aA
„Paskutinį kartą panašiame renginyje teko dalyvauti prieš kelerius metus“, – sako JDM LT komandos nariai, pristatydami jau šį penktadienį vyksiantį „JapMeet Special: Dyno Friday“ renginį. Japoniškus automobilius vairuojančią bendruomenę vienijanti komanda kviečia į kiek neįprastą sezono uždarymą: siūloma ne tik susirinkti su bendraminčiais, bet ir pasižiūrėti, kaip keliems įdomiausiems ir išvaizdžiausiems automobiliams matuojama galia, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

„Kai nusprendėme, kad tokio renginio reikia, peržiūrėjome nuotraukas ir supratome, kad kažkas panašaus vyko tikrai seniai. Todėl labai smagu, kad mūsų idėja patikėjo ir Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija (VTDK), pasiūliusi ne tik surengti „JapMeet“ aplink kolegijos rūmus Olandų gatvėje, bet ir išnaudoti moderniose dirbtuvėse turimą įrangą galios matavimui“, – sakė Žygimantas Dubovikas, JDM LT komandos narys.

Tad jau rugsėjo 27-ąją, penktadienį, 17 valandą, iš karto po darbų, japoniškų automobilių mėgėjai ir gerbėjai rinksis greta Vilniaus Technologijų ir dizaino kolegijos rūmų Olandų g. 16. Tiesa, Ž. Dubovikas neslepė, kad nors įprastai „JapMeet“ – japoniškų automobilių gerbėjų bendruomenės susitikimai – yra be jokių atrankų ir atviri visiems, turintiems Japonijos gamintojų modelius, šįkart sezono uždarymui skirta šventė atrodys kiek kitaip.

„Šįkart paskelbėme atranką turintiems itin įdomius, išskirtinius, modifikuotus ar labai išpuoselėtus automobilius, kadangi vietos aplink kolegiją neturime tiek daug, kad tilptų visi norintys. Atrankos prireikė ir norintiems pasimatuoti galią, mat vieno automobilio matavimas trunka apie 20 minučių, tad jas reikia išnaudoti tikslingai“, – aiškino JDM LT komandos narys.

Atvers dirbtuves smalsuoliams

VTDK ne tik atvers savo dirbtuvių duris norintiems pasimatuoti galią, bet leis apsižvalgyti net penkiose Automobilių transporto inžinerijos katedrai priklausančiose laboratorijose. Būtent čia darbuojasi Automobilių techninio eksploatavimo ir Automobilių elektronikos sistemų studijų programos studentai.

Laboratorijose gausu ne tik įvairios įrangos. Čia yra „Lexus LS460“, „Toyota Yaris“ ir hibridinio „Toyota RAV4“ simuliatoriai. Be to, čia galima išvysti ir studentų projektus: kolegijoje gimusį „Formula Student“ bolidą, aerodinaminį vamzdį, šonaslydžio triratį bei elektrinį gokartą.

"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

Ne ką mažiau įspūdingai atrodys ir automobilių galios matavimai, truksiantys tris valandas: nuo 17 valandos iki pat 20 valandos. VTDK lektorius ir Automobilių transporto inžinerijos katedros vedėjas Petras Kaikaris pasakojo, kad pirmiausia mašina, kurios galia matuojama, pastatoma ant specialaus ritininio stendo priekiniais arba galiniais ratais. Kuriuo galu automobilis užvaromas ant stendo, priklauso nuo to, kuria ašimi jis yra varomas.

„Automobilio priekis ir galas yra pritvirtinamas sertifikuotais diržais, prijungiama išmetamųjų dujų ištraukimo sistema. Galios matavimą atliekantis asmuo sėda prie automobilio vairo ir maksimaliu režimu važiuoja stende iki gamintojo numatyto alkūninio veleno sūkių ribojimo“, – aiškino P. Kaikaris.

Kol vyksta matavimas, kompiuterio ekrane yra grafiškai atvaizduojama automobilio variklio galios ir sukimo momento kaitos dinamika, taip pat nurodoma maksimali išvystyta variklio galia ir sukimo momentas.

"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

Vis dažniau praveria kapotus

„Mintis, kad reikia kiek kitokio nei visada „JapMeet“, šovė tada, kai supratome, kad vis dažniau atkeliavę į automobilių kultūros renginius, patys juos organizuodami, matome, kad automobilininkai rodo ne tik savo mašinų išorę, kalba apie plika akimi matomas modifikacijas, bet praveria ir kapotus“, – aiškino Ž. Dubovikas.

