aA
Elektromobiliai yra švarūs, draugiški aplinkai ir šaunūs – netgi jeigu jie ir negali varžytis su įprastais automobiliais nuvažiuojamu atstumu ar kaina. Tačiau net ir šie trūkumai galėtų išnykti, jei būtų įdiegta sistema, leidžianti automatiškai įkrauti elektromobilių baterijas jiems važiuojant keliu.
Opel Ampera
Opel Ampera
© Gamintojo nuotr.

Norėdamas tai įgyvendinti, Shanhui Fan su kolegomis iš Automobilių tyrimo centro Stenfordo universitete (Center for Automotive Research at Stanford University) Kalifornijoje, siūlo keliuose įrengti elektromagnetines rites, kurios kurtų silpną lauką, rezonuojantį su rite, esančia elektromobilyje ir taip perduotų energiją.

Taigi, siūlomas bekontaktis energijos perdavimo būdas tarp dviejų rezonansui suderintų elektromagnetinių sistemų. Pasiekus rezonansą, labai stipriai sumažėja energijos perdavimo nuostoliai ir dėl to išauga naudingumo koeficientas. Kalbant apie rezonansą, jo įspūdingos galimybės žinomos daugelyje sričių – pavyzdžiui, operos dainininkas dainuodamas tiksliai reikiamą natą gali suskaldyti sveiką taurę.

Energetika ir fizika besidomintys skaitytojai turbūt prisimins, jog dar 2007-iais metais Masačiusetso technologijos instituto tyrėjai pademonstravo kaip magnetinis rezonansas padeda perduoti energiją be laidų tarp dviejų nejudrių objektų, esančių 2 metrų atstumo vienas nuo kito. Tiesa, naudingumo koeficientas tuomet siekė tik 40 proc., o ir energijos tiekimo atstumas buvo nedidelis. Tad nors eksperimentas buvo įkvepiantis, iki plataus praktinio pritaikymo taip ir neprieita.

Dabar mokslininkas Fan’as kiek kitu kampu pažiūrėjo į 2007 metų eksperimentą ir jo tolimesnes pritaikymo galimybes. Jis labai susidomėjo idėja, ar nuotoliniu būdu perduodamos energijos pakaktų iki pakankamo lygio įkrauti elektromobilio bateriją, kuomet jis nesustodamas judėtų greitkelyje – savo analizę spalio mėnesį mokslininkas pristatė Stenfordo Pasauliniame klimato ir energijos projektų simpoziume.

Atsižvelgiant į automobilio metalinį korpusą ir judėjimą kelyje, jo skaičiavimai parodė, kad rezonansui suderinta sistema 97 proc. efektyvumu galėtų perduoti apie 10 kilovatų galią per 7 mikrosekundes – o tai jau pakankamai greitai net ir judant greitkeliu. Be to, būtų naudojama labai jautri elektromagnetinė sistema, galinti efektyviai veikti tik rezonanso būsenoje, tad išorinės aplinkos ji praktiškai neveiktų, tad ir nekenktų sveikatai. Viena problema – tokia sistema dar nesukurta ir neišbandyta.

Fan’o nuomone, yra du esminiai privalumai energiją perdavinėjant tokiu būdu: vairuotojai nebebijotų užstrigti kelyje be galimybės pasikrauti išsekusius akumuliatorius, o ir pačios elektromobilių baterijos galėtų būti mažesnės ir tai sumažintų elektromobilių kainą.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (43)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (82)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Nerimo apimtame Italijos regione dirbanti lietuvė – apie tikrąją padėtį: iš namų stengiamės neišeiti (68)

Kone kiekvieną dieną daugėja naujų koronaviruso užsikrėtimo atvejų – pasaulio žiniasklaida...

Kubilius: Šimonytė būtų geriausia premjerė – klausimas, ar Lietuva turės tokią galimybę (304)

„Politikai labai dažnai galvoja, kad jie jau žino atsakymus. Bet esame atėję į tokią stadiją,...

Austrijoje viešbutyje – baimė ir nerimas: dėl koronaviruso grėsmės paskelbtas karantinas (91)

Austrijoje, Alpių mieste Insbruke, uždarytas vienas viešbutis, paaiškėjus, kad koronavirusu...

Istorinėje Vilniaus vietoje – patirtis gomuriui už 5000 eurų: tai, kas įvyksta tarp šių sienų, liks mūruose (102)

Viešbutyje „ Pacai “ naujai atidarytas restoranas „Muros“, kuris pakeitė prieš tai...

Libaną purtančių neramumų centre atsidūręs lietuvis: niekada nemačiau tokių protesto akcijų (6)

Kai kalbama apie Artimuosius rytus, neišvengiama kalbos apie karą, konfliktus, tačiau prie...

Už auklių ir remonto paslaugas gyventojams bus grąžinta apie 1 mln. eurų

Prašymus atgauti dalį gyventojų pajamų mokesčio ( GPM ) už auklių, būsto ir automobilių...

ES ir britų derybos: laukia paskutinės nakties sindromas ar visiškas fiasko? (32)

Kaip toli Britų salos nudreifuos nuo ES ? Kaip Norvegija, Kanada, o gal net taip toli, kaip...

Silvestras Dikčius

Australijos gaisrai pasauliui nusiuntė aiškesnę žinutę, nei visi klimato kaitos ekspertai kartu sudėjus

Reportažų srautas gaisrų tema iš Australijos nutrūko prieš gerą mėnesį, bet liepsnų ir...

Italijos krepšinio federacija dėl koronaviruso laikinai stabdo visus čempionatus (119)

Italijos krepšinio federacija informavo neribotam laikui stabdanti visus šalyje vykstančius...

Šiaurės Italijos gyventojai: tai tikrų tikriausia panika (236)

Nedideliame Cassago Brianza kaimelyje, esančiame Milano ir Komo ežero pusiaukelėje, gyvenantis...