aA
Čikagos tarptautinėje motociklų parodoje „Honda“ pristatė visiškai naują CTX modelių liniją. CTX700 ir CTX700N yra pozicionuojami kaip 2014 metų modeliai, kurių pagrindu tapo 2012 metais debiutavęs modelis NC700X – jį teko išbandyti ir šių eilučių autoriui.
Honda CTX700N
© Gamintojo nuotr.

CTX iššifruojama kaip žodžių „Comfort“, „Touring“ ir „eXperience“ santrumpa ir atspindi formulę, kuria vadovaujantis buvo kuriamas šis motociklas.

Abu nauji CTX šeimos nariai siūlomi ir su „Hondos“ firmine „Dual Clutch Transmission“ automatine greičių dėže, apie kurios teikiamus privalumus taip pat jau buvo rašyta motomanai.lt puslapiuose.

Žadama, kad jau šį pavasarį JAV rinkoje pasirodysiantys motociklai bus tik „pirmosios kregždės“ naujoje CTX modelių gamoje. „Honda Powersports“ spaudos tarnybos vadovas Bill Savino pareiškė, kad ateityje CTX produktų šeima plėsis, o ją papildys įvairių litražų ir variklių konfigūracijų modeliai.

„Šios pirmosios CTX mašinos dalijasi tuo pačiu varikliu kaip NC700X ir pasižymi išskirtinai lengvu valdymu iš dalies žemo svorio centro dėka, o taip pat dėl komfortą užtikrinančios ergonomikos, išsiskiriančio miesto rodsterio stiliaus ir fantastiškos vertės“ – kalbėjo B. Savino.

CTX700N

CTX700N teko garbė būti pačiu pigiausiu „Hondos“ DCT/ABS sistemomis ginkluotu motociklu, kurio kaina JAV prasideda nuo 7999 dolerių. Tūkstančiu dolerių pigesnė yra mechaninę greičių dėžę turinti versija.

Skysčiu aušinamas dviejų lygiagrečiai išdėstytų cilindrų variklis, kaip ir šešių pavarų greičių dėžė bei grandininė pavara yra paveldėti iš tik pernai keliuose pasirodžiusio, tačiau pripažinimą pelniusio NC700X.

Kalbant apie šio modelio klasę akivaizdu, kad tradicinę motociklų klasifikaciją čia taikyti keblu. Matyt, tai puikiai supranta ir patys gamintojai, todėl pristatydami CTX šeimos atstovus savo interneto puslapyje juos apibūdino kaip „visiškai naujos klasės“ atstovus, tačiau CTX700N priskyrė prie kruizerių, o CTX700 – prie „touring“ sekcijos.

Žvelgiant į CTX700N siluetą man pirma kilusi asociacija buvo „Ducati Diavel“, o jo aerodinaminiais aptakais papuoštas „brolis“ pasirodė panašus į 9-ojo dešimtmetyjr gamintus „Honda VF1100 Sabre“. Tačiau, aišku, tai gana paviršutiniškas palyginimas.

Didžioji dauguma CTX700N komponentų rodo šį modelį priklausant „street-bike“ klasei, tačiau į priekį išsikišę pakojai, aukštas „atloštas“ vairas bei žema (71,88 cm) vairuotojo sėdynė – neabejotini kruizerio atributai. Kaip ir chromu blizgantis duslintuvas. Tą įspūdį sustiprina ir 27,7 laipsniais pasvirusios priekinės šakės.

Dauguma kitų komponentų – plieninis rėmas, galinis monoamortizatorius, 320 mm priekinis ir 240 mm galinis stabdžių diskai yra perimti iš NC700X. Kai kurie kritikai skeptiškai įvertino gamintojo sprendimą naudoti tik vieną stabdžių diską priekyje, tačiau bent jau aš pernai bandytam NC700X jokių priekaištų dėl stabdymo neturėjau.

„Honda“ ir šiame modelyje panaudojo jau matytą „fintą“ – tradicinėje degalų bako vietoje įrengti bagažinę šalmui (arba alui) laikyti.

700N šiemet pirkėjams siūlomas juodos ir raudonos spalvų.

CTX700

Gamintojų reklamuojamas kaip „rytojaus touring Twin“, CTX700 nuo savo brolio skiriasi vos vienu esminiu bruožu – motociklo priekyje įtaisytu oro aptaku. Kitos specifikacijos yra praktiškai identiškos, tačiau šios modelio versijos kaina yra 800 JAV doleriais aukštesnė.

