Nuo birželio Akio Toyoda vadovauja didžiausiam pasaulio automobilių gamybos koncernui "Toyota". Netyla kalbos, kad jis tiesiog paveldėjo savo postą.
„Toyota“ vadovas Akio Toyoda
© Gamintojo nuotr.

A.Toyoda tvirtina niekada nejautęs spaudimo dirbti koncerne. Tiesiog, baigęs teisę ir susidomėjęs automobilių gamyba, nuėjęs pas tėvą ir pareiškęs, kad nori dirbti jo įmonėje. Toyoda vyresnysis nelabai apsidžiaugė. "Pas mus niekas tavęs nelaukia, niekas nenori dirbti tavo viršininku", - paaiškino tėvas, nors vėliau vis dėlto pakeitė savo nuomonę. Tačiau Akio teko dirbti gerokai daugiau negu kitiems, kad niekas neturėtų pagrindo manyti, jog postą jis gavo kaip šeimos narys.

A.Toyoda - ne tik koncerno vadovas, bet ir automobilių bandytojas, lenktynininkas. Jis jau treji metai dirba vienoje komandoje su mechanikais ir inžinieriais. Akio tvirtai įsitikinęs, kad šis bendradarbiavimas padeda kurti tobulesnius automobilius, o atsirandančias problemas geriau spręsti ne prie rašomojo stalo, bet prie konvejerio ir dirbtuvėse.

Naujausi koncerno "Toyota" modeliai įgauna sportiškumo. "Mums to seniai trūko. Išgarsėjome patikimais automobiliais, o dabar siekiame pabrėžti jausminę vietą", - tvirtina A.Toyoda.

Ekonomikos krizė neaplenkė ir koncerno. Praėjusiais metais "Toyota" patyrė daugiau kaip 11 mlrd. litų nuostolių. A.Toyoda mano, jog krizė nebuvo visiškai netikėta. Pirmieji jos požymiai pasirodė jau 2006 metais, bet tik banko "Lehman Brothers" griūtis privertė atsitokėti ir imtis priemonių, nes sąlygos, dešimtmečius skatinusios automobilių pramonės augimą, nyko viena po kitos. Pažanga sulėtėjo, kapitalo rinka tapo sudėtingesnė, o Japonija, JAV ir Europa jau prisisotinusios automobilių "Toyota". Be to, smarkiai plečiant koncerno gamybos apimtį nukentėjo kokybė. Anksčiau niekas negalėjo net pagalvoti, kad būtų atsisakoma automobilių "Toyota" dėl techninių trūkumų. Šiuo metu niekas tuo nesistebi. "Anksčiau buvo siekiama tik didinti pardavimą ir gauti didesnį pelną, tačiau šito per maža", - pripažįsta naujasis koncerno prezidentas.

A.Toyoda neatmeta galimybės po dvidešimties metų pereiti prie elektra varomų automobilių. Jei degalai ir toliau brangs, sumažės gamtinio kuro gavyba, nieko kito ir nebeliks. Koncernas dar dešimtajame dešimtmetyje išleido pirmą hibridinį modelį "Prius". Šiuo metu pokyčiai taip pat būtini, nes naujieji modeliai "Toyota" turėtų būti "reikiamo" dydžio ir lengvesni. "Mes ilgai orientavomės į amerikiečių rinką, todėl gaminome didelius automobilius. Ten jie paklausūs. Tokius pačius automobilius parduodavome ir kitur", - sako koncerno vadovas.

Jo nuomone, reikia taikytis prie naujų klientų poreikių ir lūkesčių - gaminti ne tik taupiai degalus naudojančius modelius, bet ir saugius, vairuoti malonius automobilius. "Turėtume gaminti atsižvelgdami į vietos rinkos reikalavimus ir kelių ypatumus. Tuomet pirkėjų tikriausiai neturėtų", - svarsto A.Toyoda.

Faktai

53 metų A.Toyoda yra firmos įkūrėjo provaikaitis.

Nuo 2005 metų jis - direktorių tarybos narys. Koncerno vadovas vedęs ir turi du vaikus.

2007 metais A.Toyodai pavyko įgyvendinti savo vaikystės svajonę tapti lenktynininku: jis, pasivadinęs Morizo slapyvardžiu, dalyvavo 24 valandų Niurnbergo žiedinėse lenktynėse.

Koncerno pavadinimas ir savininko pavardė rašomi skirtingai dėl japonų rašto ženklų ypatumų: Toyoda su raide D rašoma septyniais brūkšneliais, T raidė - su aštuoniais. Japonijoje aštuonetas - laimingas skaičius.

Įmonė įsteigta 1902 metais. Iš pradžių ji gamino audimo stakles, nuo 1937-ųjų - automobilius.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (45)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Mongoliški vairuotojo įspūdžiai: važiuoti ten reikia nuolat prasižiojus (7)

Sėdėdamas automobilio priekinėje sėdynėje skirtingose valstybėse visada patiri naujų emocijų...

Lietuvos šonaslydžio profesionalai solidarizuojasi dėl vėžiu sergančių vaikų (1)

Rugpjūčio 15 d. Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinėje trasoje antrus metus iš eilės...

Švedų eksperimentas: tvirtina, kad rado būdą atpiginti elektromobilius (37)

Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo...

Top naujienos

Karbauskis atrėžė Grybauskaitei: į prezidentūrą iki rinkimų kojos nekels (363)

„Valstiečių žaliųjų“ lyderis Ramūnas Karbauskis užbrėžė raudoną liniją santykiuose...

„Žalgirį“ premijomis motyvavęs Motiejūnas paslapčia pildo galimų naujokų sąrašą (13)

Neįtikėtinai sėkmingas „Žalgirio“ sezonas suteiks klubui tvirtą finansinį pagrindą, kuris...

Dalia Grybauskaitė – apie „paskolas dėžutėse“, VSD pažymas ir „Agroverslo“ susiliejimą su politika išskirtinis interviu (556)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad teisėsauga turi labai atsargiai galvoti, kokius slaptus...

VSD kreipėsi į prokuratūrą „dėl neteisėtai paviešintos žvalgybos informacijos“ (18)

Valstybės saugumo departamentas ( VSD ) trečiadienį kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl...

Medeina Čijauskaitė: gimdamos moterimis mes jau pralaimėjome gyvenimo loterijoje (158)

Justės ašaros byra ant kompiuterio klaviatūros. Aplink sėdintys kolegos nejaukiai muistosi, kelios...

Siūlo lygiuotis į Vokietiją ir Šiaurės Italiją: jei gali jie, kodėl negalėtume ir mes? (9)

Praėjusią savaitę nevyriausybinės organizacijos VšĮ „Žiedinė ekonomika“ ir...

Šimašiaus ultimatumas Skverneliui: arba pritariat, arba nacionalinio stadiono nebus (276)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius sako, kad per porą savaičių negavus Vyriausybės pritarimo,...

Ar reikalingi vaikams akiniai nuo saulės?

Vasara - saulėtų dienų laikas. Todėl automatiškai daugiau būname lauke, dažniau keliaujame ir...

Pamatytas vaizdas sukrėtė skaitytoją: ar tik vaistinės darbuotojai nesityčioja iš neįgaliųjų?

Į DELFI redakciją kreipėsi moteris, kurią papiktino Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU...

Ruošiasi gydymo įstaigų pertvarkai: paslaugos nutols nuo pacientų? (104)

Vyriausybei trečiadienį nutarus Seimui teikti pataisas, kurios leistų optimizuoti gydymo įstaigų...