aA
„Paskutinį kartą panašiame renginyje teko dalyvauti prieš kelerius metus“, – sako JDM LT komandos nariai, pristatydami jau šį penktadienį vyksiantį „JapMeet Special: Dyno Friday“ renginį. Japoniškus automobilius vairuojančią bendruomenę vienijanti komanda kviečia į kiek neįprastą sezono uždarymą: siūloma ne tik susirinkti su bendraminčiais, bet ir pasižiūrėti, kaip keliems įdomiausiems ir išvaizdžiausiems automobiliams matuojama galia, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

„Kai nusprendėme, kad tokio renginio reikia, peržiūrėjome nuotraukas ir supratome, kad kažkas panašaus vyko tikrai seniai. Todėl labai smagu, kad mūsų idėja patikėjo ir Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija (VTDK), pasiūliusi ne tik surengti „JapMeet“ aplink kolegijos rūmus Olandų gatvėje, bet ir išnaudoti moderniose dirbtuvėse turimą įrangą galios matavimui“, – sakė Žygimantas Dubovikas, JDM LT komandos narys.

Tad jau rugsėjo 27-ąją, penktadienį, 17 valandą, iš karto po darbų, japoniškų automobilių mėgėjai ir gerbėjai rinksis greta Vilniaus Technologijų ir dizaino kolegijos rūmų Olandų g. 16. Tiesa, Ž. Dubovikas neslepė, kad nors įprastai „JapMeet“ – japoniškų automobilių gerbėjų bendruomenės susitikimai – yra be jokių atrankų ir atviri visiems, turintiems Japonijos gamintojų modelius, šįkart sezono uždarymui skirta šventė atrodys kiek kitaip.

„Šįkart paskelbėme atranką turintiems itin įdomius, išskirtinius, modifikuotus ar labai išpuoselėtus automobilius, kadangi vietos aplink kolegiją neturime tiek daug, kad tilptų visi norintys. Atrankos prireikė ir norintiems pasimatuoti galią, mat vieno automobilio matavimas trunka apie 20 minučių, tad jas reikia išnaudoti tikslingai“, – aiškino JDM LT komandos narys.

Atvers dirbtuves smalsuoliams

VTDK ne tik atvers savo dirbtuvių duris norintiems pasimatuoti galią, bet leis apsižvalgyti net penkiose Automobilių transporto inžinerijos katedrai priklausančiose laboratorijose. Būtent čia darbuojasi Automobilių techninio eksploatavimo ir Automobilių elektronikos sistemų studijų programos studentai.

Laboratorijose gausu ne tik įvairios įrangos. Čia yra „Lexus LS460“, „Toyota Yaris“ ir hibridinio „Toyota RAV4“ simuliatoriai. Be to, čia galima išvysti ir studentų projektus: kolegijoje gimusį „Formula Student“ bolidą, aerodinaminį vamzdį, šonaslydžio triratį bei elektrinį gokartą.

"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

Ne ką mažiau įspūdingai atrodys ir automobilių galios matavimai, truksiantys tris valandas: nuo 17 valandos iki pat 20 valandos. VTDK lektorius ir Automobilių transporto inžinerijos katedros vedėjas Petras Kaikaris pasakojo, kad pirmiausia mašina, kurios galia matuojama, pastatoma ant specialaus ritininio stendo priekiniais arba galiniais ratais. Kuriuo galu automobilis užvaromas ant stendo, priklauso nuo to, kuria ašimi jis yra varomas.

„Automobilio priekis ir galas yra pritvirtinamas sertifikuotais diržais, prijungiama išmetamųjų dujų ištraukimo sistema. Galios matavimą atliekantis asmuo sėda prie automobilio vairo ir maksimaliu režimu važiuoja stende iki gamintojo numatyto alkūninio veleno sūkių ribojimo“, – aiškino P. Kaikaris.

Kol vyksta matavimas, kompiuterio ekrane yra grafiškai atvaizduojama automobilio variklio galios ir sukimo momento kaitos dinamika, taip pat nurodoma maksimali išvystyta variklio galia ir sukimo momentas.

"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

Vis dažniau praveria kapotus

„Mintis, kad reikia kiek kitokio nei visada „JapMeet“, šovė tada, kai supratome, kad vis dažniau atkeliavę į automobilių kultūros renginius, patys juos organizuodami, matome, kad automobilininkai rodo ne tik savo mašinų išorę, kalba apie plika akimi matomas modifikacijas, bet praveria ir kapotus“, – aiškino Ž. Dubovikas.

