aA
Praėjusiais metais Le Mano 24 valandų lenktynėse nugalėjęs „Porsche 919 Hybrid“ automobilis nuo šiol – ir Belgijos „Spa“ trasos rekordininkas. Neelas Jani 7,004 km ilgio Belgijos trasą, kurioje kasmet vyksta ir pasaulio automobilių sporto karalienės – „Formulės 1“ lenktynės – įveikė per 1 min. 41,77 sek. ir pagerino 2017-aisiais Lewiso Hamiltono su „Mercedes F1 Q07 Hybrid“ pasiektą rezultatą.
"Porsche 919 Hybrid" pagerino Spa trasos rekordą
"Porsche 919 Hybrid" pagerino Spa trasos rekordą
© Gamintojo archyvas

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, praėjusių metų balandžio 26-ąją L. Hamiltono „Formulės 1“ kvalifikacijoje užfiksuotas 1 min. 42,553 sek. laikas jam garantavo pirmą vietą lenktynių starto rikiuotėje ir buvo geriausias pasiekimas trasoje iki 2018-ųjų balandžio 9 dienos.

„Porsche 919 Hybrid“ savo galimybes įrodė Le Mano 24 valandų lenktynėse, kur šventė pergalę trejus metus iš eilės. Tai ne priežastis nustoti tobulėti – priešingai, motyvacija siekti naujų tikslų yra dar didesnė ir ją geriausiai įrodo šis pasiekimas. Pagerinti „Formulės 1“ rekordą yra stulbinantis pasiekimas. Tai geriausias įrodymas, kad „Porsche“ eina teisingu keliu diegdama naujausias technologijas į sportinius ir kasdieninius automobilius“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Inžinierių svajonė

Didžiausias rekordinio rato metu „Porsche 919 Hybrid“ pasiektas greitis – 359 km/val., o vidutinis – 245,61 km/val. Rekordinis ratas buvo pradėtas 10.23 val. vietos laiku, oro temperatūra tuomet siekė 11 laipsnių šilumos, o trasos – 13.

Neelas Jani
Neelas Jani
© Gamintojo archyvas

Kaip teigiama pranešime, šis pasiekimas įrodo, kad „Porsche“ inžinieriai sugebėjo sukurti ne tik itin patikimą, bet ir išskirtinai greitą automobilį. Gamintojas 2015–2017 m. nugalėjo prestižinėse Le Mano 24 val. lenktynėse, o tais metais vykusiuose pasaulio ilgų distancijų čempionatuose (angl. World Endurance Championship, WEC) iškovojo pergales vairuotojų ir komandinėse įskaitose.

„Naujasis „919 Evo“ yra įspūdingas. Be abejonės, tai greičiausias kada nors mano vairuotas automobilis. Sukibimo lygis man yra visiškai naujame lygyje, negalėjau tokio įsivaizduoti anksčiau. Greitis, prie kurio viskas įvyksta viename rate, su „919 Evo“ yra toks, kad mano reakcija turi būti visiškai kitokia nei esu įpratęs“, – pasakojo rekordo autorius, 34-ių metų šveicaras N. Jani.

„Porsche“ pasiektas rezultatas yra ne tik 0,783 sek. geresnis už praėjusių metų pasiekimą „Formulėje 1“. „919 Hybrid Evo“ pagerino ankstesnio modelio pasiekimą „Spa“ trasoje net 12 sekundžių. Toks progresas – kiekvienos inžinierių komandos svajonė.

Galimybės dar didesnės

Kaip aiškina lenktynininkas ir „Porsche Racing Academy“ vadovas Robertas Kupčikas, Le Mano 24 val. ir kitose ilgų distancijų pasaulio čempionato lenktynėse „Porsche 919 Hybrid“ negali atskleisti visų savo galimybių – siekdami suvienodinti konkurentų pajėgumą, varžybų organizatoriai sukuria apribojimus, mažinančius kai kurių automobilių potencialą. Kas įvyksta nuėmus tuos apribojimus, „Porsche“ puikiai pademonstravo „Spa“. Pasak komandos inžinierių, net ir per tris dienas Belgijoje „Porsche 919 Hybrid Evo“ neatskleidė visų savo galimybių ir resursų dar turi.

Rekordą pavyko pasiekti tuo pačiu automobiliu, kuriuo buvo varžomasi 2017-ųjų WEC sezone. „Porsche“ inžinieriai atliko kelis patobulinimus, kurie bus naudojami šių metų sezone, nežymiai buvo modifikuota aerodinamika. Tuo tarpu variklio konstrukcija liko ta pati, tik jo valdymo kompiuterio nustatymai buvo modifikuoti norint pašalinti WEC varžybose naudojamus ribotuvus.

"Porsche 919 Hybrid" pagerino Spa trasos rekordą
"Porsche 919 Hybrid" pagerino Spa trasos rekordą
© Gamintojo archyvas

„Porsche 919 Hybrid“ galią suteikia 2 litrų darbinio tūrio turbininis V4 variklis bei dvi skirtingos energijos susigrąžinimo sistemos – viena kaupia stabdymo metu susidarančią energiją, kita – išmetimo sistemos. Vidaus degimo variklis yra sujungtas su galiniais ratais, o elektrinis varo priekinius. Taip galinių ratų pavarą turintis automobilis, kai reikia maksimalaus sukibimo bėgėjantis, tampa varomas visais keturiais.

