aA
1982 metais inovatyvioji Vokietijos automobilių pramonės bendrovė „Mercedes-Benz“ pristatė vidutinio dydžio sedaną 190. Ir gal šis modelis prašmatnių to meto sedanų kontekste galėjo nublukti, „rumunišku mersedesu“ jis buvo vadinamas nepagrįstai. Mat, su britų pagalba vokiečiams šis modelis tapo raktu į 12 pasaulio rekordų.
"Mercedes-Benz 190 2.3-16": gamintojo istorijai svarbus automobilis. Autoplius.lt nuotr.
"Mercedes-Benz 190 2.3-16": gamintojo istorijai svarbus automobilis. Autoplius.lt nuotr.

Norėdami dalyvauti žiedinėse lenktynėse „Mercedes-Benz“ privalėjo sukurti homologuotas 190 modelio versijas, tačiau neturėjo tam tinkamo motoro. Ši bendrovė buvo žinoma dėl didelių ir sunkių automobilių su galingais, didelio darbinio tūrio V8 varikliais, todėl siekdami gero svorio pasiskirstymo rodiklių vokiečiai nutarė kreiptis į gerai žinomą Didžiosios Britanijos inžinerijos įmonę „Cosworth“.

Britai šio sedano 2,3 litro M102 variklio blokui suprojektavo modernią galvutę su dviem paskirstymo velenėliais – būtent dėl to modelio pavadinime atsirado simboliai „2.3-16“. Įdomu, kad savo metu tai tikriausiai buvo didžiausius vožtuvus turėjęs 4 cilindrų serijinis variklis. Didžiosios Britanijos mokslininkai siekė suteikti kuo geresnes šio variklio kvėpavimo savybes. O gūdžiais 1983-iaisias, kada buvo numatytas sportiškos „Mercedes-Benz 190 2.3-16“ debiutas, 185 AG buvo solidus galios bagažas.

Tokį galingumą šis sedanas išvystė be turbokompresorių – užteko dozės britiškos inžinerijos bei tam laikui modernios „Bosch“ įpurškimo sistemos. Su 2,3 litro 16 vožtuvų varikliais vokiečiai poravo 5 laipsnių mechanines „Dog-leg“ tipo pavarų dėžes, o jų išskirtinis bruožas – kitoks pavarų išdėstymas. Pirmoji pavara iš neutralios padėties turėjo būti jungiama svirtį stumiant į kairę ir į apačią (į paprastų mechaninių transmisijų 2 pavaros poziciją).

Tokio tipo transmisijos buvo naudojamos ir kai kuriuose „Ferrari“, „Lamborghini“, „Maserati“ automobiliuose, o vėliau – ir E30 serijos BMW M3 modelyje.

Tačiau „Mercedes-Benz“ neapsiribojo tiesiog su dar vienos versijos įvedimu į rinką. Jiems reikėjo skambaus įrodymo, kad po beveik jokių vizualinių intrigų neslepiančiu kėbulu plaka ypatinga širdis bei entuziastingas charakteris. Dar svarbiau – jie norėjo pabrėžti, kad net ir sportiškas daiktas gali būti itin patikimas, ilgaamžis.
Rinkodaros specialistai nusprendė, kad geriausiai „Mercedes-Benz“ galimybes gamintojas atskleis Italijoje esančiame „Nardo“ bandymų žiede. Tai – 12,5 kilometro ilgio ovalo formos žiedinė trasa, numatyta didelių greičių automobilių bandymams.

1983 metais, prieš „190 2.3-16“ serijinės versijos debiutą „Mercedes-Benz“ parodė, ką gali naujas jų šedevras. Per daugiau nei savaitę trukusius bandymus vokiečiai įveikė 50 tūkst. kilometrų atkarpą ir taip pagerino net 12 rekordų. Šią distanciją automobiliais inžinierių bei vairuotojų komanda įveikė per 201 valandą, 39 minutes ir 43 sekundes. Užfiksuotas vidutinis greitis siekė beveik 250 km/val. – tik pagalvokite – tokiu greičiu vienas po kito besikeisdami vairuotojai turėjo važiuoti ilgiau nei savaitę!

"Mercedes-Benz 190 2.3-16": gamintojo istorijai svarbus automobilis. Autoplius.lt nuotr.
"Mercedes-Benz 190 2.3-16": gamintojo istorijai svarbus automobilis. Autoplius.lt nuotr.

Kas numatytą periodą „190 2.3-16“ prototipams buvo pildomi degalai, keičiami vairuotojai, keičiama alyva, padangos, atliekami įvairūs aptarnavimai. Šis „Mercedes-Benz“ eksperimentas žavi net ir šiomis dienomis – didelis klausimas, ar su dabartine panašaus galingumo technika automobilių gamintojai prilygtų šiam 1983-iųjų inžinerijos triumfui.

