aA
Didesnio pravažumo automobilius kuria vis daugiau gamintojų – konkurse „Lietuvos metų automobilis“ pastebima tendencija, jog kone kas antras dalyvis gali būti priskirtas SUV kategorijai. Ir taip – jau kelerius metus, ne išimtis ir šiemet, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Visureigių išbandymas "Peak Point" platformoje
© Organizatorių nuotr.

Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 15 keturiais ratais varomų automobilių, o dar keli jų vadinami krosoveriais, tačiau turi tik priekinių varančiųjų ratų pavarą. Šiais metais jie patyrė du didelius išbandymus: jau pirmąją konkurso dieną jie buvo bandomi specialioje visureigių bandymų „Peak Point“ platformoje, o testų stovykloje Druskininkuose kopė į sniego kalną „Snow arenoje“.

Tiesa, jeigu pirmojoje atsiskleidžia visos gerosios ar blogosios visureigių savybės, tai antrojoje didžiulę įtaką turėjo ne tik transmisijos veikimas, bet ir padangos. Ant visų konkurso dalyvių ratų užmontuotos žieminės „Continental“ padangos, o „Snow arenoje“ bandymus atlikę žurnalistai joms negailėjo pagyrų – ant sniego žmonėms išstovėti sudėtinga, tačiau automobiliai ne tik stovi, bet dar ir pajudėti į viršų be problemų sugeba.

„Tikrai geri įspūdžiai po bandymų – smagu ir ne kasmet gauni progą išbandyti automobilius sniego kalne, kuris šiaip skirtas slidininkams. Aš norėčiau pradėti nuo to, kad pats bandžiau įlipti į kalną – statesnėse vietose vos paėjau, tačiau automobiliams kopimas problemų nesukėlė. Jeigu batų gamintojai kurtų batų padus iš tokios pat medžiagos kaip padangų guma, Lazdynų traumatologinis turėtų kur kas mažiau klientų“, – juokavo visureigius į sniego kalną gynęs komisijos narys Jurgis Paplaitis.

Susumavus visų testų rezultatus ir dešimties konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijos narių įspūdžius, pretendentais tapti „Metų visureigiu“ išrinkti trys automobiliai: „Audi Q5“, „Land Rover Discovery“ ir „Nissan X-Trail“.

Ne visi visureigiai turi 4WD

Jau pirmąją konkurso dieną didesnio pravažumo automobiliai atsidūrė visureigių egzaminatoriaus Andriaus Sutkaus rankose. Patyręs bekelės varžybų dalyvis sukonstravo „Peak Point“ sistemą, kurioje galima patikrinti daugybę visureigiams aktualių parametrų – nuo važiavimo pasvirus, diferencialų darbo iki kėbulo standumo.

„Audrius yra visoje Lietuvoje pripažintas visureigių guru. Jis pats sukūrė šį sunkvežimį, skirtą visureigių bandymui. Nereikia važiuoti į pelkes, smėlynus, kalnus – pakanka 15 minučių ant „Peak Point“ platformos ir visos visureigio savybės – kaip ant delno. Taigi, jau antrus metus iš eilės mes nepurviname didesnio pravažumo automobilių, tačiau švariomis sąlygomis objektyviai išmatuojame visus svarbiausius jų parametrus“, – pasakojo vienas iš konkurso komisijos narių Dainius Leonavičius.

Šiais metais Audriui buvo pateikta 15 automobilių – nuo mažylio, tačiau keturiais ratais varomo „Suzuki Swift 4x4“, iki solidžių „Land Rover Discovery“ ar „Range Rover Velar“.

„SUV stovykloje yra ir daugiau, tik kai kurie jų, kaip „KIA Stonic“ ar „Peugeot 5008“, neturi visais ratais varomų versijų. O konkursui pristatytas „Nissan Qashqai“ yra varomas tik priekine ašimi, tačiau gali turėti ir 4WD transmisiją“, – teigė D. Leonavičius.

Kitas dalyvių išskirtinumas – rėminę konstrukciją turinčių visureigių nebuvimas. Tokie beveik išnyko – dabar rėminę konstrukciją turi tik daugelis pikapų, o tarp visureigių tokių – vienas kitas. Kita vertus, konkurse yra keli didesnio pravažumo automobiliai, turintys tarpašinę blokiruotę – tai „Nissan X-Trail“ bei „Renault Koleos“. Tokią gali turėti ir bekelės ikona „Land Rover Discovery“, tačiau konkursui pristatytas – be jos.

Audrius Sutkus
Audrius Sutkus
© Organizatorių nuotr.

Matuoti aštuoni parametrai

„Peak Point“ platformoje buvo matuojami 8 parametrai, o aukščiausius balus surinkusiais modeliais galima drąsiai važiuoti į labai prastus kelius. Arba tokius kelius, kurie žemėlapyje net nepažymėti.

Vadinamosiose sūpynėse buvo tiriamas įkalnės asistentas bei nuokalnės stabdis. Geriausiai čia pasirodė „BMW X3“ – jo sistemos veikia nepriekaištingai.

Kalnų imitacijos stende vertinamas įstrižinis ratų blokavimas, čia puikiai pasirodė „Land Rover Discovery“ bei „Nissan X-Trail“.

Įdomu, kad kėbulo standumo bandyme geriausiai pasirodė „Škoda Karoq“, o pernai analogiškame teste „Škoda Kodiaq“ žibėjo kur kas mažiau.

Šoninio posvyrio rampoje buvo matuojami įkalnės įvažiavimo bei nuokalnės nuvažiavimo kampai. Geriausi duomenys čia – „Audi Q5“, „Land Rover Discovery“ ir „Range Rover Velar“.

