Elektromobiliai yra švarūs, draugiški aplinkai ir šaunūs – netgi jeigu jie ir negali varžytis su įprastais automobiliais nuvažiuojamu atstumu ar kaina. Tačiau net ir šie trūkumai galėtų išnykti, jei būtų įdiegta sistema, leidžianti automatiškai įkrauti elektromobilių baterijas jiems važiuojant keliu.
Opel Ampera
© Gamintojo nuotr.

Norėdamas tai įgyvendinti, Shanhui Fan su kolegomis iš Automobilių tyrimo centro Stenfordo universitete (Center for Automotive Research at Stanford University) Kalifornijoje, siūlo keliuose įrengti elektromagnetines rites, kurios kurtų silpną lauką, rezonuojantį su rite, esančia elektromobilyje ir taip perduotų energiją.

Taigi, siūlomas bekontaktis energijos perdavimo būdas tarp dviejų rezonansui suderintų elektromagnetinių sistemų. Pasiekus rezonansą, labai stipriai sumažėja energijos perdavimo nuostoliai ir dėl to išauga naudingumo koeficientas. Kalbant apie rezonansą, jo įspūdingos galimybės žinomos daugelyje sričių – pavyzdžiui, operos dainininkas dainuodamas tiksliai reikiamą natą gali suskaldyti sveiką taurę.

Energetika ir fizika besidomintys skaitytojai turbūt prisimins, jog dar 2007-iais metais Masačiusetso technologijos instituto tyrėjai pademonstravo kaip magnetinis rezonansas padeda perduoti energiją be laidų tarp dviejų nejudrių objektų, esančių 2 metrų atstumo vienas nuo kito. Tiesa, naudingumo koeficientas tuomet siekė tik 40 proc., o ir energijos tiekimo atstumas buvo nedidelis. Tad nors eksperimentas buvo įkvepiantis, iki plataus praktinio pritaikymo taip ir neprieita.

Dabar mokslininkas Fan’as kiek kitu kampu pažiūrėjo į 2007 metų eksperimentą ir jo tolimesnes pritaikymo galimybes. Jis labai susidomėjo idėja, ar nuotoliniu būdu perduodamos energijos pakaktų iki pakankamo lygio įkrauti elektromobilio bateriją, kuomet jis nesustodamas judėtų greitkelyje – savo analizę spalio mėnesį mokslininkas pristatė Stenfordo Pasauliniame klimato ir energijos projektų simpoziume.

Atsižvelgiant į automobilio metalinį korpusą ir judėjimą kelyje, jo skaičiavimai parodė, kad rezonansui suderinta sistema 97 proc. efektyvumu galėtų perduoti apie 10 kilovatų galią per 7 mikrosekundes – o tai jau pakankamai greitai net ir judant greitkeliu. Be to, būtų naudojama labai jautri elektromagnetinė sistema, galinti efektyviai veikti tik rezonanso būsenoje, tad išorinės aplinkos ji praktiškai neveiktų, tad ir nekenktų sveikatai. Viena problema – tokia sistema dar nesukurta ir neišbandyta.

Fan’o nuomone, yra du esminiai privalumai energiją perdavinėjant tokiu būdu: vairuotojai nebebijotų užstrigti kelyje be galimybės pasikrauti išsekusius akumuliatorius, o ir pačios elektromobilių baterijos galėtų būti mažesnės ir tai sumažintų elektromobilių kainą.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Net ir popiežiui gali nuleisti padangą (13)

Galbūt popiežius Pranciškus ir yra arčiau Dievo nei paprasti žmonės, tačiau jam nesvetimi ir...

„Gran Turismo“ – ar dar yra tokių automobilių? (7)

„ Gran Turismo “ – automobilinė romantika, prasidėjusi kadaise, kai automobilių lenktynės...

Kodėl „Mazda“ neaukština elektromobilių ir jums jų pirkti nepataria (65)

Elektromobiliai yra transporto ateitis. Su tuo nelabai yra kaip ginčytis ir net „ Mazda “ su tuo...

„Yamaha“ pristatė autonomiškų ir robotų valdomų motociklų (4)

Panašu, kad revoliucija keliuose įgauna pagreitį. Šį kartą ir vėl jums pasakosime apie robotus.

Vadovo ratai – tradiciniai ar su idėja? (21)

„ TopGear Lietuva“ komandos parinktų bandytojų rankose – vadovo automobiliai. Įmonės...

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (317)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (52)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (11)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (285)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (12)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (59)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (6)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (37)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (98)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...