aA
Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino „Kauno autobusų“ įmonėje. 45 metų vyriškis tikina, kad dėl savo išskirtinės išvaizdos bendrovėje patyrė pažeminimą ir net smurtą. Bendrovės atstovai griežtai atmeta kritiką dėl galimos diskriminacijos, tačiau pripažįsta, kad konfliktas buvo.
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Nustebino kultūra

Ramūnas troleibusą vairuoja vos kelis mėnesius, tačiau vos įsidarbinęs nustebo pamatęs, kaip vyksta darbas.

„Faktiškai nuo pat pradžių, kai teko susidurti su kitais darbuotojais, prasidėjo problemos. Tai yra komandinis darbas. Aš pasijutau, kaip 1985 metais. Būna tokių situacijų, kai aš jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“, kalėjime. Tokia žmonių kultūra, keiksmažodžiai, nuolat tave vadina pederastu. Tokia bendravimo kultūra. Tiesą pasakius, kai pamačiau tokią situaciją, tai nusprendžiau su visais kuo mažiau bendrauti“, – pokalbį su DELFI pradėjo Ramūnas.

Vyras tikina, kad vairuotojai ne tik nemandagūs kolektyve, bet agresyvūs ir kitų eismo dalyvių bei keleivių atžvilgiu.

„Tiesą pasakius, liūdna. Įsivaizduokite, vyksta praktinis mokymas, o troleibuso vairuotojas kitiems vairuotojams rodo vidurinį pirštą, kad jo nepraleidžia. Man tai didžiulė gėda. Baisu klausyti, koks aptarnavimas: keiksmažodžiai, visokiausi epitetai. Atiduodant troleibusą tave pasitinka valytojai ir troleibusų varinėtojai. Varinėtojai – tai darbuotojai, kurie sustato troleibusus tokia tvarka, kokia jie vėliau išvažiuoja į reisus. Dvi savaites, kiek truko mokymas, aš tiesiogine prasme iškenčiau, o nieko neišmokau. Na, išmokau kaip reikia keiktis, kaip nekultūringai elgtis. Esu tiesiog paklaikęs“, – pasakoja vyras.

Kreipėsi ir į vadovybę, ir į policiją

Vyras neslepia, kad iš kitų vairuotojų išsiskiria.

„Kultūra yra žemiau plintuso, tačiau tai dar ne viskas – patyriau tiesioginį fizinį smurtą. Atvykus į parką mane jau trečią kartą vos nesumuša. Turiu tarp troleibusų bėgioti kaip šunelis, o mane vaikosi varinėtojas ir bliauna skerdžiamu balsu. Žmonės ten yra sužvėrėję, ir nežinau kodėl. Gal maži atlyginimai, o gal jie turi kažką prieš mane asmeniškai, kad aš atrodau taip, o ne kitaip. Man bando primesti kitą orientaciją, įvairūs įžeidinėjimai.

© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Labai visko galėčiau daug papasakoti, man labai sunku. Papuoliau į kažkokią mėšlo krūvą. Taip, aš atrodau kiek kitaip, nei dauguma vairuotojų atrodo. Tas yra tiesa. Ypatingai tarp vyrų. Aš visada švarus, su marškiniais, susitvarkęs. Manau, kad tokių, kaip aš, reikėtų paieškoti, nors pamažu tokių susitvarkiusių vairuotojų daugėja. Bet ką kalbėti, jei ateinu pakeisti vairuotoją, o visa kabina prasmirdusi fekalijomis“, – sunkiai žodžius rinko vyras.

Vairuotojas bandė kalbėtis ir su įmonės vadovybe.

„Atsakymas buvo labai paprastas: prašome kreiptis į policiją, jei kažkas negerai. Jie nusimeta atsakomybę ir leidžia suprasti, kad tai mano asmeninė problema, nors aš tų žmonių net nepažįstu. Manau, kliūna mano išvaizda, o viena persona su manimi labai žiauriai elgiasi (…). Aš nežinau, ką tas tipelis turi prieš mane, bet aš manau, kad viskas dėl mano išvaizdos. Yra labai skaudu (…). Tai yra supuvusi tarybinė įstaiga, kur vadovai sėdi po 30 metų ir nieko nenuveikia“, – pasakoja vyras.

Ramūnas taip pat nesutinka, kad galbūt tai ne įmonės problema, o jo ir minėto darbuotojo konfliktas.

„Tai yra ne mano vieno asmeniniai reikaliukai, o šios firmos reikaliukai. Noriu, kad žmonės žinotų, kad čia kuriama visai ne ta aplinka, viskas juda ne ta linkme“, – pasakoja Ramūnas. Vyras tikina, kad dėl prieš jį naudojamo smurto jau kreipėsi į policiją.

Diskriminacijos neįžvelgia

„Kauno troleibusų“ vadovai neslepia, kad konfliktas buvo.

„Incidentas įvyko sekmadienio vakarą. Šis darbuotojas buvo priimtas pagal Darbo biržos programą balandžio mėnesį. Gal dar yra adaptacijos problemų, bet kaip apie vairuotoją jokių nusiskundimų nebuvo, viskas tvarkoje“, – DELFI teigė „Kauno autobusų“ įmonės troleibusų parko vadovas Saulius Alekna.

