Apie bendrovės „Atieva“ elektromobilius girdėję tikrai nedaugelis. Ir nors visi elektromobiliai važiuoja beveik be garso, retas kuris susipažinęs su šio prototipo fokusais teigs, kad „Atieva“ jam nėra girdėta.

O kaipgi kitaip. Juk išprotėjusių „Atieva“ „mikriukų“ ratus suka 900 „arklių“, o nuo 0 iki 100 km/val. toks „mikriukas“ šauna per 3,08 sek. Atia atia, „Ferrari California T“ ir „Tesla Model S“.

„Atieva“ prototipai projektuojami Silicio slėnyje. Iš esmės jie kuriami ant „Mercedes-Benz Metris“ miniveno bazės. Ir nors patikėti tokiais bendrovės „Atieva“ pareiškimais sunku, vis dėlto filmuoti kadrai išsklaido visas abejones.

Filmuotoje medžiagoje labai aiškiai įamžinta, kaip bandomasis „Atievaprototipas traukos lenktynių tiesiojoje pašeria dulkėmis tiek „Ferrari California T“, tiek „Tesla Model S“. O juk nė vienas iš pastarųjų automobilių tikrai nėra lėtas ir silpnas. „Ferrari“ ratus suka 553 AG, o „Tesla“ – net 762 AG galios agregatai.

Ir ką? Iš kur toks mutantas išlindo? Ar gali santykinai nedidelio startuolio entuziastai sukurti žaisliukus, savo techninėmis charakteristikomis lenkiančius milijardus vartančių koncernų flagmanus?

„Atieva“ gimė pasitinkant 2007-uosius. Pirmąją tų metų dieną bendrovę įkūrė Samas Wengas, Bernardas Tse ir Sheaupyngas Linas. Pagrindinis investuotojas buvo „Venrock“ – Rockefellerių šeimos dukterinė bendrovė.

Iš pradžių „Atieva“ užsibrėžė tikslą kurti savo baterijų paketo technologiją. Bendrovės inžinieriai greitai perprato „Tesla“ ar „Oracle“ pasiekimus ir juos savaip interpretavo. 2013-ųjų pabaigoje „Atieva“ JAV jau buvo užregistravusi daugiau kaip 50 savo patentuotų išradimų ar patobulinimų. O „Atieva“ baterijų paketais buvo „pabalnoti“ keletas motociklų, sedanų, minivenų ir net autobusų.

2014 m. „Atieva“ iš investuotojų sulaukė tiek lėšų, kad galėjo žengti į kitą etapą. Bendrovė ėmė samdyti automobilių pramonėje dirbusius kvalifikuotus specialistus – dizainerius, programuotojus, inžinierius. Kompanija išsikėlė tikslą sukurti tikrą automobilį, kurio ratus suktų vien elektra.

Taip praėjusią savaitę „Atieva“ pristatė pirmąjį savo prototipą, pramintą „Edna“.

Tam tikra prasme tai yra „Mercedes-Benz Metris“ vienatūris, kurį vokiečiai sukūrė ramiam, nerėksmingam šeimyniniam važinėjimui iš taško A į tašką B. Tačiau „Atieva“ protai vienatūrį perkūrė iš esmės. Tiksliau – įmontavo jame ypatingą baterijų paketą, kuris disponuoja 87 kWh energijos, sugeba išgauti net 900 AG.

Pavarą taip pat sudaro du elektriniai motorai. „Atieva“ kol kas nekonkretizuoja, kiek kilometrų gali nuvažiuoti šis prototipas vienu įkrovimu, tačiau sako, kad „kur kas daugiau už įprastinę šiuolaikinę elektromobilių normą“.

Ką gi, lieka tik apsišarvuoti kantrybe, luktelėti ir pamatyti, į ką visa tai išaugs ar transformuosis. O kad laukti būtų smagiau, siūlome pažiūrėti pirmuosius „Atieva“ prototipo pasirodymus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ko tik nesugalvosi dėl saugumo: vairuotojams užmaukšlins kepures (4)

Kepurė „ Safe Cap “ – tai inovatyvus, vairuotojo savijautą stebintis sprendimas, ko gero,...

Konkurso išskirtinumas – ekonomiški automobiliai

Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurso dalyvis yra 370 AG pasiekiantis „ KIA...

Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis (20)

Sostinės gatvėse trečiadienį išbandyta neįprasta transporto priemonė – elektrinis savaeigis...

Statistika sukrėtė: vairuotojų klaidas siūlo taisyti naujais būdais (31)

Nors Europos Sąjunga gerokai išsiplėtė, per pastaruosius penkiolika metų žūstančių jos...

Kas trečias automobilis konkurse – greitesnis nei nurodo gamintojas (1)

„Lietuvos Metų automobilio 2018“ maratone jau pradėti fiksuoti tarpinių finišų rezultatai....

Top naujienos

Siūlo būdą Lietuvai išgarsėti (26)

Ekonomistas Žygimantas Mauricas pasiūlė lietuviams pirmiesiems įsteigti Nobelio premiją už...

Dmitrijus Trockis: šiuolaikinis žmonių gyvenimas baugus lyg zombių (8)

Rytų filosofijos mokyklose dažnas postulatas apie tai, kad laimės pagrindas – disciplina ....

Vaistus be receptų pirko dvejus metus: papasakojo, kiek laukia pas gydytojus eilėse (291)

Pakeitus tvarką ir sudarius galimybę vaistinėse lankytis slaptiesiems pirkėjams, kilo nenumatytų...

Stokholmo centre aidėjo šūviai, vienas žmogus sužeistas (3)

Stokholmo centre Estermalmės rajone penktadienį buvo šaudoma, policija tebeieško šaudžiusiojo...

Buvusio „Taxify“ vairuotojo patirtis - kaip iš filmo (37)

Socialiniame tinkle kaunietis vairuotojas pasidalino istorija, kurioje skundžiasi bendradarbiavimu su...

Naujas tyrimas atskleidė, kas ir kaip gintų Lietuvą: skaičiai nustebins (962)

Ar Lietuvos piliečiai nusiteikę ginti savo šalį, iškilus grėsmei? Kiek gyventojų ir kaip gintų...

Anglijoje ore susidūrė lėktuvas ir sraigtasparnis atnaujinta 17.49 (23)

Jungtinėje Karalystėje, netoli Londono esančioje Bakingamšyro grafystėje ore susidūrė...

Penktadienio vakarą sostinę sukaustė spūstys (28)

Penktadienio vakarą Vilniuje susiformavo didžiulės spūstys: užsikimšo Geležinio Vilko g.,...

Grybauskaitę Švedijoje nustebino žurnalistės klausimas apie pažeidžiamas lietuvių algas (486)

Švedijoje viešinčią Lietuvos prezidentę Dalią Grybauskaitę nustebino vietos žurnalistės...

Į naujos kolekcijos pristatymą susirinkę garsūs žmones nosis pabalnojo prabangiais akiniais (13)

Ketvirtadienio vakarą sostinės naktinį klubą „Anna Mesha“ užpildė žinomi šalies žmonės...