aA
Panaudodami „namų gamybos“ programinę įranga ir standartines kompiuterines jungtis, mokslininkai pademonstravo, kaip lengva įsilaužti į šiuolaikinį automobilį. Tiesa, norint programa pasinaudoti, reikalingas fizinis priėjimas prie transporto priemonės valdymo bloko.
© technologijos.lt nuotr.

Tyrinėtojai sudarė programinį kodą, kuris jiems leidžia išjungti veikiančio ir važiuojančio automobilio stabdžius, pakeisti spidometro parodymus, ventiliatoriumi pradėti pūsti karštą orą, iki didžiausios ribos padidinti audio sistemos garsą arba užrakinti keleivius automobilyje. Komanda, vadovaujama Kalifornijos San Diego universiteto mokslininko Stefano Savage'o ir Vašingtono universiteto mokslininko Tadayoshi Kohno savo tyrimo rezultatus tikisi pristatyti kitą savaitę vyksiančioje informacinių technologijų saugumui skirtoje konferencijoje.

Nors pati modernių automobilių „nulaužimo“ idėja nėra nauja, specialistai savo tyrimais siekia paskatinti automobilių gamintojus kreipti daugiau dėmesio kuriant naujos kartos autotransporto priemonių valdymui skirtus kompiuterius. Tyrinėtojai pažymi, jog daugelis kompiuterizuotai valdomų sistemų kaip tik ir buvo sukurtos siekiant padidinti žmogaus saugumą. „Nėra visiškai aišku, ar automobilių gamintojai, projektuodami šiuos įtaisus, įvertino galimybę, jog jais bus pasinaudota kenkėjiškais tikslais“, – rašoma mokslininkų straipsnyje.

Specialistai nedetalizavo, su kokiais konkrečiai automobilių modeliais buvo atliekami tyrimai. Jie taip pat neišskyrė jokio konkretaus gamintojo. Tačiau panašu, jog visi automobiliai turi tą patį „Achilo kulną“ – CAN (Controller Area Network) duomenų tinklą, kuris nuo 2008 metų diegiamas visuose naujuose JAV pagamintuose automobiliuose. Tyrinėtojų sudaryta programa „CarShark“ sugebėjo perimti CAN magistrale perduodamą duomenų srautą ir į tinklą įterpė savų duomenų paketų.

Analizuojant galima poveikį buvo taikomas „grubia jėga“ paremtas įsilaužimo metodas. Į automobilio informacinį tinklą buvo paduodamas didelis kiekis atsitiktinės informacijos paketų ir buvo žiūrima, kas pasikeitė. Rezultatai tyrinėtojams protarpiais kėlė nuostabą – pavyzdžiui, stabdžiai išsijungdavo ir neįsijungdavo, nežiūrint kaip stipriai buvo maigomas juos valdantis pedalas; atsidarydavo bagažinių ir variklių dangčiai, įvykdavo gausybė kitokių reakcijų.

Taip pat nustatyta, jog sąmoningus kenkėjiškus veiksmus atlikti yra visai paprasta. Vienai atakai, kurią tyrinėtojai pavadino „savaiminis susinaikinimas“ („Self-destruct“), pakako 200 eilučių programinio kodo – juo prietaisų skydelyje sugeneruojamas 60 sekundžių laikmatis, kuris atgaline tvarka skaičiuoja sekundes. Kas sekundę generuojamas tiksintis garsas, o paskutiniosiomis sekundėmis papildomai suveikia garsinis automobilio signalas. Laikrodžiui pasiekus 0, automobilio variklis išsijungia, o visos durys yra užrakinamos. Beje, didžioji dalis šios programos buvo skirta vien tik laikui skaičiuoti – variklis išjungiamas ir durys užrakinamos naudojant vos porą eilučių kodo.

Laimei, toks įsilaužimas nėra paprastas. Mokslininkai sako, jog pakenkti norintys nusikaltėliai turėtų turėti itin gerus programavimo įgūdžius ir galimybę fiziškai pasiekti automobilio kompiuterį. Sunku prognozuoti, kokios bus ateities tendencijos. Jau prieš kurį laiką rašėme, kad šiais metais turėtų pasirodyti iš interneto parsisiunčiamos komerciniu pagrindu platinamos automobilių darbo parametrus stebinčios programos. Reikia tikėtis, jog gamintojai numatys papildomas apsaugos priemones prieš galimą nesankcionuotą valdymo blokų parametrų keitimą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (86)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Kas nutiko, kai „Ford“ pasiūlė automobilius valdyti ne sukiojant vairą (2)

Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik...

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (160)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Pasivažinėjimas su 1958 m. „Imperial“, įkūnijančiu amerikiečių pokario optimizmą

„ Bloomberg Pursuits“ automobilių apžvalgininkė Hannah Elliott leidžiasi atminties keliu...

Kaunietė įsiuto: elektromobiliu 100 kilometrų važiavo 5 valandas, atsakingi asmenys – tik teisinasi (779)

Iš Kauno į Vilnių ir atgal. Iš esmės tai – dvi nesudėtingos valandos kelyje. Tačiau, panašu,...

Top naujienos

Svarbiausias metų sprendimas: valstiečiai savo valdžią pastatė ant kortos (251)

Seime valdantieji antradienį tikisi priimti rekordinį kitų metų biudžetą. Nuo pirminių...

Britanija, pripažink. Vokiškos maisto prekių parduotuvės tau prie širdies (23)

Maisto prekių parduotuvėje „ Aldi “, žvelgiančioje į gruoblėtą Kento pakrantę...

Sumaištis Prancūzijoje: Maskva grįžta ir gali smogti daug taikliau (121)

Emmanuelis Macronas sėkmingai išsisuko nuo kibernetinių atakų ir melagingų pranešimų, kurie...

Prezidentūros atsakas Kremliui: uodui įkandus taip pat skauda (36)

Lietuvos atsakas į Rusijos agresiją Kerčės sąsiauryje yra reakcija į šliaužiančią Kremliaus...

Nauja mįslė Grafininos dingimo byloje: artimieji sulaukė keisto ženklo iš pačios Sandros? (48)

Mįslingomis aplinkybėmis dingusi Sandra Grafinina iki šiol nėra rasta. Kol kas vieninteliu...

Ką mūsų proseneliai dėdavo ant kalėdinio stalo: nuo šių dienų skiriasi kaip diena ir naktis (1)

Ruošdami Kūčių ir Kalėdų stalą, iš anksto apsvarstome kiekvieną smulkmeną: nuo užkandžių,...

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (86)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Sinoptikas perspėja: antradienį – pavojingiausi reiškiniai (22)

Nuo antradienio sulauksime šiokių tokių orų permainų – naktį daug kur pašals, bus slidu,...

Švietimui skiria milijonus, bet moksleivių rezultatai liūdina: pirštu beda į mažas mokyklas (103)

Pinigų skiriama vis daugiau, tačiau moksleivių pasiekimai – nė iš vietos. Taip galima...