aA
Didesnio pravažumo automobilius kuria vis daugiau gamintojų – konkurse „Lietuvos metų automobilis“ pastebima tendencija, jog kone kas antras dalyvis gali būti priskirtas SUV kategorijai. Ir taip – jau kelerius metus, ne išimtis ir šiemet, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Visureigių išbandymas "Peak Point" platformoje
Visureigių išbandymas "Peak Point" platformoje
© Organizatorių nuotr.

Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 15 keturiais ratais varomų automobilių, o dar keli jų vadinami krosoveriais, tačiau turi tik priekinių varančiųjų ratų pavarą. Šiais metais jie patyrė du didelius išbandymus: jau pirmąją konkurso dieną jie buvo bandomi specialioje visureigių bandymų „Peak Point“ platformoje, o testų stovykloje Druskininkuose kopė į sniego kalną „Snow arenoje“.

Tiesa, jeigu pirmojoje atsiskleidžia visos gerosios ar blogosios visureigių savybės, tai antrojoje didžiulę įtaką turėjo ne tik transmisijos veikimas, bet ir padangos. Ant visų konkurso dalyvių ratų užmontuotos žieminės „Continental“ padangos, o „Snow arenoje“ bandymus atlikę žurnalistai joms negailėjo pagyrų – ant sniego žmonėms išstovėti sudėtinga, tačiau automobiliai ne tik stovi, bet dar ir pajudėti į viršų be problemų sugeba.

„Tikrai geri įspūdžiai po bandymų – smagu ir ne kasmet gauni progą išbandyti automobilius sniego kalne, kuris šiaip skirtas slidininkams. Aš norėčiau pradėti nuo to, kad pats bandžiau įlipti į kalną – statesnėse vietose vos paėjau, tačiau automobiliams kopimas problemų nesukėlė. Jeigu batų gamintojai kurtų batų padus iš tokios pat medžiagos kaip padangų guma, Lazdynų traumatologinis turėtų kur kas mažiau klientų“, – juokavo visureigius į sniego kalną gynęs komisijos narys Jurgis Paplaitis.

Susumavus visų testų rezultatus ir dešimties konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijos narių įspūdžius, pretendentais tapti „Metų visureigiu“ išrinkti trys automobiliai: „Audi Q5“, „Land Rover Discovery“ ir „Nissan X-Trail“.

Ne visi visureigiai turi 4WD

Jau pirmąją konkurso dieną didesnio pravažumo automobiliai atsidūrė visureigių egzaminatoriaus Andriaus Sutkaus rankose. Patyręs bekelės varžybų dalyvis sukonstravo „Peak Point“ sistemą, kurioje galima patikrinti daugybę visureigiams aktualių parametrų – nuo važiavimo pasvirus, diferencialų darbo iki kėbulo standumo.

„Audrius yra visoje Lietuvoje pripažintas visureigių guru. Jis pats sukūrė šį sunkvežimį, skirtą visureigių bandymui. Nereikia važiuoti į pelkes, smėlynus, kalnus – pakanka 15 minučių ant „Peak Point“ platformos ir visos visureigio savybės – kaip ant delno. Taigi, jau antrus metus iš eilės mes nepurviname didesnio pravažumo automobilių, tačiau švariomis sąlygomis objektyviai išmatuojame visus svarbiausius jų parametrus“, – pasakojo vienas iš konkurso komisijos narių Dainius Leonavičius.

Šiais metais Audriui buvo pateikta 15 automobilių – nuo mažylio, tačiau keturiais ratais varomo „Suzuki Swift 4x4“, iki solidžių „Land Rover Discovery“ ar „Range Rover Velar“.

„SUV stovykloje yra ir daugiau, tik kai kurie jų, kaip „KIA Stonic“ ar „Peugeot 5008“, neturi visais ratais varomų versijų. O konkursui pristatytas „Nissan Qashqai“ yra varomas tik priekine ašimi, tačiau gali turėti ir 4WD transmisiją“, – teigė D. Leonavičius.

