Lietuvoje nestinga dienų, kai rankas ir veidą gnaibo visur prasiskverbiantis šaltis, tačiau išmetamųjų kolektorių gaudesio bei vėjo ausyse pasiilgusių drąsuolių tai nestabdo - jie sėda ant motociklų ir pasileidžia į kelią.
© Asmeninio archyvo nuotr.

Sunku pasakyti, ar tai daryti verčia aplinkybės, ar noras išbandyti techniką bei save. O galbūt siela taip trokšta atsidurti kelyje, kad tiesiog nebeįmanoma išsėdėti vietoje, norisi šokti ant motociklo ir vėl mėgautis nerūpestingu riedėjimu dar nematytų tikslų link.

„Vorai MC“ klubo narys Laurynas Baltrūnas-Oblius pasakoja, kad motociklu važinėja beveik kasdien, nepriklausomai nuo metų laiko. Jis mėgsta ilgas išvykas ir neretai motociklu važiuoja į užsienį.

Daugelyje Europos valstybių renginiai vyksta ne tik vasarą, bet ir žiemą. Kai kuriose iš jų, pavyzdžiui Italijoje, sniego nebūna, nes vyrauja teigiama temperatūra. Kartu su klubo nariais jie stengiasi važiuoti į tuos regionus, kuriuose dar nėra buvę, todėl maršrutai veda į Vokietiją, Lenkiją, Rusiją ir Baltarusiją.

2009-ų metų sausį lietuviai nuvyko į „Snow Dogs“ suvažiavimą Rusijoje. Kelionė truko 15 dienų, įveiktas atstumas siekė beveik 5000 km. O kartą, važiuojant į „Elefantentreffen“ renginį Vokietijoje, kelyje kompanijai teko iškęsti 22 laipsnių šaltį.

Išbandymai – ir technikai, ir vairuotojams

Motociklininko teigimu, pagrindinis pavojus žiemą jiems yra automobilių vairuotojai. Jeigu vasarą matyti motociklus jau yra gana įprasta, tai šaltuoju metų laiku mašinų vairuotojai visiškai nesitiki jų sutikti kelyje.

Oro sąlygos turi nemažą reikšmę norintiems pasivažinėti apsnigtais ir apledėjusiais keliais. Dėl slidaus pagrindo dažniausiai motociklai aprūpinami priekabomis, kurios padeda nevirsti į šonus.

Važinėti žiemą motociklu yra pakankamai brangu, nes druskos ir keliams barstyti skirti mišiniai naikina metalą.

„Viskas pūva tiesiog akyse, – neslepia Laurynas. – Praktiškai po kiekvienos žiemos reikia pakeisti daugumą laidų, jungčių ir tam tikras metalines detales, nes jos jau būna skylėtos.“

Šiek tiek apsisaugoti padeda antikoroziniai purškalai.

„Bet nėra laiko kiekvieną kartą idealiai ruošti motociklą žiemos kelionėms, nes pavasarį jis vis tiek bus apipuvęs, – dalinosi patirtimi Oblius. – Jeigu skirsi tam daug laiko – tai kada važinėt?“.

Prieš keletą metų Laurynas turėjo „Harley Davidson“ motociklą. Po trijų sezonų iš jo beveik nieko neliko, teko parduoti tik dalis. Dabar jis važinėja su senais, dar sovietmečiu gamintais „Ural“ ir „Dnepr“ markės motociklais.

Labiausiai motociklininkui patinka važiuoti nebarstytais regioniniais keliais, aplenkiant magistrales ir miestus. Tai padeda išvengti detalių korozijos ir eismas ten saugesnis.

Atėjus šalčiams, į motociklų reduktorius Laurynas pila neužšąlantį „Nigrolą“, padangas naudoja gamyklines universalias, kurių, jo teigimu, visiškai pakanka. O klubo draugai savo japoniškiems motociklams pritaiko automobilines padangas, kurias reikalui esant, dygliuoja patys.

Itin svarbi tinkama apranga

Šaltuoju metų laiku motociklu keliaujant visą dieną, kūną nuo šalčio ir vėjo apsaugo speciali apranga, leidžianti jaustis patogiai ir komfortiškai. Bet jeigu važinėji mieste, kelionės trunka vos kelioliką minučių ir tarp jų tenka užeiti į šiltą patalpą, tuomet prasideda bėdos: apranga pradeda šlapti nuo prakaito, jautiesi bjauriai.

