Bene labiausiai šios politikos pokyčiai yra matomi „kruizerių“ segmente, tradiciškai populiariausiame JAV, tačiau turinčiame šimtus tūkstančių gerbėjų ir kituose pasaulio regionuose.

„Honda“ įvertinto tai, kad ilgus metus buvęs pagrindinis kruizerio pirkėjas – „kūdikių bumo“ kartos atstovas jau išėjo arba tuoj išeis į pensiją ir aktyviai motociklizmu užsiims (jei leis sveikata ir dar bus noro) ne daugiau dešimties metų. Kas pakeis šį žilagalvį barzdotą vyriškį, užaugusį su roko muzika, hipių eros idealais ir „Easy Rider“ filmu?

Statistika rodo, kad „baby–boomerius“ pakeitusių jaunesnių kartų atstovų yra ne tik mažiau skaitine išraiška, tačiau jie ir kur kas abejingesni motociklams. Dar daugiau – dabartiniai dvidešimtmečiai ir trisdešimtmečiai yra didesni individualistai, nekreipiantys dėmesio į autoritetus ir nusistovėjusias normas, tačiau mėgstantys pabrėžti esą jie „kuriantys savas taisykles“.

„Honda“ nusprendė, kad šiuos žmones suvilioti gali tik tokie motociklai, kokių iki šiol nesiūlė joks gamintojas. Taip per pastaruosius porą metų pasaulį išvydo „Grom“, „CTX700“, „F6B“, „Valkyrie“ ir kiti „netradiciniai“ modeliai – po kurių viešo pristatymo žiniasklaidos atstovams tekdavo sukti galvas ieškant tinkamų terminų apibūdinti naujovėms, o motociklininkų forumai kaito nuo kontraversiškų nuomonių.

2013 metų pabaigoje pasirodęs CTX1300 – ne išimtis. Šis motociklas neįtaiko į jokią nusistovėjusią kategoriją, nors savyje neabejotinai derina „sport touring“ ir „cruiser“ savybes. Patys gamintojai raidžių kombinaciją „CTX“ siūlo iššifruoti kaip „comfort, technology, experience“ (liet. komfortas, technologija, potyris). Nagi, pažvelkime, ar atitinka tokia įmantri formuluotė šio padaro tikrąjį charakterį?
Honda CTX 1300

„CTX1300“ iš dalies galima laikyti populiariojo „ST1300“ (Europoje žinomesnio „Pan European“ pavadinimu) įpėdiniu, kadangi paveldėjo jo V formos skysčiu aušinamą keturių cilindrų variklį, į rėmą montuojamą taip, kad alkūninis velenas sukasi išilgai motociklo ašies, o cilindrų galvos kyšo į šonus.

Tiesa, „Hondos“ inžinieriai variklį „perauklėjo“ iš sportininko į žemasūkį kruizerį, sumažindami kompresiją cilindruose, pakeisdami kumštelinių velenų formą ir mišinio įpurškimo dozavimą. Tokiu būdu variklis įgijo didesnį sukimo momentą prie žemų apsukų (ties maždaug 7000 aps./min. žyma jau įsijungia apsukų ribotuvas) ir gali pasigirti mažesnėmis kuro sąnaudomis (maždaug 6-7 litrai benzino 100 km).

Motociklą išbandę kolegos iš JAV varikliui negailėjo pagyrų, pabrėždami jaučiamą didžiulį galios rezervą važiuojant bet kokiu greičiu – joks lenkimas ar stačios įkalnės nėra kliūtis. Liaupsių susilaukė ir itin tolygus jo darbas, dėl ko vairuotojas nejaučia vibracijų jokiais režimais.

„CTX1300“ gavo visiškai naują lengvo aliuminio rėmą, kuriame neliko pirmtake buvusių plieno vamzdelių galinės viršutinės dalies. Naujasis rėmas leido suformuoti visiškai kitokį motociklo siluetą, iš tiesų primenantį tradicinį „baggerį“. Sėdynės aukštis – 74 cm, vairo pozicija leidžia rankas laikyti atpalaidavus, o pakojai įtaisyti taip, kad vairuotojo kojos per kelius patogiai sulenkiamos 90 laipsnių kampu.

