aA
„Paskutinį kartą panašiame renginyje teko dalyvauti prieš kelerius metus“, – sako JDM LT komandos nariai, pristatydami jau šį penktadienį vyksiantį „JapMeet Special: Dyno Friday“ renginį. Japoniškus automobilius vairuojančią bendruomenę vienijanti komanda kviečia į kiek neįprastą sezono uždarymą: siūloma ne tik susirinkti su bendraminčiais, bet ir pasižiūrėti, kaip keliems įdomiausiems ir išvaizdžiausiems automobiliams matuojama galia, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

„Kai nusprendėme, kad tokio renginio reikia, peržiūrėjome nuotraukas ir supratome, kad kažkas panašaus vyko tikrai seniai. Todėl labai smagu, kad mūsų idėja patikėjo ir Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija (VTDK), pasiūliusi ne tik surengti „JapMeet“ aplink kolegijos rūmus Olandų gatvėje, bet ir išnaudoti moderniose dirbtuvėse turimą įrangą galios matavimui“, – sakė Žygimantas Dubovikas, JDM LT komandos narys.

Tad jau rugsėjo 27-ąją, penktadienį, 17 valandą, iš karto po darbų, japoniškų automobilių mėgėjai ir gerbėjai rinksis greta Vilniaus Technologijų ir dizaino kolegijos rūmų Olandų g. 16. Tiesa, Ž. Dubovikas neslepė, kad nors įprastai „JapMeet“ – japoniškų automobilių gerbėjų bendruomenės susitikimai – yra be jokių atrankų ir atviri visiems, turintiems Japonijos gamintojų modelius, šįkart sezono uždarymui skirta šventė atrodys kiek kitaip.

„Šįkart paskelbėme atranką turintiems itin įdomius, išskirtinius, modifikuotus ar labai išpuoselėtus automobilius, kadangi vietos aplink kolegiją neturime tiek daug, kad tilptų visi norintys. Atrankos prireikė ir norintiems pasimatuoti galią, mat vieno automobilio matavimas trunka apie 20 minučių, tad jas reikia išnaudoti tikslingai“, – aiškino JDM LT komandos narys.

Atvers dirbtuves smalsuoliams

VTDK ne tik atvers savo dirbtuvių duris norintiems pasimatuoti galią, bet leis apsižvalgyti net penkiose Automobilių transporto inžinerijos katedrai priklausančiose laboratorijose. Būtent čia darbuojasi Automobilių techninio eksploatavimo ir Automobilių elektronikos sistemų studijų programos studentai.

Laboratorijose gausu ne tik įvairios įrangos. Čia yra „Lexus LS460“, „Toyota Yaris“ ir hibridinio „Toyota RAV4“ simuliatoriai. Be to, čia galima išvysti ir studentų projektus: kolegijoje gimusį „Formula Student“ bolidą, aerodinaminį vamzdį, šonaslydžio triratį bei elektrinį gokartą.

"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

Ne ką mažiau įspūdingai atrodys ir automobilių galios matavimai, truksiantys tris valandas: nuo 17 valandos iki pat 20 valandos. VTDK lektorius ir Automobilių transporto inžinerijos katedros vedėjas Petras Kaikaris pasakojo, kad pirmiausia mašina, kurios galia matuojama, pastatoma ant specialaus ritininio stendo priekiniais arba galiniais ratais. Kuriuo galu automobilis užvaromas ant stendo, priklauso nuo to, kuria ašimi jis yra varomas.

„Automobilio priekis ir galas yra pritvirtinamas sertifikuotais diržais, prijungiama išmetamųjų dujų ištraukimo sistema. Galios matavimą atliekantis asmuo sėda prie automobilio vairo ir maksimaliu režimu važiuoja stende iki gamintojo numatyto alkūninio veleno sūkių ribojimo“, – aiškino P. Kaikaris.

Kol vyksta matavimas, kompiuterio ekrane yra grafiškai atvaizduojama automobilio variklio galios ir sukimo momento kaitos dinamika, taip pat nurodoma maksimali išvystyta variklio galia ir sukimo momentas.