Anot jo, tie laikai, kai norintiems modifikuoti automobilius įdomiausia tai, kaip jie atrodo, tačiau ne tiek svarbu, kaip jie važiuoja – baigėsi. Kaip tikino JDM LT komandos narys, šiandien visi nori, kad automobilis važiuotų bent jau taip, kaip priklausė tais laikais, kai jis išriedėjo iš gamyklos, o neretai – ir geriau.

„Esu tikras, kad atėjusiems pažiūrėti, kas vyksta prie galios matavimo stendo, bus įdomu pamatyti iš pažiūros „nekaltus“ modelius, po kurių kapotais – netikėtai daug kilovatų“, – tikino jis.

Penktadienį, rugsėjo 27-ąją, 17-20 valandomis vyksiantis „JapMeet Special: Dyno Friday“ tiek žiūrovams, tiek dalyviams visiškai nemokamas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sovietų Sąjungoje pagamintas legendinis automobilis lėkė 180 km/val. greičiu – jo niekas nenorėjo pirkti (91)

2020 m. rugpjūčio 1 d. senovinių automobilių parodoje „Nensenstanti Klasika 2020“, Biržuose...

Siekdama išgyventi COVID-19 sukeltus sunkumus, moteris iš Rio de Žaneiro pardavinėja gėles iš savo „vabalo“

Rio de Žaneiro gatvėse sustojančio žalio 1969-ųjų „ Volkswagen Beetle “ nepastebėti...

Techninės apžiūros stotyje – akibrokštas: kontrolieriui neįtiko automobilio ratlankiai (334)

Jokia paslaptis – dažnam lietuviui techninė automobilio apžiūra yra įtampą kelianti situacija:...

Kurių markių dyzeliniai automobiliai techninės apžiūros gali neįveikti dėl dūmingumo (122)

Dėl per didelio dūmingumo techninės apžiūros pirmu kartu neįveikia kone kas dešimtas dyzelinis...

Oslo policija konfiskavo elektrinį paspirtuką, galintį triskart viršyti leistiną greitį (7)

Oslo policija konfiskavo patobulintą privatų elektrinį paspirtuką , galintį važiuoti 58 km...

Top naujienos

Pasiūlymas ilginti moksleivių atostogas mokyklų vadovams buvo netikėtas ir nemalonus: paaiškino, ką keičia dvi savaitės (1)

Moksleivių atostogos šį rudenį gali būti pratęstos iki dviejų savaičių – tokį siūlymą...

Drama Kaune: ekskavatoriumi prieš istorinę vilą (224)

Prestižiniame Kauno Žaliakalnio rajone, Ąžuolyno pašonėje, Perkūno alėjoje stovėjusi Art...

Pirmoji ES šalis grįžta prie karantino papildyta (129)

Airija tapo pirmąja Europos Sąjungos valstybe nare dėl augančio naujojo koronaviruso atvejų...

Praėjusią parą – 202 nauji koronaviruso atvejai ir dvi mirtys mirusiesiems koronavirusas nustatytas spalio 10-15 d. (104)

Praėjusią parą šalyje nustatyti 205 nauji koronaviruso atvejai. Tai žiniasklaidai patvirtino...

Tiesioginė transliacija / Tiesiogiai – iš NVSC: prezidento Nausėdos komentaras (6)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį lankysis Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre...

Grybauskaitė: po rinkimų prasidės reguliacijos ir priemonės, kurios dabar vėluoja (170)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė antradienį balsuodama išankstiniame balsavime...

Prabilo apie pauzę nuo visuomeninio gyvenimo: kalba eina ne tik apie ilgesnes moksleivių atostogas papildyta 10:46 val. (282)

Premjeras Saulius Skvernelis ir sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuteikinėja...

Šimonytė dėl „diržų veržimosi“ istorijos įgėlė Karbauskiui: klausimas dabar yra kitas (178)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos sąrašo lyderė Ingrida Šimonytė...

Šapokos pateiktas biudžetas Seimui kelia klausimų dėl deficito ir skolos papildyta (147)

Antradienį Seimo posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikė kitų metų valstybės...

Linas Kojala | D+ nariams

Surenki daugiau balsų, bet rinkimus pralaimi. Sveiki atvykę į JAV

Įsivaizduokite: atėjus lemiamai rinkimų nakčiai, po varginančios mėnesių mėnesius trukusios...

|Maža didelių žinių kaina