aA
Lietuvos kelininkai rengiasi rekonstruoti avaringiausios šalies automagistralės „Via Baltica“ atkarpą tarp Kauno ir Marijampolės. Jų planuose – ir keturios eismo juostos iki Lenkijos sienos. Spartinti darbus šioje svarbioje magistralėje lietuvius skatina kaimynai lenkai, planuojantys magistralės lygio kelią iki sienos nutiesti iki 2020-ųjų.
Lenkijos automagistralė A4
© Bendrovės archyvas

Užbaigę Augustavo miestelį nuo automobilių srauto išvaduosiantį aplinkkelį, Šiaurės Lenkijos kelininkai žada imtis panašaus apvažiavimo prie Suvalkų, o nuo ten – keturias eismo juostas nutiesti iki Lietuvos sienos.

„Jau esame pateikę dokumentus ir laukiame leidimo Suvalkų aplinkkelio statybai. Jį gavę skelbsime konkursą. Atkarpai nuo Suvalkų iki Lietuvos sienos jau rengiama poveikio aplinkai studija. Maždaug 2016-ųjų viduryje turėtume pradėti tiesti ir tą atkarpą. Tokio objekto statybai paprastai skiriame trejus metus, taigi projektą turėtume baigti iki 2020-ųjų“, – planus dėsto Lenkijos Automobilių kelių ir magistralių direkcijos Bialystoko skyriaus vadovas Jerzy Doroszkiewiczius.

Kaimynų planai skatina sparčiau „Via Baltica“ magistralėje eismo sąlygas gerinti ir lietuvius. Nors „Via Baltica“ kelią paprastai vadiname magistrale, keturių eismo juostų į pietus nuo Kauno yra visai nedaug. Jau senokai besirengiantys atnaujinti senu dviejų eismo juostų keliu nutiestą atkarpą iki Marijampolės, Lietuvos kelininkai pradeda planuoti ir modernų kelią iki Lenkijos sienos.

„Manau, kad mes iki kokių 2016-2017 metų iki Marijampolės turėsime keturias juostas, o dabar pradedame projektuoti kelią tarp Marijampolės ir sienos. Dabar jau yra rangovas, su kuriuo žiūrime, parinkinėjame trasą ir po to metų pabaigoje skelbsime konkursą specialiajam planui“, – sako Lietuvos Automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius.

Pašnekovas pripažįsta, kad kalbant apie naujų kelių tiesimą lietuvių ir lenkų padėtis nėra vienoda. Kaimynai savo darbus planuoja turėdami ir tam reikalingą finansavimą. Vien „Via Balticai“ iki 2027-ųjų žadama skirti beveik 8 mlrd. litų.

Lietuviai kol kas skelbia tik maždaug 100 mln. litų vertės konkursus naujam viadukui ties Mauručiais ir 5 km ruožui prie Juragių ir Stanaičių gyvenviečių rekonstruoti. Kitąmet žadama ieškoti rangovų ir dviem naujoms eismo juostoms 36-ių km atkarpoje tarp Kauno ir Marijampolės tiesti.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (19)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (5)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (81)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Menininkas išradingai apgavo „Google Maps“ programą: tuščioje gatvėje inscenizavo kamštį (2)

Vokietis menininkas, kompiuterių įsilaužėlis apdūmė „ Google Maps “ žemėlapių programą...

Top naujienos

Automobilių taršos mokestis dar neįsigaliojo, bet jau veikia: rinkoje pastebima pokyčių (204)

„Kalbos apie automobilių taršos mokestį galimai šiek tiek prisidėjo prie pokyčių Lietuvos...

Kokių vaiko pinigų tikisi ir daug, ir mažai uždirbantys tėvai (129)

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų palaiko vaiko pinigus, ir tik mažesnioji mano, kad vietoj jų...

Gauti Kinijoje viešėjusio ir į Kauno ligoninę patekusio vyro mėginio rezultatai (103)

Pirmadienį į Kauno klinikinę ligoninę iš Alytaus atvežtas Kinijoje lankęsis vyras, kuriam buvo...

Londono Sičio perspektyvas po „Brexit“ temdo konfliktas (15)

Diskusijoms apie Europos kapitalo rinkų ateitį po „ Brexit “ iš esmės pavyko išvengti...

The Economist

Mokslininkai sudarė išsamiausią iki šiol genetinį vėžio žemėlapį

Jis atskleidžia, kaip sunku bus perprasti auglius.

Nuo koronaviruso mirė Uhano ligoninės direktorius pranešimai buvo cenzūruojami (9)

Kinijoje nuo koronaviruso mirė Uhano ligoninės direktorius.

Išanalizavo pinigų plovimo skandalo poveikį: „Swedbank“ nukentėjo labiau nei SEB

Į pinigų plovimo skandalus pernai įsivėlę didžiausi Lietuvoje skandinaviško kapitalo bankai...

Žinomoje parduotuvėje nufilmuoti vagys net prajuokino: ieškojo dovanų mylimosioms (15)

Vogti tiek, kiek paneši – nepersistengiant. Tokia pasirodė žinomoje parduotuvėje apsilankiusių...

Deda tašką mistikai, kuri gaubia Bermudų trikampį (31)

Identifikavus beveik prieš šimtmetį pradingusio laivo nuolaužas buvo paneigta populiari sąmokslo...

|Maža didelių žinių kaina