aA
Daugiau nei 20 metų lenktynininko patirtį turintis Benediktas Vanagas savo gimimo dienos išvakarėse prisiminė, nuo ko viskas prasidėjo. Feisbuke jaunystės nuotraukomis pasidalinęs lenktynininkas prisipažino, kad su pirmu automobiliu ir pirmosiomis lenktynėmis atėjo suvokimas, kad nėra toks greitas, kaip tikėjosi.
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
© Asmeninins albumas

B. Vanagas pasakojo, kad viskas prasidėjo žiedinių lenktynių trasoje. Tuomet, būdamas dvidešimties, jis įsigijo pirmąjį lenktyninį automobilį – ryškiai geltoną „Škoda Felicia Cup“ turintį 1,3 l darbinio tūrio variklį. Iš patyrusio lenktynininko ir vieno savo trenerių Alfredo Kudlos įsigytu automobiliu B. Vanagas startavo ir savo pirmosiose lenktynėse – „Škoda“ taurėje.

General Financing team Pitlane“ pilotas teigė, kad jo karjera prasidėjo pakankamai vėlai – apie 1997-1998 m., mat gokartu galima buvo važiuoti nuo šešerių metų. Ir nors pirmoji treniruotė daug nežadėjo ir baigėsi dideliu nusivylimu, jis džiaugėsi, kad lenktynininko karjera tęsiasi jau daugiau nei dvidešimtmetį.

B. Vanagas pasakojo, jog apskritai savo, kaip lenktynininko, karjerą pradėjo dėl to, kad buvo įsitikinęs, jog yra labai greitas, tačiau jau pirmosios treniruotės metu teko nusileisti ant žemės. Mat po visą dieną trukusių treniruočių Kačerginės „Nemuno žiede“, treneris, jo paprašė įveikti savo greičiausią ratą. Vėliau prie to paties automobilio vairo sėdo treneris ir tą patį ratą įveikė pats. Treneris buvo 10 sekundžių greitesnis.

„Taip tikriausiai jaučiasi nemaža dalis jaunų vairuotojų, kurie galvoja, kad jie moka vairuoti. Ir aš buvau toks. Tik mano pirmoji treniruotė parodė, kad toli gražu taip nėra. Man tai buvo didžiausias įmanomas šokas. Tada supratau, kad aš nemoku vairuoti ir dar reikia labai daug mokytis“, – pasakojo B. Vanagas.

Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
© Asmeninins albumas

Tiesa, lenktynininkas nuolat treniravosi ir įdėjo daug darbo, todėl jau po 2-3 metų lipo ant nugalėtojų pakylos. B. Vanagas pasakojo, kad nors karjerą pradėjo žiedinių lenktynių trasoje, po trijų metų persiorientavo į ralį ir jį pasiliko kaip pagrindinę discipliną.

„Mane dažnai vadina universaliausiu pilotu Baltijos valstybėse, bet yra vienas principas, kuris sako, kad tai, kas tinka viskam – netinka niekam. Todėl reikia pasirinkti, kokia disciplina yra pagrindinė, o daugelį mano karjeros metų pagrindinė disciplina buvo klasikinis ralis“, – aiškino lenktynininkas.

Nuo 2009 m. B. Vanagas pradėjo dalyvauti ralio maratonuose, periodiškai važiavo ir žiedinėse lenktynėse bei du kartus išplėšė pergalę 1000 km lenktynėse. Taip pat pakankamai gerų rezultatų pilotas yra pasiekęs ir bekelės varžybose.

„Per 20 metų padirbėta tikrai nemažai“, – sakė pilotas.

Jis teigė, kad per visus šiuos metus, praleistus pilotuojant automobilius, jis galėtų parašyti ne vieną knygą apie įvykius prieš, per ir po lenktynių. Vis tik didžiausią įspūdį jam paliko sutikti mokytojai.

„Lenktyniavimo pradžioje turėjau tris itin gerus mokytojus, tai buvo Alfretas Kudla, Valdas Jonušis ir Vytautas Venckūnas. Tai buvo brandūs lenktynininkai, kurie noriai dalinosi savo patirtimi. Turėjau degančias akis ir norą būti greitas, todėl labai gerai, kad šalia buvo žmonės, kurie padėjo pastatyti karjeros pamatus“, – sakė B. Vanagas.

Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
Benediktas Vanagas karjeros pradžioje
© Asmeninins albumas

Nors pilotas yra pelnęs nemažai pergalių, prisipažino, jog gyvenime nemažai klydo, o tada iš tų klaidų mokėsi. B. Vanagas džiaugėsi, kad turėjo nemažai gerų mokytojų, tačiau prisiminė, jog tada turėjo ir tvirtą savo nuomonę, kuria kartais labiau pasikliaudavo nei mokytojų pastabomis.

