Kelios dešimtys klaipėdiečių ir aplinkinių miestų gyventojų šeštadienį rinkosi Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro autodrome. Moderniausias autodromas regione tapo vieta, kur vyko antrasis „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ atrankos etapas. Kaip rašoma organizatorių pranešime žiniasklaidai, čia buvo išaiškinti septyni vairuotojai, kurie keliaus į finalą ir varžysis dėl „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2017“ titulo.
Geriausias Lietuvos vairuotojas: Klaipėdos etapas
© Organizatorių nuotr.

Geriausiai Klaipėdos etape pasirodė šie vairuotojai: Darius Jonaitis, Benediktas Bočkus, Tomas Janauskas, Tomas Kuprys, Edvinas Abdulskis, Modestas Poliakas ir Giedrė Kuprienė. Jie pasirodė geriausiai iš penkiasdešimties susirinkusių į atrankos etapą. Įdomu, kad į finalą keliaus ir du sutuoktiniai – dažni „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso dalyviai T. Kuprys ir G. Kuprienė.

Sunkumai su gesintuvais ir vaikų kėdutėmis

Teoriniame konkurso etape vairuotojai turėjo atsakyti į 30 klausimų apie saugų vairavimą, eismo taisykles, automobilių rinką ir pan. Kai kuriuos klausimus daugelis vairuotojų išgliaudė nesunkiai, tačiau kai kurie tapo aukšta kliūtimi surinkti daugiau balų.

Daugeliui konkurso dalyvių rezultatus gadino klausimai, susiję su Kelių eismo taisyklėmis, vaikų kėdutėmis ar gesintuvais. Retas vairuotojas žinojo, kad standartinis Lietuvoje privalomas 1 kg talpos miltelinis „Reinold Max“ gesintuvas veikia apie 6 sekundes. Kita vertus, nemažai dalyvių buvo girdėję tai, kad „Neste Pro Diesel“ degaluose nėra vadinamojo pirmos kartos biodyzelino – riebalų rūgščių metilo esterio.

Daugeliui dalyvių nesukėlė problemų protmūšio tipo klausimai – jie sumojo, kad penkių išvardytų detalių (amortizatorius, pusašis, diferencialas, kardaninis velenas, pavarų dėžė) sąraše netinka amortizatorius, nes neturi tiesioginės sąveikos su galios perdavimu į ratus. Mažai kam problemą kėlė ir teisę vairuoti troleibusą turinčių žmonių skaičius: nors tikslų jį žinoti neįmanoma, tačiau teisingą atsakymą (apie 2000) buvo galima išmąstyti atmetus kitus variantus kaip nelogiškus (120, 12000, 20000, 32000).

Tarp teorijos klausimų buvo ir keli specialūs saugaus vairavimo klausimai, paruošti renginio partnerio „Neste“. Teisingai į juos atsakę vairuotojai buvo apdovanoti įmonės prizais – „Neste“ langų plovimo skysčiais su unikaliais nanotechnologiniais priedais.

Geriausiai teorijos klausimus gliaudė Edvinas Abdulskis, atsakęs į 22 iš 30. Pereinamasis balas, suteikęs teisę dalyviams varžytis praktinėse rungtyse, buvo 17 teisingų atsakymų, kurį įveikė 18 dalyvių. Į praktinį etapą pateko ir trys daugiausiai klausimų įveikusios moterys.

Klastingas autodromas

Klaipėdos profesinio mokymo centro autodrome darbo ėmėsi patyręs vairavimo instruktorius ir slalomo varžybų organizatorius Andrejus Savčenka. Jo išdėliota trasa tapo iššūkiu ne vienam dalyviui: manevruojant ant slidžios dangos tarp išdėstytų pilonų, ne vienam teko pasukti galvą, kaip greičiau apvažiuoti išdėstytus pilonus bei neišslysti už trasos ribų.