Pasirūpinus tinkama apranga dėl šalčio problemų nekyla.

Žmonės važinėja sniego motociklais kai tikrai šalta, ir tam yra skirta avalynė, pirštinės, šalmai ir „kvėpuojantys“ arba net elektra šildomi drabužiai. Lygiai tas pats galioja motociklininkams gatvėse“, – teigė Oblius.

Jį tenkina palyginti pigūs, darbui lauke skirti drabužiai turintys viduje šiltą pamušalą arba kailį. Išvykų metu dar dėvimas neperšlampamas kostiumas.

Beje, cheminiai junginiai, tirpdantys sniegą, veikia ir drabužius – jų siūlės ilgainiui dyla.

„Sustojęs kelyje atlikti gamtinių reikalų kartais negali atsegti užtrauktuko – jis oksiduojasi dėl drėgmės ir medžiagų, pakeltų nuo asfalto“, – šypsodamasis sakė Laurynas.

Malonumas važinėti

„Man visai nepatinka važinėti automobiliais, o motociklais – patinka, tad darau tai, ką mėgstu. Parašiutininkai, kurie tikrai tai mėgsta, irgi kiaurus metus šokinėja“, – lygino Laurynas.

Tiesa, važinėti per šalčius nėra taip pat malonu kaip šiltuoju metų laikų. Kita vertus, daugelis įsivaizduoja, kad vasarą važinėti be galo smagu.

„Būna, kad vasarą lyja dvi savaites iš eilės, o važiuoji teturėdamas vieną porą batų ir vieną drabužių komplektą. Koks gi čia malonumas, kai oda atmirkusi nuo padų pradeda luptis?, – juokdamasis pasakojo jis. – Pavadinkime tai važiavimu iš inercijos ir savirealizacija.“

O žemiau galite pažiūrėti motociklininko Aido Bubino prieš porą mėnesių Vilniuje užfiksuotą situaciją, kuri dar sykį įrodo, kad prisiekusiems motociklininkams nebaisūs jokie šalčiai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (6)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (10)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių (2)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius– Palanga...

Lietuvos auksarankių kūrinys: „Honda Civic“, kuris aplenktų ir patį „Bugatti“ (5)

Gegužės 18 dieną Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje automobilių...

Top naujienos

Šunų pjautynės Pirėjuje: nešvarūs žaidimai, užsikirtę teisėjų švilpukai ir su apsauga išlydėtas Jasikevičius (55)

Nešvarios provokacijos ir įžeidinėjimai, techninės pražangos, padėties nekontroliuojantys...

Baisi avarija Švenčionių rajone: du jauni vyrai žuvo, du sunkiai sužaloti (24)

Šeštadienį, apie 15 val., Vilniaus apskrities policija gavo pranešimą apie kruviną avariją...

Legendinis Alfonsas Penikas – atvirai apie meilės istorijas, skandalus ir didžiausias gyvenimo klaidas (52)

Pastaruoju metu apie žinomą muzikantą bei vaikų grupės „Pop-šou“ vadovą Alfonsą Peniką...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (3)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

Pamirškite, ką žinojote apie makiažą: šį nesunkiai pasidarys kiekviena

Atėjus šiltajam sezonui norisi pertvarkyti ne tik garderobą, tačiau į kiek lengvesnį,...

Aiškėja, kaip mirė garsusis didžėjus Avicii: pareigūnai jau turi visus duomenis

Omano policija mano, kad žinomas švedų didžėjus Avicii, kurio tikrasis vardas - Timas...

Šalies vadovai susitikti su Dalai Lama neplanuoja (65)

Seimo laikinoji Solidarumo su tibetiečiais grupė žada susitikti su Lietuvoje birželį...

Miestas, kur sukurtas „Novičiok“: net čia patekti norintiems rusams reikia FSB leidimo (167)

Britų laikraštis „The Times“ įvardijo vietovę, kurioje, remiantis gautais duomenimis, buvo...

Gydytojas apie populiarų tyrimą Lietuvoje: jis atliekamas be reikalo – visų pacientų rezultatai ir taip žinomi (34)

Šeimos gydytojas Valerijus Morozovas pastebi, kad pavasarį daug žmonių kreipiasi dėl...

Ieško buhalterės be mažų vaikų: pasipiktinusių laukė keistas paaiškinimas (207)

Ieškoma buhalterė-apskaitininkė-kasininkė be mažamečių vaikų. Tokį Klaipėdos bendrovės...