Kitas dalyvių išskirtinumas – rėminę konstrukciją turinčių visureigių nebuvimas. Tokie beveik išnyko – dabar rėminę konstrukciją turi tik daugelis pikapų, o tarp visureigių tokių – vienas kitas. Kita vertus, konkurse yra keli didesnio pravažumo automobiliai, turintys tarpašinę blokiruotę – tai „Nissan X-Trail“ bei „Renault Koleos“. Tokią gali turėti ir bekelės ikona „Land Rover Discovery“, tačiau konkursui pristatytas – be jos.

Audrius Sutkus
Audrius Sutkus
© Organizatorių nuotr.

Matuoti aštuoni parametrai

„Peak Point“ platformoje buvo matuojami 8 parametrai, o aukščiausius balus surinkusiais modeliais galima drąsiai važiuoti į labai prastus kelius. Arba tokius kelius, kurie žemėlapyje net nepažymėti.

Vadinamosiose sūpynėse buvo tiriamas įkalnės asistentas bei nuokalnės stabdis. Geriausiai čia pasirodė „BMW X3“ – jo sistemos veikia nepriekaištingai.

Kalnų imitacijos stende vertinamas įstrižinis ratų blokavimas, čia puikiai pasirodė „Land Rover Discovery“ bei „Nissan X-Trail“.

Įdomu, kad kėbulo standumo bandyme geriausiai pasirodė „Škoda Karoq“, o pernai analogiškame teste „Škoda Kodiaq“ žibėjo kur kas mažiau.

Šoninio posvyrio rampoje buvo matuojami įkalnės įvažiavimo bei nuokalnės nuvažiavimo kampai. Geriausi duomenys čia – „Audi Q5“, „Land Rover Discovery“ ir „Range Rover Velar“.

Vadinamojoje „rolikų“ rungtyje buvo tikrinami trys parametrai: priekinės, galinės ašies diferencialų blokavimas ir tarpašinio diferencialo veikimas. Priekinės ašies diferencialas gerai blokuojamas daugelyje keturiais ratais varomų SUV, galinės ašies blokavimo funkciją puikiai atlieka du trečdaliai modelių, o geriausiu tarpašiniu blokavimu pasižymėjo „Mercedes-Benz GLA“ ir „MINI Countryman“.

29 laipsnių statumo įkalnę lengviausiai įveikė „Nissan X-Trail“.

„Šių metų 4 ratais varomuose SUV atsisakoma vadinamųjų „kietų“, mechaninių visų ratų sujungimų, ir vis dažniau į pagalbą pasitelkiama elektronika. ESP, ECS ir kitos susijusios sistemos padeda paskirstyti ir perduoti variklio sukimo momentą tiems ratams, kurie turi daugiausiai sukibimo su keliu. Tai logiška, nes elektronika beveik nieko nesveria ir kainuoja nebrangiai“, – aiškino TV laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas D. Leonavičius.

„Išmanusis pravažumas“

Tikslūs visureigių bandymų rezultatai bus atskleisti po konkurso finalo (jis vyks gruodžio 2 dieną), tačiau „Peak Point“ platformos autorius A. Sutkus neslėpė nuostabos – geriausiai pasirodę visureigiai demonstravo labai panašias savybes. Vertinimo lentelėje net 5-i modeliai surinko labai panašius balų kiekius.

„Šiemet man pačiam gimė naujas terminas „išmanusis pravažumas“. Tai dėl to, kad sunku prognozuoti, kaip koks automobilis įveiks kliūtis. Kartais sujungus visus gamintojų numatytus pravažumo mygtukus automobilis važiuoja prasčiau nei palikus funkciją „Auto“ arba visai nieko neįjungiant“, – stebėjosi A. Sutkus.

Jis pridūrė, kad keistai atrodo ir kitas dalykas: gamintojai stengiasi suteikti automobiliams neblogą pravažumą, tačiau tuo pačiu mažinama jų prošvaisa, atkišami kliūtis trukdantys įveikti ilgi buferiai ir purvasaugiai. Patį A. Sutkų nustebino „Nissan Qashqai“ – apie tai, jog šis modelis turi du varančius ratus, jis sužinojo tik vadinamojoje „rolikų“ rungtyje, kur reikalingas tarpašinis diferencialas.