Vadinamojoje „rolikų“ rungtyje buvo tikrinami trys parametrai: priekinės, galinės ašies diferencialų blokavimas ir tarpašinio diferencialo veikimas. Priekinės ašies diferencialas gerai blokuojamas daugelyje keturiais ratais varomų SUV, galinės ašies blokavimo funkciją puikiai atlieka du trečdaliai modelių, o geriausiu tarpašiniu blokavimu pasižymėjo „Mercedes-Benz GLA“ ir „MINI Countryman“.

29 laipsnių statumo įkalnę lengviausiai įveikė „Nissan X-Trail“.

„Šių metų 4 ratais varomuose SUV atsisakoma vadinamųjų „kietų“, mechaninių visų ratų sujungimų, ir vis dažniau į pagalbą pasitelkiama elektronika. ESP, ECS ir kitos susijusios sistemos padeda paskirstyti ir perduoti variklio sukimo momentą tiems ratams, kurie turi daugiausiai sukibimo su keliu. Tai logiška, nes elektronika beveik nieko nesveria ir kainuoja nebrangiai“, – aiškino TV laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas D. Leonavičius.

„Išmanusis pravažumas“

Tikslūs visureigių bandymų rezultatai bus atskleisti po konkurso finalo (jis vyks gruodžio 2 dieną), tačiau „Peak Point“ platformos autorius A. Sutkus neslėpė nuostabos – geriausiai pasirodę visureigiai demonstravo labai panašias savybes. Vertinimo lentelėje net 5-i modeliai surinko labai panašius balų kiekius.

„Šiemet man pačiam gimė naujas terminas „išmanusis pravažumas“. Tai dėl to, kad sunku prognozuoti, kaip koks automobilis įveiks kliūtis. Kartais sujungus visus gamintojų numatytus pravažumo mygtukus automobilis važiuoja prasčiau nei palikus funkciją „Auto“ arba visai nieko neįjungiant“, – stebėjosi A. Sutkus.

Jis pridūrė, kad keistai atrodo ir kitas dalykas: gamintojai stengiasi suteikti automobiliams neblogą pravažumą, tačiau tuo pačiu mažinama jų prošvaisa, atkišami kliūtis trukdantys įveikti ilgi buferiai ir purvasaugiai. Patį A. Sutkų nustebino „Nissan Qashqai“ – apie tai, jog šis modelis turi du varančius ratus, jis sužinojo tik vadinamojoje „rolikų“ rungtyje, kur reikalingas tarpašinis diferencialas.

„Taip pat stebina gana minkšti visureigių kėbulai – net penki varžovai pasirodė blogai arba patenkinamai, o puikiai – tik vienas. Tai reiškia, kad kai kuriuos automobilius įsigiję pirkėjai, juos paliekantys kieme ant gatvės borto, gali nebeuždaryti vienų ar daugiau automobilio durų. Ką jau kalbėti apie tokio modelio plastmasių triukšmą po kelerių metų“, – aiškino „Peak Point“ platformos autorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (69)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (781)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (18)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Kas laukia po žinios apie automobilių mokestį: dabar pats metas pirkti ir parduoti (374)

„Bus sujudimas“, – taip apibūdina kelis ateinančius mėnesius iki metų pabaigos Vismantas...

Top naujienos

Sankt Peterburgo gyventojai apie valdžios priimtą sprendimą: sveiki atvykę į pragarą (10)

Istoriniame Sankt Peterburgo centre esančioje Rubinšteino gatvėje gyvenanti Marina Pogolša rodo į...

Gaujų šaudynėmis ir laukinio kapitalizmo prabanga garsėjusi Kauno legenda sulaukė liūdnos pabaigos (116)

Laukinio kapitalizmo metais prabanga garsėjęs, Kaune, Jonavos gatvėje veikęs šešėlinio pasaulio...

Rusijos picų karalius užkariauja pasaulį: konkurentus lenkia dėl slapto ingrediento, kuris net nevalgomas (206)

Jei jau įsigudrini užsidirbti pristatydamas karštas picas Arktyje, kur sūrio blokai atkeliauja ant...

Virginijaus Sinkevičiaus šeimoje vyrauja džiugios nuotaikos – gimė dukrelė (5)

Būsimasis eurokomisaras Virginijus Sinkevičius šeštadienio rytą pranešė itin džiugią...

Mirtiną ligą įveikusi Kotryna prabilo apie išgyventą kančią: apie tai viešai kalbėti išdrįsta retas lietuvis (13)

Šiandien Amsterdame gyvenanti Kotryna Uogintaitė veda grupines treniruotes. Sunku patikėti, tačiau...

Pokyčiai: „Valstiečių“ reitingas per mėnesį smuko daugiau kaip 3 punktais (118)

Valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) partijų reitingų lentelėje spalį...

Ginekologė – apie Sinickio pasirinkimą pasidaryti vazektomiją: žmonai jis padarė paslaugą (662)

Daugiau vaikų su žmona nebeplanuojantis Tomas Sinickis garsiai pareiškė, kad jam yra atlikta...

Nausėda toliau tvirtina pozicijas politikų reitingo viršuje kam reikėtų sunerimti? (88)

Populiariausių politikų reitinge spalio mėnesį turimas pozicijas dar labiau sustiprino prezidentas...

Sabonio dienos Indianoje gali būti suskaičiuotos: „Pacers“ aktyviai ieško lietuviui naujo klubo (77)

Dvejus metus Indianos „Pacers“ klube praleidęs Domantas Sabonis jau artimiausiomis dienomis...

Tikra mikrobų karalystė: 10 dalykų namuose, kuriuos pamirštate išvalyti (3)

Nenuginčijama tiesa, kad mažuma žmonių mėgsta tvarkytis ir daro tai ne dėl didelio malonumo....