variklį. Iš patyrusio lenktynininko ir vieno savo trenerių Alfredo Kudlos įsigytu automobiliu B. Vanagas startavo ir savo pirmosiose lenktynėse – „Škoda“ taurėje.

General Financing team Pitlane“ pilotas teigė, kad jo karjera prasidėjo pakankamai vėlai – apie 1997-1998 m., mat gokartu galima buvo važiuoti nuo šešerių metų. Ir nors pirmoji treniruotė daug nežadėjo ir baigėsi dideliu nusivylimu, jis džiaugėsi, kad lenktynininko karjera tęsiasi jau daugiau nei dvidešimtmetį.

B. Vanagas pasakojo, jog apskritai savo, kaip lenktynininko, karjerą pradėjo dėl to, kad buvo įsitikinęs, jog yra labai greitas, tačiau jau pirmosios treniruotės metu teko nusileisti ant žemės. Mat po visą dieną trukusių treniruočių Kačerginės „Nemuno žiede“, treneris, jo paprašė įveikti savo greičiausią ratą. Vėliau prie to paties automobilio vairo sėdo treneris ir tą patį ratą įveikė pats. Treneris buvo 10 sekundžių greitesnis.

„Taip tikriausiai jaučiasi nemaža dalis jaunų vairuotojų, kurie galvoja, kad jie moka vairuoti. Ir aš buvau toks. Tik mano pirmoji treniruotė parodė, kad toli gražu taip nėra. Man tai buvo didžiausias įmanomas šokas. Tada supratau, kad aš nemoku vairuoti ir dar reikia labai daug mokytis“, – pasakojo B. Vanagas.

Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
© Asmeninins albumas

Tiesa, lenktynininkas nuolat treniravosi ir įdėjo daug darbo, todėl jau po 2-3 metų lipo ant nugalėtojų pakylos. B. Vanagas pasakojo, kad nors karjerą pradėjo žiedinių lenktynių trasoje, po trijų metų persiorientavo į ralį ir jį pasiliko kaip pagrindinę discipliną.

„Mane dažnai vadina universaliausiu pilotu Baltijos valstybėse, bet yra vienas principas, kuris sako, kad tai, kas tinka viskam – netinka niekam. Todėl reikia pasirinkti, kokia disciplina yra pagrindinė, o daugelį mano karjeros metų pagrindinė disciplina buvo klasikinis ralis“, – aiškino lenktynininkas.

Nuo 2009 m. B. Vanagas pradėjo dalyvauti ralio maratonuose, periodiškai važiavo ir žiedinėse lenktynėse bei du kartus išplėšė pergalę 1000 km lenktynėse. Taip pat pakankamai gerų rezultatų pilotas yra pasiekęs ir bekelės varžybose.

„Per 20 metų padirbėta tikrai nemažai“, – sakė pilotas.

Jis teigė, kad per visus šiuos metus, praleistus pilotuojant automobilius, jis galėtų parašyti ne vieną knygą apie įvykius prieš, per ir po lenktynių. Vis tik didžiausią įspūdį jam paliko sutikti mokytojai.

„Lenktyniavimo pradžioje turėjau tris itin gerus mokytojus, tai buvo Alfretas Kudla, Valdas Jonušis ir Vytautas Venckūnas. Tai buvo brandūs lenktynininkai, kurie noriai dalinosi savo patirtimi. Turėjau degančias akis ir norą būti greitas, todėl labai gerai, kad šalia buvo žmonės, kurie padėjo pastatyti karjeros pamatus“, – sakė B. Vanagas.

Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
© Asmeninins albumas

Nors pilotas yra pelnęs nemažai pergalių, prisipažino, jog gyvenime nemažai klydo, o tada iš tų klaidų mokėsi. B. Vanagas džiaugėsi, kad turėjo nemažai gerų mokytojų, tačiau prisiminė, jog tada turėjo ir tvirtą savo nuomonę, kuria kartais labiau pasikliaudavo nei mokytojų pastabomis.

„Dabar manau, kad trenerių reikėjo klausyti labiau, nes tikrai dažnai klysdavau. Dėl to manau, kad turėti gerą trenerį dažnai yra pigiau, nei bandyti kartoti svetimas klaidas“, – sakė lenktynininkas.