"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
"JapMeet" japoniškų automobilių vairuotojų susitikimas / Žilvinas Kuprėnas – Fotobros.lt nuotr.
© Fotobros nuotr.

Vis dažniau praveria kapotus

„Mintis, kad reikia kiek kitokio nei visada „JapMeet“, šovė tada, kai supratome, kad vis dažniau atkeliavę į automobilių kultūros renginius, patys juos organizuodami, matome, kad automobilininkai rodo ne tik savo mašinų išorę, kalba apie plika akimi matomas modifikacijas, bet praveria ir kapotus“, – aiškino Ž. Dubovikas.

Anot jo, tie laikai, kai norintiems modifikuoti automobilius įdomiausia tai, kaip jie atrodo, tačiau ne tiek svarbu, kaip jie važiuoja – baigėsi. Kaip tikino JDM LT komandos narys, šiandien visi nori, kad automobilis važiuotų bent jau taip, kaip priklausė tais laikais, kai jis išriedėjo iš gamyklos, o neretai – ir geriau.

„Esu tikras, kad atėjusiems pažiūrėti, kas vyksta prie galios matavimo stendo, bus įdomu pamatyti iš pažiūros „nekaltus“ modelius, po kurių kapotais – netikėtai daug kilovatų“, – tikino jis.

Penktadienį, rugsėjo 27-ąją, 17-20 valandomis vyksiantis „JapMeet Special: Dyno Friday“ tiek žiūrovams, tiek dalyviams visiškai nemokamas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (68)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (781)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (17)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Kas laukia po žinios apie automobilių mokestį: dabar pats metas pirkti ir parduoti (373)

„Bus sujudimas“, – taip apibūdina kelis ateinančius mėnesius iki metų pabaigos Vismantas...

Top naujienos

Andrius Navickas – apie tai, kaip konservatoriai rengiasi perimti valdžią į savo rankas

Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai ( TS – LKD ) šiuo metu išgyvena naują...

Palygino Grybauskaitės ir Nausėdos prezidentavimo pradžią: skirtumai akivaizdūs (304)

Vienas kėlė įtampą, kitas ją malšina – taip Gitano Nausėdos ir Dalios Grybauskaitės...

Balsavimas dėl Seimo vadovo Pranckiečio atstatydinimo žlugo (848)

Seimas antradienio vakarą per neeilinį posėdį balsavo dėl galimybės Viktorui Pranckiečiui...

Rekordinė šiluma tęsis: temperatūra sieks 20 laipsnių, tačiau pravartu nepamiršti ir skėčio (10)

Šiandien orai Lietuvoje vėl keičiasi. Sausasis anticiklonas traukiasi į rytus, o iš...

Vilniuje „Mercedes“ susidūrė su greitosios pagalbos automobiliu, medikės išvežtos į ligoninę nukentėjo ir greitosios vairuotojas (19)

Antradienio vakarą, apie 22 val., Vilniuje, Ukmergės g., ties parduotuve „Topo Centras“,...

Dramatiškai išplėštos lygiosios su Švedija garantavo ispanams vietą Europos čempionate

2020 metų Europos futbolo čempionate vietą užsitikrino Ispanijos rinktinė. Atrankos rungtynėse...

Griūvančio namo Kaune gyventojai širsta – darbai neprasideda, o už komunalines paslaugas moka (100)

Praėjo beveik trys mėnesiai nuo dienos, kuomet Kaune dėl įtrūkusių sienų buvo evakuoti vienos...

Venckienės laukiantis „Drąsos kelias“ ruošiasi Seimo rinkimams: parduoda turtą, kad turėtų tam lėšų (478)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Aukščiausiajam Teismui atmetus Neringos Venckienės advokatų...

„Išleiskite mane“: laidotuvėse dalyvavę žmonės liko priblokšti, išgirdę velionio balsą (54)

„Juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis“ – taip galima pavadinti Shay Bradley įrašytą...