Motociklo masės nedidele niekaip nepavadinsi, tačiau dėl po vairuotojo sėdyne įtaisyto bako ir kai kurių kitų konstrukcinių sprendimų svorio centras yra labai žemai. Dėl to CTX‘as atrodo lengvesnis nei yra iš tiesų. Tiesa, nors posūkiuose jis „gulasi“ labai noriai, tačiau važiuojant agresyviau pasvirimo kampą riboja gana anksti žemę pasiekiantys pakojai.

Vertas pagyrimo rėmo kūrėjų sprendimas – integruoti šonines variklio apsaugas („slaiderius“), kurios lieka beveik nematomos, tačiau turėtų puikiai atlikti savo darbą netyčia „paguldžius“ motociklą. Apsaugos padengtos plastiko dangteliais, kuriuos nubrozdinus galima paprastai pakeisti.

Daugelį specialistų nustebino „Hondos“ sprendimas į šį modelį nemontuoti jau, atrodo, pasiteisinusios automatinės DCT pavarų dėžės. Patys gamintojai tai aiškina tuo, kad jų gaminys yra orientuotas į patyrusį vairuotoją, suprask – tokį, kuriam pavarų junginėjimas jau nekelia problemų. Na, čia turiu replikuoti, kad nors aš pats naujoku motociklizme nebesijaučiu, tačiau prieš porą metų išbandytas DCT ne ką mažesniame „Crosstourer“ modelyje paliko labai gerai įspūdį, ir tikrai būčiau nieko prieš platesnį šios sistemos naudojimą.

Judesys į gana platų (200 mm) galinį ratą yra perduodamas „Hondos“ inžinierių pastebimai „mėgstama“ kardanine pavara. Stabdymo darbą atlieka diskiniai „Nissin“ stabdžiai (2 priekyje+1 gale). Beje, spaudžiant tik galinį stabdį, automatiškai stabdomas ir priekinis, tačiau atvirkštine tvarka stabdžiai nėra kombinuoti. Tie, kam yra tekę važinėti kalnuose, tikriausiai pripažins, kad tai gana išmintingas sprendimas, leidžiantis vairuotojui stabdyti galinį ratą varikliu ir papildomai prisistabdyti priekiniu stabdžiu neišminant sankabos. ABS siūlomas tik brangesnėje „Deluxe“ komplektacijoje.

Beje, jei jau prakalbome apie „Deluxe“ – šios versijos pirkėjas taip pat gaus rato praslydimo kontrolės sistemą, garso sistemą su integruota „Bluetooth“ beviele jungtimi, automatiškai išsijungiančiais posūkių žibintais ir šiek tiek kitokius apdailos elementus.

Iš papildomos įrangos abiejų modelių versijų pirkėjai gali užsisakyti priekinį stiklą, šildomas rankenėles, galinę bagažo dėžę ir keleivio atlošą. Plastikinės rakinamos šoninės bagažo dėžės yra standartinėje komplektacijoje, o tai yra neblogai, deja, jos yra per mažos, kad tilptų bent vienas šalmas. Be to, nėra dėžių greito nuėmimo užrakto, dėl to jas nuimti sugalvojusiam savininkui teks apsiginkluoti kantrybe ir keletu įrankių.