Tiesa, kalbėdamas apie klaidas ir įsitikinimus lenktynininkas teigė, jog būtent manymas, kad esi geresnis vairuotojas, nei yra iš tiesų, lemia skaudžiausias vairuotojų klaidas.

„Kada pradedantysis vairuotojas išvažiuoja į gatvę, jis paprastai būna savikritiškas, tačiau kiek daugiau pasivažinėjęs, jis jau pradeda galvoti, kad jis moka vairuoti. Būtent tada prasideda skaudžiausios ir baisiausios avarijos. Vairuotojo reikia bijoti ne tada, kai jis pirmą dieną išvažiuoja į gatvę, o tada, kai jis pradeda galvoti, kad jau išmoko vairuoti“, – teigė B. Vanagas.

Benediktas Vanagas kovo 16 d. švenčia 42 metų gimtadienį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(13 žmonių įvertino)
4.3846
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atokvėpio nuo karščio ieškojusi koala įsmuko į automobilį (2)

Kovo 18-ąją, Australijoje į vynuogių augintojo Timo Whitrow automobilį įsiveržė nelaukta,...

Jaunystės kadrais pasidalinęs Vanagas: per pirmą treniruotę teko „nusileisti ant žemės“ (37)

Daugiau nei 20 metų lenktynininko patirtį turintis Benediktas Vanagas savo gimimo dienos...

Kas įvyksta, kai automobilyje nuspaudžiate mygtuką „launch control“? (39)

Šiais laikais daugelis automobilių su automatinėmis transmisijomis turi starto kontrolės („...

Parodė, kaip paprasta pavogti automobilį su berakte užvedimo sistema (202)

Užtenka gana mėgėjiškos įrangos ir jūsų automobilis gali tapti labai lengvu vagių grobiu....

„Formula E“ bolido modeliukų pasirodymas gatvėse

„ Formula E “ lenktynės kursto vis didesnį ir didesnį susidomėjimą. Šį kartą miesto...

Top naujienos

Surinktuose dienoraščiuose – tikrasis Leningrado blokados siaubas: žmonės patys savęs neatpažino (60)

Daugybės iki tol niekur neskelbtų dienoraščių radinys tapo išskirtiniu šaltiniu, pateikusiu...

Kaunietės rankos kuria stebuklus: mane pamačiusios klientų žmonos neleido kirptis (47)

31-erių Karolina Ūzaitė – išskirtinė asmenybė, ryški ne tik savo išvaizda, bet ir vidumi....

Orai: šalčio banga jau čia pat (4)

Sekmadienio naktį lietaus debesys dar užsiliks pietrytinėje šalies pusėje. Dieną jie iš mūsų...

Šiurpo net visko matę britų pareigūnai: lietuvis kambarioką uždaužė lyg žaisdamas (49)

Prieš aštuonerius metus už grotų Jungtinėje Karalystėje , Visbiče, pasiųstas lietuvis...

Ir mažas būrys gali smogti skaudžiai: drąsūs ir nutrūktgalviški reidai, pakeitę II pasaulinio karo eigą (163)

Antrojo pasaulinio karo metais virė didžiuliai mūšiai, kurie trukdavo ne vieną mėnesį ir...

Gražiausiame pasaulyje restorane valgęs lietuvis rekomenduoja nepagailėti 70 eurų keptai vištai (239)

Pusiau rožinis, pusiau auksinis – toks yra gražiausias ir stilingiausias pasaulyje restoranas...

Motiejūnas – per žingsnį nuo sugrįžimo į NBA: derasi su „Spurs“ (136)

Šią savaitę sezoną Kinijoje baigęs Donatas Motiejūnas netrukus grįš į NBA.

Jankauskaitės albumo pristatyme Kaune – nesuvaidinti jausmai, daina Vytautui Šapranauskui ir dėl atlikėjos konkuruojantys vyrai (80)

Šeštadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje vyko aktorės, dainininkės ir laidų vedėjos Ingos...

Pastojo, nors vartojo kontracepcijos priemones: kodėl taip nutiko? (22)

Žmonių patirtis rodo, kad kontracepcija ne visuomet yra tikrai patikima. Tačiau naujas tyrimas...

Atostogų Egipte metu pasijuto įkaitais: kelionė pigi, bet pasirinkimo laisvė suvaržyta (57)

Kiekvienas renkantis kelionę, visada perskaito kas rašoma apie viešbutį ir regioną. Skaitydami...