Ar ne per daug užsiplėšta už tą plastiką? Juk už kietus šoninius krepšius, galinį atlošą su bagažine, šildomas rankenėles, aukštą priekinį stiklą pirkėjams teks papildomai paploninti piniginę – šie aksesuarai neįeina į standartinės įrangos paketą nei vienoje, nei kitoje modelio versijoje.

CTX700 šiemet bus siūlomas raudonos ir perlamutrinės spalvų.

Kokius galima daryti apibendrinimus? Manau, kad CTX šeima visai pelnytai gali vadintis revoliucine ir griaunančia per pastaruosius 20 metų nusistovėjusius barjerus tarp motociklų klasių. Viena vertus, gamintojai šiuose modeliuose sudėjo pažangiausias inžinerines naujoves (DCT, ABS ir t.t.), tačiau kita vertus, „Honda“ atsigręžė į savo pačios praeitį (jei tiksliau – 9-ojo dešimtmečio pradžią, kai riba tarp japoniškų kruizerių ir „street-bike‘ų“ faktiškai neegzistavo) ir prisiminė šūkį, kad motociklai turi būti prieinami visiems.

Pastarajam tikslui pasiekti pasitelkti stiprūs koziriai – neaukšta kaina, šiandien ypač aktuali degalų ekonomija, ir išskirtinai lengvas valdymas. Ir aš tikrai tikiu, kad CTX gali tapti pasirinkimu tiek kasdien į darbą motociklu važinėjančiam vadybininkui, tiek stilingo, bet lengvo motociklo ieškančiai panelei, tiek ką tik A kategorijos teises išsilaikiusiam jaunuoliui, „šešių šimtų kubikų“ kategorijoje neapsisprendžiančiam tarp „Suzuki Bandit“ ir „Yamaha DragStar“.

O jei tikėsime „Hondos“ užuominomis, kitais metais galbūt sulauksime ir kokių 1200 cc CTX versijos. O tada tikriausiai neramiai sukirbės ir kai kurių V-twin gerbėjų užpakaliai...

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Albinas Januška: klysta manantys, kad Šimonytė pralaimės Nausėdai (91)

Jei prezidento rinkimų antrame ture susirungs Ingrida Šimonytė ir Gitanas Nausėda , bent dalis...

9 kiaušinių pakuotės ir krentantis Putino reitingas: kaip rusai gyvena 2019 metais (22)

Vietoje įprastos dešimties kiaušinių pakuotės – dėžutė su devyniais. Tokį vaizdą Rusijos...

Svarbiausia Europos upė džiūsta: pasekmes jaučia milijonai gyventojų (3)

Kevino Kilpso automobilių keltas skrodžia Vokietijos Reino upės vandenis, jam sukant į krantą...

Landsbergis: Lietuva prarado Meką taip ir nesupratusi, ką iš tikrųjų turėjo (279)

Trečiadienį mirė vienas garsiausių lietuvių kilmės kino menininkų Jonas Mekas . Jam buvo 96-eri.

Andrius Užkalnis. Išaiškėjo, ką Užkalnis iš tikrųjų veikia JAV ir ką liepia dirbti jums (220)

Pamatėte nuotrauką ir žinote, kodėl iš tikrųjų taip ilgai ir dažnai būnu Amerikoje....

Sulaukta dar vieno „Sandros Grafininos apsireiškimo“: mįslė ramybės neduoda ir jos artimiesiems, ir Nigelo Westo advokatui (4)

Detektyvu virtusi Sandros Grafininos dingimo istorija iki šiol nėra išnarpliota. Naujienų apie...

Rusija viešai pademonstravo raketą, galinčią sužlugdyti ginkluotės sutartį su JAV (220)

Rusija trečiadienį pademonstravo raketų sistemą, anot Vašingtono, pažeidžiančią svarbą...

Sielos išsivystymas liks (1)

V. V. L.: Atsimenu gražius tavo tekstus iš dienoraščio, kai maždaug 1950-ais metais rašei, kad...

Dainiaus Sinkevičiaus filmo „Pravieniškių mafija“ premjera (70)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios ir jau betseleriu...

Kelionės tikslas – Jordanija: turistų neišlepinti vietiniai atostogas paverčia tobulomis (64)

Prieš pradėdamas norėčiau įspėti – jei Jūs esate poilsį paplūdimyje mėgstantis turistas,...