„Iš patyrusių dalyvių niekas nesuklupo, galbūt kažkam tik nepavyko parodyti geriausio rezultato. Trasa turi būti įdomi ir pakankamai sudėtinga. Jeigu vairuotojas nori vadintis geriausiu Lietuvoje, jis turi būti to vertas. Svarbiausia čia, kaip ir kelyje – greitai mąstyti“, – kalbėdamas apie trasų dėliojimo principus, pabrėžė A. Savčenka.

Instruktorius pridūrė, kad ant slidžių autodromo paviršių išdėliotose trasose puikiai pasirodė „Toyota C-HR“ esančios elektroninės stabilumo kontrolės – jos išgelbėjo ne vieną dalyvį nuo apsisukimo ar dar didesnių problemų.

Susumavus teorijos etape ir praktiniame važiavime pasiektus rezultatus, geriausio Klaipėdos vairuotojo vardą gavo ne pirmą kartą konkurse dalyvaujantis Darius Jonaitis. Jis nebuvo greičiausias prie automobilio vairo, nebuvo ir tiksliausias atsakinėdamas į teorijos klausimus, tačiau abiejose rungtyse buvo labai arti lyderių.

„Dalyvauju nuo pat pirmųjų konkursų, dažniausiai būnu finale. Aukščiausia pasiekta vieta – penkta, 2015-aisiais. O šiemet – bus matyti, visada tikimės geriausio“, – sužinojęs rezultatus, kalbėjo patyręs vairuotojas.

Jis daug laiko praleidžia prie automobilio vairo, mat gyvena Mažeikiuose, o dirba Druskininkuose ir tarp šių dviejų miestų keliauja po kartą kiekvieną savaitę. Paklaustas, ar ruošėsi šiam konkursui, jis atsakė neigiamai, tačiau prieš finalą tikino pagilinsiantis savo žinias.

Savaitgalį – atranka ir finalas

Artėjantis savaitgalis „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso organizatoriams bus itin intensyvus. Rugsėjo 23 d. Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyks trečiasis konkurso atrankos etapas, kuriame paaiškės dar 7 finalininkai, o 24 dieną toje pačioje vietoje vyks ir pats finalas. Jo metu iš 21 dalyvio bus išrinktas vienintelis, galėsiantis didžiuotis „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2017“ titulu.
Registruotis į paskutinį atrankos etapą galima šiuo adresu: www.bit.ly/GLV2017.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Beprotybė: už 2002 metų sidabrinį BMW norima gauti 158 tūkst. eurų (26)

„Gooding & Company“ Monterėjuje (Kalifornijoje) organizuojamame automobilių aukcione už...

Svajojate apie superautomobilį? Rinkitės kiek pavažinėtą „BMW i8“ (114)

Per maždaug penketą pastarųjų metų išryškėjo viena dėmesio verta tendencija: greiti,...

Vairuotojui supainiojus pedalus automobilis rėžėsi į parduotuvės vitriną (1)

Rugpjūčio 11 d. į vienos iš Kinijos transporto priemonių parduotuvių vitriną tiesiu taikymu...

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose? (12)

Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir...

Ištyrė, į kuriuos automobilius ilgapirščiai nesidairo – savininkai visus susigrąžina (35)

Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie...

Top naujienos

Slaptą planą pervilioti lenkus kūrė visai ne valstiečiai: pasikeitė tik viena esminė detalė

Vilniaus kraštu Lietuvos politikai susidomėjo visai neseniai. Ilgą laiką niekam, išskyrus šiame...

Dėl lopinėlio žemės buvo paverstas žemgrobiu: 7 metus tampė po teismus

Vilnietis Tomas Nenartavičius, pasakodamas savo istoriją, vis dar negali atsistebėti: 7-erius metus...

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (530)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (159)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis (4)

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (38)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (71)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (154)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

„Crystal Palace“ didvyriškų pastangų nepakako: „Liverpool“ Londoną paliko be nuostolių (2)

Anglijos „Premier“ lygos antrasis turas užbaigtas „ Crystal Palace “ ir „Liverpool“...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (114)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...