Apribojimai varžo

WEC varžybose automobilių galimybės vienodinamos ribojant sunaudojamą degalų kiekį. 2017-ųjų etape „Spa“ trasoje „Porsche 919 Hybrid“ galėjo suvartoti 2,464 l (1,784 kg) viename rate, tuomet V4 variklis pasiekė apie 500 AG. Išlaisvintas nuo kiekio apribojimų, tačiau naudodamas tuos pačius lenktyninius degalus, V4 variklis pasiekia jau apie 720 AG.

Ilgų distancijų varžybose ribojama ne tik benzininio variklio, bet ir energijos susigrąžinimo sistemos galia. 2017-ųjų etape „Spa“ ši sistema galėjo perduoti į ratus 6,37 megadžaulio energijos – tai kur kas mažiau nei ji gali. Rekordinio rato metu N. Jani turėjo 8,49 megadžaulio, padidinusio elektrinio variklio galią nuo 400 iki 440 AG.

Iš reguliavimo pančių buvo išlaisvinta ir aerodinamika. Naujas priekinis difuzorius kartu su nauju ir labai dideliu galiniu oro aptaku yra reguliuojami automatiškai, priklausomai nuo „919 Hybrid Evo“ greičio. Atlikus dar kelis patobulinimus aerodinamikoje, inžinieriams pavyko padidinti prispaudžiamąją galią 53 procentais, lyginant su 2017-aisiais WEC lenktynėse „Spa“ naudotu modeliu.

„Porsche 919 Hybrid Evo“ yra daugiau nei 5 metrų ilgio bei 1,9 m pločio sportinis automobilis, tačiau jo aukštis – vos 1,05 m, sveria jis tik 849 kg, jo degalų bakas – 62,3 l. Siekiant kuo geresnio vieno rato įveikimo laiko ir norint sumažinti automobilio svorį, iš jo buvo pašalinti visi trumpai distancijai nereikalingi atributai – keli jutikliai, oro kondicionierius, valytuvas, pakėlimo bei apšvietimo sistemos.

Specialias padangas šiam rekordui sukūrė „Michelin“ – sužinoję, kad „Porsche“ sukūrė didesnę prispaudžiamąją jėgą už „Formulę 1“ generuojantį automobilį, padangų gamintojai ėmėsi darbo ir sukūrė didžiulį sukibimą užtikrinančias padangas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Laukinė amerikietiška svajonė, kurios europiečiai nesupras – „Dodge Ramcharger“ (4)

Tai, kad žmonės eina iš proto dėl automobilių, kurie turi aukštesnę prošvaisą – jau seniai...

Paskutinis nepriklausomo Italijos gamintojo automobilis – „Alfa Romeo 164“ (1)

Aštuntasis praėjusio amžiaus dešimtmetis Italijos automobilių koncernui „ Alfa Romeo “ buvo...

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Papasakojo apie vairavimo egzaminus Lietuvoje – iš kelinto karto juos įmanoma išlaikyti (49)

Norintys gauti vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti, iš pažiūros, turi įveikti ganėtinai...

Top naujienos

Oficialu: Klaipėdoje nuo COVID-19 pasveiko šeši pacientai papildyta 20:44 val.

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas socialiniame tinkle Facebook pasidalino džiugia...

Koronavirusu susirgusi Seimo darbuotoja atsisako pateikti savo kontaktus ir maršrutus papildyta Gaižausko komentaru (1283)

Karantino sąlygomis gyvenančioje Lietuvoje – precedento neturintis skandalas. Nors įstatymas...

Pirmadienį šalyje nustatyti dar 7 užsikrėtimo atvejai iš viso šalyje užfiksuotas 491 atvejis (190)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti...

Traukiantis šilumai sulauksime sniego ir plikledžio (6)

Antradienio naktį Lietuvos padangėje praplauks nedidelis debesų sūkurys. Vietomis, daugiausia...

Vyrui diagnozavo COVID-19, bet pakartotinai netiria: už kelių dienų į darbą, bet virusą dar gali nešioti (118)

40-metis Andrius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – aut. past.) iš Austrijos, į kurią buvo...

Generalinis komisaras: nubausti už saviizoliacijos pažeidimus patys dar negalime (120)

Šalyje prasidėjus trečiajai karantino savaitei, Lietuvos policija vis dar neturi įstatyminio...

Baltarusiai valdžios sprendimų dėl koronaviruso nelaukia – patys imasi veiksmų (69)

Medikai iš viso pasaulio, įskaitant ir sveikatos priežiūros profesionalus iš Baltarusijos, dėl...

Profesorius papasakojo, kokios apsaugos nuo virusų priemonės yra efektyviausios (77)

COVID-19 pandemijos akivaizdoje susiduriame su asmens apsauginių priemonių trūkumu. Jų...

Italijoje auga nuo koronaviruso mirusių žmonių skaičius, bet užsikrečia vis mažiau pasaulyje jau mirė daugiau nei 35 tūkst. žmonių (97)

Italijoje per pastarąją parą nuo koronaviruso infekcijos (COVID-19) mirė dar 812 žmonių, o...

Malinauskas: buvau asmeniškai Verygos patikintas, kad reagentų nepritrūks (237)

Buvęs premjero patarėjas bei Visuomenės informavimo grupės vadovas dėl koronaviruso Skirmantas...

|Maža didelių žinių kaina