„Mercedes-Benz 190 2.3-16“ vėliau pritapo Vokietijos kėbulinių automobilių čempionate, ralyje. Dėl savo pasiekimų automobilių sporte bei neįtikėtinos istorijos šis modelis turi daug potencialo kolekcinių transporto priemonių rinkoje.

Lietuvoje yra vos kelios tokios versijos, o viena jų parduodama populiariausioje transporto prekybos platformoje Autoplius.lt. Automobilio pasiūlymą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
3.7273

„Vasaros ratas 2020“: netradicinės technikos mylėtojai rinksis jau 22-ą kartą iš eilės (1)

2020 metai jau įėjo į istoriją dėl Covid-19, tačiau įeis jie istoriją dar ir dėl to, kad jau...

Kuriozas: policija ieško, kas miške pametė senstelėjusią „Audi A6“ (25)

Šiaulių apskrities policijos pareigūnai ėmėsi netradicinės užduoties: ieško, kas galėjo...

Būsimiems „klevams“ pasiūlė mokytis vairuoti neįprastu automobiliu: tokio gatvėse greičiausiai dar nematėte (11)

Lenktynininkai – patyrę vairuotojai. Ir jie įpratę lenktyniauti galingais automobiliais,...

Sukūrė vandeniliu varomą pikapą: ne tik toli važiuos, bet ištroškus bus galima ir atsigerti sugeneruoto vandens (55)

Vienintelis šalutinis vandeniliu varomo „ Nikola Badger “ produktas bus vanduo, tai kodėl jo...

LGBT spalvomis papuoštas BMW logotipas sukėlė audrą: bendrovė kalba apie lygybę, internautai tūžta (500)

Birželis visame pasaulyje oficialiai laikomas seksualinių mažumų ( LGBT ) bendruomenės mėnesiu....

Top naujienos

Parodė nematomą Palangos pusę: turtuolių pliažas, pažinčių skelbimai ir audringų linksmybių namas (37)

Išskirtines ekskursijas Palangoje rengianti Agnė Adomaitytė turistams rodo nematomą šio kurorto...

Gydytoja – apie vitaminų preparatus: turite žinoti, kuo rizikuojate (8)

Pirmadienį žiniasklaidą apskriejo žinia, kad Londone, savo namuose, mįslingai mirė lietuvė....

Kaune nustatyta 18 koronavirusu užsikrėtusių asmenų, atvykusių iš Uzbekistano įmonė laikinai stabdo veiklą; papildyta 20.24 (611)

Vienai Kauno įmonių šios dienos – įtemptos. Liepos 2-ąją iš Uzbekijos į Lietuvą atskridus...

Pasaulinio garso kruiziniai laivai stovi tušti: bendrovės ieško skubių išeičių (8)

Prieš kelias savaites šimtai žmonių rikiavosi prie Glazgo Klaido upės krantų, kad galėtų...

Grupė Vilniaus žydų bendruomenės narių kreipėsi į šalies vadovus: Kukliansky taip elgiasi nebe pirmą kartą (74)

Po Geros valios fondo pirmininkų Fainos Kukliansky ir rabino Andrew Bakerio iškeltų klausimų dėl...

Tragiška avarija Šalčininkų r.: žuvo „Audi“ vairuotojas, į ligoninę skubiai išgabentos sužalotos mažametės papildyta (88)

Policijos departamentas informavo, kad Šalčininkų rajone įvyko baisi avarija. Pranešama, kad...

Verslininkas: išmokite dirbti taip, kaip aš – jums seksis, bet nebebūsite nuolatos užsiėmę (1)

Jei žmogus visada labai „užsiėmęs“ ir niekada „nieko nespėja“, dauguma galvoja, kad jis...

Jurga Jurkevičienė

Antidepresantų Lietuva. Koks neįtikėtinai liūdnas Kavtaradzės sukurtas Lietuvos įvaizdis spec. Delfi Plius iš Romos

Po pandemijos pirmą kartą ruošiamės atgal į Lietuvą. Ištroškę vasaros, lietuviškų...

Vilniuje rastas į miškelį įvažiavęs sumaitotas prabangus „Mercedes-Benz“

Vėlų antradienio vakarą Vilniuje , Vaidilutės gatvėje, prabangus automobilis nuvažiavo nuo...

Spausk gazą. Kodėl lietuviai taip mėgsta BMW X5? (5)

Šį kartą „Spausk gazą“ pagrindinis dėmesys – lietuvių taip mėgstamam BMW X5. Izidorius...

|Maža didelių žinių kaina