Anot jo, tie laikai, kai norintiems modifikuoti automobilius įdomiausia tai, kaip jie atrodo, tačiau ne tiek svarbu, kaip jie važiuoja – baigėsi. Kaip tikino JDM LT komandos narys, šiandien visi nori, kad automobilis važiuotų bent jau taip, kaip priklausė tais laikais, kai jis išriedėjo iš gamyklos, o neretai – ir geriau.

„Esu tikras, kad atėjusiems pažiūrėti, kas vyksta prie galios matavimo stendo, bus įdomu pamatyti iš pažiūros „nekaltus“ modelius, po kurių kapotais – netikėtai daug kilovatų“, – tikino jis.

Penktadienį, rugsėjo 27-ąją, 17-20 valandomis vyksiantis „JapMeet Special: Dyno Friday“ tiek žiūrovams, tiek dalyviams visiškai nemokamas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką reikia žinoti, kad nenudegtumėte ir išvengtumėte nuostolių užsienyje išsinuomoję automobilį

Įsibėgėjus atostogų metui, Europos vartotojų centras (EVC) Lietuvoje pasidalino patarimais,...

Kauno oro uoste plečiamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas

Lietuvos oro uostai pasirašė sutartį su elektromobilių įkrovos stotelių rangovu „Eldrive...

Automobilių entuziastai rengia išskirtinę šventę – vyks bene pirmasis toks renginys Baltijos šalyse

Kad ir kaip netikėta būtų žvelgiant iš šalies – suderinti automobilininkams skirtų renginių...

Ekspertas papasakojo, kaip suderinti didelius ratus ir komfortą

Keičiantis dizaino madoms, vienas automobilių estetikos kriterijus išlieka pastovus –...

Apklausa: renkantis elektromobilį, ekologija tik trečioje vietoje

Labiausiai Lietuvos gyventojus įsigyti elektrinį automobilį motyvuoja mokesčių lengvatos,...

Top naujienos

Delfi PliusEglė Gatelytė

Autoritetingas Europos politikas dar prieš 20 metų išpranašavo naujus Rusijos karus: dabar Europa rizikuoja padaryti didžiulę klaidą (5)

Dabar ne vienas vokiečių politikas viešai pripažįsta dėl Rusijos buvęs naivus, apgailestauja,...

Prastėjanti situacija rinkoje kaitina žaliavų tiekėjų sandėlius: stebimas pasikeitęs elgesys

Pasaulyje įsivyravus ekonomikos lėtėjimo prognozėms ir nuotaikoms, tam tikrų žaliavų tiekėjai...

Kruvina drama Vilniuje: du nužudyti, trečiam – perpjauta gerklė (1)

Tai buvo tikrų tikriausia siaubo drama viename sostinės daugiabutyje – atvykę policijos...

Orai: karščio bangai pasitraukus šiluma nedings – termometrų stulpeliai kils iki 28 laipsnių (1)

Šiandien virš Lietuvos laikysis jau šiek tiek vėsesnio oro masė. Vakar dieną ir naktį slinkęs...

Karas Ukrainoje. Per sprogimus Rusijos pasienio mieste žuvo trys žmonės

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Aukštą blogąjį cholesterolį galima pastebėti, pažvelgus į akis: profesorius patarė, į ką atkreipti dėmesį

Geltonas lankas prie akies vyzdžio moteriai sukėlė nerimą. Ji girdėjo, kad tai gali būti...

600 metrų gylyje po Arkties ledo sluoksniu – mokslininkus pribloškęs radinys: tokių reiškinių čia aptikti nesitikėjo niekas

Mokslininkai ir vėl aptiko gyvybę tokioje vietoje, kurioje neišgyventų dauguma mūsų planetos...

Lukašenka ėmėsi karo provokacijų: apkaltino Ukrainą paleidus į Baltarusiją raketas (18)

Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka šeštadienį pareiškė, kad jo...

Verslas PliusBloomberg News

Rusijos pramonei – dar vienas didelis galvos skausmas

Rusijos priklausomybė nuo užsieninės programinės įrangos, kurią ji naudoja savo fabrikuose,...