„Taip pat stebina gana minkšti visureigių kėbulai – net penki varžovai pasirodė blogai arba patenkinamai, o puikiai – tik vienas. Tai reiškia, kad kai kuriuos automobilius įsigiję pirkėjai, juos paliekantys kieme ant gatvės borto, gali nebeuždaryti vienų ar daugiau automobilio durų. Ką jau kalbėti apie tokio modelio plastmasių triukšmą po kelerių metų“, – aiškino „Peak Point“ platformos autorius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šiauliai tapo automobilių kultūros sostine: išrinkta 16 įspūdingiausių modelių

Lietuva yra automobilių mėgėjų šalis – tuo abejoti neleidžia šiltuoju metų laiku vykstantys...

Prezidento Antano Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai

Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame,...

Ar gali karo mašinos išeiti į „pensiją“?

Šį savaitgalį Biržuose rengiamoje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“...

Senovinių automobilių parodoje Biržuose – gyva Le Mano legenda

Ateinantį savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti...

Benzingalvius sukvietė vakarienei mieste: bendrą kalbą rado įvairiausių „tikėjimų“ entuziastai

Jokia paslaptis, kad Lietuva – automobilių mėgėjų kraštas ir ne vienas benzingalvis garaže...

Top naujienos

Mykolas Alekna laukia užplūstant dar didesnės emocijų bangos: sunku patikėti tuo, kas įvyko specialiai Delfi iš Miuncheno

„Sunku patikėti tuo, kas įvyko. Labai jaudinausi, kai buvo šeštas bandymas. Kai Kristjanas...

Kumščiu į krūtinę: rekordą priešpaskutiniu metimu sudaužęs Alekna – Europos čempionas Gudžius finale „sudegė“  (1)

Sezono lyderis ir absoliutus rungties favoritas Kristjanas Čehas – įveiktas. Europos lengvosios...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Ukrainos karį kastravusio ir nužudžiusio sadisto medžioklė kaip „Bellingcat“ tyrėjams pavyko surasti karo nusikaltėlį

Tarptautinė nepriklausomų tyrėjų grupė „ Bellingcat “ nustatė karo nusikaltimą...

Verslas PliusGreta Klimkaitė, laida „Iš esmės“

Tragedija ir šokas – tokiais žodžiais situaciją vertina verslas: gali būti, kad laukia gana juodas scenarijus (2)

Šią savaitę Lietuvoje elektros kaina biržoje siekė visų laikų rekordą. Jos kaina šį...

Savaitgaliui – gaivesni orai: kai kur nušniokš smarkios liūtys

Šeštadienį didesnėje šalies dalyje orus lems anticiklono pietvakarinis pakraštys, o antroje...

Karas Ukrainoje. Vakarų žvalgyba: Rusijos pajėgos išgyvena sunkius laikus Rusija pirmą kartą nuo liepos nepasiekė jokių teritorinių laimėjimų (2)

Vienas Vakarų žvalgybos pareigūnas pareiškė, kad rusams Ukrainoje baigiasi šaudmenys, o tai...

Po dvikovos su Nyderlandais Maksvytis sutrumpino rinktinės kandidatų sąrašą

Septinta pergalė iš 7-ių: formaliai po akistatos su Nyderlandais baigėsi kontrolinių susitikimų...

Lietuvos vaikinai pranoko Graikijos rinktinę ir iškopė į Europos čempionato finalą

Europos jaunučių vaikinų ( U-16 ) krepšinio čempionato pusfinalyje Lietuvos rinktinė 77:61...

Kuzminskas grįžo į aikštę – rinktinė pasirengimo ciklą užbaigė triuškinama pergale (1)

Europos vyrų krepšinio čempionatui besiruošianti Lietuvos rinktinė kontrolinių rungtynių ciklą...

Delfi Plius DELFI

Ekspertas apie Šoigu: niekur pasaulyje tokių dalykų nebėra (4)

Rusijos Federacija aktyviai ieško kaltųjų dėl nesėkmių kare Ukrainoje , nors tikrieji...