Kalbant apie dizainą, vienas ryškiausių, bet kartu ir kontraversiškiausių CTX1300 bruožų – masyvus plastikinis motociklo priekinis aptakas. Jame telpa ne tik didelis prietaisų skydelis su analoginiais spidometru bei tachometru ir LCD ekranu, bet ir du garsiakalbiai, dvi nedidelės daiktadėžės (vienoje yra USB jungtis jūsų audiogrotuvui) bei platūs veidrodėliai, kartu tarnaujantys ir kaip rankų apsaugos bei posūkių žibintai.
Honda CTX 1300

Turėję galimybę išbandyti CTX‘ą testuotojai teigiamai įvertino gaubto aerodinamines savybes – vėjo srautas nuo vairuotojo nukreipiamas nesukuriant turbulencijos. Ir vis tik reikia pripažinti, kad būtent šis motociklo elementas, nepaisant jo praktiškumo, labiausiai nemėgstamas tradicinių „čioperistų“, todėl visai nenustebčiau, jei „Honda“ sužaistų jau ne kartą pavykusį rinkodaros žaidimą ir kitais metais išleistų „CTX1300 Custom“ versiją be plastikinių aptakų, su tradiciniu apvaliu priekiniu žibintu vietoje išmaniųjų LCD „girliandų“, o vietoje kietų dėžių būtų siūlomi odiniai krepšiai, na, ir dar viena kita papildomai chromuota detalė.

Standartinėje komplektuotėje chromu dengti tik „4into2“ tipo duslintuvai, kurie atrodo gan konservatyviai, tačiau stilingai. Tiesa, jų skleidžiamas garsas ausies taip nedžiugina, kaip koks „Harley Davidson V2“ pokšėjimas, tačiau palaukime, kol šiai „problemai“ sprendimus pasiūlys „Cobra“ ir „Vance&Hines“...

Reziumuojant – atrodo, kad „Hondai“ pavyko sukurti išties praktišką ir daugiafunkcį modelį, kuriuo galima tiek patogiai keliauti didesnius atstumus, tiek važinėtis aplink miestą. Daugeliu atžvilgių „CTX1300“ atrodo tarsi jaunesnysis populiariojo „Golwing“ brolis, tarsi sumažinta jo versija. Ar tai garantuos ir sėkmingus pardavimus? Juk devintojo dešimtmečio pradžioje „Honda“ pirkėjams jau siūlė „sumažintus goldwingus“, tačiau modelių GL500 ir „GL650 Silwerwing Interstate“ (stebėtinai panašių į CTX1300!) istorija truko vos trejus metus, o „sidabro sparno“ pavadinimas po kurio laiko buvo perduotas motorolerio modeliui, gaminamam iki šiol.

Trūkumai:

• Kontraversiškas dizainas
• Mažos talpos bagažo dėžės
• Ribotos pakabos reguliavimo galimybės
• Trūksta šeštos pavaros

Privalumai:

• Itin geras valdymas
• Didelis sukimo momentas
• Ergonomiška sėdėsena
• Efektyvūs stabdžiai

Techniniai duomenys:

• Variklio tipas: 1261cm3 skysčiu aušinamas, išilgai įmontuotas 90° V–4
• Stūmoklių skersmuo ir eiga: 78 mm x 66 mm
• Kompresija: 10.0:1
• Vožtuvai: DOHC; keturi vožtuvai cilindrui
• Kuro tiekimas: PGM–FI įpurškimas, keturios 36mm droselio sklendės, aštuonios skylutės kiekviename purkštuke
• Degimas: Kompiuteriu valdomas skaitmeninis
• Transmisija: 5 laipsnių mechaninė
• Pavara: Kardanas
Pakaba:
• priekis - apversto tipo 45 mm skersmens šakės
• galas - du amortizatoriai su reguliuojamo kietumo spyruokle
• Stabdžiai:
• Priekis: Dvigubi 310 mm diametro diskai
• Galas: Viengubas 315 mm diametro diskas
• ABS – tik Deluxe modelio komplektacijoje
Padangos:
• priekis: 130/70R–18
• galas: 200/50R–17
• Ratų bazė: 163,83 cm
• Sėdynės aukštis: 74 cm
• Degalų bako talpa 19,3 l
• Spalvos: Metallic Black, Gray Blue Metallic, Candy Red
• Bendras („šlapias“) svoris: 328 kg (CTX1300) / 331 kg („CTX1300 Deluxe“)
• Kaina JAV: nuo 17 000 dolerių
• Prekybos pradžia: 2014 m. kovas