Troleibusų parko vadovo teigimu, Ramūnas pats savo noru palieka įmonę, tačiau konfliktą bet kokiu atveju žadama išspręsti.

Kauno viešasis transportas
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

„Mes esame kaip didelė šeima. Vien vairuotojų pas mus yra beveik 900, o troleibusus vairuoja daugiau nei 330 vairuotojų. Žinote, visko gyvenime būna, aš taip suprantu. Greičiausiai įvyko konfliktas, bet mes dar neturime pasiaiškinimo to darbuotojo, kuris konfliktavo su vairuotoju. Artimiausiu metu kaltininką, pavadinkime jį taip, išsikviesime ir kalbėsime su juo atskirai. Tik tiek, kad minėtas vairuotojas pas mus nebedirbs nuo 31-osios dienos. Jis išeina savo noru, tačiau mes bet kokiu atveju viską išsiaiškinsime.

Sunku kalbėti apie įvykio aplinkybes. Žinome tiek, kad vairuotojas buvo išvadintas necenzūriniais žodžiais ir norėta jį sumušti. Kažkas tokio. Daugiau informacijos mes neturime. Nežinome, ar konfliktą kas nors matė, bandysime apklausti, gal yra liudininkų, kokia tiksliai situacija buvo“, – sako S. Alekna.

Troleibusų parko vadovas taip pat kategoriškai atmeta, kad šioje bendrovėje diskriminuojami kitaip atrodantys ar besielgiantys darbuotojai.

„Gal žmogus jautrus, juk visi žmonės skirtingi. Pas mus dirba daug įvairių žmonių, kurie turi problemų ir šeimose, ir panašiai. Tiesą pasakius, aš tik dabar sužinojau, kad jis savo išvaizda išsiskiria iš kitų, bet koks skirtumas? Skaitant jo pareiškimą galima spręsti, kad įvyko kažkoks konfliktas, susipyko ir tie apžodžiavimai nebūtinai išreiškia jo poziciją. Buvo panaudoti tokie žodžiai, kaip pederastas, gaidys. Juk susipykus ir savo adresu tą patį gali išgirsti, bet tai nereiškia, kad taip yra. Iš esmės jis tikrai nėra pirmas kitoks žmogus kolektyve, pas mus jų yra daugiau, yra ir moterų su kitokiomis pažiūromis. Tai kur čia problema?“, – svarstė S. Alekna.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kokį automobilį pirkti: naują ekonomišką ar naudotą prabangesnį?

Pasirinkimas tarp naujo ekonominės klasės ir naudoto, bet prabangesnio automobilio gali neduoti...

Atsakė į klausimą, ar tikrai didesni ratlankiai reiškia, kad teks pamiršti apie komfortą

Kai automobilių gamintojai pristatė miesto krosoverius, drauge su nauju segmentu gimė ir nauja...

Ši technologija turėjo būti skirta tik prabangiausiems automobiliams – dabar naudojama net identitetui kurti

Šviesos diodai, vadinamieji LED (angl. light emitting diodes), šiandien naudojami visur: pradedant...

Dizaineris paaiškino, kodėl tam tikrus automobilių atnaujinimus sunku pastebėti

Automobilių rinka tapo itin dinamiška, ypatingai – per pastarąjį penkmetį. Daugelis gamintojų...

Vairuotojai rankomis sustabdė grėsmingai riedantį automobilį

Jei ne greta sustojusių automobilių vairuotojai, dar nežinia, kaip būtų pasibaigęs vienoje iš...

Top naujienos

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Apmaudo dėl orų neslepia net klimatologai: turi prastą žinią dėl vasaros pradžios (1)

Iki vasaros – lygiai dvi savaitės, o antradienį sostinę plovė lietus, siaubė vėjas, net...

Delfi PliusJorge Valero, Alberto Nardelli, DELFI

ES rusų oligarchams ruošia dar vieną nemalonią staigmeną, Kremlius jau grasina atsaku

Europos Sąjunga (ES) ruošia rusų oligarchams nemalonų siurprizą.

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Pirmieji hipertenzijos simptomai gali būti nespecifiniai: gydytojas pamokė, kaip teisingai pamatuoti kraujo spaudimą

Nors aukštas kraujospūdis yra itin pavojingas, tik pusė jį turinčiųjų apie tai žino. Pasak...

Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu  (18)

Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...

Transliacija / Delfi interviu su Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininku Mykolu Majausku

Lietuvai pirmaujant visoje Europos Sąjungoje pagal infliacijos lygį, valdantieji nusprendė 16 eurų...

Žiniasklaida: Turkija parengė reikalavimų sąrašą Švedijai ir Suomijai

Provyriausybinis Turkijos laikraštis trečiadienį pranešė, kad Ankara parengė sąrašą iš 10...

Krepšinio Eurovizijoje – lūkestis dėl Ukrainos, Šaro alkis ir pažadas Belgrade specialiai „Delfi“ iš Belgrado

Krepšinio Eurovizija – taip galima įvardinti keturių dienų krepšinio fiestą Belgrade,...

Ukrainiečiai savaip atliko legendinį „LT United“ hitą „We are the winners“: lietuviai negaili reakcijų

Ukrainiečių ryžtas ir drąsa žavi visą pasaulį. Rusijos karą kenčianti tauta su okupantais...