„Dabar manau, kad trenerių reikėjo klausyti labiau, nes tikrai dažnai klysdavau. Dėl to manau, kad turėti gerą trenerį dažnai yra pigiau, nei bandyti kartoti svetimas klaidas“, – sakė lenktynininkas.

Tiesa, kalbėdamas apie klaidas ir įsitikinimus lenktynininkas teigė, jog būtent manymas, kad esi geresnis vairuotojas, nei yra iš tiesų, lemia skaudžiausias vairuotojų klaidas.

„Kada pradedantysis vairuotojas išvažiuoja į gatvę, jis paprastai būna savikritiškas, tačiau kiek daugiau pasivažinėjęs, jis jau pradeda galvoti, kad jis moka vairuoti. Būtent tada prasideda skaudžiausios ir baisiausios avarijos. Vairuotojo reikia bijoti ne tada, kai jis pirmą dieną išvažiuoja į gatvę, o tada, kai jis pradeda galvoti, kad jau išmoko vairuoti“, – teigė B. Vanagas.

Benediktas Vanagas kovo 16 d. švenčia 42 metų gimtadienį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
4.1429

Patogiais biurais ant ratų tapusiuose komerciniuose modeliuose vairuotojai gauna viską, ko nori

Lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai šiais laikais retai būna atsakingi tik už tai, kad...

Eksperimentas: už kiek pigiausiai galima nupirkti važiuojantį automobilį Lietuvoje? (8)

Automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ galima stebėti žinomų Lietuvos žmonių nuotykius,...

Išmatavo: Vilniaus oras užterštas labiau nei Paryžiaus – žada griežtinti techninę apžiūrą (290)

Du mėnesius realiomis eismo sąlygomis oro taršą matavę nuotoliniai matuokliai nustatė, kad...

Elektromobilį laimėjęs vilnietis netveria džiaugsmu: ekologiškesnis keliavimo būdas – sena mano svajonė (6)

Vilnietis Rintautas Kupris tapo tuo laiminguoju, kuris, skaitydamas „Delfi plius“, laimėjo dar...

Paprastame kempinge nepamatysite – šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ (34)

Prabangių namelių ant ratų gamintojas „Volkner“ pristatė ypatingą naujieną. 6,5 milijonus...

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – neįprastas valdančiųjų ir opozicinių partijų palaikymas: gyvename nenormaliais laikais (16)

Naujausios apklausos rodo toliau kylančius opozicinių socialdemokratų reitingus ir ryškėjantį...

Veryga jau dabar kalba, kad kaukių neužteks: vis bandau įtikinti ministeriją, kad jie turi susiimti (405)

Buvęs sveikatos apsaugos ministras, Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos frakcijos Seime narys...

Į Zelenskio padėjėjo automobilį paleisti šūviai, sužeistas vairuotojas papildyta (65)

Netoli Kijevo nežinomi užpuolikai trečiadienį apšaudė Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio...

Kalbino Daiva Žeimytė, parengė Laura Tarandaitė | D+

Prieglobstį afganistaniečiams suteikusi lietuvė dėsto kraupias detales: jie nesidrovėjo rodyti fizinių sužalojimų, elektrošoko žymių (43)

Penkis Afganistano pabėgėlius savo sodyboje priglaudusi pasienio gyventoja Laura Meškauskaitė...

Koks bus naujas karantinas: ar mėginsime išgyventi be visuotinio užsidarymo (35)

Kaip toliau bus valdoma pandemija ir kokių sprendimų galima tikėtis? Tokius klausimus „Delfi...

Šiugždinienė: mokyklose izoliuosis tik tie asmenys, kurie serga (41)

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė trečiadienį prieš Vyriausybės...

Armonaitė: ekonominės veiklos negali būti uždarytos (87)

Vyriausybei ruošiantis svarstyti naujo karantino įvedimą šalyje, ekonomikos ir inovacijų...

Ministerija: silpno alkoholio pardavimas 18-mečiams būtų našta prekybininkams

18-19-mečiams leidus įsigyti silpną – iki 15 proc. alkoholį, ne tik išaugtų jo prieinamumas,...

Turistų mėgiamoje Kanarų saloje lava naikina viską savo kelyje ugniagesiai: mes bejėgiai (16)

Prieš kelias dienas Ispanijos Kanarų salose išsiveržus ugnikalniui viešinami vaizdo įrašai,...

Utenos automobilių turguje užsidegė garažų masyvas

Utenos apskr. ugniagesiai trečiadienį gavo pranešimą, kad automobilių turguje esantis garažų...